Centralny rejestr zezwoleń na działalność organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.70.782

Akt utracił moc
Wersja od: 26 sierpnia 1999 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 1999 r.
w sprawie centralnego rejestru zezwoleń na działalność organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. Nr 133, poz. 884 i Nr 158, poz. 1043, z 1998 r. Nr 113, poz. 714 i z 1999 r. Nr 40, poz. 401) zarządza się, co następuje:
1.
Centralny rejestr zezwoleń na prowadzenie działalności organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, wydawanych w trybie określonym ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. Nr 133, poz. 884 i Nr 158, poz. 1043, z 1998 r. Nr 113, poz. 714 oraz z 1999 r. Nr 40, poz. 401), zwany dalej "rejestrem", prowadzi Prezes Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki.
2.
Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie ostatecznej decyzji o udzieleniu, ograniczeniu zakresu lub cofnięciu zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie organizowania imprez turystycznych lub pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych oraz na podstawie danych przekazanych przez wojewodę o formie zapewnienia zwrotu wpłat wniesionych przez klientów i pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju.
3.
Wojewoda niezwłocznie przekazuje Prezesowi Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki kopie decyzji i dane, o których mowa w ust. 2.
Dane o formach zabezpieczenia, o których mowa w § 1 ust. 2, mogą być przekazywane w postaci kopii umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umów ubezpieczenia, składanych przez przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenie, lub w formie wyciągów obejmujących:
1)
wskazanie banku lub zakładu ubezpieczeniowego udzielającego zabezpieczenia,
2)
wskazanie sumy gwarancji lub sumy gwarancyjnej w umowie ubezpieczenia,
3)
wskazanie terminu, do którego jest możliwe składanie żądania wypłaty środków z zabezpieczenia,
4)
określenie jednostki organizacyjnej lub osoby, do której należy zgłaszać żądanie wypłaty środków z zabezpieczenia, wraz z podaniem adresu oraz numeru telefonu i telefaksu, zapewniających niezwłoczny kontakt w tej sprawie.
1.
Rejestr jest prowadzony w formie ksiąg rejestrowych.
2.
Dla każdego przedsiębiorcy, o którym mowa w § 1 ust. 1, urządza się oddzielną księgę rejestrową, opatrując ją osobnym numerem. Jeżeli podmiot wpisany do rejestru został utworzony w wyniku przekształcenia innego podmiotu lub połączenia innych podmiotów, w rejestrze zamieszcza się także oznaczenia poprzednich numerów rejestrowych tego podmiotu lub podmiotów, które uległy połączeniu.
3.
Księga rejestrowa składa się z pięciu działów. Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje się w datę dokonania wpisu.
4.
W dziale pierwszym rejestru zamieszcza się następujące dane:
1)
oznaczenie przedsiębiorcy, jego formy prawnej, siedziby i nazwy, pod jaką świadczy usługi objęte zezwoleniem,
2)
oznaczenie organu zezwalającego na działalność oraz numer i datę wydania zezwolenia,
3)
numer REGON przedsiębiorcy,
4)
oznaczenie poprzedniego numeru rejestrowego przedsiębiorcy, o którym mowa w ust. 2.
5.
W dziale drugim rejestru zamieszcza się dane osób kierujących działalnością, na którą udzielono zezwolenia, i dane osób upoważnionych do występowania w sprawach objętych zabezpieczeniem finansowym wymaganym przez ustawę, o której mowa w § 1 ust. 1.
6.
W dziale trzecim rejestru zamieszcza się informacje o przedmiocie i zakresie działalności objętej zezwoleniem, informacje o formie zabezpieczenia finansowego tej działalności oraz informację o ograniczeniu zakresu zezwolenia lub jego cofnięciu.
7.
W dziale czwartym rejestru zamieszcza się informacje o wysokości sumy gwarancji lub sumy gwarancyjnej ubezpieczenia oraz o zgłoszonych żądaniach wypłaty i zrealizowanych wypłatach środków z zabezpieczenia finansowego, pomniejszających jego sumę.
8.
W dziale piątym rejestru zamieszcza się informacje o zawieszeniu lub zaprzestaniu działalności objętej zezwoleniem, a w odniesieniu do przedsiębiorców będących osobami prawnymi lub innymi jednostkami organizacyjnymi - także informacje o otwarciu i zakończeniu likwidacji.
9.
Wpisowi podlegają również zmiany i uzupełnienia danych ujawnionych w rejestrze.
1.
Wpis do rejestru potwierdza się odpisem księgi rejestrowej w formie wydruku komputerowego, przesyłanym zainteresowanemu przedsiębiorcy i wojewodzie udzielającemu zezwolenia.
2.
Przedsiębiorca objęty wpisem do rejestru może żądać sprostowania wpisu, jeżeli jest on niezgodny z informacjami zawartymi w zezwoleniu i danymi, o których mowa w § 1 ust. 2.
Dla każdego przedsiębiorcy podlegającego wpisowi prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru.
1.
Każdy może żądać udzielenia informacji objętych wpisem do rejestru przez złożenie zapytania zarówno w formie pisemnej, jak i w innej dowolnej formie.
2.
Informacji udziela się przez odpowiedź na zapytanie, w odniesieniu do przedsiębiorców wskazanych w zapytaniu.
3.
Informacje o wysokości sumy gwarancji organ rejestrowy uzupełnia o informacje o dokonanych wypłatach i zgłoszonych żądaniach wypłaty, pomniejszających tę sumę.
4.
Dokumenty i informacje stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz księgi rejestrowe nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.