Zmiana zarządzenia w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2023.119

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 grudnia 2023 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 29 grudnia 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 53, z późn. zm. 2 ) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
w § 3:
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) adres do doręczeń elektronicznych - adres elektroniczny, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług;",

po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) akceptacja - wyrażenie zgody przez osobę uprawnioną na sposób załatwienia sprawy lub aprobatę treści pisma;",

po pkt 18 dodaje się pkt 18a i 18b w brzmieniu:

"18a) publiczna usługa hybrydowa (PUH) - usługa pocztowa w postaci przesyłania przesyłek pocztowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, jeżeli na etapie przyjmowania, przemieszczania lub doręczania przekazu informacyjnego przyjmują one fizyczną formę przesyłki listowej, świadczoną przez operatora wyznaczonego, jeżeli nadawcą przesyłki listowej jest podmiot publiczny;

18b) publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) - usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która oznacza usługę umożliwiającą przesłanie danych między stronami trzecimi drogą elektroniczną i zapewniającą dowody związane z posługiwaniem się przesyłanymi danymi, w tym dowód wysłania i otrzymania danych oraz chroniącą przesyłane dane przed ryzykiem utraty, kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, świadczoną przez operatora wyznaczonego;",

po pkt 25 dodaje pkt 25a w brzmieniu:

"25a) skrzynka doręczeń elektronicznych - narzędzie umożliwiające wysyłanie, odbieranie i przechowywanie danych w ramach publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, a także w ramach publicznej usługi hybrydowej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699);",

w pkt 30 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 31 w brzmieniu:

"31) ustawa o doręczeniach elektronicznych - ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;",

b)
w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Przesyłki przekazane na ESP lub skrzynkę elektronicznych doręczeń dzieli się na:

1) przeznaczone do automatycznego rejestrowania w systemie teleinformatycznym specjalnie przeznaczonym do obsługi danego rodzaju przesyłek;

2) pozostałe, nieprzeznaczone do automatycznego rejestrowania.",

c)
w § 37 w ust. 4 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

"5) dokonuje wyboru sposobu wysyłki danej korespondencji poza Ministerstwo, poprzez ocenianie występowania przesłanek stosowania lub niestosowania przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych.",

d)
w § 39:
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku ostatecznej akceptacji pisma przeznaczonego do wysyłki poza Ministerstwo w postaci elektronicznej, z zastosowaniem ESP, PURDE, PUH, akceptujący podpisuje pismo podpisem elektronicznym, który identyfikuje go w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy o informatyzacji, chyba że przepisy odrębne wskazują potrzebę użycia określonego rodzaju podpisu lub dopuszczają możliwość użycia innego rodzaju podpisu.",

ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli pismo, o którym mowa w ust. 1, jest częścią akt sprawy, dla których w ramach ustalenia wyjątku od sposobu dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw określonego w § 4 ust. 1 ustalono, że czynności kancelaryjne oraz ich dokumentowanie wykonuje się w postaci nieelektronicznej, do akt sprawy włącza się podpisany odręcznie albo uwierzytelniony wydruk pisma w postaci elektronicznej, na którym umieszcza się informację, co do sposobu wysyłki.",

e)
w § 40 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Pisma przeznaczone do wysyłki w postaci papierowej, dla których nie stosuje się ESP, PURDE lub PUH, tworzy się przez:

1) wydrukowanie ostatecznie zaakceptowanej wersji pisma podpisanego podpisem elektronicznym wraz z wydrukiem poświadczenia uwierzytelnienia albo

2) podpisanie odręczne wydruku ostatecznie zaakceptowanej wersji pisma.";

2)
w załączniku nr 2:
a)
w tabeli "SPIS KLAS PIERWSZEGO I DRUGIEGO RZĘDU":
przed klasą 0 dodaje się wiersz w brzmieniu:
Symbol klasyfikacjiHasło klasyfikacyjne
w klasie 07 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Współpraca z podmiotami krajowymi",

w klasie 1 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"KADRY",

w klasie 14 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Dyscyplina pracy",

w klasie 15 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników",

w klasie 16 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy socjalne",

w klasie 17 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Ubezpieczenia społeczne i opieka zdrowotna",

po klasie 17 dodaje się klasę 18 w brzmieniu:
| 18 | Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
w klasie 36 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Realizacja płatności z tytułu kwot zasądzonych wyrokami sądowymi",

uchyla się klasę 38,
po klasie 47 dodaje się klasę 48 w brzmieniu:
48 | Polityka rozwoju w zakresie ochrony zdrowia finansowana ze środków krajowych
w klasie 53 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Przygotowania obronne i zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie",

w klasie 60 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Opracowania i rozwiązania systemowe w zakresie zdrowia publicznego",

w klasie 61 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Profilaktyka i promocja zdrowia",

w klasie 7 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE ORAZ ŚWIADCZENIA GWARANTOWANE",

w klasie 9 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"FUNDUSZE I INSTRUMENTY EUROPEJSKIE",

w klasie 90 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie systemem wdrażania funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 91 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Koordynacja polityki rozwoju w zakresie funduszy europejskich",

b)
po tabeli "SPIS KLAS PIERWSZEGO I DRUGIEGO RZĘDU" wprowadza się tytuł tabeli: "WYKAZ KLAS",
c)
w tabeli "WYKAZ KLAS":
w klasie 000 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym kierownictwa, protokoły posiedzeń, ustalenia, wnioski, materiały na obrady",

w klasie 001 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"protokoły obrad, referaty, sprawozdania z prac, materiały na posiedzenia, wykazy członków, dokumentacja dotycząca powołań składu;

dla każdej rady, komisji, zespołu zakłada się odrębną sprawę",

klasa 012 otrzymuje brzmienie:
012Pełnomocnictwa, upoważnienia i podpisy elektroniczneB10w tym ich rejestry, wnioski o przygotowanie upoważnień i pełnomocnictw;

okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia

w klasie 0130 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, kopie pism pracowników odkłada się do akt osobowych - jak w klasie 120",

w klasie 0131 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, w tym nadanie tytułu zasłużonego dawcy przeszczepu, dokumenty dotyczące nadania odznak honorowych, ewidencja odznak honorowych;

