§ 4. - Centralny Rejestr Operatorów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.2419

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 grudnia 2017 r.
§  4. 
1. 
Dane, o których mowa w art. 14 ust. 3 ustawy, zawarte w Kartach Urządzenia oraz w Kartach Systemu Ochrony Przeciwpożarowej, są gromadzone automatycznie w Centralnym Rejestrze Operatorów.
2. 
W celu gromadzenia danych w Centralnym Rejestrze Operatorów, operator urządzenia, o którym mowa w art. 14 ust. 1 ustawy, zwany dalej "operatorem urządzenia", uzyskuje dostęp do Centralnego Rejestru Operatorów po utworzeniu konta na podstawie wypełnionego formularza rejestracyjnego, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia. Formularz rejestracyjny jest wypełniany w postaci elektronicznej na stronie internetowej Centralnego Rejestru Operatorów.
3. 
Osoba wypełniająca formularz rejestracyjny w imieniu operatora urządzenia staje się administratorem konta tego operatora, zwanym dalej "administratorem konta".
4. 
W przypadku gdy umocowanie do reprezentowania operatora urządzenia przez osobę wypełniającą formularz rejestracyjny nie wynika z informacji zawartych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub z informacji dostępnych w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej operatora, do formularza tego dołącza się elektroniczną kopię pełnomocnictwa podpisanego zgodnie z zasadami reprezentacji lub innego dokumentu stanowiącego podstawę do podejmowania czynności w imieniu lub na rzecz określonego operatora.
5. 
Na podstawie danych zawartych w formularzu rejestracyjnym administratorowi konta zostają nadane w Centralnym Rejestrze Operatorów identyfikator (login), którym jest adres poczty elektronicznej administratora konta, i hasło.
6. 
Po sprawdzeniu zgodności danych zawartych w formularzu rejestracyjnym z załączonym dokumentem lub informacjami, o których mowa w ust. 4, na adres poczty elektronicznej administratora konta jest przesyłana informacja o dalszej procedurze aktywacji konta. Aktywacja konta następuje po potwierdzeniu otrzymania wiadomości, poprzez otwarcie linku aktywującego konto.
7. 
Po aktywacji konta administrator konta może dodawać lub usuwać dostęp do konta jednej lub więcej osobom kontaktowym poprzez dodawanie lub usuwanie osób kontaktowych w Centralnym Rejestrze Operatorów, podając następujące dane osoby kontaktowej: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego, a w przypadku jego braku numer telefonu stacjonarnego. Do każdej z Kart Urządzenia oraz Kart Systemu Ochrony Przeciwpożarowej dostęp może być udzielony najwyżej trzem osobom kontaktowym.
8. 
W przypadku dodawania dostępu do konta, na podany adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej, który jest jej identyfikatorem (loginem) w Centralnym Rejestrze Operatorów, jest przesyłane automatycznie generowane hasło dostępu do konta, które wymaga zmiany po pierwszym zalogowaniu.
9. 
Uprawnionym do zmiany danych, o których mowa w ust. 7, jest administrator konta oraz osoba kontaktowa w zakresie swoich danych.
10. 
Zmiana administratora konta następuje poprzez aktualizację danych administratora podanych w formularzu rejestracyjnym, z wyjątkiem danych dotyczących adresu operatora urządzenia, oraz przekazanie dokumentu, o którym mowa w ust. 4, w przypadku określonym w tym przepisie. Po sprawdzeniu zgodności zaktualizowanych danych administratora konta z przekazanym dokumentem lub informacjami, o których mowa w ust. 4, na adres poczty elektronicznej nowego administratora konta jest przesyłana informacja o aktywacji jego dostępu do konta. Aktywacja konta następuje po potwierdzeniu otrzymania wiadomości, poprzez otwarcie linku aktywującego konto. Przepis ust. 5 stosuje się.
11. 
Zmiana następujących danych operatora urządzenia: nazwy operatora urządzenia oraz adresu miejsca zamieszkania albo adresu siedziby, albo adresu wykonywania działalności gospodarczej następuje poprzez ich aktualizację przez administratora konta w Centralnym Rejestrze Operatorów.
12. 
Zamknięcia konta operatora urządzenia dokonuje administrator konta w Centralnym Rejestrze Operatorów.
13. 
Czynności, o których mowa w ust. 7, 11 i 12, są dokonywane po zalogowaniu się do Centralnego Rejestru Operatorów.
14. 
W przypadku utraty hasła do konta na stronie logowania do Centralnego Rejestru Operatorów należy podać adres poczty elektronicznej, który jest identyfikatorem (loginem) do konta, do którego utracono dostęp. Na podany adres poczty elektronicznej zostanie wysłana wiadomość zawierająca link umożliwiający zmianę hasła do konta.