Zmiana zarządzenie w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk służbowych funkcjonariuszy celnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2015.60

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 września 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 60
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 15 września 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk służbowych funkcjonariuszy celnych

Na podstawie art. 114 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 990, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 40 Ministra Finansów z dnia 14 października 2013 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk służbowych funkcjonariuszy celnych (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 34, z późn. zm.) w załączniku nr 3 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w części XVI. Izba Celna:
a)
w poz. 1:
pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22Zmiana i cofanie zezwoleń na urządzanie i prowadzenie działalności w zakresie gier na automatach o niskich wygranych36,8"
dodaje się pkt 30 w brzmieniu:
"30Przyjmowanie i rozliczanie zabezpieczeń, o których mowa w art. 63 ustawy o grach hazardowych, złożonych w innej formie niż depozyt w gotówce10,3"
b)
poz. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Komórka egzekucji1Reprezentowanie dyrektora izby celnej w postępowaniu przed sądami cywilnymi w zakresie właściwości komórki60,4
2Reprezentowanie dyrektora izby celnej w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie właściwości komórki60,7
3Przygotowywanie odpowiedzi na skargi oraz pism procesowych do sądów administracyjnych w zakresie właściwości komórki51,8
4Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych komórek organizacyjnych/podmiotów50,2
5Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie organu egzekucyjnego - o wysokim stopniu trudności i złożoności532,7
6Prowadzenie postępowań w zakresie współpracy międzynarodowej wynikającej z ustawy z dnia 11 października 2013 r. o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu należności celnych, podatków i innych należności pieniężnych41,0
7Opracowywanie procedur i wyjaśnień w zakresie właściwości komórki42,3
8Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie organu egzekucyjnego - pozostałe324,4
9Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie stosowania środków egzekucyjnych z pieniędzy, ruchomości i dokumentów322,9
10Rozliczenia wpłat dokonywanych w toku postępowania egzekucyjnego35,7
11Przygotowanie wniosków o wyjawienie majątku, wniosków o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego22,0
12Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki22,0
13Prowadzenie spraw osobowych pracowników i funkcjonariuszy celnych komórki10,4
14Prowadzenie gospodarki materiałowej, sprzętowej i inwentaryzacyjnej w komórce10,4
15Prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,5
16Prowadzenie kancelarii komórki12,0
17Archiwizowanie dokumentacji10,6"
c)
poz. 6 otrzymuje brzmienie:
"6. Komórka finansowo-

księgowa

1Reprezentowanie dyrektora izby celnej w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie właściwości komórki60,1
2Projektowanie i wykonywanie pod względem finansowym budżetu izby celnej, w tym w ujęciu zadaniowym513,0
3Przygotowywanie odpowiedzi na skargi oraz pism procesowych do sądów w zakresie właściwości komórki50,7
4Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych komórek organizacyjnych/podmiotów50,3
5Opracowywanie procedur i wyjaśnień w zakresie właściwości komórki42,3
6Rozkładanie na raty, umarzanie oraz odraczanie należności mających charakter cywilnoprawny40,5
7Prowadzenie rachunkowości wydatków budżetowych i pozabudżetowych oraz funduszy322,3
8Dokonywanie rozliczeń związanych z wynagrodzeniami i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie315,5
9Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i budżetowej w zakresie wydatków35,9
10Prowadzenie rachunkowości w zakresie dochodów budżetowych dotyczących funkcjonowania jednostki34,0
11Prowadzenie rachunkowości sum depozytowych dotyczących funkcjonowania jednostki33,5
12Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i budżetowej w zakresie dochodów budżetowych dotyczącej funkcjonowania jednostki31,0
13Obsługa i sprawozdawczość w zakresie OWNRES30,5
14Prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej31,3
15Finansowe rozliczanie poniesionych wydatków inwestycyjnych21,8
16Rozliczanie dochodów budżetowych i sum depozytowych dotyczących funkcjonowania jednostki21,0
17Rozliczanie finansowych środków unijnych i sprawozdawczość w tym zakresie23,4
18Prowadzenie rozliczeń z ZUS (obliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, naliczanie zasiłków, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych)24,1
19Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki21,0
20Inwentaryzacja, rozliczanie i wycena aktywów i pasywów składników majątkowych12,4
21Prowadzenie kasy izby celnej i rozliczanie komórek kasowych urzędów celnych16,9
22Wystawianie zaświadczeń dotyczących wysokości zarobków oraz sporządzanie dokumentacji o wysokości osiągniętych dochodów do celów emerytalno-rentowych RP-7 oraz ZUS- RMUA12,1
23Prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz księgowanie13,2
24Prowadzenie spraw osobowych funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,4
25Prowadzenie gospodarki materiałowej, sprzętowej i inwentaryzacyjnej w komórce10,3
26Prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,3
27Prowadzenie kancelarii komórki11,5
28Archiwizowanie dokumentacji10,7"
d)
w poz. 15:
pkt 3-5 otrzymują brzmienie:
"3Prowadzenie postępowań audytowych:

1) w I instancji, o których mowa w rozdziale 4 ustawy o Służbie Celnej, w zakresie wydawania, zmiany, zawieszania i cofania pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej, o której mowa w art. 76 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny, świadectw upoważnionego przedsiębiorcy (AEO), pojedynczych pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej (SASP),

2) dotyczących ponownej oceny podmiotów posiadających pozwolenia

544,2
4Prowadzenie procedury konsultacyjnej w postępowaniu audytowym o wydanie:

1) świadectwa upoważnionego przedsiębiorcy (AEO), o której mowa w art. 14m Rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny,

2) pojedynczego pozwolenia na stosowanie procedury uproszczonej (SASP), o której mowa w art. 253k Rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG)

nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny

53,4
5Przygotowywanie odpowiedzi na skargi i pism procesowych do sądów administracyjnych w zakresie właściwości komórki54,0"
pkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:
"7Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych komórek organizacyjnych/podmiotów52,9
8Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej w tranzycie wspólnotowym/wspólnym i TIR - występowanie jako upoważniony nadawca, występowanie jako upoważniony odbiorca42,5"
pkt 10 i 11 otrzymują brzmienie:
"10Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń pojedynczych w procedurach gospodarczych oraz pojedynczych pozwoleń w procedurze dopuszczenia do swobodnego obrotu z końcowym przeznaczeniem42,4
11Prowadzenie postępowań w II instancji i w trybach nadzwyczajnych w zakresie wydawania, zmiany, zawieszenia i cofania pozwoleń na stosowanie procedur uproszczonych, pozwoleń pojedynczych oraz pozwoleń dla upoważnionego nadawcy potwierdzającego wspólnotowy status towarów z wykorzystaniem dokumentu T2L lub innych dokumentów handlowych41,4"
pkt 13-16 otrzymują brzmienie:
"13Prowadzenie postępowań w I i II instancji oraz w trybach nadzwyczajnych w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń na odraczanie terminu płatności należności celnych, o których mowa w art. 226 lit. c rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny41,7
14Monitorowanie podmiotów posiadających pozwolenia, o których mowa w art. 76 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny, świadectw upoważnionego przedsiębiorcy (AEO) oraz pojedynczych pozwoleń na stosowanie procedury uproszczone] (SASP)416,8
15Koordynacja i nadzór nad prawidłowością stosowania przez podległe urzędy celne regulacji prawnych z zakresu procedur uproszczonych, pojedynczych pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej (SASP) oraz upoważnionego przedsiębiorcy (AEO)42,4
16Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń na korzystanie z gwarancji generalnej oraz zwolnień z obowiązku składania gwarancji42,2"
dodaje się pkt 29 w brzmieniu:
"29Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń na stosowanie zabezpieczenia generalnego32,1"
e)
w poz. 17 pkt 1-15 otrzymują brzmienie:
"1Wspomaganie dyrektora izby celnej w kształtowaniu procesów zarządczych w izbie celnej i podległych urzędach celnych, w szczególności w zakresie kontroli zarządczej, zarządzania strategicznego, zarządzania procesami, zarządzania zmianą i zarządzania jakością519,1
2Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych komórek organizacyjnych/podmiotów50,7
3Koordynowanie działań w zakresie kontroli zewnętrznych wykonywanych w izbie celnej w szczególności przygotowywanie wyjaśnień, zastrzeżeń do protokołów oraz monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych41,1
4Opracowywanie i opiniowanie projektów regulaminów i decyzji dotyczących struktury organizacyjnej izby celnej i podległych urzędów celnych44,5
5Prowadzenie spraw związanych z organizacją przejść granicznych42,4