kopie pism dotyczących nadania odznaki pracownikom odkłada się do akt osobowych - jak w klasie 120",

w klasie 0141 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym rejestry przesyłek, korespondencja w tych sprawach",

w klasie 0142 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opracowanie i wdrażanie własnych wzorów formularzy oraz ich wykazy",

w klasie 0143 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"przy czym zamówienia i realizacja zamówień w klasie 220",

w klasie 0144 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"przy czym zamówienia i realizacja zamówień w klasie 220",

w klasie 0145 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"uzgodnienia, porozumienia, protokoły zdawczo-odbiorcze",

w klasie 0162 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE5",

w klasie 01633 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, dokumentacja związana ze sprawdzaniem zgodności przetwarzanych danych osobowych",

w klasie 01634 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym zgłaszanie naruszeń, dokumentacja dotycząca postępowań wyjaśniających naruszenia zasad ochrony danych osobowych",

w klasie 0164 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz obsługa merytoryczna Biuletynu Informacji Publicznej;

decyzje o odmowie udzielenia informacji publicznej",

w klasie 0165 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym korespondencja związana z bezpieczeństwem osobowym - wnioski, zgody, pisma informujące, akta zakończonych postępowań sprawdzających zwykłych i kontrolnych",

w klasie 0200 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"komplet podpisanych zarządzeń, procesów, poleceń służbowych, komunikatów, instrukcji, pism okólnych oraz ich rejestry;

dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne sprawy";

klasa 0201 otrzymuje brzmienie:
0201Opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnychAw tym projekty zarządzeń Ministra Zdrowia i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Zdrowia oraz projekty procesów, pisma w ramach uzgodnień wewnętrznych
w klasie 021 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym opracowywane przez Ministerstwo Zdrowia projekty stanowisk rządu do projektów ustaw: poselskich, komisyjnych, senackich, obywatelskich i prezydenckich",

w klasie 0210 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"każdy rodzaj aktów normatywnych można grupować oddzielnie na każdy rok kalendarzowy;

założenie i prowadzenie sprawy w związku z przygotowywaniem danego aktu następuje we właściwych klasach wykazu akt odpowiadających merytorycznie zakresowi danego aktu",

w klasie 0211 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, oceny",

w klasie 0213 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Akty nienormatywne tworzone przez Ministra Zdrowia", - klasa 025 otrzymuje brzmienie:

025Obsługa prawna - zastępstwo procesowe

- po klasie 025 dodaje się klasy 0250-0254 w brzmieniu:

0250Postępowania z powództwa cywilnegoB10pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma procesowe, pisma powoda, odpowiedzi na pisma powoda, korespondencja
0251Postępowania administracyjne i sądowo-administracyjneB10pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma sądowe, procesowe, pisma skarżącego, korespondencja, decyzje, postanowienia rozstrzygnięcia w postępowaniach;

okres przechowywania liczy się od daty wykonania prawomocnego orzeczenia lub umorzenia sprawy kończącej postępowanie

0252Postępowania karne i karnoskarboweB10pisma dotyczące postępowania, w szczególności zawiadomienia do prokuratury, odpowiedzi na pisma prokuratury, korespondencja, akty oskarżenia, pisma sądowe, pisma
procesowe, rozstrzygnięcia w postępowaniach
0253Sprawy przed Trybunałem Konstytucyj nymApisma dotyczące postępowania, w szczególności zawiadomienia, stanowiska, korespondencja
0254Postępowanie przed Sądem Najwyższym w sprawie skarg na uchwały samorządówB10pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma procesowe, zawiadomienia, korespondencja

- klasy 026 i 027 otrzymują brzmienie:

026Zbiór umówB10umowy (lub porozumienia) zawierane przez Ministerstwo Zdrowia lub Ministra Zdrowia, zmiany umów
027Czynności materialno-techniczne w administracjiB5dokumentacja innych czynności wykonywanych przez Ministra Zdrowia niewchodzących w zakres czynności władczych lub umów cywilnoprawnych

- uchyla się klasy 028 i 029,

- w klasie 03 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"z wyjątkiem tych dotyczących zagadnień ujętych w klasie 3 i ujętych w klasach merytorycznych",

w klasie 033 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "w tym z inwentaryzacji",
w klasie 04 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"zakup i eksploatacja komputerów i infrastruktury - w klasie 220",

w klasie 050 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wystąpienia, interwencje i oświadczenia, również radnych",

klasy 051 i 052 otrzymują brzmienie:
051Skargi i wnioski dotyczące zakresu działania Ministerstwa ZdrowiaAw tym ich rejestr
052Sprawy przekazane według właściwościB2w tym skargi i wnioski;

dotyczy spraw, które nie dotyczącą zakresu działania Ministerstwa

Zdrowia, a zostały skierowane przez pomyłkę lub ze względu na brak wiedzy wnioskodawcy

w klasie 055 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"dotyczące działalności Ministerstwa Zdrowia",

w klasie 062 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "komunikaty, wnioski o udostępnienie informacji publicznej, odpowiedzi mailowe do mediów, interpelacje",
w klasie 0620 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE5",

w klasie 0623 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "zaproszenie, informacje dla kierownictwa z departamentów merytorycznych",
w klasie 064 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym zaproszenia, zawiadomienia, życzenia, podziękowania, kondolencje i inna korespondencja członków Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia o podobnym charakterze - nie związana z załatwianiem określonej sprawy",

w klasie 065 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE10",

klasa 07 otrzymuje brzmienie:
07Współpraca z podmiotami krajowymiprzy czym udział w posiedzeniach komisji, zespołów i grup roboczych klasyfikuje się w klasach rzeczowych w ramach grupy rzeczowej 00
po klasie 07 dodaje się klasy 070-073 w brzmieniu:
070Nawiązywanie kontaktów i określanie zakresu współdziałania z podmiotami w krajuA
071Umowy i porozumienia z podmiotami krajowymi dotyczące zakresu i sposobu współdziałaniaAw tym ewidencja
072Przyjmowanie delegacji krajowychBE10w tym korespondencja, harmonogramy wizyt, notatki informacyjne i tezy do spotkań
073Krajowe wyjazdy delegacji MinisterstwaBE10oryginały zatwierdzonych wniosków wyjazdowych przechowuje się w komórce organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw obsługi finansowej, która odpowiedzialna jest za ich gromadzenie
w klasie 086 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, wnioski",

w klasie 088 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym materiały podlegające tłumaczeniu, zlecenia tłumaczeń", - po klasie 088 dodaje się klasę 089 w brzmieniu:

089Monitorowanie transpozycjiB2monitorowanie transpozycji prawa wtórnego Unii Europejskiej, w tym przez system e-step, notyfikowanie decyzji wykonawczych Komisji Europejskiej

- po klasie 0913 dodaje się klasę 0914 w brzmieniu:

0914Wystąpienia organów kontroli do jednostek niekontrolowanychB5dotyczy innych niż w klasie 0910-0913

- po klasie 094 dodaje się klasę 095 w brzmieniu:

095Kontrola zarządczaAw tym oświadczenie Ministra Zdrowia oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa
Zdrowia o stanie kontroli zarządczej, dokumentacja samooceny; dokumentacja identyfikacji i oceny ryzyka oraz koordynacji zarządzania ryzykiem, informacje o ryzykach kluczowych, zestawienia wniosków i zadań wynikających z oceny; oświadczenia organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Zdrowia lub przez niego nadzorowanych oraz dokumenty określające działania w zakresie kontroli zarządczej, w tym działania nadzorcze

- klasa 1 otrzymuje brzmienie:

1KADRY

- klasy 100 i 101 otrzymują brzmienie:

100Regulacje własne w zakresie spraw kadrowychAw tym regulamin pracy, zasady wynagradzania, premiowania i nagradzania
101Regulacje otrzymane od organów i jednostek zewnętrznych, ich projekty oraz wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu spraw kadrowychBE5

- w klasie 102 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"dokumenty związane ze współdziałaniem pracodawcy z reprezentującą pracownika zakładową organizacją związkową lub innymi podmiotami w sprawach ze stosunku pracy wymagających takiego współdziałania, odkłada się do akt osobowych",

klasa 110 otrzymuje brzmienie:
110Zapotrzebowanie i nabór kandydatów do pracy
po klasie 110 dodaje się klasy 1100 i 1101 w brzmieniu:
1100Nabór na stanowiska w korpusie służby cywilnejB10okres przechowywania ofert kandydatów nieprzyjętych i tryb ich niszczenia wynika z odrębnych przepisów;

dokumenty osób przyjętych odkłada się do akt osobowych

1101Nabór na stanowiska niebędące w korpusie służby cywilnejB10jak w klasie 1100
klasa 111 otrzymuje brzmienie:
111Nawiązanie stosunku pracy pracowników Ministerstwa ZdrowiaB10
klasy 112-1121 otrzymują brzmienie:
112Przebieg zatrudnienia pracowników Ministerstwa
1120Rozmieszczanie pracownikówB10
1121Ocenianie pracownikówB10oceny poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120
po klasie 1121 dodaje się klasy 1122-1125 w brzmieniu:
1122Awansowanie i wynagradzanie pracownikówB10w tym niezrealizowane wnioski; dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120
1123Opisy stanowisk pracyB5
1124Wartościowanie stanowisk pracyB10
1125Dodatkowe zatrudnienie i zajęcia zarobkoweB10dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120
klasa 113 otrzymuje brzmienie:
113Rozwiązanie stosunku pracyB10dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120
w klasie 114 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy naboru, konkursu i stosunku pracy kadry kierowniczej organów nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez niego",

klasy 1140-1142 otrzymują brzmienie:
1140Nabór, konkurs na stanowiska kadry kierowniczej organów oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaB10dokumenty odkłada się do akt osobowych kadry kierowniczej, jak w klasie 120
1141Powołania na stanowiskaB10jak w klasie 1140
1142Odwołania ze stanowiskaB10jak w klasie 1140
po klasie 1142 dodaje się klasy 1143-1146 w brzmieniu:
1143Ustalanie wynagrodzeńB10jak w klasie 1140
1144Nagrody i premieB10jak w klasie 1140
1145Świadczenia wynikające ze stosunku pracyB10jak w klasie 1140
1146Pozostałe sprawy dotyczące kadr kierowniczych organów nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez niegoB10zadania niemieszczące się w klasach 1140-1145;

w tym informacje o nieobecnościach

w klasie 115 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Staże, wolontariaty, praktyki",

klasy 1150 i 1151 otrzymują brzmienie:
1150StażeB10w tym zaliczanie staży studentom (dla każdego uczestnika zakłada się osobną sprawę)
1151WolontariatB10jak w klasie 1150
po klasie 1151 dodaje się klasę 1152 w brzmieniu:
1152PraktykiB10jak w klasie 1150
klasa 116 otrzymuje brzmienie:
116Prace zlecone (umowy cywilnoprawne)
po klasie 116 dodaje się klasy 1160 i 1161 w brzmieniu:
1160Prace zlecone ze składką na ZUSB10w tym zgłoszenia i wyrejestrowania do/z ubezpieczeń społecznych;

okres przechowywania dokumentacji dotyczącej stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego, kwalifikuje się do kategorii B50

1161Prace zlecone bez składki na ZUSB5w tym rejestr umów zleceń i umów o dzieło
klasa 117 otrzymuje brzmienie:
117Nagrody i kary
po klasie 117 dodaje się klasy 1170-1191 w brzmieniu:
1170Nagrody i premie dla pracowników MinisterstwaB10
1171Podziękowania, listy gratulacyjne, dyplomyB10dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120
1172KaryB*)*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa
118Odpowiedzialność dyscyplinarnaposiedzenia Komisji Dyscyplinarnej klasyfikuje się w klasie 002
1180Postępowanie dyscyplinarneB*)jak w klasie 1172
1181Postępowanie wyjaśniająceB*)jak w klasie 1172
119Oświadczenia majątkowe, lustracyjne i inne oświadczenia o osobach zatrudnionych i członkach ich rodzin
1190Oświadczenia majątkoweB*)*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa, w innym przypadku wynosi 6 lat;

dotyczy także korespondencji w sprawie oświadczeń

1191Oświadczenia lustracyjne i inne oświadczenia o osobach zatrudnionych i członkach ich rodzinB*)jak w klasie 1172
klasy 120-122 otrzymują brzmienie:
120Akta osobowe pracowników Ministerstwa Zdrowia i kierowników jednostek podległych Ministrowi Zdrowia lub przez niego nadzorowanychBE10dla każdego pracownika prowadzi się oddzielną teczkę zawierającą: w części A - oświadczenia lub dokumenty dotyczące danych osobowych, zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, a także skierowania na badania lekarskie i orzeczenia lekarskie dotyczące wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich, w części B - oświadczenia lub dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w części C - oświadczenia lub dokumenty związane z rozwiązaniem albo wygaśnięciem stosunku pracy, w części D - odpis zawiadomienia o ukaraniu oraz inne dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej lub odpowiedzialności określonej w odrębnych przepisach, które przewidują zatarcie kary po upływie określonego czasu, w części E - dokumenty związane z kontrolą trzeźwości pracownika lub kontrolą na obecność w jego organizmie środków działających podobnie do alkoholu;

jeżeli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej; dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i akta osobowe pracownika dotyczące stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego, kwalifikuje się do kategorii BE50

121Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniuB2w tym rejestr wydanych zaświadczeń, z wyłączeniem RP-7
122Legitymacje służbowe, identyfikatoryB5
uchyla się klasy 123 i 124,
klasy 130-133 otrzymują brzmienie:
130Regulacje własne dotyczące zagadnień bezpieczeństwa i higieny pracyAwyjaśnienia, interpretacje, opinie
131Przeglądy warunków i bezpieczeństwa pracyAw tym protokoły z dokonanych przeglądów, sprawozdania dotyczące stanu BHP
132Ocena ryzyka zawodowego, działania w zakresie przeciwdziałania wypadkom i chorobom zawodowymBE5w tym dokumentacja dotycząca obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP, programy i rejestry szkoleń, karty oceny ryzyka zawodowego; programy obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP oraz ich rejestry
133Wypadki
po klasie 133 dodaje się klasy 1330 i 1331 w brzmieniu:
1330Wypadki przy pracyBE10dokumentacja wypadków zbiorowych, śmiertelnych, inwalidzkich kwalifikuje się do kategorii A
1331Wypadki w drodze do pracy i z pracyBE10jak w klasie 1330
klasa 136 otrzymuje brzmienie:
136Działania i środki ochronne w zakresie BHPB3w tym refundacja wydatku na zakup okularów lub soczewek korygujących wzrok dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, odzież ochronna
uchyla się klasy 137 i 138,
w klasie 14 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Dyscyplina pracy",

klasy 140-142 otrzymują brzmienie:
140Ewidencja obecnościB10w tym listy obecności, ewidencje wyjść służbowych i prywatnych, karty pracy pracowników, ewidencja pracy w godzinach nadliczbowych, usprawiedliwienia nieobecności w pracy, zwolnienia od pracy, kontrola obecności w pracy, korespondencja w sprawie ewidencji
141Zwolnienia lekarskieB10w tym kontrola zwolnień lekarskich; zwolnienia lekarskie przechowuje się wraz z dokumentacją płacową pracownika
142Urlopy pracowniczeB10
uchyla się klasy 1420 i 1421
klasy 143-1431 otrzymują brzmienie:
143Delegacje służbowew tym ich ewidencja
1430Delegacje służbowe krajoweB3przy czym rozliczenia w klasie 3420
1431Delegacje służbowe krajowe finansowane ze środków europejskichB10przy czym rozliczenia w klasie 3421
po klasie 1431 dodaje się klasy 144-145 w brzmieniu:
144Postępowania w sprawach mobbingu, antykorupcji i etyki
1440Regulacje własne w zakresie mobbingu, antykorupcji, etyki i równego traktowaniaAw tym interpretacje, wyjaśnienia, opinie, poradnictwo
1441Postępowania w sprawach mobbinguBE10w tym dokumentacja postępowań wewnętrznych
1442Działania antykorupcyjneBE10w tym poradnictwo, zalecenia, ocena ryzyka korupcyjnego, rejestr korzyści
1443Etyka i równe traktowanieB10w tym poradnictwo, zalecenia
145Ochrona osób zgłaszających naruszenia prawa Unii EuropejskiejB*)w tym zgłoszenia sygnalistów o nieprawidłowościach dotyczących naruszeń prawa Unii Europejskiej, protokoły i nagrania rozmów, dokumentacja postępowań wyjaśniających;

klasa obejmuje także rejestr;

*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa

w klasie 15 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników",

klasy 150-152 otrzymują brzmienie:
150Służba przygotowawczaB10
151Indywidualne programy rozwoju zawodowegoB101 egzemplarz programu przechowuje się w aktach osobowych pracownika
152Szkolenia
po klasie 152 dodaje się klasy 1520-1522 w brzmieniu:
1520Szkolenia własne i krajoweB10
1521Szkolenia językoweB10
1522Szkolenia zagraniczneB10
klasa 153 otrzymuje brzmienie:
153Podnoszenie kwalifikacji zawodowych w formach innych niż szkoleniaB10w tym studia: wyższe, podyplomowe, doktoranckie; specjalizacje, praktyki zawodowe, aplikacje organizowane przez inne instytucje dla pracowników; dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych
uchyla się klasy 154-159,
w klasie 16 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy socjalne",

klasy 160-162 otrzymują brzmienie:
160Regulacje w zakresie zasad działalności socjalnejAw tym regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; wyjaśnienia, interpretacje, opinie
161Sprawy działalności socjalnejB5w tym protokoły z działalności socjalnej, plany rzeczowo-finansowe Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
162Formy działalności socjalnej
po klasie 162 dodaje się klasy 1620-1622 w brzmieniu:
1620Dofinansowanie wypoczynku, refundacja zajęć sportowo- rekreacyjnych, wydarzeń kulturalnychB5w tym wykazy dopłat
1621Pożyczki na cele mieszkanioweB5w tym wykaz wypłat, rejestr umów dotyczących pożyczek
1622Pomoc finansowa i rzeczowaB5w tym wykazy wypłat, organizacja i finansowanie imprez okolicznościowych
uchyla się klasę 163,
w klasie 17 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ubezpieczenia społeczne i opieka zdrowotna",

