Art. 19. - [Nabór na stanowisko Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców] - Cudzoziemcy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.519 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 28 lipca 2023 r. do: 23 września 2023 r.
Art. 19. [Nabór na stanowisko Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców]
1.
Informację o naborze na stanowisko Szefa Urzędu upublicznia się w ogłoszeniu umieszczonym w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.2.
Ogłoszenie zawiera:1)
nazwę i adres Urzędu;2)
określenie stanowiska;3)
wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;4)
zakres zadań wykonywanych na stanowisku;5)
wskazanie wymaganych dokumentów;6)
termin i miejsce składania dokumentów;7)
informację o metodach i technikach naboru.3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.4.
Nabór na stanowisko Szefa Urzędu przeprowadza zespół powołany przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, liczący co najmniej 3 osoby, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów.5.
W toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.6.
Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych może być dokonana na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która posiada odpowiednie kwalifikacje do dokonania tej oceny.7.
Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 6, są obowiązani zachować w tajemnicy informacje dotyczące osób ubiegających się o stanowisko, uzyskane w trakcie naboru.8.
W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych.9.
Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:1)
nazwę i adres Urzędu;2)
skład zespołu;3)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;4)
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;5)
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;6)
uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata.10.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.11.
Informacja o wyniku naboru zawiera:1)
nazwę i adres Urzędu;2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;3)
imiona i nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny albo informację o niewyłonieniu kandydata.12.
Umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ogłoszenia o naborze oraz o wyniku tego naboru jest bezpłatne.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »