Zmiana zarządzenia w sprawie wniosków o indywidualne rozliczenie świadczeń i Bazy Rozliczeń Indywidualnych.
NFZ.2018.21
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 21/2018/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 12 marca 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie wniosków o indywidualne rozliczenie świadczeń i Bazy Rozliczeń Indywidualnych
"3) wezwania do uzupełnienia lub korekty wniosku, stanowiący załącznik nr 10 do zarządzenia.";
"5. W przypadku stwierdzenia braków lub błędów we wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 2, w tym w załącznikach stanowiących specyfikację kosztową, Dyrektor oddziału Funduszu wzywa świadczeniodawcę do uzupełnienia lub korekty wniosku, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania w formie papierowej, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. Wezwanie do uzupełnienia lub korekty wniosku przekazywane jest świadczeniodawcy w formie papierowej i elektronicznej.",
"5a. Uzupełnienie braków może dotyczyć konieczności dostarczenia dokumentacji medycznej świadczenia, o którego indywidualne sprawozdanie lub rozliczenie występuje świadczeniodawca, jeśli Dyrektor oddziału Funduszu uzna informacje zawarte w tej dokumentacji za niezbędne do wydania opinii w przedmiocie wniosku, mimo że wniosek został wypełniony w całości zgodnie z obowiązującym wzorem.",
"6. Forma papierowa wezwania do uzupełnienia lub korekty wniosku wymaga doręczenia przesyłką poleconą na adres siedziby świadczeniodawcy lub wskazany przez niego adres do doręczeń, lub w inny sposób, z zastrzeżeniem, że fakt doręczenia oraz dzień doręczenia przesyłki do odbiorcy zostaną potwierdzone podpisem odbiorcy.
7. Skorygowany lub uzupełniony wniosek świadczeniodawca przekazuje do oddziału Funduszu w formie papierowej i elektronicznej (w aplikacji BRI), zgodnie z § 3 ust. 5 oraz z zachowaniem numeru wniosku, w którym stwierdzono braki lub błędy. Forma elektroniczna nie dotyczy dokumentacji medycznej, o której mowa w ust. 5a.",
"7a. Dokumentacja medyczna, o której mowa w ust. 5a, winna zostać przekazana przez świadczeniodawcę w formie papierowej (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem) albo na nośniku elektronicznym (pliki PDF na płycie CD/DVD, bez możliwości zmiany zapisu na płycie). Przekazanie dokumentacji medycznej wymaga doręczenia przesyłką poleconą lub w inny sposób, z zastrzeżeniem, że fakt doręczenia oraz data doręczenia przesyłki do oddziału Funduszu zostaną potwierdzone podpisem odbiorcy.";
Uzasadnienie
Uzasadnienie
W przedmiotowym zarządzeniu, w porównaniu do dotychczas obowiązującego w tej materii zarządzenia, dokonano zmian polegających na wprowadzeniu postanowień regulujących tryb wzywania świadczeniodawcy do dostarczenia dokumentacji medycznej świadczenia, o którego indywidualne sprawozdanie lub rozliczenie wnioskuje. Analogicznie, wprowadzono zmodyfikowany szablon wezwania do uzupełnienia lub korekty wniosku, który stanowi załącznik do ww. zarządzenia.
Wprowadzone niniejszym zarządzeniem regulacje mają na celu umożliwienie oddziałom wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia wezwania świadczeniodawcy do dostarczenia dodatkowych informacji (dokumentacji medycznej), gdy okażą się one niezbędne do wydania opinii w przedmiocie wniosku, mimo że wniosek został wypełniony w całości zgodnie z obowiązującym wzorem i zawiera załącznik kosztowy.
Niniejsze zarządzenie nie wywołuje skutku finansowego po stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.
Zarządzenie nie ma wpływu na warunki realizacji świadczeń, w związku z powyższym nie podlega opiniowaniu.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 20 marca 2018 r.
ZAŁĄCZNIK
Nr wniosku w BRI .................. [pole: Siedziba OW], dnia ..................
Nazwa i adres
placówki wnioskującej
Wezwanie do uzupełnienia lub korekty wniosku
Zgodnie z § 4 ust. 5 i 5a zarządzenia Nr 89/2017/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 26 września 2017 r. w sprawie wniosków o indywidualne rozliczanie świadczeń i Bazy Rozliczeń Indywidualnych, zwanego dalej "zarządzeniem", Dyrektor [pole: nazwa właściwa] Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia wzywa do uzupełnienia lub korekty wniosku o numerze [pole: nr wniosku w BRI] w zakresie:
.................. [zawartość pola tekstowego wypełnionego w części oddziałowej BRI] ..................
.......................................................................................................................................................
Zgodnie z § 4 ust. 5 zarządzenia, uzupełnienia lub korekty wniosku należy dokonać terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Skorygowany lub uzupełniony wniosek świadczeniodawca przekazuje do oddziału Funduszu w formie papierowej i elektronicznej (w aplikacji BRI), zgodnie z § 3 ust. 5 zarządzenia oraz z zachowaniem numeru wniosku, w którym stwierdzono braki lub błędy.
Dokumentacja medyczna świadczenia będącego przedmiotem wniosku, zgodnie z § 4 ust. 7a zarządzenia, winna zostać przekazana w formie papierowej albo na nośniku elektronicznym.
Uzasadnienie wezwania do uzupełnienia:
..................... [zawartość pola tekstowego wypełnionego w części oddziałowej BRI]................
.......................................................................................................................................................
......................................... Data | ...................................................................... Podpis i pieczątka Dyrektora OW NFZ |