klasa 170 otrzymuje brzmienie:
170Ubezpieczenia społeczne
po klasie 170 dodaje się klasy 1700-1703 w brzmieniu:
1700Zgłoszenia i wyrejestrowania ubezpieczeń społecznychB10w tym zgłoszenia członków rodzin, zmiany adresów.
1701Obsługa ubezpieczenia społecznegoB5w tym deklaracje rozliczeniowe dla ZUS
1702Dowody uprawnień do zasiłkówB5dotyczy zasiłków chorobowych, rodzinnych i pogrzebowych
1703Emerytury i rentyB10w tym zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (Rp-7), korespondencja w sprawie odpraw emerytalnych i rentowych
klasy 171-174 otrzymują brzmienie:
171Ubezpieczenia zbiorowe, pracowniczeB10okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy
172Opieka zdrowotnaB10w tym badania wstępne, okresowe, kontrolne oraz kontrolne badania okulistyczne pracowników
173Raporty imienne o odprowadzonych składkach na ZUSB10
174Pracownicze Plany KapitałoweB10w tym deklaracje, wnioski, oświadczenia
uchyla się klasy 175-176,
po klasie 176 dodaje się klasę 18 w brzmieniu:
18Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebamiB10w tym plan działania, sprawozdania, raporty
w klasie 20 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "okres przechowywania przez cały okres eksploatacji obiektu",
po klasie 242 dodaje się klasę 243 w brzmieniu:
243Ochrona przeciwpożarowa i bezpieczeństwo pożaroweB10w tym dokumentacja projektowa, protokoły z przeglądów
w klasie 250 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym wnioski o udzielenie zamówień publicznych, ogłoszenia, specyfikacje warunków zamówienia, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oferty, protokoły komisji przetargowych, umowy, korespondencja dotycząca postępowań;

każde zamówienie stanowi osobną sprawę, w ramach której gromadzi się całość dokumentacji;

postępowania finansowane ze środków europejskich kat. B10;

okres przechowywania liczy się od daty zakończenia realizacji zamówienia, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych",

w klasie 251 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym także rejestr",

klasa 254 otrzymuje brzmienie:
254Nadzór nad realizacją zamówień publicznychB5raporty z realizacji zamówienia, informacje dotyczące przebiegu wykonania umowy, sprawozdania
w klasie 310 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym również zmiany budżetowe",

klasa 311 otrzymuje brzmienie:
311Roczne plany budżetowe
po klasie 311 dodaje się klasy 3110-3112 w brzmieniu:
3110Roczne plany budżetowe jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaB5
3111Roczne plany budżetowe państwowych funduszy celowychB5
3112Roczne plany budżetowe państwowych osób prawnych nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaB5
w klasie 3121 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Roczne bilanse i sprawozdania jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz funduszy celowych",

w klasie 3122 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania dotyczące należności i zobowiązań Ministerstwa Zdrowia (Rb-N, Rb-Z) oraz sprawozdania budżetowe",

klasy 313 i 314 otrzymują brzmienie:
313Analizy i sprawozdania jednostek nadzorowanych przez Ministra Zdrowia i innych podmiotów działających w systemie ochrony zdrowiaB5analizy sytuacji finansowej, zatwierdzenia sprawozdań finansowych programy restrukturyzacyjne, zadania strategiczne, wybór firm audytorskich do badania sprawozdań finansowych, inna korespondencja dotycząca zagadnień ekonomiczno- finansowych
314Dyscyplina finansów publicznychBE10
w klasie 320 w kolumnie 7 skreśla się wyraz "B5",
po klasie 320 dodaje się klasy 3200-3202 w brzmieniu:
3200Rozliczenia wydatków budżetowych ponoszonych przez jednostki budżetowe podległe lub nadzorowaneB5
3201Rozliczenia wydatków budżetowych nadzorowanych osób prawnychB5
3202Rozliczenia wydatków budżetowych państwowych funduszy celowychB5
klasy 322-327 otrzymują brzmienie:
322Rozliczenia usług i zakupów dla Ministerstwa ZdrowiaB5
323Rozliczenie usług i zakupów dla jednostek podległych

i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B5
324Dotacje celowe Ministra ZdrowiaB5w tym dla zadań inwestycyjnych i inwestycji wieloletnich
325Raporty kasoweB5raport kasowy, KW (dowód wpłaty - kasa przyjęła), KP (dowód wypłaty - kasa wydała)
326Potwierdzenia sald od kontrahentówB5
327Fundusze specjalneB5m. in. fundusz nagród, fundusz rozwoju i rezerwy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) itp.; dla każdego funduszu zakłada się osobną sprawę
uchyla się klasy 328 i 329,
klasa 330 otrzymuje brzmienie:
330Wyciągi bankowe
po klasie 330 dodaje się klasy 3300 i 3301 w brzmieniu:
3300Wyciągi bankowe środków krajowychB5
3301Wyciągi bankowe środków europejskichBE10
w klasie 331 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "potwierdzenia sald", - klasa 332 otrzymuje brzmienie:
332Dokumentacja bankowaB5w tym m.in. umowy oraz korespondencja z bankiem, karty wzorów podpisów
po klasie 332 dodaje się klasę 333 w brzmieniu:
333Lokowanie wolnych środków państwowych funduszy celowychB5
klasa 340 otrzymuje brzmienie:
340Polecenia księgowania
po klasie 340 dodaje się klasy 3400 i 3401 w brzmieniu:
3400Polecenia księgowania środków krajowychB5
3401Polecenia księgowania środków europejskichBE10
klasy 341 i 342 otrzymują brzmienie:
341Obsługa księgowo-finansowa funduszy i środków specjalnychB10okres przechowywania liczy się od momentu ostatecznego rozliczenia projektu lub programu
342Dokumentacja księgowa
po klasie 342 dodaje się klasy 3420 i 3421 w brzmieniu:
3420Dokumentacja księgowa środków krajowychB5dowody księgowe oraz rozliczeniowe, w tym faktury, rachunki, noty księgowe, opłat, rozliczenia delegacji służbowych krajowych i zagranicznych oraz inne dokumenty księgowe dotyczące dochodów i wydatków odzwierciedlające zapis księgowy
3421Dokumentacja księgowa środków europejskichBE10jak w klasie 3420
w klasie 3511 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 3510",