6Przygotowywanie analiz, prognoz i opracowań związanych z działalnością izby celnej i podległych urzędów celnych41,7
7Zarządzanie systemem wideokonferencyjnym Służby Celnej - zadanie Izby Celnej w Kielcach32,6
8Przygotowywanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej31,2
9Prowadzenie postępowania z zakresu skarg i wniosków dotyczących działania izby celnej i podległych urzędów celnych33,7
10Współpraca z komórką organizacyjną właściwą w zakresie obsługi Systemu Statystyki Obrotów Handlowych pomiędzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej INTRASTAT z Izby Celnej w Szczecinie oraz z osobami zobowiązanymi do dokonywania zgłoszeń INTRASTAT21,4
11Prowadzenie spraw z zakresu współpracy z innymi organami i instytucjami oraz współpracy międzynarodowej, z wyłączeniem spraw należących do zakresu właściwości innych komórek24,5
12Prowadzenie archiwum zakładowego210,9
13Prowadzenie statystyki i sprawozdawczości dotyczących działalności izby celnej i podległych urzędów celnych25,0
14Przygotowywanie danych, sprawozdań, meldunków, w tym w systemach elektronicznego przetwarzania danych, w zakresie izby celnej i podległych urzędów celnych21,8
15Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki, z wyłączeniem analiz dotyczących działalności izby celne] i podległych urzędów celnych21,1"
f)
w poz. 19:
pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1Prowadzenie postępowań w II instancji i w trybach nadzwyczajnych w zakresie nadawania towarom przeznaczenia celnego, operacji uprzywilejowanych, opłat w sprawach celnych, zwrotów i umorzeń należności celnych, przewozów drogowych, elementów służących do naliczania należności celnych przywozowych, należności celnych wywozowych i innych środków przewidzianych w wymianie towarowej oraz spraw dotyczących podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług związanych z pozaunijnym obrotem towarowym - o wysokim stopniu trudności i złożoności628,4
2Reprezentowanie dyrektora izby celnej w postępowaniu sądowym przed sądami administracyjnymi w zakresie właściwości komórki65,8"
pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
"4Przygotowywanie odpowiedzi na skargi i pism procesowych do sądów administracyjnych w zakresie właściwości komórki511,9
5Przygotowywanie wniosków o złożenie skargi kasacyjnej wraz ze stanowiskiem merytorycznym albo udzielenie odpowiedzi na skargę kasacyjną w zakresie właściwości komórki53,8"
pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7Prowadzenie postępowań w II instancji i w trybach nadzwyczajnych w zakresie nadawania towarom przeznaczenia celnego, operacji uprzywilejowanych, opłat w sprawach celnych, zwrotów i umorzeń należności celnych, przewozów drogowych, elementów służących do naliczania należności celnych przywozowych, należności celnych wywozowych i innych środków przewidzianych w wymianie towarowej oraz spraw dotyczących podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług związanych z pozaunijnym obrotem towarowym - pozostałe422,7"
pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9Koordynacja i nadzór nad prawidłowością stosowania przez podległe urzędy celne regulacji prawnych z zakresu przeznaczeń celnych, operacji uprzywilejowanych, opłat w sprawach celnych, przewozów drogowych, klasyfikacji taryfowej i pochodzenia towarów, wartości celnej oraz podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług związanych z pozaunijnym obrotem towarowym, opracowywanie opinii lub wytycznych45,4"
pkt 11 otrzymuje brzmienie:
"11Koordynacja i nadzór nad prawidłowością stosowania przez podległe urzędy celne regulacji prawnych z zakresu:

1) dodatkowych opłat celnych i środków ustanowionych w wyniku postępowania ochronnego i antydumpingowego,

2) środków polityki handlowej oraz zakazów i ograniczeń wynikających z przepisów odrębnych

