§ 3. - Certyfikat bandery.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1986.29.145

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1986 r.
§  3.
1.
W wykazie wydanych certyfikatów bandery ewidencjonuje się certyfikaty wystawione w wyniku podjęcia decyzji o nadaniu statkom czasowo polskiej przynależności.
2.
Wzór wykazu wydanych certyfikatów bandery określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Wykaz prowadzi się w jednej książce z ponumerowanymi i przesznurowanymi kartkami dla wszystkich wydanych certyfikatów. Certyfikat bandery otrzymuje numer zgodny z odpowiadającym mu zapisem w wykazie.
4.
Po stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o nadaniu statkowi czasowo polskiej przynależności izba morska wykreśla zapisy dokonane w wykazie. Wykreślenie następuje przez podkreślenie czerwoną linią tekstu i dokonanie odpowiedniej wzmianki w wykazie. Odebrany armatorowi certyfikat bandery dołącza się do akt.
5.
Omyłki pisarskie w tekście wykazu prostuje się, umieszczając nad tekstem błędnym tekst właściwy, a błędny tekst przekreśla się linią czerwoną, tak aby tekst poprawiony pozostał widoczny.
6.
Akta certyfikatu oraz wykazy wydanych certyfikatów bandery przechowuje się przez 10 lat, licząc od końca roku, w którym wykreślono zapis w wykazie.