po klasie 354 dodaje się klasę 355 w brzmieniu:
355Rozliczenia składek Pracowniczych Planów KapitałowychB10
w klasie 36 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Realizacja płatności z tytułu kwot zasądzonych wyrokami sądowymi", - w klasie 371 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Spisy z natury i protokoły",

po klasie 371 dodaje się klasę 372 w brzmieniu:
372Dokumentacja z przygotowania, organizacji i rozliczenia inwentaryzacjiB5
uchyla się klasę 38,
w klasie 4041 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"kontrole w podmiotach ubiegających się o pozwolenie Ministra Zdrowia na czynności transplantacyjne",

klasa 452 otrzymuje brzmienie:
452Wyroby medyczneBE5korespondencja, opinie i stanowiska dotyczące wyrobów medycznych
uchyla się klasy 4520 i 4521;
klasy 4530-4533 otrzymują brzmienie:
4530Postępowania dotyczące ratunkowego dostępu do technologii lekowychBE5korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące postępowania o wydanie zgody na pokrycie kosztów leku w ramach ratunkowego dostępu do technologii lekowej
4531Postępowania w sprawie czasowego dopuszczenia do obrotu produktów leczniczychB5korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące czasowego dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych
4532Postępowania w sprawie sprowadzania z zagranicy produktów leczniczychBE5korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące sprowadzania z zagranicy produktów leczniczych
4533Postępowania w sprawie sprowadzania z zagranicy środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowegoBE5korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące sprowadzania z zagranicy środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego
klasy 45340 i 45341 otrzymują brzmienie:
45340Postępowania dotyczące refundacji produktów leczniczych sprowadzonych z zagranicyB5korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące refundacji produktów leczniczych sprowadzanych z zagranicy
45341Postępowania dotyczące refundacji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego sprowadzonych z zagranicyB5korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące refundacji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego sprowadzonych z zagranicy
klasa 4536 otrzymuje brzmienie:
4536Opracowanie obwieszczeń w zakresie dostępności produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznychBE5korespondencja i obwieszczenia dotyczące wykazu produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

ograniczenia w zakresie możliwości wydania pacjentowi określonej ilości produktu oraz innych obwieszczeń w zakresie dostępności i dystrybucji produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych

w klasie 46 w kolumnie 7 skreśla się wyraz "BE10", - po klasie 46 dodaje się klasy 460-463 w brzmieniu:
460Tworzenie mapy potrzeb zdrowotnychBE5zadania niemieszczące się w klasach 461-463
461Analizy funkcjonowania systemu ochrony zdrowiaAw tym analizy potrzeb zdrowotnych
462Pozyskiwanie danych analitycznych od podmiotów podległych lub nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaBE5
463Pozyskiwanie danych analitycznych z innych źródełB5inne niż w klasie 462
w klasie 4730 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"procedowanie umowy, wyjaśnianie spraw finansowych związanych z realizacją zadań Subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego",

po klasie 4732 dodaje się klasę 48 w brzmieniu:
48Polityka rozwoju w zakresie ochrony zdrowia finansowana ze środków krajowychAw tym koordynacja, inne niż w klasie 91
w klasie 520 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wytyczne i zalecenia"

w klasie 523 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wyjaśnienia, analizy, opracowania pomocnicze",

w klasie 524 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wytyczne, zalecenia, analizy okresowe i pomocnicze, wyjaśnienia",

w klasie 528 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wyjaśnienia i opracowania pomocnicze w zakresie działań ratowniczych poza systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego",

w klasie 53 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Przygotowania obronne i zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie",

klasa 530 otrzymuje brzmienie:
530Przygotowania obronne w dziale administracji rządowej zdrowiedotyczy również organów i jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia lub jemu podległych
po klasie 530 dodaje się klasy 5300-5307 w brzmieniu:
5300Planowanie operacyjne i programowanie obronneAdokumentacja planowania operacyjnego, raporty, wypisy z dokumentów planistycznych, protokoły, ustalenia, dokumentacja dotycząca programów obronnych
5301Przedsięwzięcia dotyczące pozamilitarnych przygotowań obronnychBE10w tym korespondencja, wyjaśnienia, opracowania pomocnicze, propozycje rozwiązań
5302Przygotowanie podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwaBE10zestawienia zbiorcze, rekomendacje
5303Szkolenia obronneBE10w tym dokumentacja dotycząca ćwiczeń obronnych, udziału w kursach obronnych, wyższych kursach obronnych
5304Zapewnienie zasobów osobowych i rzeczowychBE10w tym wnioski, wykazy, dokumentacja w zakresie wyłączania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej oraz świadczeń rzeczowych i osobistych
5305System kierowania bezpieczeństwem narodowymBE10w tym koncepcje, dokumentacja przygotowania stanowisk kierowania
5306Zadania wynikające z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w NATOBE10dokumentacja dotycząca CIMIC (Civil-Military Co-operation), realizacji celów NATO (North Atlantic Treaty Organization), wsparcia państwa-gospodarza (HNS - Host Nation Support), systemu reagowania kryzysowego NATO
5307Kontrola wykonywania zadań obronnychAw tym plany kontroli, protokoły kontroli
klasa 531 otrzymuje brzmienie:
531Zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie
po klasie 531 dodaje się klasy 5310-5316 w brzmieniu:
5310Plany zarządzania kryzysowegoAplany, wypisy z dokumentów planistycznych, ustalenia
5311Przedsięwzięcia i opracowania dotyczące zarządzania kryzysowegoBE10dokumentacja działań, raporty okresowe, sprawozdania, procedury
5312Infrastruktura krytycznaBE10plany, koncepcje, analizy, sprawozdania
5313Przedsięwzięcia międzynarodowe w ramach zarządzania kryzysowegoBE10w tym analizy, wnioski, opinie i propozycje działań
5314Ćwiczenia, treningi, szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowegoB10instrukcje, procedury, scenariusze, założenia do ćwiczeń i treningów, ustalenia, wnioski, materiały do ćwiczeń, treningów i szkoleń
5315Centrum Zarządzania KryzysowegoBE10doraźna i cykliczna korespondencja związana z zapewnieniem stałego obiegu informacji
5316Rezerwy medyczne, w tym rezerwy strategiczneBE10wnioski dotyczące tworzenia i udostępnienia rezerw, analizy, opracowania pomocnicze
klasa 532 otrzymuje brzmienie:
532Informacje dotyczące przygotowania obronnego i zarządzania kryzysowego przesyłane z jednostek krajowychBE5materiały doraźne, korespondencja otrzymywana do wiadomości (w tym informacje sygnalne, notatki sytuacyjne, doraźne raporty okresowe, biuletyny informacyjne, powiadomienia)
uchyla się klasę 533,
w klasie 5421 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie projektem Dostępność plus dla zdrowia", - klasa 561 otrzymuje brzmienie:

