Częściowa zmiana i uzupełnienie taryfy telefonicznej.
Dz.U.1932.105.876
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA POCZT I TELEGRAFÓW
z dnia 19 listopada 1932 r.
w sprawie częściowej zmiany i uzupełnienia taryfy telefonicznej.
"Za rozmowy przeprowadzane z dowolnej stacji abonentowej, ze stacjami abonentowemi załączonemi do central na terenie tegoż powiatu co i wywołująca stacja abonentowa oraz za rozmowy zgłaszane z dowolnej stacji abonentowej z wezwaniem do rozmównicy na terenie tegoż powiatu
za każdą 3-minutową rozmowę zwykłą 0,30 zł
za każdą 3-minutową rozmowę pilną 0,90 zł.
Za rozmowy przeprowadzane z rozmównicy z osobami przywołanemi do rozmównicy lub ze stacjami abonentowemi, załączonemi do central na terenie tegoż powiatu co i wywołująca rozmównica, pobiera się opłatę według stawek ustalonych w § 17 za rozmowy międzymiastowe."
"Nie pobiera się opłaty za zamówioną rozmowę kredytowaną i zwraca się opłaty za rozmowę zgłoszoną do rozmównicy, łącznie z ewentualną opłata dodatkową, określoną w § 61 taryfy w następujących wypadkach:
a) jeżeli rozmowa nie doszła do skutku z powodu złego stanu przewodów lub aparatów,
b) z powodu innych przyczyn związanych z wykonywaniem obsługi,
c) jeżeli zgłaszający rozmowę nie uzyska żądanego połączenia z powodu zajęcia linij telefonicznych w ciągu jednej godziny przy rozmowie pilnej, a w ciągu trzech godzin przy rozmowie zwykłej i rezygnuje z rozmowy, nie zamierzając dłużej oczekiwać,
d) jeżeli rozmowa nie doszła do skutku z powodu nieodpowiadania wzywanego abonenta na wywołanie centrali.
Nie pobiera się opłat za przesłanie uprzedzenia (§ 60 taryfy), za wezwanie do rozmównicy i za posłańca (§ 62 taryfy) tylko w wypadkach wymienionych w punktach a) i b). Opłatę za wywołanie określonej osoby pobiera się również i w tym wypadku, gdy przy wykonaniu zlecenia abonent oświadcza, że wzywanej osoby lub jej zastępcy niema."
"Częściowe pobieranie lub zwrot opłat za zgłoszoną rozmowę uskutecznia się w następujących wypadkach:
a) jeżeli zgłaszający rozmowę cofnie ją przed upływem terminu wskazanego w punkcie c) § 63.
b) leżeli wzywany abonent, który zgłosił się na wywołanie centrali podczas przygotowywania rozmowy, nie zgłosi się do przeprowadzenia samej rozmowy,
c) jeżeli wzywany abonent odmówi przeprowadzenia rozmowy,
d) jeżeli uprzedzenie było przyjęte przez wzywanego abonenta, a do przeprowadzenia samej rozmowy nikt się nie zgłasza,
e) jeżeli osoba wzywana do rozmównicy odmówi przyjęcia wezwania, lub nie zgłosi się w ciągu 6 godzin urzędowych danej centrali od chwili doręczenia jej wezwania oraz gdy wzywana osoba nie mieszka pod wskazanym adresem.
We wszystkich powyższych wypadkach pobiera się opłatę jak za cofnięcie rozmowy według § 17 rubr. 9 - 11 oraz opłaty dodatkowe za uprzedzenie, za wyszukanie numeru i za wezwanie do rozmównicy, określone w §§ 60, 61 i 62.
Jeżeli zgłaszający cofa rozmowę z uprzedzeniem lub z wezwaniem w wypadku podanym w punkcie a), t. j. gdy nie wysłano jeszcze uprzedzenia lub wezwania - wówczas pobiera się tylko opłatę za cofnięcie (§ 17 rubr. 9 - 11)."
"Jeżeli zgłaszający rozmowę nie stawi się do przeprowadzenia rozmowy na wywołanie centrali, rozmowę uważa się za przeprowadzoną i nie zwraca się opłaty ani za rozmowę ani też dodatkowych opłat."
"Okres czasu podlegający opłacie za rozmowę międzymiastową liczy się-przy rozmowach z uprzedzeniem i wezwaniem do rozmównicy - od chwili, gdy rozmawiający faktycznie rozpoczęli rozmowę, a przy rozmowach z numeru do numeru, od chwili, gdy wykonano połączenie stacji abonentowej zgłaszającej rozmowę ze stacją abonentowa wzywaną i gdy obie te stacje odpowiedziały na wezwanie.
W razie, gdy już w toku rozmowy osoby rozmawiające narażone będą na trudności przy porozumiewaniu się, z powodu wadliwego stanu przewodów lub urządzeń telefonicznych, czas trwania rozmowy podlegający opłacie należy obliczać według czasu, w którym faktycznie rozmowa miała przebieg zadawalający. Ma to zastosowanie tylko wówczas, gdy o trudnościach napotykanych w trakcie rozmowy zainteresowana centrala została powiadomiona przez rozmawiającego lub sama obsługa to zauważyła."
"Rozmowę uważa się za przeprowadzoną bez względu na to, kto rozmawiał z telefonu abonenta zarówno zgłaszającego jak i wzywanego."
"W centralach o służbie ograniczonej zgłoszenia mają ważność do końca godzin urzędowych w danym dniu, a w centralach o służbie w ciągu całej doby - do godziny 24-ej."
Na życzenie zgłaszającego rozmowę - zgłoszenie niezałatwione w ciągu wyżej wskazanego czasu może być przesunięte na najbliższy okres godzin urzędowych z zachowaniem pierwszeństwa w kolejności.
Zmiana rozmowy zwykłej na pilną jest dopuszczalna i nie uważa się tego za cofnięcie pierwotnie zgłoszonej rozmowy, natomiast zmiana rozmowy pilnej na zwykłą jest niedopuszczalna.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »