Zmiana zarządzenia w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji.
Dz.Urz.KGP.2022.191
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 75
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 16 maja 2022 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji
"3) pilot BSPP - policjant lub pracownik Policji legitymujący się ważnymi uprawnieniami pilota BSP w kategorii "szczególnej" zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji UE 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych (Dz. Urz. UE L 152 z 11.6.2019, str. 45, z późn. zm. 1 ), zwanym dalej "rozporządzeniem 2019/947" oraz wpisany do ewidencji pilotów BSPP prowadzonej przez krajowego koordynatora do spraw bezzałogowych statków powietrznych;",
"6) instruktor - pilot BSPP posiadający uprawienia instruktorskie w zakresie szkolenia pilotów BSP;
7) obserwator BSPP - policjant lub pracownik Policji posiadający uprawnienia pilota BSP, a w trakcie wykonywania czynności z użyciem BSPP, wspomagający pilota BSPP, w szczególności w określaniu położenia w przestrzeni powietrznej BSPP oraz w zapewnieniu bezpiecznej odległości od innych statków powietrznych i przeszkód;",
"14) lot techniczny (próbny-kontrolny) - lot wykonywany w celu sprawdzenia ogólnej sprawności technicznej BSP oraz jego poszczególnych elementów.";
"2. Komendant wojewódzki Policji lub kierownik komórki organizacyjnej KGP, składa do kierownika komórki organizacyjnej KGP właściwej do spraw sztabowych wniosek o wsparcie działań przy użyciu BSPP w przypadku, gdy planowany zakres działań z wykorzystaniem BSPP wykracza poza możliwości techniczne jednostki organizacyjnej Policji/komórki organizacyjnej KGP.",
"6. Loty szkoleniowe, treningowe i techniczne odbywają się za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej Policji lub komórki organizacyjnej KGP albo osoby przez niego upoważnionej lub za zgodą bezpośredniego przełożonego.";
"3) dane pilota BSPP i obserwatora BSPP;";
"Obowiązki pilota BSPP i obserwatora BSPP.";
"1. Czynności związane z wykorzystaniem BSPP realizuje pilot BSPP i obserwator BSPP.",
"3. Pilot BSPP decyduje o podziale zadań miedzy nim a obserwatorem BSPP, uwzględniając posiadane przez niego uprawnienia.";
"6) wykonywania wyłącznie takich operacji lotniczych, do których posiada uprawnienia;";
"Pilotem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który:",
"2) uzyskał certyfikat kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego właściwy dla kategorii "szczególnej" zgodnej z rozporządzeniem 2019/947;",
"3. Koszty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być pokrywane również z innych środków, a w szczególności pozyskanych w ramach realizacji projektów i programów krajowych lub międzynarodowych oraz umów realizowanych przez jednostki Policji oraz KGP a także z budżetów własnych jednostek Policji.";
"1. Uzyskane uprawnienia pilota BSP, podlegają, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej Policji, komórki organizacyjnej komendy wojewódzkiej Policji lub komórki organizacyjnej KGP, wpisowi do ewidencji pilotów BSPP, prowadzonej w komórce organizacyjnej KGP właściwej do spraw sztabowych.";
"2. Wpis, wykreślenie lub zmiana danych wpisanych do ewidencji BSPP następuje na podstawie wniosku złożonego przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji, kierownika komórki organizacyjnej komendy wojewódzkiej Policji albo kierownika komórki organizacyjnej KGP lub osoby przez niego upoważnionej.";