Art. 102d. - [Obowiązek dostarczenia dokumentów stwierdzających okres przebywania na zwolnieniu lekarskim] - Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.184 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 lutego 2024 r.
Art.  102d.  [Obowiązek dostarczenia dokumentów stwierdzających okres przebywania na zwolnieniu lekarskim]
1. 
Funkcjonariusz jest obowiązany dostarczyć przełożonemu właściwemu do spraw osobowych zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie jednostki organizacyjnej publicznej służby krwi albo decyzję, o której mowa w art. 102c ust. 1 pkt 3, w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania.
2. 
Oświadczenie o wystąpieniu okoliczności, o których mowa w art. 102b ust. 2 pkt 5 lit. a, funkcjonariusz jest obowiązany złożyć przełożonemu właściwemu do spraw osobowych w terminie 7 dni od dnia ich zaistnienia.
3. 
W przypadku niedopełnienia obowiązku, o którym mowa w ust. 1 lub 2, nieobecność w służbie w okresie przebywania na zwolnieniu lekarskim uznaje się za nieobecność nieusprawiedliwioną, chyba że niedostarczenie zaświadczenia albo oświadczenia nastąpiło z przyczyn niezależnych od funkcjonariusza.