Zmiany obowiązków sprawozdawczych w zakresie transportu i łączności.
Dz.Urz.GUS.1993.10.77
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 21
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 20 sierpnia 1993 r.
w sprawie zmian obowiązków sprawozdawczych w zakresie transportu i łączności
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z tematami: 05.7 i 05.8 Programu badań statystycznych na lata 1991-1995 stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:
"5) sprawozdania na formularzu T-05 - osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i dokonujące przewozów ładunków taborem ciężarowym eksploatowanym jako transport samochodowy gospodarczy, u których liczba pracujących przekracza 50 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest działalnością przemysłową lub u których liczba pracujących przekracza 20 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest innego rodzaju niż działalność przemysłowa.
Obowiązek sprawozdawczy nie dotyczy jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych, jednostek i zakładów budżetowych oraz podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań na formularzu T-04 i T-06,
6) sprawozdania na formularzu T-06 - osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie zarobkowej komunikacji autobusowej, u których liczba pracujących przekracza 5 osób.
Obowiązek sprawozdawczy nie dotyczy jednostek komunikacji miejskiej,",
"13) zestawów danych na maszynowych nośnikach informacji lub w innej uzgodnionej formie - jednostki transportu kolejowego, rurociągowego, lotniczego i portów lotniczych oraz łączności.";
"§ 4. Jednostki transportu kolejowego, rurociągowego, lotniczego i portów lotniczych oraz łączności przekazują do Głównego Urzędu Statystycznego dane statystyczne na maszynowych nośnikach informacji lub w innej uzgodnionej formie według zestawów danych ustalonych odrębnie przez Główny Urząd Statystyczny.";
OBJAŚNIENIA DO FORMULARZA T-06
Sprawozdanie o stanie i pracy taboru autobusowego w transporcie samochodowym zarobkowym
W sprawozdaniu należy ujmować tylko tabor autobusowy przeznaczony do wykonywania przewozów handlowych. Do taboru autobusowego należy zaliczać również samochody ciężarowe przystosowane na stałe do przewozu osób.
Dział 1. Tabor autobusowy
W dziale 1 należy podać dane dotyczące taboru autobusowego znajdującego się w stanie inwentarzowym (ewidencji) jednostki sprawozdawczej (rubr. 1 i 2) oraz dane dotyczące taboru obcego eksploatowanego przez jednostkę sprawozdawczą w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp. (rubr. 3 i 4). W dziale tym należy wykazywać tabor autobusowy bez względu na jego stan techniczny, a więc łącznie z pojazdami przekazanymi do naprawy.
Dział 2. Praca autobusów
W dziale 2 należy ująć dane dotyczące autobusów własnych (z wyłączeniem autobusów przekazanych innym jednostkom na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp.) oraz eksploatowanych obcych na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp.
Uwaga. Przy obliczaniu wozodni posiadania należy przyjąć zasadę, że dzień podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego w przypadku przekazania pojazdu innej jednostce organizacyjnej, a także dzień podpisania protokołu skreślenia pojazdu z inwentarza na skutek kasacji - nie powinien być zaliczany do wozodni posiadania w roku sprawozdawczym, natomiast przy przyjęciu pojazdu - dzień podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego powinien być zaliczony do wozodni posiadania.
Za dzień pracy autobusu uważa się każdy dzień kalendarzowy, w którym autobus wyjechał do pracy poza miejsce swego postoju. A więc w zaliczeniu określonego dnia do dni pracy nie odgrywa żadnej roli fakt, czy po wyjeździe poza miejsce postoju pojazd faktycznie wykonał pracę, do której wyjechał czy też nie wykonał jej z jakichś przyczyn.
Uwaga. Do przebiegu "zerowego" w transporcie autobusowym nie należy wliczać przebiegu pojazdu bez pasażerów na linii komunikacyjnej w trakcie wykonywania zadań wynikających z obowiązującego rozkładu jazdy; przebieg ten należy zaliczać do przebiegu handlowego.
Dział 3. Przewozy pasażerów taborem autobusowym
W dziale 3 należy podać wielkość przewiezionych pasażerów w komunikacji wewnętrznej i komunikacji międzynarodowej taborem autobusowym własnym i obcym eksploatowanym na podstawie umów agencyjnych, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp. W dziale tym nie należy uwzględniać przewozów pasażerów wykonanych taborem autobusowym własnym przekazanym innym jednostkom na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy, leasingu itp.
Liczbę pasażerów dla okresu miesięcznego w zakresie komunikacji regularnej ustala się w następujący sposób:
Uwaga. W przypadku podwyższenia taryfy i wykorzystania biletów o starych nominałach liczbę przewiezionych pasażerów należy ustalić szacunkowo;
- do kasowania przejazdów - liczbę sprzedanych biletów w danym miesiącu mnoży się przez 60 (średnia miesięczna liczba przejazdów jednego pasażera),
- wieloprzejazdowymi na jedną linię lub na jedną strefę - liczbę sprzedanych biletów mnoży się przez 110,
- wieloprzejazdowymi z przesiadaniem się lub na dwie strefy - liczbę sprzedanych biletów w danym miesiącu mnoży się przez 160.
Liczbę pasażerów dla okresu miesięcznego w zakresie komunikacji nieregularnej ustala się w następujący sposób:
Uwaga. W przewozach wycieczkowych (wynajmowanych) w celu zwiedzenia miasta, w których nie występuje wymiana pasażerów, cały przebieg autobusu liczy się jako 1 kurs - bez względu na liczbę planowanych zatrzymań w celu zwiedzania,
Dział 4. Linie regularnej komunikacji autobusowej
W dziale 4 należy podać dane o liniach regularnej komunikacji autobusowej według stanu w dniu 31 XII uwzględniając odpowiednie dane o liniach komunikacji sezonowej. Linia autobusowa jest stałym połączeniem drogowym dwóch krańcowych miejscowości oraz wybranych miejscowości pośrednich przy użyciu jednego lub kilku autobusów regularnie kursujących między tymi miejscowościami według ogłoszonego rozkładu. Długość linii autobusowej jest to długość trasy w km pomiędzy dwoma krańcowymi miejscowościami niezależnie od ilości kursów autobusów odbywających się na tej linii.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK
T-06
T-06