Art. 20. - Czechosłowacja-Polska. Konwencja Handlowa. Warszawa.1925.04.23.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.111.644

Akt utracił moc
Wersja od: 23 marca 1934 r.
Artykuł  20. 1

Towary dopuszczone do przewozu na terytorjum jednej z Wysokich Układających się Stron, jak również towary, przeznaczone na to terytorjum, korzystać będą na kolejach drugiej Układającej się Strony z pełnego prawa obliczania najniższych cen przewozu, wynikających z zastosowania taryf wewnętrznych lub związkowych, obowiązujących na linji przebiegu i w kierunku przebiegu, przy przewozie towarów tego samego rodzaju bez różnicy ich pochodzenia lub przeznaczenia. Wszelkie zastrzeżenia prohibicyjne, wykluczające stosowanie taryfy obniżonej, winny być uważane za nieistniejące odnośnie do transportów powyżej wzmiankowanych.

Obliczenie najniższej ceny przewozu, o którem mowa w poprzednim ustępie, powinno być na życzenie jednej z Wysokich Układających się Stron, wzięte za podstawę przy ustanowieniu taryfy związkowej, obchodzącej obydwa Państwa.

Co się tyczy odprawy i podatków publicznych, obniżających przewóz powyżej wzmiankowanych towarów, wykonywany w takich samych warunkach, to nie będzie się czyniło żadnej różnicy w traktowaniu towarów w zależności od ich pochodzenia lub przeznaczenia.

1 Z dniem 23 marca 1934 r. obie Wysokie Umawiające się Strony pod słowami "provenance ou destination" miały na myśli przy zawieraniu niniejszej konwencji "pochodzenie lub przeznaczenie towarów" a nie "miejsce ich nadania lub odbioru"; przez wyrazy "tarifs communs" w tymże ustępie tegoż artykułu - "związkowe taryfy krajowe", zaś w drugim ustępie tego samego artykułu - "międzynarodowe taryfy związkowe" i nie było zamiarem Wysokich Umawiających się Stron wykluczenie klauzul prohibicyjnych z taryf międzynarodowych, zgodnie z art. 1 umowy międzynarodowej z dnia 26 października 1933 r. (Dz.U.34.33.301).