Certyfikat bandery.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1986.29.145

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1986 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA-KIEROWNIKA URZĘDU GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 30 czerwca 1986 r.
w sprawie certyfikatu bandery.

Na podstawie art. 30 § 3 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. - Kodeks morski (Dz. U. z 1986 r. Nr 22, poz. 112) zarządza się, co następuje:
1.
Izby morskie prowadzące rejestry okrętowe są właściwe do wystawiania certyfikatów bandery dla statków, które uzyskały czasowo polską przynależność, oraz do prowadzenia wykazów wydawanych certyfikatów.
2.
Certyfikat bandery sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
1.
Wniosek o wystawienie i wydanie certyfikatu składa izbie morskiej armator, który ma objąć statek we władanie.
2.
We wniosku należy podać:
1)
oznaczenie armatora: jego nazwę (firmę) lub imię i nazwisko, siedzibę i adres oraz imiona i nazwiska osób reprezentujących armatora będącego osobą prawną,
2)
oznaczenie statku: jego obecną i poprzednią nazwę, port macierzysty statku określony dla armatora oraz poprzedni port macierzysty statku (port macierzysty właściciela), nazwę rejestrowej władzy w porcie macierzystym właściciela oraz numer lub inne oznaczenie w rejestrze właściciela odnoszące się do statku,
3)
dane uzasadniające wystawienie certyfikatu: decyzję nadającą czasowo polską przynależność, jej datę i znak akt oraz okres ważności decyzji,
4)
oznaczenie decyzji właściwego organu dotychczasowej bandery statku, zwalniającej statek czasowo od przynależności państwowej, datę decyzji i jej numer lub inne oznaczenie oraz okres zwolnienia od dotychczasowej przynależności,
5)
opis statku według danych zawartych w świadectwie pomiarowym statku.
3.
Do wniosku należy dołączyć decyzję w sprawie nadania statkowi czasowo polskiej przynależności, świadectwo pomiarowe i stwierdzenie właściwego organu dotychczasowego państwa bandery, że statek został zwolniony od przynależności państwowej.
1.
W wykazie wydanych certyfikatów bandery ewidencjonuje się certyfikaty wystawione w wyniku podjęcia decyzji o nadaniu statkom czasowo polskiej przynależności.
2.
Wzór wykazu wydanych certyfikatów bandery określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Wykaz prowadzi się w jednej książce z ponumerowanymi i przesznurowanymi kartkami dla wszystkich wydanych certyfikatów. Certyfikat bandery otrzymuje numer zgodny z odpowiadającym mu zapisem w wykazie.
4.
Po stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o nadaniu statkowi czasowo polskiej przynależności izba morska wykreśla zapisy dokonane w wykazie. Wykreślenie następuje przez podkreślenie czerwoną linią tekstu i dokonanie odpowiedniej wzmianki w wykazie. Odebrany armatorowi certyfikat bandery dołącza się do akt.
5.
Omyłki pisarskie w tekście wykazu prostuje się, umieszczając nad tekstem błędnym tekst właściwy, a błędny tekst przekreśla się linią czerwoną, tak aby tekst poprawiony pozostał widoczny.
6.
Akta certyfikatu oraz wykazy wydanych certyfikatów bandery przechowuje się przez 10 lat, licząc od końca roku, w którym wykreślono zapis w wykazie.
1.
Od wniosku o wydanie certyfikatu bandery pobiera się opłatę stosunkową.
2.
Wysokość opłaty stosunkowej wynosi 1/20 opłaty pobieranej od wniosku o wpis statku do rejestru okrętowego za każdy rok trwania polskiej przynależności statku.
W zakresie nie unormowanym w rozporządzeniu stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące rejestru okrętowego.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 lipca 1986 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

CERTYFIKAT BANDERY

(pominięty)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR WYKAZU WYDANYCH CERTYFIKATÓW BANDERY

(pominięty)