Zmiana zarządzenia w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MAP.2021.33

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 listopada 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH 1
z dnia 3 listopada 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Ministra Aktywów Państwowych z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego (Dz. Urz. Min. Ak. Państ. poz. 32) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych, w podległych im komórkach organizacyjnych, zapewniają wprowadzenie i stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt.
§  3. 
Sprawy zarejestrowane przed dniem 1 stycznia 2022 r., zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia Ministra Aktywów Państwowych z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego, mogą być procedowane do ich zakończenia.
§  4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.

ZAŁĄCZNIK

Załącznik Nr 2

JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH

§  1. 
1. 
Dokumentacja powstająca w Ministerstwie Aktywów Państwowych, zwanym dalej "MAP" i do niego napływająca jest klasyfikowana i kwalifikowana na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt, zwanego dalej "wykazem akt", przez oznaczanie, rejestrację i łączenie dokumentacji w akta spraw albo jej grupowanie jako dokumentacji nietworzącej akt spraw.
2. 
Czynności, o których mowa w ust. 1, dokonywane są przy wszczynaniu spraw w MAP i skutkują ustaleniem kwalifikacji archiwalnej dokumentacji.
§  2. 
1. 
Konstrukcja wykazu akt opiera się na:
1)
jednolitości klasyfikowania dokumentacji w oparciu o kryteria rzeczowe;
2)
systemie klasyfikacji dziesiętnej;
3)
ustaleniu kwalifikacji archiwalnej dla klas na końcowym etapie podziału w wykazie akt.
2. 
Jednolitość klasyfikacji dokumentacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, polega na jej niezależności od struktury organizacyjnej MAP oraz od podziału kompetencji komórek organizacyjnych.
3. 
Oparcie budowy wykazu akt na systemie klasyfikacji dziesiętnej, o której mowa w ust. 1 pkt 2, polega na dokonaniu podziału wszystkich zagadnień, którymi zajmuje się MAP, a tym samym i całości wytwarzanej i gromadzonej w związku z tym dokumentacji, na maksymalnie dziesięć klas pierwszego rzędu, zwanych dalej "klasami głównymi". W ramach każdej klasy głównej dokonuje się podziału na klasy drugiego rzędu (minimum - dwie, maksimum - dziesięć). Dalszy podział klas na klasy kolejnych rzędów jest dokonywany analogicznie, aż do stworzenia klasy końcowej, czyli klasy oznaczonej kategorią archiwalną, dla której prowadzi się spis spraw, lub w ramach której grupuje się dokumentację bez wymogu rejestracji w ramach spraw.
4. 
Ustalenie dla klas końcowych kwalifikacji archiwalnej polega na przyporządkowaniu tym klasom oznaczeń kategorii archiwalnej, wynikających odpowiednio z przepisów wydanych na podstawie art. 5 ust. 2 lub ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164), zwanej dalej "ustawą archiwalną".
5. 
Każda klasa otrzymuje symbol klasyfikacyjny stanowiący kombinację cyfr dla klas:
1)
pierwszego rzędu to symbole jednocyfrowe od "0" do "9";
2)
drugiego rzędu to symbole dwucyfrowe od "00" do "99";
3)
trzeciego rzędu to symbole trzycyfrowe od "000" do "999";
4)
czwartego rzędu to symbole czterocyfrowe od "0000" do "9999".
6. 
Schemat sposobu nadawania symboli klasyfikacyjnych:
Symbole klasyfikacyjne
IIIIIIIV
0
00
000
0000
0001
001
01
010
011
0110
0111
1
10
100
101
1010
1011
11
110
§  3. 
1. 
Jeżeli w działalności jednostki organizacyjnej pojawią się nowe zadania, klasy w wykazie akt, odpowiadające tym zadaniom, wprowadza się przed pojawieniem się dokumentacji związanej z realizacją tych zadań lub niezwłocznie po nałożeniu tych zadań na jednostkę organizacyjną w trybie i na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej.
2. 
Na opis klasy w wykazie akt składają się:
1)
symbol klasyfikacyjny, o którym mowa w § 2 ust. 5;
2)
hasło klasyfikacyjne, czyli sformułowanie nazwy zagadnienia;
3)
w przypadku klas końcowych - kategoria archiwalna, o której mowa w § 2 ust. 4.
3. 
Na opis klasy może składać się, w razie potrzeby, uszczegółowienie hasła klasyfikacyjnego przez wyjaśnienia i szczegółowy komentarz na temat rodzaju dokumentacji, sposobu jej prowadzenia, nietypowych metod liczenia okresów przechowywania lub określenia kryteriów dla przyszłej ekspertyzy archiwalnej.

JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT

TYTUŁY KLAS I i II RZĘDU

0 Zarządzanie

00 Organy kolegialne

01 Organizacja

02 Akty normatywne, legislacja i pomoc prawna

03 Planowanie, sprawozdawczość i statystyka

04 Informatyka

05 Skargi i wnioski, petycje, sprawy zgłaszane przez obywateli

06 Prace naukowo-badawcze, wydawnictwa, popularyzacja działalności Ministerstwa Aktywów Państwowych, reprezentacja i patronaty

07 Współdziałanie z krajowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi

08 Kontakty z podmiotami zagranicznymi

09 Kontrola, audyt wewnętrzny

1 Kadry

10 Ogólne zasady pracy i wynagrodzeń

11 Zatrudnienie

12 Ewidencja osobowa

13 Bezpieczeństwo i higiena pracy

14 Szkolenie i doskonalenie pracowników

15 Dyscyplina pracy

16 Działalność socjalna w Ministerstwie Aktywów Państwowych

17 Ubezpieczenia pracowników

2 Gospodarowanie mieniem

20 Podstawowe zasady gospodarowania środkami trwałymi

21 Administracja nieruchomości, inwestycje i remonty (kapitalne)

22 Gospodarka materiałowa

23 Źródła zaopatrzenia

24 Transport i łączność

25 Ochrona zakładu pracy

26 Zamówienia publiczne

3 Ekonomika

30 Podstawowe zasady ekonomiczno-finansowe

31 Finanse i księgowość

32 Księgowość finansowa

33 Księgowość materiałowo-towarowa

34 Inwentaryzacja

35 Koszty i ceny

36 Fundusze celowe

37 Rozliczanie wynagrodzeń

38 Fundusze specjalne. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

4 Gospodarka złożami kopalin, górnictwo węglowe i niewęglowe

40 Nadzór nad funkcjonowaniem sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

41 Funkcjonowanie, monitoring i sytuacja ekonomiczna sektora górnictwa węgla kamiennego oraz surowców nieenergetycznych

5 Nadzór właścicielski, prywatyzacja i uprawnienia właścicielskie, majątkowe i roszczenia

50 Nadzór właścicielski nad podmiotami będącymi pod kuratelą Ministra Aktywów Państwowych

51 Egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych

52 Przedsiębiorstwa państwowe

53 Nadzór nad instytutami badawczymi i innymi organizacjami administracji rządowej

54 Nadzór nad fundacjami

55 Zbywanie akcji/udziałów Skarbu Państwa

56 Nieodpłatne udostępnienie akcji/udziałów

57 Uprawnienia majątkowe i roszczenia

6 Fundusze Unii Europejskiej i relacje z organizacjami międzynarodowymi

60 Program Operacyjny Pomoc Techniczna

61 Relacje w obszarze gospodarki, handlu i ekonomii z organizacjami międzynarodowymi i Unią Europejską

7 Bezpieczeństwo Narodowe

70 Przygotowania obronne

71 Zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania

72 Infrastruktura krytyczna

73 Obrona cywilna

74 Kontrola niektórych inwestycji

Symbole

klasyfikacyjne

Hasła klasyfikacyjneKat.Uwagi
12345678
000ZARZĄDZANIE

Organy kolegialne

Porządki obrad, materiały na posiedzenia, zestawienie zobowiązań, protokoły.
000Organy uchwałodawczeADla każdego organu prowadzi się odrębne teczki. Zaproszenia na posiedzenia, skład, porządek posiedzenia, listy obecności, protokoły, wystąpienia, wnioski, uchwały, opracowania problemowe sporządzone specjalnie na określone posiedzenia.
001Komisje, rady i zespoły pozaresortowe, międzyresortowe stałe i doraźneAW tym udział przedstawiciela Ministerstwa w komisjach parlamentarnych. Jak przy klasie 000. Zaproszenia na posiedzenia, skład, protokoły posiedzeń, referaty, opracowania, sprawozdania, wnioski
i postulaty.
002Rady, komisje i zespoły resortowe stałe i doraźneAJak przy klasie 001. Do kat. A kwalifikuje się materiały w tej komórce organizacyjnej, przy której działa sekretariat danej rady lub zespołu. W tym również zespoły przy departamentach zajmujące się procesem legislacyjnym czy innymi zagadnieniami. Dotyczy również zespołów powołanych zarządzeniami Dyrektora generalnego z wyłączeniem Zespołu Zarządzania Kryzysowego, którego materiały rejestruje się w klasie 712.
003Udział w pracach zewnętrznych organów kolegialnychAWłasne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania.
01Organizacja
010Podstawy prawne działania Ministerstwa

