§ 2. - Bezpieczna obsługa statku.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.84

Akt utracił moc
Wersja od: 23 stycznia 2012 r.
§  2.
W celu zapewnienia należytego poziomu bezpieczeństwa i ochrony żeglugi oraz zapobiegania zanieczyszczaniu morza przez statki ustala się w oparciu o wytyczne Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), zawarte w rezolucjach A.890(21) oraz A.955(23) dotyczących bezpiecznej obsługi2), skład załogi statku niezbędny dla bezpieczeństwa morskiego, biorąc pod uwagę w szczególności:
1)
wielkość i typ statku;
2)
liczbę, moc i typ jednostek napędu głównego i mechanizmów pomocniczych;
3)
wyposażenie statku;
4)
rodzaj przewożonego ładunku;
5)
częstotliwość zawinięć statku do portów;
6)
długość i rodzaj prawdopodobnych rejsów statku;
7)
rejon, w którym statek będzie uprawiał żeglugę;
8)
kwalifikacje załogi niezbędne do obsługi danego statku;
9)
wymogi odnośnie do czasu pracy i wypoczynku marynarzy oraz bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, określone w odrębnych przepisach;
10)
metody zapewnienia utrzymania eksploatacyjnego statku.