Budowa normalnotorowych kolei: Mława-Ostrołęka, Zegrze-Wyszków i Nowojelnia-Nowogródek.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1935.25.171

Akt indywidualny
Wersja od: 12 kwietnia 1935 r.

USTAWA
z dnia 26 marca 1935 r.
o budowie normalnotorowych kolei: Mława-Ostrołęka, Zegrze-Wyszków i Nowojelnia-Nowogródek.

Na mocy art. 44 Konstytucji ogłaszani ustawę następującej treści:

Upoważnia się Rząd do budowy następujących normalnotorowych linij kolejowych użytku publicznego:

1)
Mława-Ostrołęka, o charakterze kolei drugorzędnej, ogólnej długości około 93 km., od stacji kolejowej Mława do połączenia z linją kolejową Ostrołęka - Chorzele;
2)
Zegrze - Wyszków, o charakterze kolei drugorzędnej, ogólnej długości około 40 km" od stacji kolejowej Zegrze do połączenia z linją kolejową Tłuszcz - Ostrołęka około stacji Wyszków;
3)
Nowojelnia - Nowogródek, o charakterze kolei znaczenia miejscowego, ogólnej długości około 26 km., od stacji kolejowej Nowojelnia do miasta Nowogródka.

Terminy rozpoczęcia robót ustali Minister Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Koszty budowy będą pokryte bądź drogą operacyj kredytowych, opartych na specjalnych tytułach prawnych, bądź z kredytów wstawianych do preliminarza rozchodów funduszu inwestycyjnego przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".

Wykonanie ustawy niniejszej porucza się Ministrowi Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Ustawa niniejsza wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.