Charakterystyka drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowej dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.915

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 czerwca 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1 ORAZ MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 2
z dnia 17 czerwca 2016 r.
w sprawie charakterystyki drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowej dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64) zarządza się, co następuje:
Charakterystykę drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typową dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 - poziom 5 określa załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Charakterystyka drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowa dla kwalifikacji uzyskiwanych po uzyskaniu kwalifikacji pełnej

na poziomie 4 - poziom 5 Zapisy - wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne - należy odnosić do uczenia się w określonym zakresie

wykształcenia ogólnego lub wyższego

Kategorie opisowePOZIOM 5
Kod

składnika

opisu

ZNA I ROZUMIE:
WIEDZA (W)Zakres i głębiaP5S_WGwybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi z zakresu podstawowej wiedzy ogólnej tworzącej podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej - właściwe dla programu kształcenia w zaawansowanym stopniu - wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej - właściwe dla programu kształcenia
KontekstP5S_WKpodstawowe ekonomiczne, prawne i inne skutki różnych rodzajów działań związanych z nadaną kwalifikacją
Kod

składnika

opisu

POTRAFI:
UMIEJĘTNOŚCI (U)Wykorzystanie wiedzyP5S_UWwykorzystywać posiadaną wiedzę - rozwiązywać umiarkowanie złożone i nietypowe problemy i wykonywać zadania w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach poprzez:

1) właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; 2) dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)

Komunikowanie sięP5S_UKkomunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii - odbierać umiarkowanie złożone wypowiedzi, tworzyć niezbyt złożone wypowiedzi z użyciem specjalistycznej terminologii

przedstawiać i uzasadniać własne stanowisko

posługiwać się językiem obcym na poziomie B1 + ESOKJ z wykorzystaniem podstawowego słownictwa specjalistycznego

Organizacja pracyP5S_UOorganizować swoją pracę - indywidualną oraz w zespole
Uczenie sięP5S_UUanalizować i oceniać swoje potrzeby w zakresie uczenia się, samodzielnie korzystać z dostępnych możliwości uczenia się
Kod

składnika

opisu

JEST GOTÓW DO:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K)OcenaP5S_KKuznawania niepełności i niepewności posiadanej wiedzy
OdpowiedzialnośćP5S_KOwypełniania zobowiązań społecznych

uczestniczenia w działaniach na rzecz interesu publicznego działania w sposób przedsiębiorczy

Rola zawodowaP5S_KRodpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej
1 Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1896).