- oraz opracowywanie opinii lub wytycznych

45,1"
dodaje się pkt 21 i 22 w brzmieniu:
"21Rozkładanie na raty, umarzanie oraz odraczanie kary grzywny nałożonej w drodze mandatu karnego41,1
22Prowadzenie postępowań w I i II instancji oraz w trybach nadzwyczajnych w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń na odraczanie terminu płatności należności celnych, o których mowa w art. 226 lit. a i b rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny40,6"
g)
uchyla się poz. 20,
h)
w poz. 21 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1Ocena i prognozowanie potencjalnych zagrożeń ekonomicznych i pozaekonomicznych w zakresie zadań wykonywanych przez Służbę Celną611,7"
2)
w części XVII. Urząd Celny:
a)
w poz. 1:
pkt 26 otrzymuje brzmienie:
"26Dokonywanie rejestracji oraz prowadzenie rejestru podmiotów zobowiązanych do rejestracji w podatku akcyzowym11,1"
pkt 41 otrzymuje brzmienie:
"41Wydawanie pisemnego potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy, pośredniczący podmiot gazowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy oraz wydawanie decyzji o utracie ważności wydanego potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności jako pośredniczący podmiot tytoniowy oraz o skreśleniu go z listy pośredniczących podmiotów tytoniowych10,5"
b)
w poz. 5 pkt 16 otrzymuje brzmienie:
"16Kontrola prawidłowości i terminowości wpłat podatku akcyzowego od niektórych wyrobów oraz podatku od gier23,9"
c)
w poz. 7 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1Ocena potencjalnych zagrożeń, ich analiza oraz formułowanie prognoz na potrzeby urzędu celnego, w szczególności pod względem ułatwień i uproszczeń dla przedsiębiorców oraz ukierunkowania kontroli w profilach ryzyka526,0"
d)
w poz. 8:
uchyla się pkt 23,
dodaje się pkt 32 w brzmieniu:
"32Przygotowywanie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej32,0"
3)
w części XVIII. Komórki organizacyjne realizujące zadania centralne:
a)
w poz. 2:
pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6Przygotowywanie raportów i analiz na potrzeby Ministerstwa Finansów oraz innych organów administracji państwowej i samorządowej418,0"
uchyla się pkt 10 i 11,
pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12Gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie danych o handlu międzynarodowym pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, a krajami członkowskimi Unii Europejskiej oraz krajami trzecimi319,5"
uchyla się pkt 13,
pkt 16 i 17 otrzymują brzmienie:
"16Udzielanie informacji operacyjnych organom ścigania oraz innym podmiotom uprawnionym29,0
17Współpraca z komórkami organizacyjnymi innych izb celnych w zakresie wypełniania potrzeb związanych z wymianą informacji28,0"
pkt 22-26 otrzymują brzmienie:
"22Prowadzenie spraw osobowych funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,5
23Prowadzenie gospodarki materiałowej, sprzętowej i inwentaryzacyjnej w komórce10,5
24Prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,5
25Prowadzenie kancelarii komórki11,5
26Archiwizowanie dokumentacji10,5"
dodaje się pkt 27 w brzmieniu:
"27Utrzymanie i administrowanie modułem statystycznym handlu zagranicznego hurtowni danych ARI@DNA2414,5"
b)
w poz. 7:
tytuł pozycji otrzymuje brzmienie:

"Komórki do spraw: oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów tytoniowych i suszu tytoniowego, oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów energetycznych, zwalczania nielegalnego obrotu środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi, środkami zastępczymi oraz nowymi substancjami psychoaktywnymi, a także wymiany informacji w tym zakresie, oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów alkoholowych, kontroli gier hazardowych, e-kontroli, Systemu Rejestrów Wspólnej Polityki Rolnej - Izby Celne w: Białymstoku, Katowicach, Opolu, Rzepinie i Szczecinie",

pkt 2-4 otrzymują brzmienie:
"2Sporządzanie i przekazywanie do Ministerstwa Finansów analiz krajowych dotyczących merytorycznego obszaru działania komórki612,2
3Tworzenie, prowadzenie i monitorowanie profili ryzyka krajowego67,1
4Sporządzanie i przekazywanie do Ministerstwa Finansów analiz regionalnych na poziomie ogólnokrajowym dotyczących merytorycznego obszaru działania komórki510,5"
pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6Ocena i prognozowanie zagrożeń na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym w zakresie właściwości komórki58,4"
pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9Sporządzanie i przekazywanie do Ministerstwa Finansów analiz lokalnych na poziomie ogólnokrajowym dotyczących merytorycznego obszaru działania komórki48,2"
c)
po poz. 7b dodaje się poz. 7c i 7d w brzmieniu:
"7c. Centrum Organu Wierzyciela -

