Art. 27. - [Zasady stosowania norm rozporządzenia i umowy AETR] - Czas pracy kierowców.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.220 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 20 lutego 2024 r.
Art. 27. [Zasady stosowania norm rozporządzenia i umowy AETR]
1.
Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, zalicza się do czasu dyżuru, o którym mowa w art. 9 ust. 6.2.
Okresy odpoczynku, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 5 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1, 2 i 7 Umowy AETR, nie mogą być traktowane jak czas dyżuru, o którym mowa w art. 9.3.
Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, w części obejmującej 15 minut, wlicza się do czasu pracy kierowcy, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin.4.
Do kierowców, którzy wykorzystali przerwy w prowadzeniu pojazdu przeznaczone na odpoczynek, zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, nie stosuje się przerwy, o której mowa w art. 13 ust. 1.5.
Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1-3 Umowy AETR, nie stosuje się odpoczynku, o którym mowa w art. 14.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (8)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (8)
- Jak ustalić prawo do dni wolnych od pracy dla kierowcy samochodu ciężarowego w międzynarodowym transporcie drogowym zatrudnionemu w równoważnym czasie pracy?
- Czy pracodawca ma obowiązek wprowadzania do umowy o pracę z kierowcą postanowień o dyżurach?
- Czy kierowca zatrudniony w równoważnym systemie czasu pracy może pracować 14 godzin dziennie?