Zmiany elementów struktury przestrzeni powietrznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2017.482

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 czerwca 2017 r.

OGŁOSZENIE Nr 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 21 czerwca 2017 r.
w sprawie zmian elementów struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie § 4 ust. 7, § 5 ust. 4 oraz § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. z 2014 r. poz. 351) ogłasza się, co następuje:
§  1. 
Zaakceptowane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zmiany w przestrzeni powietrznej FIR EPWW polegają na:
1)
ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 310 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B-VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 27 do 29 czerwca 2017 r.:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe

(AMSL)

Częstotliwość/

znak wywoławczy/

język

Okres aktywnościUwagi
EP TRA 31050°43'14"N22°17'14"E440ft

GND

NILZgodnie z AUPPrzestrzeń niesklasyfikowana, loty RPA w warunkach BVLOS
50°41'33"N22°29 48"E
50°35'03"N22°30'40"E
50°35'28"N22°16'48"E
50°43'14"N22°17'14"E
2)
ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 311 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B-VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 20 lipca 2017 r. do 26 kwietnia 2018 r.:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe

(AMSL)

Okres aktywnościUwagi
EP TRA 31154°08'28"N18°21'53"E170ft

GND

Zgodnie z AUPPrzestrzeń niesklasyfikowana
54°10'03"N18°24'55"E
54°08'44"N18°26'56"E
54°07'20"N18°26'34"E
54°06'28"N18°24'56"E
54°08'28"N18°21'53"E
3)
ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 320 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B-VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 3 do 6 sierpnia 2017 r.:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe

(AMSL)

Częstotliwość/

znak wywoławczy/

Okres aktywnościUwagi
EPTRA320Kolo o promieniu 8 km i środku w punkcie o współrzędnych3500 ft GNDNILZgodnie z AUPPrzestrzeń mesklasyfikowana.

Loty RPA w warunkach BVLOS

53°49'36"N17°21'12"F
4)
zmianie w istniejących drogach lotniczych:
-
zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Q800:
1234567
Q800

(RNAV)

BILRA (FIR BDRY)

54°46'29"N 014°20'20"E

8.3660

245

[C]

250 Ż260 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
POKEN (FIR BDRY)

54°49'11"N 014°33'51"E

-
zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Z131:
1234567
Z131

(RNAV)

BANUB (FIR BDRY) 54°27'43"N 014°17'50"E
28.4660

245

[C]

250 Ż260 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
GOSOT (FIR BDRY) 54°48'20"N 014°51'28"E
-
zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Z212:
1234567
Z212

(RNAV)

BANUB (FIR BDRY) 54°27'43"N 014°17'50"E
23.4660

245

[C]

250 Ż260 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
POKEN (FIR BDRY) 54°49'11"N 014°33'51"E
-
zmianie kierunkowości drogi lotniczej Z493 (z dwukierunkowej na jednokierunkową o kierunkowości wschodniej):
1234567
Z493

(RNAV)

ΔXELOL

54°16'39"N 014°53'42"E

35.7660

095

PI

110 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR 1 H24

BURA (FIR BDRY)

54°46'29"N 014°20'20"E

-
zmianie kierunkowości drogi lotniczej Y41 (z dwukierunkowej na jednokierunkową o kierunkowości zachodniej):
1234567
Y41

(RNAV)

ΔKARTI

54°17'59"N 018°12'29"E

74.3660

095

[C]

100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR1 H24

Δ BABOT

55°10'12"N 016°41'25"E

9.0660

095

[C]

100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
LARMA (FIR BDRY) 55°16'28"N 016°30'06"E
-
zmianie w drodze lotniczej Q316 - przedłużeniu drogi o dodatkowy odcinek OSKUD - SUW, zmianie kierunkowości drogi ze wschodniej na dwukierunkową na odcinku BODLA-OSKUD oraz obniżeniu drogi na całej jej długości do poziomu FL095; wprowadzeniu warunkowości CDR1 na odcinku BODLA - OSKUD w zakresie wysokości FL095-FL245 oraz na odcinku OSKUD - SUW w zakresie wysokości FL095-FL145:
1234567
Q316

(RNAV)

BODLA (FIR BDRY) 53°16'33"N 014°24'36"E
88.3660

095

[C]

110 Ż100 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR 1 H24

ΔARKUG

53°30'24"N 016°50'18"E

105.2660

095

[C]

110 Ż100 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR 1 H24

ΔOSKUD

53°43'03"N 019°45'43"E

113.4660

095

[C]

100 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL145-FL660 PERM

2) FL95-FL145 CDR 1 H24

ΔSUWAŁKI

DVOR / DME (SUW) 54°04'11"N 022°54'01"E

-
zmianie zakresu wysokości drogi L32 na FL095-FL660; wprowadzeniu warunkowości CDR1 w zakresie wysokości FL095-FL145:
1234567
L32

(RNAV)

SOTET (FIR BDRY) 53°49'47"N 023°33'11"E
27.3660

095

[C]

110 ­100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL145-FL660 PERM

2) FL95-FL145 CDR 1 H24

Δ SUWAŁKI

DVOR / DME (SUW) 54°04'11"N 022°54'01"E

30.1660

095

[C]

110 ­100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL145-FL660 PERM

2) FL95-FL145 CDR 1 H24

GOLAD (FIR BDRY) 54°20'00"N 022°10'30"E
-
zmianie kierunkowości segmentu LULIN - POBIG drogi lotniczej T709 (z jednokierunkowej na dwukierunkową):
1234567
T709

(RNAV)

(...) wcześniej bez zmian
Δ LULIN

50°34'41"N 021°07'46"E

27.3660

095

[C]

110 Ż100 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR 1 H24

Δ POBIG

50°50'06"N 021°43'09"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu BABKO-XEVLU do wysokości FL105:
1234567
M866

(RNAV)

BABKO (FIR BDRY) 49°36'42"N 019°28'10"E
33.6660

105

[C]

110 Ż120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

FL285-FL660 EVEN FL tylko/only.

ΔXEVLU

50°05'44"N 019°54'46"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu TUSIN-XEVLU do wysokości FL105:
1234567
Z127

(RNAV)

TUSIN (FIR BDRY) 49'50'51"N 018°34'22"E
19.9285

106

[C]

120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
ΔUSALO

49°56'25"N 019'03'53"E

34.1285

105

[C]

120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
Δ XEVLU

50°05'44"N 019°54'46"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu MEBAN-VAVEL do wysokości FL105:
1234567
M985

(RNAV)

MEBAN (FIR BDRY) 49°27'18"N 019°38'48"E
19.5660

105

[C]

110 Ż120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
ΔNAXAR

49°45'38"N 019°48'45"E

11.3660

105

[C]

110 Ż120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
ΔSKAVI

49°56'25"N 019°54'00"E

7.9660

105

[C]

110 Ż120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA
ΔVAVEL

50°03'59"N 019°57'43"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu NETIR-SKAVI do wysokości FL105:
1234567
Z121

(RNAV)

NETIR (FIR BDRY) 49°41'41"N 018°42'32"E
26.3660

105

[C]

110 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL225-FL660 PERM

2) FL105-FL225 CDR 1 H24 ALTN: PADKA L984 SKAVI

ΔGIXOL

49°49'45"N 019°21'07"E

22.3660

105

[C]

110 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔSKAVI

49°56'25"N 019°54'00"E

-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu SUPAK - GEVNA do wysokości FL125 oraz segmentu GEVNA - OSBUG do wysokości FL115:
1234567
L999

(RNAV)

SUPAK (FIR BDRY) 49°18'13"N 019°47'59"E
52.3660

125

[C]

130 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL125-FL245 CDR 1 H24

ALTN: MEBAN M985 KOTEK N133 POLON Z169 GERVI P851 ABERO

Δ GEVNA

49°56'06"N 020°43'29"E

16.4660

115

[C]

130 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL115-FL245 CDR 1 H24

ALTN: MEBAN M985 KOTEK N133 POLON Z169 GERVI P851 ABERO

ΔOSBUG

50°08'00"N 021°00'52"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu LENOV-VAVEL do wysokości FL115:
1234567
L623

(RNAV)

LENOV (FIR BDRY) 49°20'11"N 021'00'37"E
41.3660

115

[C]

130 ­120 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔEKVAT

49°50'26"N 020°17'29"E

18.6660

115

[C]

130 ­120 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔVAVEL

50°03'59"N 019'57'43"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu LENOV-GOSAK do wysokości FL115:
1234567
N133

