Administracja i gospodarka wyższych szkół artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.18.131

Akt utracił moc
Wersja od: 23 maja 1972 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 4 kwietnia 1972 r.
w sprawie administracji i gospodarki wyższych szkół artystycznych.

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 5 listopada 1958 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 1969 r. Nr 4, poz. 31 i z 1972 r. Nr 16, poz. 114) oraz art. 1 i 2 ustawy z dnia 29 marca 1962 r. o wyższych szkołach artystycznych (Dz. U. z 1969 r. Nr 6, poz. 48) zarządza się, co następuje:
Przepisy rozporządzenia dotyczą wyższych szkół artystycznych, zwanych dalej "szkołami", działających na podstawie ustawy z dnia 29 marca 1962 r. o wyższych szkołach artystycznych (Dz. U. z 1969 r. Nr 6, poz. 48).
Administracją i gospodarką szkoły kieruje rektor przy pomocy dyrektora administracyjnego, odpowiedzialnego przed rektorem za powierzony mu zakres działania.
1.
Dyrektor administracyjny organizuje całokształt pracy administracyjnej szkoły, kieruje jednostkami administracyjnymi, gospodarczymi i usługowymi oraz odpowiada za gospodarkę środkami materialnymi szkoły.
2.
Dyrektor administracyjny wykonuje ustalone funkcje sam lub przy pomocy zastępcy powołanego przez rektora za zgodą Ministra Kultury i Sztuki.
Kwestor jest kierownikiem działu finansowo-księgowego (kwestury) i pełni funkcję głównego księgowego szkoły. Kwestor podlega bezpośrednio dyrektorowi administracyjnemu.
1.
W zależności od potrzeb szkoły i zasięgu jej działania stosuje się strukturę administracyjną typu A lub typu B.
2.
Struktura administracyjna typu A obejmuje następujące jednostki administracyjne:
1)
dział organizacji nauczania i nauki,
2)
dział finansowo-księgowy (kwestura),
3)
dział administracyjno-gospodarczy,
4)
samodzielne stanowisko pracy do spraw domu studenckiego,
5)
samodzielne stanowisko pracy do spraw osobowych,
6)
sekretariat rektoratu.
3.
Struktura administracyjna typu B obejmuje następujące jednostki administracyjne:
1)
samodzielne stanowisko pracy do spraw organizacji nauczania i nauki,
2)
dział finansowo-księgowy (kwestura),
3)
dział administracyjno-gospodarczy,
4)
samodzielne stanowisko pracy do spraw osobowych,
5)
sekretariat rektoratu.
4.
W wypadkach uzasadnionych potrzebami oraz możliwościami etatowymi i finansowymi szkoły można zastosować strukturę odmienną od określonej w ust. 2 i 3.
1.
Szczegółową strukturę administracji szkoły i zakres czynności poszczególnych jednostek administracyjnych oraz stanowisk pracy określa rektor w regulaminie organizacyjnym.
2.
Regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Kultury i Sztuki.
1.
Jednostki administracyjne podporządkowane są dyrektorowi administracyjnemu.
2.
Rektor może podporządkować niektóre jednostki administracyjne dyspozycji merytorycznej prorektora.
1.
Rektor dysponuje środkami rzeczowymi i finansowymi szkoły i może dokonywać corocznie rozdziału środków finansowych między jednostki organizacyjne pracy dydaktycznej, wychowawczej i naukowej szkoły.
2.
Kierownicy jednostek organizacyjnych szkoły, o których mowa w ust. 1, dysponują środkami przydzielonymi w myśl ust. 1, działając w porozumieniu z dyrektorem administracyjnym.
1.
Szkoła może prowadzić uboczną działalność gospodarczą związaną z własnymi potrzebami lub potrzebami innych jednostek gospodarki uspołecznionej w ramach środków specjalnych i gospodarstw pomocniczych.
2.
Za działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1, dyrektor administracyjny odpowiada przed rektorem.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.