§ 6. - Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2029

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 października 2018 r.
§  6. 
1. 
Kurator oświaty powołuje zespół akredytacyjny, w skład którego wchodzą:
1)
dwaj przedstawiciele kuratora oświaty wyznaczeni spośród pracowników kuratorium oświaty, z których jeden jest przewodniczącym zespołu akredytacyjnego;
2)
dyrektor szkoły lub placówki posiadający stopień nauczyciela dyplomowanego;
3)
nauczyciel dyplomowany albo nauczyciel akademicki, posiadający udokumentowany dorobek zawodowy w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
2. 
Członkiem zespołu akredytacyjnego nie może być:
1)
osoba zatrudniona lub prowadząca zajęcia w placówce doskonalenia ubiegającej się o akredytację;
2)
małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia, a także osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli wobec:
a)
dyrektora placówki doskonalenia ubiegającej się o akredytację,
b)
osoby fizycznej będącej organem prowadzącym placówkę doskonalenia ubiegającą się o akredytację albo o wstępną akredytację,
c)
członka organów zarządzających i nadzorczych osoby prawnej będącej organem prowadzącym placówkę doskonalenia ubiegającą się o akredytację albo o wstępną akredytację;
3)
osoba pozostająca z dyrektorem placówki doskonalenia ubiegającej się o akredytację lub organem prowadzącym placówkę doskonalenia ubiegającą się o akredytację albo o wstępną akredytację w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
3. 
Członkowie zespołu akredytacyjnego przed rozpoczęciem prac zespołu składają kuratorowi oświaty oświadczenie, że nie zachodzą w ich przypadku wskazane w ust. 2 okoliczności powodujące wyłączenie ich z udziału w pracach zespołu akredytacyjnego.
4. 
Kurator oświaty powołuje członków zespołu akredytacyjnego, o których mowa:
1)
w ust. 1 pkt 2 - spośród kandydatów rekomendowanych przez organy prowadzące szkoły lub placówki;
2)
w ust. 1 pkt 3 - spośród kandydatów rekomendowanych przez uczelnie lub placówki doskonalenia.
5. 
W pracach zespołu akredytacyjnego może uczestniczyć, w charakterze obserwatora, przedstawiciel organu prowadzącego placówkę doskonalenia ubiegającą się o akredytację lub inna osoba wskazana przez ten organ, spełniająca jeden z warunków określonych w ust. 1 pkt 2 i 3.
6. 
Do zadań przewodniczącego zespołu akredytacyjnego należy kierowanie pracą zespołu akredytacyjnego, a w szczególności:
1)
zwoływanie jego posiedzeń;
2)
ustalanie programu i terminów wizyty akredytacyjnej, o której mowa w § 7 ust. 4, oraz powiadamianie o nich dyrektora placówki doskonalenia, organu prowadzącego placówkę doskonalenia i członków zespołu akredytacyjnego;
3)
przedstawianie kuratorowi oświaty oceny działalności placówki doskonalenia ustalonej przez zespół akredytacyjny.