Rozdział 3 - Postanowienia o przekraczaniu granicy państwowej. - Czechosłowacja-Polska. Umowa o wzajemnej komunikacji kolejowej. Warszawa.1967.04.08.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.25.179

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2006 r.

ROZDZIAŁ III

Postanowienia o przekraczaniu granicy państwowej.

1.
Kontrola graniczna, celna, weterynaryjna i fitosanitarna we wzajemnej komunikacji kolejowej może się odbywać w granicznych przejściach kolejowych zarówno w dzień, jak i w nocy.
2.
Wysiadanie z pociągów i wsiadanie do nich na odcinku między stacjami granicznymi dozwolone jest tylko pracownikom organów kontroli granicznej i celnej oraz drużynom tych pociągów w celu wykonywania czynności służbowych.
3.
Zarządy kolejowe Umawiających się Stron zapewniają organom kontroli granicznej i celnej przedziały służbowe w pociągach pasażerskich w celu wykonywania czynności kontrolnych oraz zgłaszają tym organom liczbę podróżnych, przekraczających granicę państwową.
4.
Zarządy kolejowe Umawiających się Stron zapewniają, aby na odcinkach wyznaczonych do dokonywania kontroli granicznej i celnej nie znajdowali się w bezpośrednich wagonach komunikacji międzynarodowej podróżni, posiadający bilety komunikacji wewnętrznej.
1.
Pracownicy kolejowi jednej Umawiającej się Strony, wykonujący na terytorium drugiej Umawiającej się Strony czynności służbowe przewidziane niniejszą Umową, przekraczają granicę państwową na podstawie dokumentów, które zostaną ustalone w porozumieniu między właściwymi naczelnymi organami Umawiających się Stron.
2.
Dokumenty określone w ustępie 1 wydają właściwe organy Umawiających się Stron bez potrzeby uzyskania zgody organów drugiej Umawiającej się Strony.
3.
W przypadkach wyjątkowych, w których zwłoka w uzyskaniu dokumentów określonych w ustępie 1 mogłaby niekorzystnie wpłynąć na sprawność komunikacji kolejowej, pracownicy kolejowi Umawiających się Stron mogą przekraczać granicę państwową na podstawie legitymacji służbowej zaopatrzonej w fotografię; w takim przypadku należy uprzednio zawiadomić organy kontroli granicznej obu Umawiających się Stron.
4.
Pracownicy kolejowi jednej Umawiającej się Strony, przebywający na terytorium drugiej Umawiającej się Strony w celu udzielenia pomocy, oraz pracownicy pociągów ratunkowych i pługów odśnieżnych mogą przekraczać granicę państwową na podstawie wpisu do raportu z jazdy pociągu i legitymacji służbowej zaopatrzonej w fotografię.
5.
W przypadkach określonych w ustępach 1, 3 i 4 należy ograniczyć pobyt pracowników kolejowych na terytorium drugiej Umawiającej się Strony do czasu niezbędnego do wykonania czynności służbowej.
1.
Dokumenty urzędowe i opłaty pobrane przez zarządy kolejowe Umawiających się Stron na stacjach zdawczo-odbiorczych i na odcinkach między stacjami granicznymi, a także mienie kolejowe i przedmioty przeznaczone do użytku służbowego zarządów kolejowych mogą być wwożone i wywożone bez zezwolenia oraz bez opłat celnych.
2.
Właściwe naczelne organy Umawiających się Stron ustalą zakres zwolnień i ulg celnych dla pracowników kolejowych, przekraczających granicę państwową w związku z wykonywaniem czynności służbowych przewidzianych niniejszą Umową na terytorium drugiej Umawiającej się Strony.