561Plany roczne jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaBE10w tym sprawozdania z realizacji planów

- klasy 564-568 otrzymują brzmienie:

564Powoływanie i odwoływanie członków rad w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra ZdrowiaB10
565Nadzór nad fundacjami w zakresie ochronie zdrowiaAw tym statuty, sprawozdania z działalności fundacji, postanowienia właściwych sądów rejestrowych;

dla każdej fundacji zakłada się odrębną sprawę

566Nadzór nad spółkami skarbu państwaAsprawozdania kwartalne, roczne, informacje miesięczne, wnioski o walne zgromadzenie, akty notarialne, zestawienia, pisma ogólne, informacyjne, pisma do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów o opinie na temat kandydatów do Rad
567Uchwały rad naukowych instytutów badawczych przekazywane Ministrowi ZdrowiaBE5
568Nadzór nad podmiotami podległymi, nadzorowanymi i objętymi nadzorem właścicielskim Ministra ZdrowiaBE5bieżące zadania niemieszczące się w klasach 560-567

- uchyla się klasę 569,

- w klasie 60 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opracowania i rozwiązania systemowe w zakresie zdrowia publicznego", - w klasie 61 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Profilaktyka i promocja zdrowia", - klasa 610 otrzymuje brzmienie:

610Edukacja zdrowotna, promocja zdrowia i profilaktykaBE10sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne

- klasa 611 otrzymuje brzmienie:

611Żywność, żywienie i aktywność fizyczna

- po klasie 611 dodaje się klasy 6110 i 6111 w brzmieniu:

6110Żywienie i aktywność fizycznaBE10sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne
6111Bezpieczeństwo żywnościBE10jak w klasie 6110

- w klasie 612 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 6110",

klasa 613 otrzymuje brzmienie:
613Medycyna pracy i narażenie na czynniki szkodliwe
w klasie 6130 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne",

w klasie 6131 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 6130",

po klasie 6131 dodaje się klasę 6132 w brzmieniu:
6132Ochrona przed narażeniem na czynniki szkodliweBE10ochrona m.in. przed czynnikami biologicznymi, chemicznymi, fizycznymi
w klasie 6143 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"z wyłączeniem spraw dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej", - klasa 643 otrzymuje brzmienie:

643Profilaktyka zakażeń i chorób zakaźnychBE10sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne

- po klasie 643 dodaje się klasę 644 w brzmieniu:

644Nadzór epidemiologicznyBE10

- w klasie 6610 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"okresowe pozwolenia na prowadzenie banku komórek rozrodczych i zarodków oraz ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji, akredytacja na prowadzenie szkoleń dla pracowników medycznych wynikający z ustawy o leczeniu niepłodności, decyzja i raporty pozwolenia na przywóz/wywóz komórek rozrodczych i zarodków",

w klasach 663-665 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "w tym korespondencja w zakresie opieki okołoporodowej, wyjaśnienia, interpretacja przepisów",
w klasie 7 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE ORAZ ŚWIADCZENIA GWARANTOWANE",

w klasie 740 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Podstawowa opieka zdrowotna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 741 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ambulatoryjna opieka specjalistyczna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 742 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie szpitalne oraz świadczenia wysokospecjalistyczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 743 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 744 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Rehabilitacja lecznicza - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 745 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie uzdrowiskowe - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 7460 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 7461 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Świadczenia opieka paliatywna i hospicyjna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 747 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie stomatologiczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 748 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programy zdrowotne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 749 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ratownictwo medyczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

w klasie 803 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym opinie kuratorium oświaty;

okres przechowywania liczy się od ustania działalności lub odmowy uzyskania uprawnień",

w klasach 8100 i 8101 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, interwencje, akceptacje, zgody",

po klasie 8104 dodaje się klasy 8105-8109 w brzmieniu:
8105Stypendia Ministra ZdrowiaB10wnioski, decyzje
8106Nagrody Ministra ZdrowiaB10wnioski, decyzje;
w zakresie działalności naukowej, dydaktycznej, wdrożeniowej lub organizacyjnej albo za całokształt dorobku
8107Świadczenia i dotacjeB10zasady przyznawania świadczeń dla studentów i wydatkowania środków z dotacji podmiotowej na stwarzanie warunków osobom niepełnosprawnym do pełnego udziału w procesie kształcenia
8108Decyzje, finansowanie, komunikaty podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i naukiB10sprawy związane z podziałem i przyznaniem uczelniom medycznym subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz badawczego
8109Zadania zlecone przez Ministra Zdrowia uczelniom medycznymB10w tym finansowanie zadań zleconych przez Ministra Zdrowia na podstawie art. 404 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym
w klasie 8114 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"umowy, korespondencja, sprawozdania, wnioski", - klasa 8115 otrzymuje brzmienie:

8115Kształcenie podyplomowe farmaceutów, diagnostów laboratoryjnych, fizjoterapeutów i ratowników medycznychB10w tym korespondencja jednostek szkolących i organizatorów kształcenia, umowy na szkolenia specjalizacyjne

