Art. 2. - [Zadania CEIDG] - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej i Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.541 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 7 marca 2022 r. do: 30 września 2024 r.
Art. 2. [Zadania CEIDG]
1.
Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej, zwaną dalej "CEIDG", prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki.2.
Zadaniem CEIDG jest:1)
ewidencjonowanie przedsiębiorców będących osobami fizycznymi;2)
udostępnianie informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie wskazanym w ustawie;3)
udostępnianie informacji o zakresie i terminie zmian we wpisach do CEIDG oraz w informacjach i danych udostępnianych w CEIDG, a także o wprowadzającym te zmiany podmiocie;4)
umożliwienie wglądu do danych bezpłatnie udostępnianych przez Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego;5)
udostępnianie informacji o ustanowionym pełnomocniku lub prokurencie, w tym o zakresie udzielonego pełnomocnictwa lub o rodzaju i sposobie wykonywania prokury.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
- Czy wspólnoty mieszkaniowe mają obowiązek stosowania e-doręczeń?
- Czy Spółka ze 100 % udziałem gminy miejskiej powołana w celu wykonywania zadania własnego gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego, ma obowiązek stosowania systemu e-Doręczeń od 10.12.2023 r.?
- Czy Spółka z o.o. musi założyć do 1.10.2022 r. elektroniczną skrzynkę doręczeń?