(RNAV)

LENOV (FIR BDRY)

49°20'11"N 021°00'37"E

78.3660

115

[C]

130 ­120 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔGOSAK

50°33'28"N 020°18'16"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu BABKO-EKRUL do wysokości FL115:
1234567
L856

(RNAV)

BABKO (FIR BDRY) 49°36'42"N 019°28'10"E
99.8660

115

[C]

120 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL115-FL245 CDR 1 H24

ALTN: ABERO P851 GERVI Z169 POLON N133 KOTEK M866 BABKO

ΔEKRUL

50°44'46"N 021°21'40"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu LUXAR-NOMIX do wysokości FL115:
1234567
L984

(RNAV)

(...) wcześniej bez zmian
ΔLUXAR

49°55'48"N 021°10'3l"E

17.5660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔGEVNA

49°56'06"N 020°43'29"E

22.6660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔMOKMU

49°56'22"N 020°08'27"E

2.3660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔXEVBA

49°56'23"N 020°04'53"E

7.0660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔSKAVI

49°56'25"N 019°54'00"E

32.4660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔUSALO

49°56'25"N 019°03'53"E

5.5660

115

[C]

130­120ŻRNAV 5ACC WARSZAWA
ΔNOMIX

49°56'23"N 018°55'23"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu MEBAN-ROXUG do wysokości FL115:
1234567
T375

(RNAV)

MEBAN (FIR BDRY) 49°27'18"N 019°38'48"E
67.6660

115

[C]

130Ż120­RNAV5ACC WARSZAWA
ΔROXUG

50°18'51"N 020°46'21"E

(...) dalej bez zmian
-
podwyższeniu dolnej granicy segmentu LOLKA-IBEKA do wysokości FL125:
1234567
T710

(RNAV)

LOLKA (FIR BDRY) 49°13'12"N 020°06'00"E
66.3285

125

[C]

130 ­140 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL285 PERM

2) FL125-FL245 CDR 1 H24

ALTN: LENOV L619 NUDRO

ΔIBEKA

50°01'40"N 018°56'30"E

(...) dalej bez zmian
5)
wprowadzeniu nowych dróg lotniczych:
1234567
T224

(RNAV)

KUNER (FIR BDRY) 55°15'31"N 018°26'53"E
18.6660

095

[C]

100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL245-FL660 PERM

2) FL95-FL245 CDR 1 H24

Δ BUNOS

54°59'22"N 018°10'54"E

12.9660

095

[C]

100 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL155-FL660 PERM

2) FL95-FL155 CDR 1 H24

Δ OGDAV

54°48'07"N 017°59'54"E

1234567
Q34

(RNAV)

SUPAK (FIR BDRY) 49°18'13"N 019°47'59"E
190.6660

145

[C]

150 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL315-FL660 PERM

2) FL145-FL315 CDR 1 H24

IVNER (FIR BDRY) 51°07'05"N 023°51'26"E
1234567
Q35

(RNAV)

BABKO (FIR BDRY) 49°36'42"N 019°28'10"E
189.6660

145

[C]

160 ­RNAV 5ACC WARSZAWA

1) FL315-FL660 PERM

2) FL145-FL315 CDR 1 H24

TOLPA (FIR BDRY) 51°18'10"N 023°38'45"E
1234567
P159

(RNAV)

ROLKA (FIR BDRY) 50°24'15"N 023°49'32"E
264.4660

245

[C]

250 ­260 ŻRNAV 5ACC WARSZAWA

CDR 1 H24

GITOV (FIR BDRY) 54°22'06"N 020°41'54"E
1234567
T282

(RNAV)

Δ POBIG

50°50'06"N 021'43'09"E

13.3660

095

[C]

110 ŻRNAV5ACC WARSZAWA
Δ GAVDU

50°50'28"N 022°04'11"E

6)
zmianie klasy przestrzeni strefy kontrolowanej lotniska Warszawa (CTR EPWA) z klasy "C" na klasę "D".
§  2. 
Zmiany, o których mowa w:
1)
§ 1 pkt 1 i 6 wchodzą w życie z dniem 22 czerwca 2017 r.;
2)
§ 1 pkt 2-5 wchodzą w życie z dniem 20 lipca 2017 r.