Budowa normalnotorowych kolei: Sierpc-Brodnica i Sierpc-Toruń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1935.29.223

Akt indywidualny
Wersja od: 19 kwietnia 1935 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ
z dnia 18 kwietnia 1935 r.
o budowie normalnotorowych kolei: Sierpc - Brodnica i Sierpc - Toruń.

Na podstawie art. 44 ust. 6 Konstytucji i ustawy z dnia 26 marca 1935 r. o upoważnieniu Prezydenta Rzeczypospolitej do wydawania rozporządzeń z mocą ustawy (Dz. U. R. P. Nr. 28, poz. 215) postanawiam co następuje:

Upoważnia się Rząd do budowy następujących normalnotorowych linij kolejowych użytku publicznego:

1)
Sierpc - Brodnica, o charakterze kolei pierwszorzędnej, ogólnej długości około 55 km, od stacji kolejowej Sierpc do stacji Brodnica;
2)
Sierpc - Toruń, o charakterze kolei drugorzędnej, ogólnej długości około 80 km, od stacji kolejowej Sierpc do połączenia z linją kolejową Toruń Mokre - Lubicz około stacji Lubicz.

Termin rozpoczęcia robót ustali Minister Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Koszty budowy będą pokryte bądź drogą operacyj kredytowych, opartych na specjalnych tytułach prawnych, bądź z kredytów wstawianych do preliminarza rozchodów funduszu inwestycyjnego przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".

Wykonanie rozporządzenia niniejszego porucza się Ministrowi Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

(1)
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
(2)
Z dniem wejścia w życie rozporządzenia niniejszego traci moc obowiązującą ustawa z dnia 2 marca 1920 r. o budowie linji kolejowej Sierpc - Brodnica (Dz. U. R. P. Nr. 23, poz. 126).