Rozdział 2 - Budowa. - Budowa i ustawianie kotłów parowozowych i kotłów parowych ustawianych w wagonach kolejowych, jakoteż nadzór nad niemi.
Dz.U.1922.41.354
Akt utracił mocII.
Budowa.
Budowa.
Na stykające się ze spalinami rurki płomienne i wodne można używać mosiądzu, jeżeli wewnętrzna ich średnica nie przekracza 102 mm. i o ile rurki te są baz szwu.
Zastosowanie innych materjałów na ściany kotła wymaga zezwolenia Ministerstwa Kolei Żelaznych.
Włazy do wejścia wewnątrz kotła winny mieć wymiary nie mniejsze niż 300 X 400 mm. - w razach wyjątkowych 280 X 380 mm. Przy kotłach o Średnicy ponad 1.500 mm. długość wykroju na właz w płaszczu kotła, mierzona równolegle do jego osi, nie może wynosić więcej niż 400 mm.
Wodoskazy i rurki probiercze mogą być umieszczone na wspólnym kadłubie, łączącym się z przestrzeniami wodną i parową króćcami o przekroju nie mniejszym niż 60 cm2 każdy. Szkło wodo-wskazowe powinno mieć kurek spustowy.
Wymaganie posiadania godła nie stosuje się do kotłów, które go nie miały w dniu ogłoszenia niniejszych przepisów.