Izba Celna w Szczecinie

1Reprezentowanie dyrektora izby celnej w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie właściwości komórki63,9
2Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie organu wierzycielskiego - o wysokim stopniu trudności i złożoności522,6
3Prowadzenie postępowań w II instancji w zakresie organu wierzycielskiego - o wysokim stopniu trudności i złożoności54,4
4Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych komórek organizacyjnych/podmiotów50,4
5Analizowanie spraw pod kątem przedawnienia należności416,0
6Opracowywanie procedur i wyjaśnień w zakresie właściwości komórki43,1
7Kontrola terminowości wpłat zobowiązanego33,3
8Monitorowanie prowadzonych postępowań egzekucyjnych w zakresie wykonania obowiązku wynikającego z wystawionych tytułów wykonawczych33,3
9Prowadzenie postępowań w I instancji w zakresie organu wierzycielskiego - pozostałe310,1
10Prowadzenie postępowań w II instancji w zakresie organu wierzycielskiego - pozostałe32,1
11Inicjowanie postępowań upadłościowych oraz udział wierzyciela w prowadzonych postępowaniach upadłościowych35,2
12Inicjowanie postępowania zabezpieczającego i dokonywanie zabezpieczeń na majątku33,3
13Współpraca z innymi instytucjami w zakresie egzekucji międzynarodowej33,3
14Współpraca z sądami cywilnymi oraz komornikiem sądowym w zakresie dochodzenia należności211,2
15Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki23,9
16Prowadzenie spraw osobowych pracowników i funkcjonariuszy celnych komórki10,4
17Prowadzenie gospodarki materiałowej, sprzętowej i inwentaryzacyjnej w komórce10,4
18Prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,5
19Prowadzenie kancelarii komórki12,0
20Archiwizowanie dokumentacji10,6
7d. Centralna Rejestracja - Izba Celna w

Poznaniu

1Udzielanie wsparcia merytorycznego w ramach II linii Help-desk w zakresie realizacji procesu rejestracji w Systemie Informacyjnym Służby Celnej - SISC515,0
2Opracowywanie standardów obsługi w procesie rejestracji na podstawie prowadzonych czynności analitycznych dotyczących zagadnień pojawiających się w tym procesie, zgodnych ze specjalizacją w danym obszarze Systemu SZPROT; analiza wyników i formułowanie wniosków w zakresie rejestracji klientów SC54,5
3Prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki na rzecz innych jednostek organizacyjnych/podmiotów51,1
4Opracowywanie procedur mających na celu ułatwienie i uproszczenie czynności rejestracyjnych i wnioskowanie o ich wdrożenie41,0
5Sprawdzanie zgodności dokumentów z wymogami specyfikacji elektronicznych wniosków rejestracyjnych w standardzie XML40,1
6Prowadzenie działań autokontrolnych w zakresie jakości gromadzonych danych46,4
7Opracowywanie i aktualizacja instrukcji dla przedsiębiorców przy współpracy z Ministerstwem Finansów oraz z zespołami utrzymaniowymi innych systemów informatycznych zaangażowanymi w realizację usługi e-Klient41,0
8Analiza potrzeb zmian przepisów regulujących kwestie związane z rejestracją przedsiębiorców; przekazywanie do Ministerstwa Finansów propozycji zmian przepisów mających na celu ujednolicenie zasad postępowania przy rejestracji w obszarach objętych właściwością SISC41,0
9Weryfikacja i analiza zapisów zawartych w dokumentach stanowiących umocowanie do działania w imieniu podmiotu (upoważnień, pełnomocnictw, oświadczeń pracodawcy,

KRS w kontekście osób upoważnionych do samodzielnego lub łącznego reprezentowania firmy, ustanowionej prokury)