Aktywów Państwowych

APrzepisy ogólnopaństwowe, resortowe dotyczące bezpośrednio działania własnej jednostki, w tym statut, akty erekcyjne.
011Podstawy prawne działania jednostek podległych Ministrowi Aktywów PaństwowychBE10Jak przy klasie 010. Dla każdej jednostki zakłada się odrębne teczki.
012Organizacja władz i organów nadrzędnychBE10Statuty, schematy organizacyjne, w tym informacje o zmianach zasad funkcjonowania, siedzib, danych teleadresowych itp.
013Organizacja Ministerstwa Aktywów Państwowych i niektóre instrumenty zarządzania w Ministerstwie Aktywów Państwowych
0130Projektowanie regulaminów, Regulamin i schematy organizacyjne Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnychAUstalenia i wytyczne dotyczące projektowania regulaminów.
0131Zarządzanie procesamiB10Dokumentacja procesowa, w tym: zestawienia procesów, karty procesów, sprawozdania i analizy dotyczące zadań.
0132Zarządzanie projektamiB5Dokumentacja projektowa, w tym: karty projektów, struktury projektowe, plany działań, harmonogramy, sprawozdania, raporty dotyczące procesów.
0133Zarządzanie ryzykiemB5Dokumentacja identyfikacji i oceny ryzyka, plany postępowania z ryzykiem nieakceptowalnym, raporty i analizy.
0134System zarządzania jakościąAW tym: Polityka jakości, Polityka antykorupcyjna, Deklaracja stosowania, procedury, instrukcje, raporty i analizy, strategie działalności.
0135Ochrona dostępu, bezpieczeństwo informacji i nadzór nadB10Wyjaśnienia, interpretacje, opinie z zakresu ochrony danych osobowych, korespondencja
przetwarzaniem danych osobowychz innymi organami, w tym z Urzędem Ochrony Danych Osobowych. Sprawdzenia, kontrole, szkolenia, zalecenia, Rejestry i ewidencje związane z ochroną danych osobowych. W tym również upoważnienia dotyczące przetwarzania danych osobowych.
0136Przepisy wewnętrzne Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące ochrony danych osobowychAW tym Polityka Ochrony Danych Osobowych.
014Pełnomocnictwa, upoważnienia wzory podpisów, podpisy elektroniczneB10Ewidencja, oryginały. Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia (za wyjątkiem upoważnień dotyczących przetwarzania danych osobowych).

W tej klasie rejestruje się również sprawy dotyczące uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego (wnioski o przyznanie podpisu i potwierdzenia odbioru). Upoważnienia do przeważania danych osobowych i ich ewidencję rejestruje się w klasie 0135. Klasa nie obejmuje pełnomocnictw klasyfikowanych w klasach 5010, 5011, 5012, 5301.

015Organizacja prac kancelaryjnych
0150Przepisy kancelaryjne i archiwalneAInstrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja o zakresie działania i organizacji archiwum zakładowego, korespondencja, poradnictwo.
0151Wzory formularzy korespondencyjnychAOpracowanie wzorów i korespondencja w tych sprawach.
0152Wzory odciskowe pieczęciAKat. A obejmuje także ewidencję wzorów.
0153Kwerendy archiwalne dokumentacjiB5
w archiwum
0154Środki ewidencji i kontroli obiegu dokumentów w Ministerstwie Aktywów PaństwowychB5Ewidencje wpływów i ewidencje wysyłanej korespondencji.
0155Przekazywanie dokumentacji w związku ze zmianami organizacyjnymiADotyczy przekazywania dokumentacji między komórkami oraz jednostkami organizacyjnymi w związku
i kompetencyjnymiz przekształceniami i zmianami kompetencji.
016Obsługa kancelaryjna w zakresie informacji niejawnych
0160Rejestr teczek w kancelarii tajnejBE10
0161Urządzenia ewidencyjne dla dokumentacji o różnych klauzulach tajnościBE10
0162Zmiana klauzuli tajności dokumentówBE10
017Archiwum Zakładowe
0170Ewidencja zasobu archiwum zakładowegoASpisy zdawczo-odbiorcze oraz ich wykaz, spisy materiałów archiwalnych przekazanych do archiwum państwowego, protokoły brakowania i spisy akt wybrakowanych.
0171Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowegoA
0172Brakowanie dokumentacji niearchiwalnejAW tym: korespondencja, protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej, spisy dokumentacji przekazywanej na makulaturę, protokoły potwierdzające zniszczenie dokumentacji.
0173Udostępnianie i wypożyczanie akt z archiwum zakładowegoB5Zezwolenia, karty udostępnienia akt, rejestr korzystających.
0174Skontrum dokumentacjiA
0175Profilaktyka i konserwacja dokumentacji w archiwum zakładowymB10
0176Doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie postępowania z dokumentacją oraz ustalanie terminów przejęcia dokumentacjiB5
018Ochrona informacji niejawnychW tym korespondencja z krajowymi władzami bezpieczeństwa.
0180Ogólne zasady ochrony informacji niejawnych i klasyfikowanych w Unii Europejskiej i NATOB10Unormowania ustawowe i inne zewnętrzne.
0181Ochrona informacji niejawnychBE10M. in. przepisy wewnętrzne Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące ochrony informacji niejawnych i ich interpretacji.
0182Analizy, interpretacje, wyjaśnienia i sprawozdania z zakresu ochrony informacji niejawnychB10
0183Sprawy związane z postępowaniami sprawdzającymiB20Akta zakończonych postępowań sprawdzających przechowywane są przez okres co najmniej 20 lat.
0184Bezpieczeństwo teleinformatyczne informacji niejawnychB10
02Akty normatywne, legislacja i pomoc
prawna
020Wewnętrzne akty Ministra Aktywów PaństwowychAZarządzenia, decyzje, komunikaty, dziennik urzędowy i inne wewnętrzne akty Ministra Aktywów Państwowych. Komplet podpisanych zarządzeń, instrukcji, wytycznych itp. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne teczki. 1 egz. wraz z materiałami źródłowymi (projekty, notatki, opinie powstające w procesie tworzenia) rejestruje się w odpowiednich klasach i przechowuje w odpowiednich teczkach rzeczowych. Rejestr wewnętrznych aktów normatywnych.
021Wewnętrzne akty Dyrektora Generalnego

Ministerstwa Aktywów Państwowych

AZarządzenia, komunikaty i inne wewnętrzne akty Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych. Komplet podpisanych zarządzeń, instrukcji, wytycznych itp. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne teczki. 1 egz. wraz z materiałami źródłowymi (projekty, notatki, opinie powstające w procesie tworzenia) rejestruje się w odpowiednich klasach i przechowuje w odpowiednich teczkach rzeczowych. Rejestr aktów normatywnych.
022Projekty dokumentów rządowych przygotowywanych w MinisterstwieAW klasie rejestruje się projekty tylko tych dokumentów rządowych, które powstały w Ministerstwie Aktywów Państwowych
Aktywów Państwowych- ustaw, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Ministra Aktywów Państwowych, umów międzynarodowych, stanowisk Rady Ministrów, a także innych dokumentów rządowych określonych w Regulaminie pracy Rady Ministrów.
023Rozporządzenia wydawane przez inneW klasie tej rejestruje się projekty rozporządzeń zaaprobowanych przez
organy w porozumieniu z Ministrem

Aktywów Państwowych

Ministra Aktywów Państwowych

i przekazanych właściwym organom.

024Opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz pozostałychBE10W klasie tej rejestruje się dokumenty dotyczące opiniowania projektów aktów normatywnych: ustaw, rozporządzeń
dokumentów rządowychPrezesa Rady Ministrów, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń ministrów, zarządzeń Prezesa Rady Ministrów oraz zarządzeń ministrów przygotowanych przez inne organy. Klasa dotyczy również opiniowania innych dokumentów rządowych, w tym stanowisk Rady Ministrów przygotowanych przez inne organy.
025Opiniowanie projektów umówBE10Dotyczy opiniowania projektów umów międzynarodowych przygotowanych
międzynarodowychprzez inne organy.
026Opinie i informacje prawneBE10Dotyczy opinii prawnych do umów zawieranych przez Ministra Aktywów Państwowych, opinii i informacji prawnych związanych z zapytaniami komórek organizacyjnych Ministra Aktywów Państwowych, instytucji, organizacji, obywateli, opinii dotyczących tworzenia aktów prawnych wewnątrz Ministerstwa Aktywów Państwowych itp.
027Sprawy administracyjne, sądowe oraz sprawy przed organami ścigania
0270Sprawy w postępowaniu cywilnymBE10Sprawy z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz inne sprawy, do których przepisy kodeksu postępowania cywilnego stosuje się z mocy ustaw szczególnych. Klasa obejmuje także rejestr spraw.
0271Sprawy w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnymBE10Akta spraw w postępowaniu administracyjnym i sądowo- administracyjnym. W klasie tej rejestruje się wyłącznie sprawę, której zarejestrowanie nie zostało przewidziane we właściwej tematycznie klasie rzeczowej wykazu akt. Okres przechowywania liczy się od daty wykonania ostatecznej i prawomocnej decyzji, stwierdzenia ostateczności lub prawomocności decyzji, stwierdzenia prawomocności orzeczenia przez sąd lub umorzenia sprawy, w tym również rejestr spraw.
0272Sprawy karneBE10Sprawy przed organami ścigania oraz przed sądami w sprawach karnych. Klasa obejmuje także rejestr.

Okres przechowywania liczy się od uprawomocnienia się orzeczenia kończącego postępowanie w sprawie.

