Zmiana zarządzenia w sprawie zasad rachunkowości w Komendzie Głównej Policji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2017.75

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 38
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 7 grudnia 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie zasad rachunkowości w Komendzie Głównej Policji

Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047, z późn. zm.) w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.) oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 760) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 51 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie zasad rachunkowości w Komendzie Głównej Policji (Dz. Urz. KGP poz. 114 oraz z 2016 r. poz. 39) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 w pkt 22 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 23 w brzmieniu:

"23) BKS - komórkę organizacyjną właściwą do spraw komunikacji społecznej KGP.";

2)
w załączniku nr 2 do zarządzenia w § 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) system informatyczny pod nazwą: System Wspomagania Obsługi Policji (SWOP) wersja 6.1., składający się z:

a) modułu finansowo-księgowego (SKOP-FK),

b) modułu zarządzania kadrami,

c) modułu zarządzania płacami,

d) modułu środki trwałe,

e) modułu zarządzania gospodarką materiałową;";

3)
w załączniku nr 3 do zarządzenia w § 12 w ust. 3 wyraz "ksjera" zastępuje się wyrazem "kasjera";
4)
w załączniku nr 4 do zarządzenia:
a)
w § 16 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Fakturę lub notę księgową wystawia BLP, BŁiI, BKS i BF, zgodnie z właściwością merytoryczną, w 3 egzemplarzach:

1) 1 egz. - dla adresata;

2) 2 egz. - dla komórki wystawiającej fakturę lub notę księgową, zgodnie z właściwością merytoryczną;

3) 3 egz. - dla BF.",

b)
w § 22:
w ust. 1 w pkt 3 w lit. c kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:

"4) wyznaczonych pracowników Biura Bezpieczeństwa Informacji KGP w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu obsługi Wydziału Poczty Specjalnej;

5) wyznaczonych pracowników BKS w zakresie rozliczeń finansowych z tytułu obsługi czasopisma "Policja 997".",

ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Wykazy pracowników, o których mowa w ust. 1:

1) w pkt 3 w lit. a i b - sporządza się w BLP, BŁiI i BF;

2) w pkt 3 w lit. c - sporządza się w BF;

3) w pkt 4 - sporządza się w Biurze Bezpieczeństwa Informacji KGP;

4) w pkt 5 - sporządza się w BKS.

3. Wykazy pracowników, o których mowa w ust. 2 oraz zaktualizowane wykazy zatwierdzają właściwi kierownicy komórek organizacyjnych KGP i przekazują niezwłocznie do wiadomości BF.",

c)
w § 25 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, dokonują pracownicy wymienieni w § 22 ust. 1 pkt 3 lit. a, pkt 4 i 5.";

5)
w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a)
w § 6 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:

"daty przyjęcia,",

b)
w § 35 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Dowód przyjęcia podlega sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez naczelnika lub zastępcę naczelnika odpowiedniego wydziału BLP lub BŁiI lub osoby przez nich upoważnione.",

c)
w § 38:
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Dowód MT i MTPS podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora BLP, BŁiI lub upoważnione przez nich osoby.",

w ust. 3 oznaczenie "pkt 4" zastępuje się oznaczeniem "pkt 3",
d)
w § 39 w ust. 4 oznaczenia "pkt 5-7" zastępuje się oznaczeniami "pkt 1-3",
e)
w § 40:
w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

"4) w przypadku zdekompletowania lub skompletowania środka trwałego lub pozostałego środka trwałego - protokół zdekompletowania lub skompletowania.",

ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Dowód LT i LTPS podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora BLP, BŁiI lub upoważnione przez nich osoby.",

f)
w § 41 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Dowód wydania podlega zatwierdzeniu przez naczelnika lub zastępcę naczelnika odpowiedniego wydziału BLP lub BŁiI lub osoby przez nich upoważnione.";

6)
w załączniku nr 7 do zarządzenia:
a)
w części I zatytułowanej "Wykaz kont księgi głównej (kont syntetycznych)", w tabeli zatytułowanej "2. Konta pozabilansowe", po nazwie konta "Konto techniczne", oznaczonego symbolem konta "909", dodaje się nazwę konta "Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe" i oznacza się je symbolem konta "910",
b)
w części II zatytułowanej "Opis przyjętych w KGP zasad klasyfikacji zdarzeń, typowych zapisów kont oraz prowadzenia ksiąg pomocniczych i ich powiązania z kontami księgi głównej":
w opisie konta o nazwie "Umorzenie pozostałych środków trwałych", oznaczonego symbolem konta "072", w "Typowych zapisach konta 072", po pkt 5 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

"6. Ujawnione nadwyżki pozostałych środków trwałych. 266",

po opisie konta o nazwie "Składniki majątku przekazane innym podmiotom do użytkowania", oznaczonego symbolem konta "908", dodaje się opis konta o nazwie "Konto techniczne", oznaczonego symbolem konta "909" i opis konta o nazwie "Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe", oznaczonego symbolem konta "910", w brzmieniu:

" Konto 909 - "Konto techniczne"

Konto 909 służy do dokonywania zapisów w ewidencji pozabilansowej zgodnie z zasadą podwójnego zapisu, jeśli program finansowo-księgowy nie przyjmuje zapisów jednostronnych na kontach pozabilansowych.",

Konto 910 - "Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe"

Konto 910 służy do ewidencji gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umów i rękojmi za wady oraz zabezpieczeń wadiów składanych w formie niepieniężnej.

Na stronie Wn konta 910 ujmuje się otrzymane gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe.

Na stronie Ma konta 910 ujmuje się zwracane kontrahentom gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe.

Ewidencja szczegółowa do konta 910 prowadzona jest według poszczególnych tytułów oraz kontrahentów.

Na koniec roku konto 910 może wykazywać saldo Wn oznaczające wartość gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umów i rękojmi za wady oraz wadiów składanych w formie niepieniężnej.

Typowe zapisy konta 910

1. Strona Wn konto przeciwstawne

Wartość otrzymanych gwarancji bankowych

lub ubezpieczeniowych z tytułu zabezpieczenia

należytego wykonania umów i rękojmi oraz wadiów. 909

1. Strona Ma konto przeciwstawne

Zwrot gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych

z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umów

i rękojmi oraz wadiów. 909".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2017 r.