320,0
10Współpraca z Zespołem Utrzymaniowym SZPROT w ramach prac nad utrzymaniem i rozwojem systemu informatycznego; analiza działania systemu SZPROT, propozycje zmian funkcjonalnych do SZPROT i PUESC w odpowiedzi na informacje uzyskane od obsługiwanych osób zarejestrowanych w SISC32,5
11Współpraca z liderami transformacyjnymi systemu SZPROT z pozostałych izb celnych w zakresie wsparcia udzielanego przez te izby komórce Centralna Rejestracja21,0
12Współpraca z systemami operacyjnymi SISC (AIS, AES, NCTS2, EMCS2, KRAG) w zakresie zawartości informacyjnej wniosków rejestracyjnych i danych przekazywanych do Systemu Danych Referencyjnych PDR PL/UE na użytek tych systemów20,2
13Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki21,4
14Realizacja procesu rejestracji poprzez przyjmowanie i weryfikację danych zawartych we wnioskach o rejestrację/powiadomienie, aktualizację lub dezaktywację podmiotu, przeznaczonych do rejestracji przedsiębiorców działających w obszarze cła (w tym nadanie numeru EORI), w obszarze INTRASTATU lub w obszarze innych podatków118,5
15Realizacja procesu rejestracji poprzez przyjmowanie i weryfikację danych zawartych we wnioskach o rejestrację/powiadomienie, aktualizację lub dezaktywację podmiotu, przeznaczonych do rejestracji przedsiębiorców działających w obszarze akcyzy (AKC-R)11,5
16Realizacja procesu rejestracji poprzez przyjmowanie i weryfikację danych zawartych we wnioskach o rejestrację/powiadomienie, aktualizację lub dezaktywację podmiotu, przeznaczonych do rejestracji przedsiębiorców działających w obszarze gier hazardowych10,5
17Realizacja procesu rejestracji poprzez przyjmowanie i weryfikację danych zawartych we wniosku o rejestrację, aktualizację lub dezaktywację osoby fizycznej, która będzie działała jako reprezentant podmiotu w SISC19,3
18Realizacja procesu rejestracji poprzez obsługę wniosków dotyczących reprezentacji podmiotów, która polega na przyjmowaniu i weryfikacji załączonych do wniosków pełnomocnictw wraz z opłatą skarbową oraz innych dokumentów niezbędnych do załatwienia spraw w tym zakresie, włączając komunikację z podmiotami w tym obszarze112,5
19Prowadzenie ewidencji w zakresie złożonych pełnomocnictw10,4
20Prowadzenie spraw osobowych funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,3
21Prowadzenie gospodarki materiałowej, sprzętowej i inwentaryzacyjnej w komórce10,2
22Prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną funkcjonariuszy celnych i pracowników komórki10,2
23Prowadzenie kancelarii komórki11,1
24Archiwizowanie dokumentacji10,3"
d)
w poz. 9:
pkt 31 otrzymuje brzmienie:
"31Dyżurne techniczne administrowanie systemem25,5"
dodaje się pkt 50 w brzmieniu:
"50Zarządzanie dziedzinowym modelem danych62,9"
e)
w poz. 24:
pkt 13-16 otrzymują brzmienie:
"13Wyjaśnianie z podmiotami zobowiązanymi wątpliwości dotyczących złożonych deklaracji INTRASTAT29,0
14Analiza danych VAT- INTRASTAT25,1
15Analiza i weryfikacja obowiązujących widełek cenowych i przedstawianie propozycji zmian ich zakresów20,9
16Prowadzenie działań w zakresie procedury upominawczej218,0"
uchyla się pkt 17,
pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18Przygotowywanie danych i opracowywanie analiz w zakresie właściwości komórki21,5"
pkt 20-22 otrzymują brzmienie:
"20Weryfikacja oraz korekta danych zgromadzonych w systemie INTRASTAT pod względem występowania błędów formalnych i logicznych128,3
21Przyjmowanie i kontrola danych zawartych w deklaracjach INTRASTAT12,4
22Podział zgłoszeń INTRASTAT złożonych w formie papierowej na poszczególnych rejestratorów10,1"
uchyla się pkt 23,
pkt 29 i 30 otrzymują brzmienie:
"29Prowadzenie kancelarii komórki12,6
30Archiwizowanie dokumentacji11,2"
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2015 r.
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1256).