– w klasie 8116 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"B10",

w klasie 8122 w kolumnie 8 skreśla się wyraz "wnioski",
w klasie 81220 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne",

w klasie 81221 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski",

w klasie 81222 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, opinie, wnioski, indywidualne zgody i rozstrzygnięcia dotyczące lekarzy w trakcie specjalizacji, korespondencja z lekarzami i jednostkami zaangażowanymi w ich szkolenie",

po klasie 81222 dodaje się klasę 81223 w brzmieniu:
81223Umiejętności zawodowe lekarzy i lekarzy dentystówB10
w klasie 8125 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, postanowienia",

klasa 8126 otrzymuje brzmienie:
8126Umowy rezydenckieB10umowy, kalkulacje, aneksy, załączniki informacyjne, rozstrzygnięcia zgłaszanych
problemów dot. realizacji umów, rozliczenia
uchyla się klasy 81260 i 81261,
po klasie 81261 dodaje się klasę 8127 w brzmieniu:
8127Kredytowanie studiów medycznychB10
w klasie 813 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody",

w klasach 814-816 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody, opracowania",

w klasach 820 i 821 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody, opracowania, postanowienia",

w klasie 851 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Decyzje administracyjne Ministra Zdrowia w sprawie uznawania równoważności tytułu specjalisty",

w klasie 852 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia",

po klasie 852 dodaje się klasy 853 i 854 w brzmieniu:
853Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach farmacjiBE10
854Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach medycyny laboratoryjnejBE10
w klasach 8600-8602 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, opinie",

w klasach 8603 i 8604 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, decyzje, opinie",

w klasie 8605 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, zaświadczenia",

w klasie 871 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym rozliczanie środków z urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia",

w klasie 9 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"FUNDUSZE I INSTRUMENTY EUROPEJSKIE",

w klasie 90 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie systemem wdrażania funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 900 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Procedury przygotowania i wdrażania programów funduszy i instrumentów europejskich", - w klasie 901 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programowanie w zakresie funduszy i instrumentów europejskich", - klasa 9020 otrzymuje brzmienie:

9020Realizacja projektów współfinansowanych z funduszy europejskichBE10wnioski o dofinansowanie, listy projektów ocenionych, listy projektów wybranych, korespondencja do wnioskodawców dotycząca przebiegu oceny projektów, zawieranie umów o dofinasowanie projektów, aneksów do umów, zmiany w umowach, korespondencja prowadzona w zakresie realizowanych projektów, decyzje związane z realizacją nowych projektów
w klasie 9021 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Współpraca z komitetem monitorującym w zakresie funduszy i instrumentów europejskich", - klasa 9022 otrzymuje brzmienie:

9022Weryfikacja i rozpatrywanie protestów w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10weryfikacja i rozpatrywanie protestów do procesu oceny wniosków o dofinansowanie, w tym protesty złożone przez wnioskodawców
uchyla się klasy 9023 i 9024,
w klasie 903 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawozdawczość i ewaluacja funduszy europejskich", - klasy 9030 i 9031 otrzymują brzmienie:

9030Ewaluacja w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10umowy, ekspertyzy, protokoły odbioru, raporty, badania ewaluacyjne
9031Nadzór i monitoring wykonywania ustawy budżetowej i planów finansowych w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10
uchyla się klasę 9032,
klasy 9040 i 9041 otrzymują brzmienie:
9040Pomoc techniczna w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10w tym wnioski o dofinansowanie, plany działań
9041Pozostałe zadania z zakresu pomocy technicznej w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10dotyczy innych niż w klasie 9040
w klasie 905 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Informacja i promocja w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 906 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Kontrola realizacji projektów z funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 9060 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Plany kontroli i sprawozdania z ich realizacji w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 9061 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Kontrole przeprowadzone w Ministerstwie Zdrowia w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

klasa 9062 otrzymuje brzmienie:
9062Kontrole przeprowadzone przez Ministra Zdrowia w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10
w klasie 9063 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Nieprawidłowości w realizacji projektów w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 9070 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Wnioski o płatność w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 9071 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zwroty w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

klasy 90720 i 90721 otrzymują brzmienie:
90720Obsługa finansowa projektów pomocy technicznej w zakresie funduszy i instrumentów europejskichB10zlecenia (zapotrzebowania na środki) od dysponentów lub komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, rozliczenia
90721Obsługa finansowa projektów poza pomocą techniczną w zakresie funduszy i instrumentów europejskichB10zlecenia (zapotrzebowania na środki) od dysponentów lub komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, rozliczenia
w klasie 90730 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Planowanie w zakresie projektu ustawy budżetowej w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 90731 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Obsługa procesu zmian w planie finansowym w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 9074 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Informacje okresowe w wykorzystania rezerw celowych w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

w klasie 91 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Koordynacja polityki rozwoju w zakresie funduszy europejskich",

w klasie 910 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programowanie polityki rozwoju w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

klasy 911-913 otrzymują brzmienie:
911Koordynacja interwencji w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10korespondencja z instytucjami zarządzaj ącymi/pośredniczącymi i urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego i instytucjami współpracującymi w zakresie zapewnienia koordynacji wsparcia w sektorze zdrowia
912Komitet Sterujący w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10plany działań z instytucji zarządzaj ących/pośredniczących dla programów regionalnych i z instytucji pośredniczących, korespondencja w ramach prac Komitetu Sterującego ds. koordynacji wsparcia w sektorze zdrowia, w tym zaproszenia na posiedzenia, informacje;

dla każdego programu zakłada się oddzielną sprawę

913Warunkowość ex ante i warunki podstawowe w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10korespondencja z instytucjami zarządzaj ącymi/pośredniczącymi i urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego i instytucjami współpracującymi w zakresie spełnienia warunkowości ex ante oraz warunków podstawowych
w klasie 914 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Projekty profilaktyczne w zakresie funduszy i instrumentów europejskich", - klasa 915 otrzymuje brzmienie:

915Kontrakt terytorialny oraz programowy w zakresie funduszy i instrumentów europejskichBE10Korespondencja z ministerstwem właściwym do spraw koordynacji funduszy europejskich w zakresie Kontraktu Terytorialnego (KT) oraz Kontraktu Programowego (KP)
w klasie 916 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Dokumenty strategiczne w zakresie funduszy i instrumentów europejskich".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r., z wyjątkiem § 1 pkt 1, który wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).
2 Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Zdrow. z 2004 r. poz. 95, z 2006 r. poz. 9, z 2010 r. poz. 43 oraz z 2014 r. poz. 65, z 2017 r. poz. 62, z 2019 r. poz. 107 oraz z 2021 r. poz. 110.