§ 4. - Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.225.1353

Akt utracił moc
Wersja od: 20 października 2011 r.
§  4.
1.
Ewidencja jest prowadzona w postaci elektronicznych ksiąg ewidencyjnych, zwanych dalej "księgami ewidencyjnymi".
2.
Księgę ewidencyjną sporządza się odrębnie dla każdego przedsiębiorcy wpisanego do Ewidencji oraz opatruje się numerem.
3.
Księga ewidencyjna składa się z czterech działów.
4.
W księdze ewidencyjnej zamieszcza się następujące dane:
1)
w dziale pierwszym:
a)
numer ewidencyjny,
b)
numer rejestrowy,
c)
datę wpisu do Ewidencji,
d)
firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres, a w przypadku gdy przedsiębiorca jest osobą fizyczną - adres miejsca wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, zwanego dalej "rejestrem", lub adres zamieszkania, jeżeli jest on taki sam jak adres miejsca wykonywania tej działalności, nazwę kraju, w którym znajduje się odpowiednio siedziba, miejsce wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru lub miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres do doręczeń, a także numer faksu i adres mailowy, jeżeli przedsiębiorca je posiada,
e)
numer identyfikacji podatkowej NIP,
f)
oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy,
g)
przedmiot działalności objętej wpisem do rejestru,
h)
zasięg terytorialny wykonywanej działalności objętej wpisem do rejestru, zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 4 ustawy, a w przypadku krajów europejskich wskazanie, zgodnie z postanowieniem w umowie gwarancji bankowej, umowie gwarancji ubezpieczeniowej lub umowie ubezpieczenia na rzecz klientów, czy dotyczy on wykonywania działalności wyłącznie na terytorium państw sąsiadujących z Rzecząpospolitą Polską oraz w przypadku Federacji Rosyjskiej - w obrębie obwodu kaliningradzkiego, czy także na terytorium pozostałych państw europejskich,
i)
zakres i rodzaj prowadzonej działalności objętej wpisem do rejestru, a także termin i wysokość przyjmowanych przez przedsiębiorców przedpłat od klientów, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 10 ustawy, a w przypadku przyjmowania przez przedsiębiorcę wpłat klientów na rachunek powierniczy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy, wskazanie, że działalność prowadzona jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
j)
wskazanie głównego miejsca i adresu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru oraz oddziałów i ich adresów,
k)
organ dokonujący wpisu do rejestru oraz numer i data wydania zaświadczenia o wpisie do rejestru,
l)
poprzednie numery ewidencyjne, jeżeli przedsiębiorca wpisany do Ewidencji został utworzony w wyniku przekształcenia innego podmiotu lub połączenia innych podmiotów,
m)
imiona i nazwiska osób upoważnionych do kierowania działalnością przedsiębiorcy oraz działalnością jego oddziałów;
2)
w dziale drugim, informacje o formie zabezpieczenia finansowego, a w przypadku posiadania zabezpieczenia finansowego w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na rzecz klientów, również informacje o podmiocie udzielającym zabezpieczenia finansowego;
3)
w dziale trzecim, w przypadku posiadania zabezpieczenia finansowego w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na rzecz klientów, informacje o wysokości sumy zabezpieczenia finansowego w walucie, w której to zabezpieczenie finansowe zostało udzielone, wraz z podaniem jej równowartości w euro, przy zastosowaniu kursu średniego euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku, w którym zostało ono udzielone, dacie upływu ważności tego zabezpieczenia finansowego, a w przypadku przyjmowania przez przedsiębiorcę wpłat klientów wyłącznie na rachunek powierniczy, informację o dacie złożenia przez przedsiębiorcę oświadczenia, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy;
4)
w dziale czwartym, informacje dotyczące:
a)
wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru oraz zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru, dokonanych z urzędu przez marszałka województwa, wraz z datą wykreślenia i terminem obowiązywania zakazu,
b)
wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru na wniosek przedsiębiorcy, wraz z datą wykreślenia,
c)
wszczęcia postępowania w sprawie wykreślenia z rejestru wraz z jego datą,
d)
zawieszenia, przedłużenia zawieszenia i wznowienia wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru wraz z ich datami.
5.
Wpisowi do Ewidencji podlegają zmiany lub uzupełnienia danych zamieszczonych w rejestrze.
6.
Informacje, o których mowa w ust. 4 pkt 4 lit. c, usuwa się z Ewidencji z dniem, w którym stała się ostateczna decyzja:
1)
o wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru lub o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru, z jednoczesnym wpisaniem informacji, o których mowa w ust. 4 pkt 4 lit. a, lub
2)
o umorzeniu postępowania w sprawie wykreślenia z rejestru.
7.
Informacje o zawieszeniu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru, o których mowa w ust. 4 pkt 4 lit. d, usuwa się z Ewidencji po powiadomieniu przez przedsiębiorcę o wznowieniu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru.
8.
Księgę ewidencyjną przedsiębiorcy usuwa się z Ewidencji:
1)
po upływie terminu obowiązywania zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru;
2)
po wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru na wniosek przedsiębiorcy;
3)
po wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru w wyniku niewznowienia wykonywania działalności po upływie terminu zawieszenia działalności.