Bezpieczeństwo imprez masowych.
Dz.U.2005.108.909 t.j.
Akt utracił mocUSTAWA
z dnia 22 sierpnia 1997 r.
o bezpieczeństwie imprez masowych
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
Nie są imprezami masowymi, w rozumieniu niniejszej ustawy, imprezy odbywające się w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki, a także imprezy organizowane w placówkach oświatowych, imprezy sportowe organizowane wyłącznie dla sportowców niepełnosprawnych, imprezy organizowane w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży oraz imprezy rekreacyjne.
Postępowanie w sprawach określonych w ustawie prowadzi się według Kodeksu postępowania administracyjnego, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
Warunki bezpieczeństwa imprezy masowej
Warunki bezpieczeństwa imprezy masowej
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić do wójta, burmistrza albo prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy, z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta wydaje decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w przypadku zmiany warunków bezpieczeństwa decydujących o wydaniu zezwolenia na jej przeprowadzenie.
Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymogi, jakie powinny spełniać służby porządkowe w zakresie wyszkolenia i wyposażenia, oraz szczegółowe warunki i sposoby działania tych służb w zakresie określonym w art. 16 i 17, w tym tematykę i formy szkolenia, jednostki właściwe do przeprowadzania szkolenia, wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, wymagane wyposażenie służb porządkowych w zależności od potencjalnego ryzyka, zakres sprawdzania przez służby porządkowe uprawnień osób do uczestniczenia w imprezie masowej, sposoby legitymowania w celu ustalenia tożsamości osób obecnych, przeglądania ich bagaży i odzieży oraz usuwania osób zakłócających imprezę.
Odpowiedzialność za szkodę i koszty zabezpieczenia imprezy masowej
Odpowiedzialność za szkodę i koszty zabezpieczenia imprezy masowej
Gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych
Gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych
Do zadań Komendanta należy w szczególności:
Podmiotami uprawnionymi w zakresie swoich zadań ustawowych do otrzymywania od Komendanta informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych, zwanymi dalej "podmiotami uprawnionymi", są:
Podmiotami zobowiązanymi do przekazywania Komendantowi informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych, zwanymi dalej "podmiotami zobowiązanymi", są podmioty, o których mowa w art. 20c pkt 1-11, oraz:
Zakres gromadzonych i przekazywanych informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych obejmuje dane:
Gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych może być dokonywane przy wykorzystaniu urządzeń i systemów informatycznych i teleinformatycznych, kartotek, wykazów i zbiorów ewidencyjnych.
Informacje dotyczące bezpieczeństwa masowych imprez sportowych są przechowywane w bazie danych przez okres 10 lat.
Informacje dotyczące bezpieczeństwa masowych imprez sportowych podlegają usunięciu z bazy danych, jeżeli:
Treść zapytania skierowanego przez Komendanta lub do Komendanta, a także treść odpowiedzi podmiotu zobowiązanego lub Komendanta podlega zarejestrowaniu w bazie informacji, o której mowa w art. 20b pkt 2.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu może, w drodze rozporządzenia, określić rodzaje masowych imprez sportowych, w stosunku do których nie stosuje się przepisów dotyczących gromadzenia i przetwarzania informacji o bezpieczeństwie masowych imprez sportowych, uwzględniając znikomy stopień zagrożenia wystąpieniem aktów przemocy lub agresji.
Przepisy karne
Przepisy karne
podlega karze aresztu od 10 dni.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
podlega karze grzywny nie niższej niż 1.000 zł.
Postępowanie w sprawach o wykroczenia określone w art. 21 ust. 1-3, 5-7, 9 i 10 prowadzi się na podstawie przepisów o postępowaniu przyspieszonym.
Kto nie stosuje się do orzeczonego zakazu wstępu na imprezę masową albo nie stosuje się do orzeczonego obowiązku osobistego stawiennictwa w jednostce organizacyjnej Policji,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Zmiany w przepisach obowiązujących i przepisy końcowe
Zmiany w przepisach obowiązujących i przepisy końcowe
W ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. Nr 30, poz. 179, z 1991 r. Nr 94, poz. 422 i Nr 107, poz. 461, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 59, poz. 269 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 80, poz. 499 i Nr 88, poz. 554) w art. 13 w ust. 1 w zdaniu drugim po wyrazie "terytorialnego" dodaje się przecinek oraz wyrazy "a także organizatorzy imprez masowych,".
W ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 88, poz. 400, z 1992 r. Nr 21, poz. 86 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17 i Nr 34, poz. 163, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 152, poz. 723 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 88, poz. 554) w art. 4 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:
"Organizatorzy imprez masowych mogą uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej."
W ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 114, poz. 493, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 90, poz. 407 i z 1997 r. Nr 5, poz. 24) w art. 34 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
"8. Obowiązki organizatora imprezy masowej w zakresie bezpieczeństwa tej imprezy reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 106, poz. 680)."
W ustawie z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113 i z 1996 r. Nr 137, poz. 639) w art. 50 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
"3. Obowiązki organizatora imprezy masowej w zakresie bezpieczeństwa tej imprezy reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 106, poz. 680).";
Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem art. 19, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (26)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (9)
Akty zmieniane liczba obiektów na liście: (4)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (12)
- Masowe imprezy sportowe, w stosunku do których nie stosuje się przepisów dotyczących gromadzenia i przetwarzania informacji.
- Sposoby i warunki przekazywania informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych.
- Sposób utrwalania przebiegu imprez masowych oraz minimalne wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.