Art. 25. - [Obowiązki organizatora przed planowaną imprezą] - Bezpieczeństwo imprez masowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.616 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 31 marca 2023 r.
Art. 25. [Obowiązki organizatora przed planowaną imprezą]
1.
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:1)
występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;2)
zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;3)
powiadamia właściwego miejscowo:a)
komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,b)
komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.1a.
Termin, o którym mowa w ust. 1, może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.2.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, organizator załącza:1)
dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1;2)
program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;3)
regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;4)
pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;5)
warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.3.
Właściwi miejscowo: komendant powiatowy (rejonowy, miejski) Policji, komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej, dysponent zespołów ratownictwa medycznego i państwowy inspektor sanitarny wydają opinie, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.3a.
Do opinii określonych w ust. 1 pkt 2 nie ma zastosowania art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego.3b.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1a, wydanie opinii, o których mowa w ust. 3, następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.4.
Opinie, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (11)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (11)
- Czy organizator imprezy masowej może złożyć jeden wniosek na organizację kilku imprez masowych?
- Na podstawie jakich przepisów można zorganizować w zakładzie pracy imprezę integracyjną na tysiąc osób z prezentacją procesów produkcyjnych?
- Czy pogotowie ratunkowe (SP ZOZ) może pobierać od organizatora imprezy masowej opłatę za sporządzenie opinii w sprawie zabezpieczenia medycznego takiej imprezy?