§ 22. - Bezpieczeństwo i higiena pracy na statkach w żegludze śródlądowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1959.61.366

Akt utracił moc
Wersja od: 12 listopada 1959 r.
§  22.
1.
Haki holownicze powinny być typu samozwalniającego (patentowe).
2.
Przyjmowanie liny holowniczej przez bezpośrednie podanie może nastąpić tylko wtedy, gdy holownik złoży się do dziobu jednostki holowanej.
3.
Jeżeli holownik podaje linę holowniczą z pewnej odległości, podanie jej powinno nastąpić przy pomocy rzutki.
4.
Lina holownicza na holowniku powinna być tak ułożona, aby w momencie naprężenia nie mogła zaczepić o jakiekolwiek przedmioty lub urządzenia na statku.
5.
Przed rozpoczęciem naprężenia liny holowniczej kierownik statku powinien dać sygnał ostrzegawczy.
6.
Przy linie holowniczej po sygnale ostrzegawczym może znajdować się najwyżej jeden członek załogi, czuwający nad przebiegiem holowania, zachowując szczególną ostrożność.