03028Mediacje, postępowania polubowne, arbitraże i inne postępowania

Planowanie, sprawozdawczość

i statystyka

BE10W tej klasie rejestruje się również inne postępowania, których nie da się zarejestrować w klasach 0270, 0271, 0272. W klasie tej nie rejestruje się postępowań toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Trybunałem EFTA, które rejestruje się w klasie 612.

Dla każdego rodzaju planów i sprawozdań zakłada się odrębne teczki. Klasa 03 obejmuje opisowe i liczbowe plany, sprawozdania itp. Ministerstwa Aktywów Państwowych.

0300300Metodyka i organizacja planowania i sprawozdawczości

Strategie, prognozy i programy

AWłasne regulacje, sprawozdania i raporty z realizacji. W tym również strategie dotyczące rozwoju sektorów gospodarki nadzorowanych przez MAP.
0301Opracowania zewnętrzne dotyczące sprawozdawczościB5Założenia i wskaźniki. W tym również zewnętrzne strategie przekazane do MAP.
0302Opracowania własne dotyczące sprawozdawczościAWersje ostateczne.
031Prognozowanie i planowanieKlasa 031 obejmuje także plany finansowe i dokumentację prac nad planowaniem budżetu państwa oraz zamówień publicznych.
0310Plany i prognozy własne
03100Plany i prognozy własne w ujęciu budżetu tradycyjnegoARoczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.
03101Plany i prognozy własne w ujęciu budżetu zadaniowegoARoczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.
03102Plany zamówień publicznychB5
03103Plany działalności Ministra Aktywów PaństwowychARoczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.
03104Plany działalności komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów PaństwowychB5
0311Plany i prognozy jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychBE10Roczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce).
0312Opracowania innych resortów w zakresie prognozowania i planowaniaB5
0313Planowanie budżetu państwaB10Dokumentacja prac projektowych dot. założeń do ustawy budżetowej i projektu budżetu państwa. Wersje ostateczne przekazane poza Ministerstwo Aktywów Państwowych.
032SprawozdawczośćKlasa 032 obejmuje także sprawozdania finansowe.
0320Sprawozdania z działalności Ministerstwa

Aktywów Państwowych

ASprawozdania roczne w ujęciu budżetu tradycyjnego i w ujęciu budżetu zadaniowego. W tym również kwartalne i półroczne sprawozdania zbiorcze oraz oświadczenia kontroli zarządczej.

Sprawozdania w obszarze zamówień publicznych - kat. B5.

0321Sprawozdania miesięczne Ministerstwa

Aktywów Państwowych i łączne

B5W tym kwartalne informacje o kontroli i ocenie przewidywanych zagrożeń w zakresie realizacji planowanych
informacje z wykonania części budżetuwydatków oraz informacje dla kierownictwa Ministerstwa z realizacji budżetu.
0322Sprawozdania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra AktywówB10W tej klasie rejestrujemy sprawozdania roczne dla jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów
PaństwowychPaństwowych w ujęciu budżetu tradycyjnego i zadaniowego.
0323Wkłady Ministerstwa Aktywów Państwowych do sprawozdań innych członków Rady Ministrów i organów administracjiB10
0330330Statystyka

Źródłowe materiały statystyczne

BE5Ankiety, karty, formularze statystyczne, sprawozdania. Okres przechowywania liczy się od daty opracowania końcowego.
0331Projekty programu badań statystycznych statystyki publicznejBE5Dla projektów dotyczących bieżącego roku oraz kolejnych lat zakłada się odrębne teczki aktowe.
0332Projekty wzorów formularzy badań statystycznych prowadzonych przez Ministra Aktywów PaństwowychBE5Jak w klasie 0331.
0333Statystyczne opracowania końcoweAWłasne i zbiorcze.
0334Współpraca metodologiczna z Radą Statystyki w zakresie badań realizowanych przez Główny Urząd StatystycznyBE5
0335Statystyka międzynarodowa, w tym UEBE5
034Analizy działalności (kompleksowe i problemowe)
0340Analizy własneAW tym analizy zbiorcze, tematyczne, przekrojowe. Kat. A dotyczy wersji ostatecznych.
0341Analizy jednostek podległych Ministrowi

Aktywów Państwowych

B10
0342Informacje o charakterze analitycznym i sprawozdawczym dla innych jednostek organizacyjnychANp. dla Prezydenta RP, Parlamentu, Premiera RP.
040400400Informatyka

Projektowanie i koordynacja systemów

Organizacja i zarządzanie systemami informatycznymi

B5Plany, harmonogramy, oferty korespondencja oraz zarządzanie zmianą.
0401Założenia i wymagania dotyczące systemów informatycznychA
0402Projektowanie rozwiązań informatycznychA
0403Spis informatycznych systemów

i programów wykorzystywanych w MAP

AW tej klasie rejestruje się tylko dokumentację dotyczącą posiadanych przez MAP systemów.
0404Testy i ocena informatycznych systemów oraz programówAW tej klasie rejestrujemy dokumentację, w tym informacje i wyniki dotyczące przeprowadzanych testów w perspektywie długotrwałej. Dla testów bieżących mających na celu sprawdzenie błędów o charakterze krótkotrwałym kat. B5.
0405Administrowanie stronami internetowymiAW tym obsługa merytoryczna BIP.
041Banki danych i przetwarzanieBE5Okres przechowywania uzależniony jest od przydatności tych materiałów do celów praktycznych, tj. od ich całkowitego wykorzystania.
042Wdrażanie i rozpowszechnianie systemów i programówB5
043Eksploatacja systemów informatycznychB5Umowy, protokoły odbioru produktu, dokumentacja formalno-prawna.
05044Bezpieczeństwo systemów informatycznych

Skargi i wnioski, petycje, sprawy zgłaszane przez obywateli

B10
050Przepisy własne i ich interpretacja w sprawach załatwiania skarg i wniosków oraz petycjiA
051Skargi i wnioski od obywateli
0510Skargi, wnioski i zapytania od obywateli załatwiane bezpośrednio przezAWszystkie skargi, wnioski zapytania, dezyderaty, donosy (w tym także anonimy) projekty, oskarżenia i inne
Ministerstwo Aktywów Państwowychdotyczące obszaru działalności MAP.

Klasa ta obejmuje również rejestr. W tym również skargi i wnioski przekazane do wiadomości MAP.

0511Skargi, wnioski i zapytania od obywateli przekazane do załatwienia wg właściwościB5j/w
052Petycje od obywateliAKlasa ta obejmuje również rejestr.
053Interpelacje, dezyderaty i zapytania poselskie oraz opinie i wystąpienia poselskieAW tym posłów, senatorów, radnych itp.

W tym także rejestr.

054Sprawy przekazane do załatwienia według właściwościB2Sprawy od obywateli lub instytucji, w tym petycje przekazane do załatwienia wg właściwości lub też pisma nie będące skargami, wnioskami lub petycjami.

Dotyczy spraw, które nie mieszczą się w zadaniach własnej jednostki, a zostały do niej skierowane przez pomyłkę lub ze względu na brak wiedzy wnioskodawcy.

06055

056

Wnioski o udostępnienie informacji publicznej

Organizacja spotkań z zainteresowanymi w celu zidentyfikowania problemów prawnych.

Prace naukowo-badawcze, wydawnictwa, popularyzacja działalności Ministerstwa Aktywów Państwowych, reprezentacja i patronaty

A

BE5

Klasa obejmuje również rejestr.
060Prace naukowo-badawcze i opracowania problemoweW klasie tej rejestruje się wyłącznie opracowania, których zarejestrowanie nie zostało przewidziane we właściwej tematycznie klasie rzeczowej wykazu akt.
0600Metodologia pracA
0601Wstępne opracowania roboczeB5
0602Opracowania końcoweAW teczce oprócz wersji ostatecznej powinny znaleźć się opracowania etapowe i materiały pomocnicze.
0603Opracowania materiałów informacyjno- tezowych na potrzeby urzędów centralnych i innych instytucjiB2Materiały informacyjne w zakresie działalności bieżącej opracowywane we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Aktywów Państwowych.
061Opiniowanie prac naukowo-badawczych (własnych i zewnętrznych)ARecenzje, koreferaty, opinie itp.
062Wydawnictwa Ministerstwa Aktywów

Państwowych

ADla każdego tytułu wydawanego przez Ministerstwo Aktywów Państwowych zakłada się odrębną teczkę zawierającą egzemplarz okazowy oraz dokumentację każdego tytułu.
063Wydawnictwa reklamowe i dodatkiBE5
w mediach
064Kontakty ze środkami publicznego przekazuAInformacje własne dla mediów, sprostowania, odpowiedzi, polemiki prasowe.
065Informacje prasowe o działalności jednostek własnych i nadzorowanychBE5
066Konferencje prasowe, briefingi, wystawy, pokazy, konkursy, odczyty (własne i obce)AWłasne referaty, wystąpienia i relacje z uczestnictwa.
067Wizyty gości, przyjęcia i imprezy okolicznościoweB2Organizacja przyjęć i imprez okolicznościowych, zapotrzebowania na obsługę przyjęć, spotkań.

Korespondencja, rejestr, harmonogramy wizyt.

068Tłumaczenia wewnętrzneB2Zapotrzebowania na wewnętrzne tłumaczenia specjalistyczne dokumentacji dla komórek organizacyjnych MAP. Zapotrzebowania na tłumaczenia dotyczące organizowanych spotkań należy rejestrować w klasie 067.
07069Reprezentacja, patronaty i udział w komitetach honorowych

Współdziałanie z krajowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi

BE5Zaproszenia (w tym również do udziału w komitetach honorowych), zawiadomienia o uroczystościach, patronaty, udział w komitetach honorowych. W tej klasie rejestruje się wnioski o objęcie patronatem podziękowania i inną korespondencja członków kierownictwa Ministerstwa Aktywów Państwowych o podobnym charakterze. Zaproszenie do udziału w ciałach kolegialnych (radach i zespołach) pozaresortowych i międzyresortowych rejestruje się w klasie: 001 a dla gremiów wewnątrz resortowych w klasie 002 dla gremiów pozaresortowych lub międzyresortowych.

Obejmuje sprawy ogólne współdziałania z jednostkami krajowymi, niezwiązane bezpośrednio z aktami innych klas. Udział w posiedzeniach komisji, zespołów i grup roboczych klasyfikuje się w klasach rzeczowych w ramach grupy rzeczowej 00 "Organy kolegialne".

070Wyjaśnienia, interpretacje opinie oraz akty prawne dotyczące współdziałania z krajowymi jednostkami organizacyjnymiA
071Nawiązywanie kontaktów i określanieAListy intencyjne, umowy, porozumienia, aneksy do umów i porozumień. Okres
zakresu współdziałania z krajowymi jednostkami organizacyjnymi

i pozarządowymi

przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy lub jej aneksów. W tym również wszelkie materiały dotyczące zakresu współdziałania w nawiązaniu do zawartych umów i porozumień (notatki, opinie, korespondencja, dezyderaty, oświadczenia).
072Konferencje naukowe i seminariaAWłasne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe,
organizowane przez Ministerstwo

Aktywów Państwowych

sprawozdania.
073Przyjmowanie delegacji krajowychAKorespondencja, harmonogramy wizyt, notatki informacyjne i tezy do spotkań.
074Krajowe wyjazdy delegacji Ministerstwa

Aktywów Państwowych

BE5Sprawy organizacyjno-techniczne delegacji.
08Kontakty z podmiotami zagranicznymi
080Przyjazdy delegacji zagranicznychAProgramy pobytu delegacji zagranicznych, sprawozdania z przebiegu rozmów
i spotkań.
081Wyjazdy delegacji Ministerstwa Aktywów

Państwowych za granicę

AInstrukcje wyjazdowe, sprawozdania, wnioski, materiały ze spotkań zespołów i grup roboczych itp.
082Udział w zagranicznych konferencjach naukowych i seminariachAWłasne referaty, wystąpienia i relacje z uczestnictwa.
083Współpraca o zasięgu międzynarodowym oraz z Unią EuropejskąAObejmuje sprawy ogólne współdziałania z jednostkami międzynarodowymi i Unią Europejską, niezwiązane bezpośrednio z aktami innych klas.
09Kontrola, audyt wewnętrznyPlanowanie i sprawozdawczość przy klasie 03.
090Wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu kontroli, audytu, szacowania ryzyka dla realizacji zadańAKat. A - przepisy i ustalenia własne.

Zewnętrzne - kat. B5.

091Organizacja kontroliB5Rekomendacje dotyczące jednostek przeznaczonych do kontroli, wnioski, notatki, sprawy techniczne dotyczące kontroli z wyłączeniem kwestii dotyczących obsługi delegacji pracownika kontrolującego. Te należy rejestrować w klasie 075.
092Kontrole zewnętrzne własnej jednostkiAProtokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski, zarządzenia i wystąpienia pokontrolne, odpowiedzi na wystąpienia, sprawozdania z realizacji zaleceń.

Dotyczy również klas od 092 do 094.

093Kontrole zewnętrzne w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychBE5
094Kontrole wewnętrzne przeprowadzane w Ministerstwie Aktywów PaństwowychAProtokoły z kontroli w zakresie ochrony informacji niejawnych - kat. B10.
096Kontrole przeprowadzane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychA
097Książka kontroliBE5Okres przechowywania liczy się od skończenia książki. Służy do wpisywania wszystkich kontroli zewnętrznych.
098Procedury przeprowadzania audytu wewnętrznego i akta audytu
0980Metodologia audytuAProcedury przeprowadzania audytu wewnętrznego, opracowania i ustalenia własne. Podręcznik audytu wewnętrznego.
0981Akta audytuBE10Dokumentacja zadania audytowego i czynności doradczych. Dla każdego zadania audytowego zakłada się odrębną teczkę.
099Plany audytu wewnętrznegoW tym opracowania własne, plany roczne.
0990Audyt wewnętrzny w Ministerstwie

Aktywów Państwowych

A
0991Audyt zewnętrznyA
0992Sprawozdania z wykonania planów audytuA
wewnętrznego
1KADRY
10Ogólne zasady pracy i wynagrodzeńDotyczy pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych i jednostek podległych Ministrowi.
100Zasady wynagradzania pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych i jednostek podległych Ministrowi Aktywów PaństwowychASiatki płac, stawek, dodatki itp.
101Otrzymane od organów i jednostek zewnętrznych regulacje, ich projektyBE10Jeżeli regulacje dotyczą bezpośrednio pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych dokumentację kwalifikuje
oraz wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu spraw kadrowychsię do kategorii A.
11Zatrudnienie
110RekrutacjaB5Sprawy naboru do służby cywilnej w Ministerstwie Aktywów Państwowych, obsługa zatrudnienia. Akta osób przyjętych odkłada się do akt osobowych (klasa 120), przy czym dokumentację z posiedzeń komisji klasyfikuje się przy klasie 002.
111Przeglądy kadr i oceny pracownikówB5
112Wartościowanie stanowisk pracyB10Akta dotyczące wartościowania poszczególnych pracowników można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.
113Opisy stanowisk pracyA1 egzemplarz przechowuje się w aktach osobowych danego pracownika.
114Przeszeregowania i awanse, przedłużanie umów o pracęB5Wnioski i zestawienia. Delegowanie, przeniesienia, zastępstwa, awanse, podwyżki, przydział; akta dotyczące konkretnych pracowników odkłada się do akt osobowych danego pracownika.
115Nagrody, odznaczenia państwowe i kary
1150NagrodyBE10
1151Odznaczenia państwoweBE5Wnioski.
1152KaryBE5Okres przechowywania z uwzględnieniem zasad (terminów) zatarcia kary; odkłada się do akt osobowych.
116Odznaczenia oraz wyróżnienia honoroweAZasady i tryb, wnioski i ewidencje nadanych odznak honorowych.
117Analizy, sprawozdania i interpretacja przepisów dotycząca spraw osobowych
1170Analizy i sprawozdania dotyczące spraw osobowychAKat. A dotyczy analiz i sprawozdań rocznych.
1171Wyjaśnienia i interpretacje spraw dotyczące akt osobowychB10
118Wykazy etatówAZestawienia ilościowe, jakościowe i zbiorcze etatów własnych i jednostek podległych Ministrowi Aktywów Państwowych.
119Dostęp osób zatrudnionych do informacji niejawnychBE20
12Ewidencja osobowa
120Akta osobowe pracowników Ministerstwa

Aktywów Państwowych

BE10Dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę.

Jeśli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej, przy czym dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem

1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem

1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego kwalifikuje się do kategorii BE50. Dla każdego pracownika prowadzi się oddzielną teczkę zawierającą: w cz. A - oświadczenia lub dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie

w cz. B - oświadczenia lub dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w cz. C - oświadczenia lub dokumenty związane z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy, w cz. D - dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej lub odpowiedzialności określonej w odrębnych przepisach, które przewidują zatarcie kary po upływie określonego czasu.

121Oświadczenia majątkowe pracownikówB6
122Pomoce ewidencyjne do akt osobowychBE10Książka przyjęć do pracy, ewidencja
123pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych

Dokumentacja dotycząca stosunku pracy pracowników podległych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu do których decyzje podejmuje Minister Aktywów Państwowych

zwolnionych, skorowidze. Dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę. Jeśli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej, przy czym dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem

1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem

1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego kwalifikuje się do kategorii BE50.

