Austria-Polska. Układ protokólarny o żegludze powietrznej. 1925.05.25.
Dz.U.1926.16.89
Akt utracił mocUKŁAD PROTOKÓLARNY
pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federacyjną Austrjacką o żegludze powietrznej, podpisany dnia 5 maja 1925 roku.
UKŁAD PROTOKÓLARNY.
Z zastrzeżeniem przystąpienia Rządu austrjackiego, względnie Rządu polskiego, niżej podpisani powzięli następujące postanowienia:
Postanowienia powyższe, zawarte w par. 1 i 2, nie będą stanowiły przeszkody do zawarcia pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami, upoważnionemi do żeglugi powietrznej między Wiedniem i Krakowem, układów zmierzających do wzajemnego zapewnienia obsługi na linjach innych niż pomiędzy Krakowem i Wiedniem. Rządy polski i austrjacki zgadzają się jednak, że oświadczenie to nie pociąga za sobą jakiegokolwiek obowiązku ani zobowiązania dla żadnego z dwu Rządów.
Sporządzono w Warszawie, w 2 egzemplarzach, dn. 5 maja 1925 r.
Aneks do Układu protokólarnego.
Do odbycia takiego lotu może być użytych kilka aerostatków odlatujących równocześnie.
Przedsiębiorstwo polskie (austrjackie) jest uprawnione do odbycia na linji Kraków-Wiedeń oprócz lotów przewidzianych w rozkładzie na rok 1925 i 1926, jeszcze najwyżej 400 lotów dowolnych w obu kierunkach. Jednakże loty dowolne bez podróżnych i towarów nie są włączone do liczby powyższej.
Wskazana liczba lotów regularnych i dowolnych może być zmieniona przez porozumienie pomiędzy władzami lotniczemi austrjackiemi i polskiemi.
W wypadku lądowania przymusowego w kraju odlotu, po odprawie celnej lub w kraju przybycia przed powyższą odprawą, władze celne, policyjne lub najbliższa władza miejscowa winny być o tem natychmiast powiadomione.
Aż do czasu dalszych zarządzeń tych władz, załoga i podróżni nie powinni się oddalać od aparatu i żaden z przedmiotów stanowiących część składową statku powietrznego lub jego akcesoryj nie może być zabrany ani też ładunek wyładowany.
Pilot i przedsiębiorstwo odpowiadają solidarnie za wykonanie uwag i zleceń wyżej wymienionych władz.
Statki powietrzne muszą być zaopatrzone w dokumenty przepisane dla żeglugi powietrznej w ich Państwie pochodzenia. Członkowie załogi, t. j. wszystkie osoby znajdujące się na statku, z wyjątkiem podróżnych, o ile wykonywują funkcje, do których potrzebne jest specjalne pozwolenie, powinny być zaopatrzone w papiery przepisane w ich Państwie pochodzenia.
Inni członkowie załogi powinni posiadać dokumenty stwierdzające ich tożsamość, jak również i ich przynależność państwową.
Upoważnienie powyższe wygasa z końcem roku 1926.
Rząd polski (austrjacki) w każdym razie zastrzega sobie prawo odwołania upoważnienia udzielonego przedsiębiorstwu austrjackiemu (polskiemu) bez jakiegokolwiek odszkodowania, przed końcem r. 1926, bądź też na podstawie ewentualnego porozumienia z Rządem austrjackim (polskim), bądź to na wypadek gdy przedsiębiorstwo austrjackie (polskie) nie wykona jednego z zobowiązań przyjętych z racji upoważnienia udzielonego przez Rząd polski (austrjacki) będąc do tego wezwane przez właściwą władzę lotniczą.
Umowę niniejszą zatwierdzam i ratyfikuję.
W Warszawie, dnia 28 czerwca 1925 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »