Algorytm rozdziału między gminy subwencji na zadania oświatowe.
Dz.U.1996.59.270
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 15 maja 1996 r.
w sprawie algorytmu rozdziału między gminy subwencji na zadania oświatowe.
ZAŁĄCZNIK
ALGORYTM ROZDZIAŁU MIĘDZY GMINY SUBWENCJI NA ZADANIA OŚWIATOWE
ALGORYTM ROZDZIAŁU MIĘDZY GMINY SUBWENCJI NA ZADANIA OŚWIATOWE
So = [(A1 x W1 + A2 x W2 + A3 x W3) x a/p x (Ui/26 + Uj x
Pj/26)] x 12 + (Ui + Uj x Pj) x Ko
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
1) So - kwotę subwencji,
2) W1, W2, W3 - przeciętne struktury kwalifikacji zawodowych nauczycieli, określające stosunek liczby nauczycieli posiadających wykształcenie określone w odpowiednich pozycjach tabeli stawek wynagrodzenia zasadniczego (zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 czerwca 1995 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli - Monitor Polski Nr 31, poz. 366 i Nr 54, poz. 588) do ogólnej liczby nauczycieli zatrudnionych w szkołach podstawowych prowadzonych przez daną gminę (analogicznie jak przy wskaźnikach A1, A2, A3),
3) A1, A2, A3 - odpowiadające ww. wskaźnikom przeciętne miesięczne kwoty środków na wynagrodzenia nauczycieli - wraz z pochodnymi i odpisami - na rozpatrywany rok budżetowy,
4) a = 27 - średnią liczbę godzin lekcyjnych w tygodniu, wynikającą z ramowego planu nauczania,
5) p = 18 - średnie tygodniowe pensum nauczycieli,
6) 26 - średnią liczbę uczniów przypadającą na jeden oddział szkolny,
7) 12 - liczbę miesięcy w roku kalendarzowym,
8) Ui, Uj - liczby uczniów szkół "miejskich" i "wiejskich" zarówno publicznych, jak i niepublicznych odpowiednio z uwzględnieniem uczniów szkół podstawowych dla dorosłych - ustalone na podstawie sprawozdań statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego S-02 i S-03, przy czym:
a) w odniesieniu do liczby uczniów szkół "miejskich" oraz uczniów szkół niepublicznych stosuje się mnożnik przeliczeniowy 1,0,
b) w odniesieniu do liczby uczniów szkół "wiejskich" stosuje się określone w pkt 9 mnożniki przeliczeniowe zależne od przeciętnej dla danej gminy liczby uczniów przypadających na jeden oddział szkolny,
c) w odniesieniu do liczby uczniów w szkołach prowadzących: klasy (oddziały) specjalne, integracyjne, klasy (oddziały) dla mniejszości narodowych, realizujących program szkół mistrzostwa sportowego, niezależnie od mnożników przewidzianych pod lit. b), stosuje się następujące mnożniki uzupełniające w wysokości:
1,5 - do liczby uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do kształcenia przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub inną poradnię specjalistyczną w klasach (oddziałach) specjalnych, integracyjnych,
1,2 - do liczby uczniów w klasach (oddziałach) dla mniejszości narodowych,
2,0 - do liczby uczniów w szkołach mistrzostwa sportowego,
1,5 - do liczby uczniów w szkołach (klasach) sportowych; zwiększenie subwencji z tego tytułu ma charakter przejściowy i odnosi się tylko do roku 1996,
9) Pj - mnożniki przeliczeniowe liczby uczniów szkół "wiejskich", które wynoszą:
1,86 - przy przeciętnej liczebności oddziałów <15,
1,63 - przy przeciętnej liczebności oddziałów 15-17,
1,44 - przy przeciętnej liczebności oddziałów >17,
10) Ko - kalkulacyjną roczną kwotę pozostałych wydatków bieżących (wynagrodzenia pracowników nie będących nauczycielami oraz wydatki rzeczowe) - w przeliczeniu na 1 ucznia.
2. Kwoty subwencji na zadania oświatowe skalkulowane według algorytmu określonego w ust. 1 podlegają uzupełnieniu w przypadkach, gdy w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminy zatrudnieni są nauczyciele - doradcy metodyczni. Wysokość dodatkowej subwencji dla poszczególnych gmin naliczana będzie według następującego wzoru:
0,75 x A1 x Ld x 12
gdzie Ld - oznacza liczbę nauczycieli - doradców metodycznych w gminie.
3. W 1996 r. kwota subwencji na zadania oświatowe nie może być mniejsza niż 121% i większa niż 133% wysokości środków budżetowych przekazanych na działalność szkół podstawowych w roku 1995, pomniejszonych o poniesione wydatki jednorazowe, bez uwzględnienia skutków zwiększeń, o których mowa w ust. 1 pkt 8 lit. c).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »