Rozdział 2 - Miejsca pracy przy ruchu tramwajowym. - Bezpieczeństwo i higiena pracy w komunalnych przedsiębiorstwach komunikacyjnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1967.38.199

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1967 r.

Rozdział  2.

Miejsca pracy przy ruchu tramwajowym.

§  57.
Dla zabezpieczenia pracowników zatrudnionych przy robotach torowych podczas normalnego ruchu tramwajów i innych pojazdów należy:
1)
zmniejszyć na obu torach szybkość pociągów tramwajowych do 5 km na godzinę,
2)
zabezpieczyć miejsce pracy przez oznakowanie, stosując obowiązujące znaki drogowe, i tam gdzie to możliwe ustawić bariery,
3)
wskazać pracownikom miejsca, gdzie mają się usuwać przed nadjeżdżającym pojazdem.
§  58.
W miejscach robót torowych prowadzonych w nocy należy:
1)
pod znakami wymienionymi w § 57 pkt 2 zawiesić latarnię ze światłem koloru żółtego, zwróconą w kierunku nadjeżdżających pociągów,
2)
na końcu odcinka robót na torowiskach wydzielonych zawiesić latarnię ze światłem koloru zielonego zwróconą w kierunku nadjeżdżających pociągów.
§  59.
Przy oświetlaniu miejsca robót z sieci trakcyjnej należy mieć zawsze zapasowe urządzenie oświetlające.
§  60.
Celem zabezpieczenia pracowników przed porażeniem prądem reflektory sieciowe powinny być używane z należytą ostrożnością i odpowiednio konserwowane.
§  61.
W razie używania reflektorów sieciowych należy:
1)
wyznaczyć do obsługi reflektorów włączanych do sieci jezdnej wyłącznie pracowników przeszkolonych,
2)
zawieszać reflektor na sieci tylko po uprzednim sprawdzeniu uziemienia kabla,
3)
reflektory oświetleniowe poddawać okresowo przeglądom sprawdzającym wraz z pomiarem izolacji, niezależnie od oględzin przed każdorazowym użyciem.
§  62.
Miejsca pracy, w których używane są reflektory oświetleniowe podłączone do sieci jezdnej, powinny być zabezpieczone przed dostępem osób nie zatrudnionych przy tej pracy.