§ 3. - Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.227.2248

Akt utracił moc
Wersja od: 13 kwietnia 2016 r.
§  3. 
Placówka doskonalenia może uzyskać akredytację, jeżeli:
1) 4
 zapewnia wykwalifikowaną kadrę:
a)
dyrektor placówki doskonalenia ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, o którym mowa w przepisach w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek,
b)
nauczyciele opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, mają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówce doskonalenia nauczycieli, określone w przepisach w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli,
c)
specjaliści niebędący nauczycielami, opracowujący i wdrażający programy, o których mowa w pkt 2, prowadzą zajęcia zgodnie z posiadanym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym;
2) 5
 opracowuje i wdraża programy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zwane dalej "programami", oraz przeprowadza ich ewaluację:
a)
realizuje wspomaganie szkół i placówek obejmujące:
pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki,
ustalanie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki,
zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania,
b)
organizuje oraz prowadzi sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli,
c)
systematycznie i w jednolity sposób dokumentuje przebieg procesu planowania i wdrażania oraz ewaluacji realizowanych programów i form doskonalenia,
d)
organizuje procesy edukacyjne w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
e)
zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki,
f)
organizuje procesy edukacyjne, które są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących programy,
g)
uwzględnia w planowaniu programów wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych;
3) 6
 prowadzi działalność informacyjną i upowszechnia problematykę z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli:
a)
opracowuje oraz upowszechnia materiały informacyjne i dydaktyczne w postaci papierowej i elektronicznej,
b)
prowadzi własną stronę internetową i zapewnia nauczycielom możliwość wymiany doświadczeń w postaci elektronicznej;
4) 7
 zapewnia nowoczesną bazę dydaktyczną:
a)
pomieszczenia, w których są prowadzone formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, zapewniające jego prawidłowy przebieg i realizację celów programowych,
b)
nowoczesne wyposażenie dydaktyczne umożliwiające stosowanie form i metod pracy wynikających z realizowanych programów,
c)
odpowiednio do potrzeb i specyfiki programu - zapewnia sprzęt komputerowy i dostęp do Internetu,
d)
dostęp do literatury i materiałów przewidzianych w programach,
e)
systematycznie unowocześnianą bazę dydaktyczną, zgodnie z aktualnymi potrzebami i postępem technicznym.
4 § 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
5 § 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
6 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.
7 § 3 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.840) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2014 r.