1230Powołania dyrektorów jednostek podległychBE10Odkłada się do akt kierownika BE10, jak w klasie 120.
1231Odwołania dyrektorów jednostek podległychB10j/w
1232Ustalone wynagrodzeniaB10j/w
1233Nagrody i premieB10j/w
131234Świadczenia wynikające z zawartego stosunku pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

B10j/w
130Przepisy o bezpieczeństwie i higienie
pracy
1300Ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Ministerstwie Aktywów PaństwowychAKat. A dotyczy przepisów własnych.
1301Ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostkach nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychB10
131Wypadki przy pracy
1310Wypadki zbiorowe, śmiertelne, powodujące inwalidztwoADokumentacja wymagana przepisami dotyczącymi bhp.
1311Pozostałe wypadkiBE10Jak przy klasie 1310.
1312Analiza wypadków i chorób zawodowychA
132Okresowe badania lekarskie pracownikówB5
133Warunki pracy
1330Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa | i higieny pracyB5
1331Środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze oraz inne środki ochronyB5W tym wnioski o dofinansowanie zakupu przez pracowników okularów korygujących wzrok do pracy przy komputerze.
14Szkolenie i doskonalenie pracowników
1401400Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego

Zasady i programy szkolenia

i doskonalenia

AWłasne ustalenia, w tym również potrzeby i analizy szkoleniowe.
1401Szkolenia organizowane we własnym zakresieBE10W tym przy pomocy podmiotów zewnętrznych, obsługa administracyjna szkoleń.
141Dokształcanie pracownikówB5Studia, szkolenia w tym zagraniczne, specjalizacje, lektoraty języków obcych organizowane przez inne podmioty dla własnych pracowników. Kopie dokumentów ukończenia odkłada się do akt osobowych.
142Indywidualne Programy Rozwoju ZawodowegoB5Ustalenia własne. Kopię zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w ramach ustalonego Indywidualnego Programu Rozwoju Zawodowego odkłada się do akt osobowych.
143Służba przygotowawczaB3Kopię zaświadczenia o ukończeniu służby przygotowawczej pracowników odkłada się do akt osobowych.
144Ewidencja szkolonychB50W tym protokoły egzaminacyjne.
145Staże i praktyki zawodowe
1450Praktyki studenckieB5Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia porozumienia.
1451WolontariatB5Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia porozumienia.
1452StażeB5Staże zawodowe słuchaczy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Urzędu Pracy.
15146Pracownicze Plany Kapitałowe

Dyscyplina pracy

BE10
150Czas pracyBE10Informacje dotyczące zmiany godzin pracy, odbiorów godzin nadliczbowych oraz okresów rozliczeniowych.
151Ewidencja obecnościBE10Listy obecności, ewidencje wyjść służbowych i prywatnych.
152Zwolnienia od pracy i usprawiedliwione nieobecnościBE10Zwolnienia lekarskie przechowuje się przez okres ustalony odrębnymi przepisami emerytalnymi.
153Dodatkowe zatrudnienie dla osób zatrudnionych w Ministerstwie Aktywów PaństwowychB10Odkłada się do akt osobowych.
154Urlopy osób zatrudnionych

w Ministerstwie Aktywów Państwowych

Plany urlopów, karty urlopowe, podania o urlopy.
1540Urlopy wypoczynkoweBE10Plany urlopów, karty urlopowe, podania o urlopy.
1541Urlopy macierzyńskie, ojcowskie, wychowawcze, dla poratowania zdrowia itp.BE10Można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.
1542Urlopy bezpłatneBE10Można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.
155Postępowanie dyscyplinarne i antymobbingoweB5
16156Ewidencja podróży służbowych

Działalność socjalna w Ministerstwie

Aktywów Państwowych

B3Rachunki kosztów podróży należą do dowodów księgowych - kat. B5.
160Zasady działalności socjalno-bytowejAKat. A dotyczy własnych przepisów, m.in. regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
161Sprawozdania z działalności socjalnejBE5W tym protokoły z działalności socjalnej, plany rzeczowo-finansowe Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
162Działalność socjalno-bytowa
1620Dofinansowanie wypoczynku, częściowa refundacja zajęć sportowo-rekreacyjnych, działalności turystycznej, kulturalno- oświatowej i opieki nad dziećmiB5Wykazy dopłat, kwity opłat.
1621Pomoc pieniężna i rzeczowaB5
1622Pożyczki na cele mieszkanioweB5
163Opieka zdrowotnaB10
17Ubezpieczenia pracowników
170Przepisy ubezpieczenioweB10Przepisy i wyjaśnienia ZUS oraz innych instytucji ubezpieczeniowych.
171Ubezpieczenia społeczne - dokumentacjaB5Dokumenty zgłoszeniowe i wyrejestrowujące.
172Dowody uprawnień do zasiłkówB5Dot. zasiłków chorobowych, wychowawczych, rodzinnych i pogrzebowych, kartoteki zasiłków, ewidencja zasiłków.
173Emerytury i rentyB5Wnioski oraz wyliczenia dot. wysokości świadczeń odkłada się do akt osobowych.
174Raporty imienne o odprowadzanychB5
składkach na ZUS
2GOSPODAROWANIE MIENIEM
20Podstawowe zasady gospodarowania środkami trwałymiAUstalenia własne w zakresie zaopatrzenia i gospodarki środkami rzeczowymi.
21Administracja nieruchomości, inwestycje i remonty (kapitalne)
210Dokumentacja prawna i techniczna obiektów własnychAKlasa ta dotyczy nabywania i zbywania obiektu. Dla każdego obiektu prowadzona jest odrębna teczka przez cały okres eksploatacji obiektu.
211Wykonawstwo, rozliczenie i odbiór inwestycji i remontówB10Umowy, harmonogramy i kosztorysy robót, protokoły zaawansowania prac, odbioru prac itp. Okres przechowywania liczy się dnia rozliczenia umowy.
212Ewidencja inwestycjiA
213Wykonawstwo i odbiór inwestycjiB5Umowy, harmonogramy robót, protokoły zaawansowania prac projektowych, narady autorskie itp.
214Przydział i najem lokali i innych obiektów użytkowych na potrzeby własne jednostkiB5Okres przechowywania liczy się od daty utraty obiektu.
215Eksploatacja nieruchomościB5Umowy z wykonawcami, oferty, kosztorysy, protokoły odbioru prac, notatki, korespondencja w tym z najemcami powierzchni na terenie administrowanego budynku. Okres przechowywania liczy się od dnia rozliczenia umowy bądź utraty obiektu.
216Podatki i opłaty publiczneB10Deklaracje, wymiary podatkowe

(z wyjątkiem dowodów księgowych).

22Gospodarka materiałowa
220Organizacja gospodarki materiałowejAPrzepisy i ustalenia własne.
221Zaopatrzenie, zakupy i uruchomienie sprzętuB5Zapotrzebowanie, zamówienia, rozdzielniki, oferty, umowy, karty gwarancyjne; okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia umowy.
222Magazynowanie i użytkowanieB5Dokumentacja przychodu i rozchodu materiałów. Gospodarka magazynowa, dostawa do miejsc pracy, eksploatacja.
223Gospodarka odpadami (surowcami wtórnymi)B3
224Dokumentacja techniczna maszyn i urządzeńB10Opisy techniczne, instrukcje obsługi. Okres przechowywania liczy się od 1 stycznia następnego roku, po roku w którym sprzęt i urządzenia wyszły z użytku.
225Ewidencja osobistego wyposażenia pracownikówB5
226Konserwacja i remonty środków trwałychB5Umowy, protokoły przeglądu i napraw sprzętu i urządzeń.
227Upłynnianie i przekazywanie środków trwałych i nietrwałychB10Protokoły przekazania i likwidacji.
228Zakup oprogramowania, cesje, certyfikaty na oprogramowanieB3Okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia licencji.
23Źródła zaopatrzeniaB5Nie dotyczy zamówień publicznych, do których ma zastosowanie ustawa o zamówieniach publicznych.
24Transport i łączność
240Eksploatacja środków transportowychB5W tym środki własne i obce. Karty drogowe, karty eksploatacyjne samochodów, zeszyty eksploatacyjne, rejestry wyjazdów służbowych, prośby o wydanie przepustek na wjazd pojazdów użytkowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych na teren innej jednostki administracyjnej.
241Dokumentacja techniczno-eksploatacyjna samochodów służbowychB5Dla każdego samochodu służbowego prowadzi się odrębna teczkę zawierającą kopie rachunku zakupu, sprzedaży, protokół przekazania-przejęcia, dowód rejestracji, instrukcje obsługi, książkę gwarancyjną, polisy ubezpieczeniowe i dowody opłat podatku drogowego. Okres przechowywania liczy się od momentu upłynnienia samochodu.

Dokumentację związaną z upłynnieniem samochodu rejestruje się w klasie 227.

242Wykorzystanie samochodów prywatnych do celów służbowychB2
243Eksploatacja środków łącznościB5Telefony, radiowęzły, telewizja przemysłowa itp.
25Ochrona zakładu pracy
250Zabezpieczenie obiektów Ministerstwa

Aktywów Państwowych

B10W tym prośby o wydanie przepustek dla najemców lokali, dla pojazdów wjeżdżających do gmachu Ministerstwa.
251Ochrona przeciwpożarowaB10
252Ubezpieczenia rzeczoweB10M.in. ubezpieczenia od pożaru, kradzieży itp. Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy ubezpieczeniowej.
26Zamówienia publiczne
260Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznegoB5Okres przechowywania dokumentacji liczy się od dnia zakończenia realizacji postępowania. Dokumentacja postępowań prowadzonych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych przez komórkę właściwą do spraw zamówień publicznych.
261Zamówienia publiczne realizowane bez stosowania ustawyB5
262Rejestr zamówień publicznychB5
263Nadzór nad realizacją zamówień publicznych jednostek podległychB5Notatki, raporty, sprawozdania, korespondencja.
3EKONOMIKA
30Podstawowe zasady ekonomiczno-
finansowe
300Systemy ekonomiczno-finansoweA
301Systemy informacyjno-dewizoweA
302Systemy i metody analizA
303Metody rachunku ekonomicznegoA
304Metody analizy wartościA
305System ewidencji finansowo-księgowej i plan kontA
31Finanse i księgowość
310Finansowanie, kredytowanie obrót gotówkowy
3100Rozliczenia z budżetemB5W tym między innymi rozliczenia bezkosztowe.
3101Finansowanie własnej jednostkiB5Plany i raporty kasowe.
3102Finansowanie jednostek podległychB5
3103Zasady kredytowania, współpracaB5
z bankiem
3104Składki na ubezpieczenie społeczne (Fundusz Pracy)B5
3105Harmonogram dochodów i wydatków budżetowychB5
3106Zapotrzebowanie na środki budżetoweB5
3107Finansowanie inwestycjiB5
3108Dokumenty finansowe dotyczące UEB5
311Przychody z udziałów i akcjiB5
312Dochody budżetowe
3120Dochody budżetowe z tytułu dywidendB5
3121Dochody budżetowe z mienia po likwidacji.B5W tym również z mienia po likwidacji przedsiębiorstw państwowych.
3122Dochody budżetowe z tytułu najmu i dzierżawyB5
3123Dochody budżetowe z innych tytułówB5
313Postępowanie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznychA
314Przepisy prawne dotyczące systemu finansowo-księgowegoB5Przepisy zewnętrzne i ich wyjaśnienia.
315Zasady finansowania programów samorządowychAKat. A dotyczy opracowań własnych.
316Zasady finansowania innych programów, niż samorządoweAJak przy klasie 314.
317Zasady finansowania zadań realizowanych przez organizacje pozarządoweAJak przy klasie 314.
32Księgowość finansowa
320Dowody księgoweB5Wyciągi bankowe, raporty kasowe, noty, faktury własne i obce, dowody zastępcze itp.
321Dokumentacja księgowaB5Księgi, rejestry, dzienniki, karty kontowe, grzbiety książeczek czekowych, kopie asygnat i kwitariuszy, polecenia księgowania.
322RozliczeniaB5Z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi, podatkowymi, w tym również refundacja poniesionych kosztów delegacji, rozliczenia opłat za wnioski wizowo-paszportowe, rozliczenia kart płatniczych itp.
323Windykacja należnościB5Dokumenty związane z udowodnieniem zadłużeń i należności.
324Uzgadnianie saldB5Korespondencja.
325Ewidencja syntetyczna i analitycznaB5Księgi lub kartoteki finansowe.
326Kontrole i rewizje kasyB5
327Zobowiązania i poręczeniaB5
33Księgowość materiałowo-towarowaB5Karty ilościowo-wartościowe, analityczne, księgi, rejestry i inne, faktury.
34Inwentaryzacja
340Ogólne zasady przeprowadzania inwentaryzacjiB10
341Spisy z natury i protokołyB5
342Sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji i różnice inwentaryzacyjneB5
343Wycena i przecenaB5Dotyczy inwentaryzowanego mienia.
35Koszty i ceny
350Kalkulacja kosztów
3500Ogólne zasady kalkulacji kosztówAWłasne wytyczne i ustalenia.
3501Kalkulacje planowe i wynikoweA
3502Analiza kosztów własnychA
351Kalkulacja cen
3510Polityka cenAWłasne ustalenia, zasady, zarządzenia i opracowania.
3511Analiza cen, ceny zbytu, zmiana cenAj/w
36Fundusze celowe
360Fundusze nadzorowane przez Ministra

Aktywów Państwowych

W tym także własne.
3600Podstawowe zasady gospodarowania funduszem celowymA
3601Przychody funduszu celowegoB5
3602Wnioski o uruchomienie wydatków publicznychB5Wnioski z funduszu celowego.
3603Wydatki funduszu celowego - zarząd mieniem, likwidacja i upadłość, przekształceniaB5
3604Umowy skutkujące zobowiązaniami lubAUmowy.
należnościami
3605Dokumenty księgowe funduszuB5
37Rozliczanie wynagrodzeń
370Dokumentacja wynagrodzeń
3700Listy zaliczek na wynagrodzeniaB3
3701Listy wynagrodzeńB10
3702Kartoteka imienna wynagrodzeńB10
3703Zaświadczenia o wynagrodzeniachB10Kopie zaświadczeń lub ich rejestry.

Zaświadczenia o zatrudnieniu

i wynagrodzeniu dla potrzeb emerytalno- rentowych odkłada się do akt osobowych.

3704Dokumentacja dotycząca zobowiązań komorniczychB5
3705Dokumentacja dotycząca wynagrodzeń finansowych ze środków UE i z rezerw celowychB5
3706Dokumentacja związana z wyrokiem TK dotyczącym wysokości zasiłków chorobowychB5
371Deklaracje podatkowe
3710Deklaracje podatku dochodowego od osób fizycznychB5
3711Deklaracje zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznychB5
372Deklaracje rozliczeniowe ZUSB10
373Prace zlecone
3730Rozliczenie umów ze składką ZUSB10Kartoteki zasiłków, ewidencja zasiłków.
3731Rozliczenie umów bez składki ZUSB5
3732Zgłoszenie i wyrejestrowanie z ubezpieczeńB10
3733Lity wynagrodzeń - prace zlecone i umowy o dziełoB10
38Fundusze specjalne. Zakładowy Fundusz Świadczeń SocjalnychB5Sprawy finansowe i księgowe funduszu.
4GOSPODARKA ZŁOŻAMI KOPALIN, GÓRNICTWO WĘGLOWE I NIEWĘGLOWE
40Nadzór nad funkcjonowaniem sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego
400Programy, opracowania, akty prawne dotyczące sektora górnictwa
4000Programy rządowe w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego orazAProgramy, strategie, plany techniczno- ekonomiczne, opracowania własne lub na zlecenie Ministerstwa Aktywów
górnictwa niewęglowegoPaństwowych.
4001Prace studialno-analityczne dotyczące dokumentów rządowych w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowegoAKat. A dotyczy opracowań własnych.
401Prace nad programami sektorowymi i ich realizacja
4010Realizacja i nadzór nad realizacją programów dotyczących górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowegoAKat. A dotyczy opracowań własnych, programów wieloletnich, notatki, uzgodnienia, stanowiska.
4011Własne akty normatywne powszechnie obowiązujące dotyczące sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

- rozporządzeń, obwieszczeń wydanych przez Ministra Aktywów Państwowych

AKat. A dotyczy podpisanych aktów normatywnych. W teczce powinna znaleźć się również dokumentacja pomocnicza dotycząca prac nad własnymi aktami normatywnymi m. in. projekty, notatki, uzgodnienia, dezyderaty, opinie.
414104012Interpretacje i wyjaśnienia dotyczące aktów normatywnych powszechnie obowiązujących dotyczących górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego (ustaw i rozporządzeń), których projekty zostały przygotowane w Ministerstwie Aktywów Państwowych

Funkcjonowanie, monitoring i sytuacja ekonomiczna sektora górnictwa węgla kamiennego oraz surowców nieenergetycznych

Analizy i oceny funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

AKat. A dotyczy korespondencji merytorycznej i własnych opracowań przygotowanych dla Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezydenta, TK, RPO.
4100Opracowania dotyczące analiz, oceny funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychAKat. A dotyczy opracowań własnych lub na zlecenie Ministerstwa Aktywów Państwowych.
4101Analizy i oceny zewnętrzne dotyczące funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychBE5
411Oceny i raporty o stanie bezpieczeństwa górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychBE5
412Sprawozdania z wykonania zadań w sektorze górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychBE5
413Sprawy dotyczące cen węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców energetycznychB10
414Wykorzystanie surowców związanych z górnictwem węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych
4140Zagospodarowanie metanu z kopalńBE10Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.
4141Nowoczesne wykorzystanie węglaBE10Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.
4142Wykorzystanie innych surowców związanych z górnictwem węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychBE10Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.
415Uzgodnienia udzielania koncesji w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego, węglowodorów oraz surowców nieenergetycznych, decyzje dotyczące koncesjiB10Kat. B10 dot. wniosków, postanowień decyzji. Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia koncesji.
416Opiniowanie wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych przedsięwzięć z zakresu górnictwaB10Wnioski, opinie.
417Pomoc państwa w funkcjonowaniu podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych (dotacje budżetowe, przywileje, gwarancje)
4170Programy pomocowe dla podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychAKat. A dotyczy programów wieloletnich, planów rocznych, wniosków rocznych, umów, sprawozdań i rozliczeń.
4171Kryteria przyznawania dotacji państwa na pomoc dla podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznychBE10Instrukcje, metodyka, procedury przyznawania dotacji dotyczy wniosków miesięcznych, decyzji finansowych, sprawozdań i rozliczeń miesięcznych.
418Wyjaśnienia, opinie, interpretacje dotyczące sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych
4180Notyfikowanie Komisji Europejskiej polskich aktów prawych dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnego i surowców nieenergetycznychA
4181Notyfikacje przepisów innych państw członkowskich UE dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnegoB5
5NADZÓR WŁAŚCICIELSKI, UPRAWNIENIA WŁAŚCICIELSKIE, MAJĄTKOWE i ROSZCZENIA
50Nadzór właścicielski nad podmiotami będącymi pod kuratelą Ministra Aktywów Państwowych
500Polityka właścicielskaAProgramy, harmonogramy, strategie, założenia, procedury.
501Wykonywanie praw korporacyjnychWnioski organów spółek i akcjonariuszy, korespondencja z organami, notatki, projekty aktów notarialnych, kopie pełnomocnictw, oświadczenia.
5010Zwyczajne walne zgromadzenia/zwyczajne zgromadzenia wspólnikówANotatka z wnioskiem o podjęcie decyzji, instrukcja wykonywania prawa głosu na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu wspólników; pełnomocnictwa jednorazowe, wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej; wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych; uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej.
5011Nadzwyczajne walne zgromadzenia/zgromadzenia wspólnikówAW tym: pełnomocnictwa jednorazowe na nadzwyczajne walne zgromadzenia lub nadzwyczajne zgromadzenia wspólników, instrukcje wykonywania prawa głosu na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu lub nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników, pełnomocnictwa jednorazowe na nadzwyczajne walne zgromadzenie lub nadzwyczajne zgromadzenia wspólników, wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych, wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych, uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej.
5012Pełnomocnictwa stałe dla podmiotów do wykonywania praw z akcji/udziałówAInne niż jednorazowe pełnomocnictwa na Walne Zgromadzenia.
5013Organy Spółek (Zarządy, Rady Nadzorcze, Pełnomocnicy Wspólnika)AW tej klasie rejestruje się Wnioski personalne, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz uchwały, opinie, decyzje

i sprawozdania Zarządów, Rad Nadzorczych, Pełnomocników Wspólnika, nie dotyczące walnych zgromadzeń/zgromadzeń wspólników.

5014Oświadczenia Ministra Aktywów

Państwowych

AOsobiste uprawnienia Ministra Aktywów Państwowych w zakresie powoływania Członków Rad Nadzorczych i Zarządów.

W tej klasie rejestruje się: wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych, wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych, oświadczenie Ministra Aktywów Państwowych w sprawie powołania bądź odwołania członków organów spółek.

5015Utworzenie lub przystąpienie do SpółkiA
5016Nabycie lub objęcie udziałów/akcjiANie dotyczy podwyższenia kapitału.
5017Bieżący nadzór nad działalnością spółek (Zarządów i Rad Nadzorczych poza walnymi i zwyczajnymi zgromadzeniami)ASprawy bieżące związane z wykonywaniem nadzoru właścicielskiego, wewnętrzne notatki, uzgodnienia opinie Zarządu, uchwały Rady Nadzorczej, komisji rewizyjnej, pełnomocnika wspólnika - niezwiązane z walnymi zgromadzeniami czy zgromadzeniami wspólników. W tym również notatki, uzgodnienia, stanowiska, sprawy personalne w spółkach, analizy i materiały informacyjne dotyczące stanu spółek nadzorowanych.
5018Emisja znaczków pocztowychAPrzygotowanie, uzgodnienia, materiał ostateczny. W tym plan tematyczny emisji, wnioski do planu.
5019Zbiory znaczków wprowadzonych do obieguA
51Egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych
510Organizacja egzaminuB2W tym potwierdzanie wpisu na listę uczestników egzaminu.
511Lista osób, które złożyły egzamin z wynikiem pozytywnymB2Potwierdzanie faktu złożenia egzaminu z wynikiem pozytywnym i udostępnianie danych osobowych.
512Dokumentacja egzaminuB50Ustalanie terminów i miejsca przeprowadzenia egzaminu, ustalanie składu komisji egzaminacyjnej, wydanie dyplomów, upoważnienia dotyczące egzaminów.
52Przedsiębiorstwa Państwowe
520Łączenie, podział, postępowania naprawcze przedsiębiorstw państwowych, upadłość i likwidacjaA
521Umowy o zarządzanie przedsiębiorstwemA
522Organy przedsiębiorstwaADo kat. A zaliczamy uchwały, wnioski Rady Pracowniczej i ogólnego zebrania pracowników; zarządzenia, decyzje Dyrektora, Zarządcy, Zarządcy Komi sarycznego.
523Nadzór bieżący nad przedsiębiorstwami państwowymiA
53Nadzór nad instytutami badawczymi i innymi organami administracji rządowej
530Organizacja instytutów badawczych i sprawozdawczość z ich działania
5300Organizacja instytutów badawczych oraz nadzorowanych organów administracji rządowejANadawanie i zatwierdzanie statutów, przekazane regulaminy i schematy organizacyjne, zakresy działania itp. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.
5301Oświadczenia i pełnomocnictwa MinistraAPowoływanie, odwoływanie (prezesów,
nadzorującego instytuty.wiceprezesów, dyrektorów, zastępców dyrektorów, członków rad naukowych), wnioskowanie lub określanie wysokości wynagrodzenia, zawieranie umowy o zakazie konkurencji, wydawanie zgody na dodatkowe zatrudnienie w ramach stosunku pracy lub prowadzenie działalności gospodarczej. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.
5302Roczne i półroczne sprawozdania z działalności nadzorowanych instytutów badawczych oraz organów administracji rządowejAZatwierdzanie rocznych Sprawozdań finansowych, wniosków co do podziału zysku, informacje o zarządzaniu składnikami mienia trwałego instytutu; kwartalne informacje o działalności instytutu badawczego. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.
5303Miesięczne i kwartalne sprawozdania z działalności nadzorowanych instytutów badawczych oraz organów administracji rządowejBE10
5315304Bieżący nadzór nad działalnością instytutów badawczych oraz organów administracji rządowej

Prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez jednostki nadzorowane

BE5

A

Korespondencja, notatki, stanowiska, udzielanie zgody na urlop, wyjazdy służbowe. Dotyczy instytutów naukowo- badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.
532Programy prac badawczo-rozwojowychAProgramy oraz wnioski, korespondencja z wykonawcami prac, materiały robocze dot. projektów badawczych.
533Finansowanie działalności jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychB5Wnioski, oceny, opinie Ministerstwa Aktywów Państwowych, korespondencja, w tym również dofinansowanie.
534Międzynarodowe i międzyrządowe umowy o współpracy naukowo-technicznejB5Projekty umów, opinie Ministerstwa Aktywów Państwowych, notatki, korespondencja.
535Opracowania problemowe i analityczne dotyczące jednostek badawczo- rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychA
536Restrukturyzacja majątku i zatwierdzanie programów naprawczych jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów PaństwowychBE10Opinie dla Ministra Aktywów Państwowych, notatki, dokumenty związane z wyceną i umowami zbycia majątku, korespondencja, dokumentacja dotycząca programów naprawczych.
537Okresowe sprawozdania statystyczne
5370Analizy, roczne i półroczne sprawozdania statystyczne, założenia, nadzór

i informacje sektorowe

AW tej klasie rejestruje się plany, opinie analizy oraz sprawozdania z realizacji inwestycji podmiotów objętych nadzorem właścicielskim Ministra Aktywów Państwowych, w tym również dokumentację dotyczącą realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych lub farm fotowoltaicznych.
5371Kwartalne, miesięczne sprawozdania statystyczne oraz analizy i informacje sektoroweBE10Zestawienia statystyczne, analizy, ekspertyzy, opinie. W tym również dokumentacja dotycząca realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych lub farm fotowoltaicznych.
538Niejawne sprawozdania statystyczne i ochrona informacji dotyczących działalności spółekA
539Restrukturyzacja branż, sektorów, przekształcenia, pomoc publiczna i likwidacja
5390Koncepcje restrukturyzacji branż i sektorówAW tym opracowania, raporty, analizy, wnioski, notatki, strategie itp. dotyczące wszystkich spółek oraz farm wiatrowych i solarnych nadzorowanych przez MAP.
5391Programy restrukturyzacyjneA
5392Łączenie, podział, przekształcanie i likwidacja spółekAW tym również sprawy dotyczące koordynacji działań podmiotów objętych nadzorem właścicielskim Ministra Aktywów Państwowych w procesie realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych.
5393Umowy zawierane w procesie restrukturyzacji i konwersja wierzytelności na akcje lub udziałyA
5394Pomoc publicznaAW tym pomoc horyzontalna, sektorowa, regionalna.
5395Monitorowania pomocy publicznejB5
54Nadzór nad fundacjami
540Organy fundacji i nadzór fundatorskiAPowołania, odwołania, kwestionariusze osobowe, pisma opiniujące kandydatów, w tym korespondencja.
541Sprawozdania roczne z działalności fundacjiA
542Bieżący nadzór nad działalnością fundacjiBE10Korespondencja, notatki, informacje, stanowiska, opinie.
55Zbywanie akcji/udziałów Skarbu

Państwa

550Analizy i wycenaA
551Wnioski do Rady Ministrów o zbycie akcjiAWnioski podmiotu uprawnionego do wykonywania praw z akcji do Rady Ministrów o zgodę na zbycie akcji, materiały dotyczące oceny zasadności zbycia akcji/udziałów.
552Zezwolenia Rady Ministrów na zbycie akcjiA
553Wybór doradcy i procedura sprawdzającaA
554Memorandum informacyjne, prospektA
emisyjny
555Publiczne zaproszenie i wybór inwestoraBE10
556Wezwanie i przyjęcie wezwaniaBE10Ogłoszenie i materiały poświadczające przyjęcie.
557Sprzedaż, umowy sprzedaży akcjiA
i udziałów
56Nieodpłatne udostępnienie akcji/udziałów
560Umowy na czynności techniczne oraz umowy nieodpłatnego zbyciaBE10Klasa dotyczy umów zawieranych z uprawnionymi pracownikami, w tym również rolnikami i rybakami. Do tej
akcji/udziałów na rzecz osób uprawnionychklasy oprócz umów zalicza się również dokumentację (w tym korespondencję z osobami fizycznymi i spółkami) dotyczącą tylko tego procesu.
561Umowy nieodpłatnego zbycia akcji/udziałów na rzecz innych podmiotówBE10Klasa dotyczy umów nieodpłatnego zbycia akcji/udziałów na rzecz innych podmiotów działających zarówno w
prawnych.formie podmiotów prawa handlowego jak i samorządów. Do tej klasy oprócz umów zalicza się również dokumentację (w tym korespondencję z podmiotami prawa handlowego i samorządami) dotyczącą tylko tego procesu.
57Uprawnienia majątkowe i roszczenia
570Uprawnienia z praw majątkowych
5700Uprawnienia do mienia pozostałego z likwidacji państwowych jednostek organizacyjnych i spółek z udziałem Skarbu PaństwaA
5701Uprawnienia przypadające Skarbowi

Państwa z innych tytułów

AW tym umowy leasingowe, spadki, darowizny itp.
571Ochrona majątku Skarbu Państwa
5710Obowiązkowa ochrona obszarów, obiektów urządzeń, ochrona przeciwpożarowa aktywów państwowychA
5711Uprawnienia Ministra wobec terenów zamkniętychADecyzje, opinie, notatki, dezyderaty.
5712Rozporządzanie mieniem przez państwowe osoby prawne i przekazywanie go jednostkom samorządu terytorialnegoA
5713Gospodarka nieruchomościami na potrzeby administracji rządowej i oddanymi w trwały zarząd.BE10W tym również umowy.
572Roszczenia
5720Decyzje i postanowienia dotycząceA
roszczeń
5721Rejestry osób uprawnionych i wypłaty rekompensatA
6FUNDUSZE UNII EUROPEJSKIEJ

I RELACJE Z ORGANIZACJAMI

MIĘDZYNARODOWYMI

60Program Operacyjny Pomoc Techniczna
600Obsługa projektu PO PTA
601Budżet projektu PO PTB5
602Programowanie programów operacyjnych, koordynacja i wdrożenieBE10Opiniowanie dokumentacji programowej, kryteriów, wytycznych; analizy, uwagi, ekspertyzy, konsultacje, korespondencja merytoryczna, notatki sprawozdania, umowy i ustalenia.
603Informacja i promocja w zakresie programów pomocowych UE oraz innych źródeł dofinansowaniaAAnalizy, opracowania, korespondencja informująca o dostępności programów pomocowych itp.
604Wsparcie Spółek Skarbu Państwa z programów UE oraz innych źródeł dofinansowaniaBE10Analizy, raporty, oceny, sprawozdania, opinie własne, animacja partnerstw, korespondencja.
61Relacje w obszarze gospodarki, handlu i ekonomii z organizacjamiW tej klasie jest rejestrowana dokumentacja dotycząca współpracy wielostronnej z organizacjami o zasięgu
międzynarodowymi i Unią Europejskąglobalnym, jak też z Unią Europejską oraz m. in z ONZ, OECD, V4, G20, WTO, Inicjatywa Trójmorza, Grupą Wyszehradzką (V4), Rada Państw Morza Bałtyckiego, euroregionami, Światowym Związkiem Pocztowym (UPU) Europejską Konferencją Administracji Poczty i Telekomunikacji (CERP - Comité Européen de Réglementation Postale).
610Założenia polityki wielostronnych stosunków międzynarodowych gospodarczych, handlowych i ekonomicznychAZałożenia, opinie, analizy własne oraz roczne i wieloletnie plany.
611Współpraca z instytucjami międzynarodowymi o charakterzeAW tej klasie jest rejestrowane są umowy i dokumentacja dotycząca umów zawartych z organizacjami
globalnym i regionalnym w zakresie realizacji umów gospodarczychmiędzynarodowymi o zasięgu globalnym i regionalnym oraz bieżąca dokumentacja jak np. biuletyny, memoranda, listy
i ekonomicznychintencyjne, wyjaśnienia, a także bieżąca korespondencja. Klasa dotyczy m. in organizacji takich jak: ONZ, OECD, V4, G20, WTO, Światowego Związku Pocztowego (UPU), Europej skiej Konferencji Administracji Poczty i Telekomunikacji (CERP - Comité Européen de Réglementation Postale). W tej klasie rejestrujemy również materiały dotyczące współpracy w ramach Unii Europejskiej, która bezpośrednio nie dotyczy funduszy unijnych. Pozostałą odnoszącą się do funduszy należy rejestrować w klasie 613.
612Transpozycja, implementacja, derogacja aktów prawnych i monitoringADo tej klasy zaliczamy wszelkie materiały (w tym również korespondencję) dotyczące przeniesienia prawa
prawodawstwawspólnotowego, wprowadzenia w życie przepisów, zastępowaniu przepisów krajowych regulacjami unijnymi. W tym także analizy, oceny i opinie własne (poza opiniowaniem umów międzynarodowych, które rejestruje się w klasie 026). W tej klasie rejestruje się sprawy związane z postępowaniem przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Trybunałem EFTA oraz współdziałanie w przygotowywaniu stanowiska Polski w sprawach toczących się przed TSUE lub Trybunałem EFTA.
613Realizacja projektów finansowanych ze środków zagranicznychAWnioski o udział w programach finansowanych ze środków zewnętrznych, wyjaśnienia, rekomendacje, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu programowania, dotyczy również funduszy pozaunijnych. W tej klasie rejestruje się również dokumentację dotyczącą współpracy z Parlamentem Unii Europejskiej, Komisjami, Komitetami i Grupami Roboczymi Unii Europej skiej w zakresie funduszy. Pozostałe materiały wykraczające poza ten obszar należy rejestrować w klasie 611.
770614

700

Współpraca z polskimi placówkami dyplomatycznymi w zakresie porozumień międzynarodowych

BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE

Przygotowania obronne

Planowanie obronne

BE5

BE10

Sprawozdania, analizy, opinie, korespondencja z instytucjami wielostronnymi, w tym z polskimi placówkami zagranicznymi w zakresie realizacji i nadzoru porozumień międzynarodowych.

Plany, programy, przeglądy obronne,

701System Kierowania BezpieczeństwemBE10decyzje, umowy dotyczące mobilizacji gospodarki.

Koncepcje, harmonogramy, plany,

702Narodowym

Militaryzacja

BE10przygotowania elementów Systemu Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym, szkoleń obronnych, Stałego Dyżuru, Host Nation Support (wsparcie dla sił sojuszniczych).

Wnioski, wykazy, wyciągi, aneksy,

protokoły ustaleń Rady Ministrów, wyciągi ze zbiorczego i resortowego zestawienia zadań, resortowe zestawienie zadań w zakresie militaryzacji. Plany, harmonogramy, wykazy, meldunki.
703Szczególna ochrona obiektówBE10Dokumenty szczególnej ochrony obiektów oraz plany, wnioski, koncepcje, harmonogramy, wykazy. Protokoły ustaleń Rady Ministrów.

Plany i koncepcje formowania wzorcowych baz formowania specjalnie tworzonych jednostek zmilitaryzowanych.

704Tereny zamknięte, zastrzeżone ze względu na bezpieczeństwo i obronność państwaBE10Decyzje, wnioski, wykazy plany.
705Szkolenia obronneBE10Dokumentacja szkoleniowa, wytyczne, programy, plany szkolenia
i sprawozdania.
706Kontrole wykonywania zadań obronnychBE10Dokumentacja kontroli, plany, programy, harmonogramy, wykazy, meldunki, decyzje, umowy, protokoły.
71Zarządzanie kryzysowe i ciągłość
działania
710Plany, programy, koncepcje zarządzania kryzysowegoADotyczy planów, programów w obszarze zarządzania kryzysowego.
711Nadzór nad środkami dystrybucji i przesyłuADotyczy sprawozdań, koncepcji, analiz, informacji i meldunków w obszarze infrastruktury krytycznej.
712Zespół Zarządzania KryzysowegoARegulamin, organizacja i zasady działania, plany reagowania kryzysowego, koordynacja działań, analizy zagrożeń, meldunki
i raporty sytuacyjne.
713Szkolenia, sprawozdania, analizy, informacje i meldunki związane z zarządzaniem kryzysowymADotyczy dokumentacji szkoleniowej, analiz, informacji i meldunków w obszarze zarządzania kryzysowego.
714Obowiązkowa ochrona obiektówB10Wnioski, decyzje, wykazy, postanowienia.
715Ciągłość działania w szczególnych warunkachADotyczy planów, programów w obszarze ciągłości działania.
72Infrastruktura krytyczna
720Decyzje Ministra Aktywów Państwowych dotyczące infrastruktury krytycznejADecyzje wydawane w trybie art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o szczególnych uprawnieniach ministra właściwego do spraw aktywów państwowych.
721Powoływanie i odwoływanie pełnomocników do spraw infrastruktury krytycznejA
722Plany ochrony infrastruktury krytycznej spółekA
723Raporty i sprawozdania pełnomocników do spraw ochrony infrastruktury krytycznejA
724Narodowy Program Ochrony Infrastruktury

Krytycznej

A
73Obrona cywilnaBE10Plany, programy, Regulaminy, plany obrony i ochrony, plany pomieszczeń.

W tym także organizacja łączności.

74Kontrola niektórych inwestycji
740Komitet konsultacyjnyBE10Materiały z działalności komitetu, w tym instrukcje i stanowiska.
741Kontrola zawiadomień o zamiarze dokonania transakcjiAWnioski, zawiadomienia, postanowienia, decyzje.
742Współpraca międzynarodowa w zakresie monitorowania inwestycji bezpośrednichBE10Informacje na temat monitorowania inwestycji podmiotów spoza Unii Europejskiej, w tym instrukcje, stanowiska.
1 Minister Aktywów Państwowych kieruje działami administracji rządowej - aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 943).