Zmiana zarządzenia w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji.
Dz.Urz.KGSG.2021.9
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 10
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 19 lutego 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji
"40) Wnioski, określone w załączniku nr 30j do zarządzenia,
41) System informacyjny - Legalizacja (SIL), określony w załączniku nr 30k do zarządzenia,
42) PNR, określony w załączniku nr 30l do zarządzenia,
43) Monitoring strefy nadgranicznej, określony w załączniku nr 30m do zarządzenia,
44) Centralna Baza Danych Straży Granicznej System Wspomagania Kierowania (CBD SWK 2), określony w załączniku nr 30n do zarządzenia,
45) Platforma Wymiany Informacji (PWI), określony w załączniku nr 30o do zarządzenia";
"34) Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, określony w załączniku nr 64 do zarządzenia;
35) Aplikacja Centralna Państwowych Służb Zatrudnienia AC PSZ, określona w załączniku nr 65 do zarządzenia;
36) Centralny Rejestr Wydanych oraz unieważnionych Kart Polaka, określony w załączniku nr 66 do zarządzenia";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
I. Nazwa zbioru informacji |
CENTRALNA BAZA DANYCH STRAŻY GRANICZNEJ SYSTEM WSPOMAGANIA KIEROWANIA (CBD SG SWK) |
II. Podstawa prawna |
1. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.) 2. ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35, z późn. zm.) 3. ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1666) 4. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1776) 5. ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 293, z późn. zm.) 6. ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz.U. z 2019 r. poz. 1472) 7. ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 154) 8. ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1792) 9. ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 617) 10. ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Systemie Informacji Wizowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1844) 11. ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, z późn. zm.) 12. ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277) 13. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. poz. 948) 14. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481) |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Dane personalne w zakresie: |
1) nazwisko i imiona; 2) data i miejsce urodzenia; 3) adres zamieszkania lub pobytu; 4) numer ewidencyjny PESEL; |
5) nazwisko rodowe; 6) imię ojca; 7) płeć; 8) obywatelstwa; 9) narodowość. |
2. Inne dane osobowe w zakresie: |
1) przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich; 2) odmowa spożywania posiłków; 3) ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym; 4) skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu; 5) dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania; 6) informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika. |
3. Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
4. Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu pobytowego oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
5. Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dot. osoby w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
6. Dane dotyczące pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu; 2) numer rejestracyjny pojazdu; 3) kraj rejestracji; 4) rok produkcji pojazdu; 5) nr VIN. |
7. Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu. |
8. Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający dokument; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu; 5) rodzaj i zakres posiadanych uprawnień; 6) dane polisy ubezpieczyciela. |
9. Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie: |
1) numer LDAP; 2) dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG; 3) struktura organizacyjna i etatowa SG; 4) zakres uprawnień; 5) historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG; 6) rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach; 7) lokalizacja i charakter pełnionych służb; 8) zapis przebiegu i zmian służby; 9) spostrzeżenia ze służby; 10) wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi; 11) rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb; 12) zadania stałe do służby; 13) formy służby; 14) miejsca realizacji zadań. |
10. Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG, między innymi: |
1) przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom; 2) innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej; 3) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o 4) cudzoziemcach; 5) prowadzenia postępowania na podstawie KPA; 6) przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy; 7) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych; 8) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych; 9) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów; 10) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych; 11) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia materiałów jądrowych i promieniotwórczych; 12) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów; 13) wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej; 14) kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego; 15) kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego; 16) naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej; 17) zanieczyszczenia wód granicznych; 18) naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu; |
19) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP. 11. Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie: 1) odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej; 2) nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 3) przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej; 4) zobowiązania cudzoziemców do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 5) wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca; 6) wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 7) wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG; 8) rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych; 9) informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/zniszczonego; 10) informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych; 11) przyczyny przerwania podróży; 12) przyczyny przedłużenia kontroli; 13) przeprowadzenie kontroli osobistej; 14) wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej; 15) przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG; 16) odprawa graniczna poza kolejnością; 17) anulowanie stempla kontroli granicznej; 18) dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej; 19) zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie; 20) zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu; 21) zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu; 22) odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym; 23) sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej; 24) przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu; 25) odprawa osób bez dokumentów; 26) przeprowadzenie doprowadzeń; 27) nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony; 28) rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc; 29) odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej; 30) kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich; 31) przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych; 32) przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków; 33) rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe); 34) ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez przekroczenia granicy państwowej wbrew przepisom; 35) niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen; 36) rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen; 37) awaria systemów teleinformatycznych SG; 38) powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG; 39) przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza; |
40) informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych; 41) wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego; 42) ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG; 43) dobicie/odbicie od/do brzegu jednostek pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi; 44) kontrola statku na polskich obszarach morskich; 45) odprawa statku; 46) przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich; 47) usterki jednostek pływających SG; 48) gotowość statków lotniczych do zadań; 49) informacja - zestawienie sił i środków; 50) informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu; 51) informacje dotyczące zakazu opuszczania statku. |
12. Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych. 13. Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd. |
14. Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS. 15. Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG: |
1) kontrola zabezpieczenia pomieszczeń; 2) kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych; 3) użycie karty VIP depozytora; 4) użycie kluczy zapasowych; 5) niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy; 6) niezdanie kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy; 7) zagubienie lub niezwrócenie przepustki; 8) przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy; 9) ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy; 10) uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych; 11) uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony; 12) kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu; 13) zdanie/pobranie klucza; 14) depozyt; 15) alarmy; 16) awarie; 17) nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu; 18) rotacje wartowników na posterunkach; |
16. Cel podróży cudzoziemca. |
17. Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym. |
18. Waluta, nominał i stały numer banknotu. |
19. Kraj, nazwa i adres przewoźnika. 20. Współpraca z samorządami, prelekcje. 21. Działania reprezentacyjne. 22. Zdanie/pobranie sztandaru. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej. |
Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG leży w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej. |
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
I. Nazwa zbioru informacji |
ZINTEGROWANY SYSTEM EWIDENCJI - ZSE6 |
II. Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Dane dotyczące obiektu alertu: 1) obiekt alertu; 2) status alertu; 3) ID alertu; 4) dane podstawowe; 5) powód wyszukiwania; 6) termin ważności. 2. Dane podstawowe dotyczące alertu - osoba: 1) nazwiska; 2) transliteracja; 3) kategoria tożsamości; 4) imiona; 5) daty urodzenia; 6) obywatelstwa; 7) płeć; 8) imię przy urodzeniu; 9) imię ojca; 10) imię matki; 11) miejsce urodzenia; 12) PESEL; 13) nazwisko rodowe; 14) poprzednie nazwisko; 15) alias/pseudonim; 16) zamieszkały; 17) rodzaje przestępstw; 18) ostrzeżenia; 19) dodatkowe informacje. 3. Dane dotyczące obiektywnych cech fizycznych alertu - osoba: 1) zarost; 2) broda; 3) kolor włosów; 4) fryzura; 5) budowa ciała; 6) kształt twarzy; |
7) kształt oczu; 8) kolor oczu; 9) kształt nosa; 10) uszy; 11) zęby; 12) kolor skóry; 13) karnacja; 14) sposób chodzenia; 15) znak szczególny 1; 16) znak szczególny 2. 4. Dane binarne dotyczące alertu: 1) dane binarne zdjęcia; 2) dane binarne odcisków linii papilarnych; 3) typ danych; 4) pochodzenie danych binarnych; 5) numer danych binarnych; 6) skan pisma. 5. Dane dotyczące dokumentu tożsamości alertu - osoba: 1) rodzaj dokumentu; 2) kraj wydania; 3) numer dokumentu; 4) dodatkowy numer dokumentu; 5) data wydania; 6) data ważności; 7) organ wydający; 8) miejsce wydania. 6. Dane dotyczące alertu - dokument wydany: 1) imiona, nazwiska oraz data urodzenia i płeć z dokumentu wydanego; 2) rodzaj dokumentu wydanego; 3) kraj wydania dokumentu; 4) numer dokumentu wydanego; 5) drugi numer dokumentu wydanego; 6) data utraty dokumentu wydanego; 7) informacja o dokumencie; 8) data wydania dokumentu; 9) data ważności dokumentu; 10) miejsce wydania dokumentu; 11) organ wydający dokument; 12) dodatkowe informacje; 13) transliteracja. 7. Dane dotyczące alertu - blankietu dokumentu: 1) informacja o blankiecie dokumentu; 2) rodzaj blankietu dokumentu; 3) kraj wydania blankietu dokumentu; 4) wzór serii i numeru dokumentu; 5) zakres blankietów dokumentów; |
6) numer początkowy blankietów dokumentu; 7) numer końcowy blankietów dokumentu; 8) data utraty blankietu dokument; 9) transliteracja. 8. Dane dotyczące alertu - obiekt bez danych (fotografia): 1) kategoria obiektu bez danych; 2) opis obiektu bez danych; 3) dane binarne w postaci fotografii. 9. Dane dotyczące alertu - pojazd: 1) kategoria pojazdu,; 2) marka pojazdu; 3) model pojazdu; 4) typ pojazdu; 5) numer rejestracyjny pojazdu; 6) kraj rejestracji pojazdu; 7) numer nadwozia pojazdu VIN; 8) status VIN; 9) data utraty pojazdu; 10) rok produkcji pojazdu; 11) kolor pojazdu; 12) opis pojazdu; 13) obywatelstwo właściciela pojazdu; 14) numer silnika pojazdu; 15) ostrzeżenia dla pojazdu; 16) numer RFID pojazd; 17) transliteracja. 10. Dane dotyczące alertu - dowód rejestracyjny: 1) numer dowodu rejestracyjnego; 2) opis dowodu rejestracyjnego; 3) kraj wydania dowodu rejestracyjnego; 4) drugi numer dowodu rejestracyjnego; 5) data utraty dowodu rejestracyjnego; 6) data ważności dowodu rejestracyjnego; 7) marka pojazdu wpisanego do dowodu rejestracyjnego; 8) typ pojazdu wpisanego do dowodu rejestracyjnego; 9) data wydania dowodu rejestracyjnego; 10) numer rejestracyjny pojazdu wpisany do dowodu rejestracyjnego; 11) numer nadwozia VIN wpisany do dowodu rejestracyjnego; 12) organ wydający dowód rejestracyjny; 13) miejsce wydania dowodu rejestracyjnego; 14) status VIN; 15) nazwiska, imiona oraz data urodzenia i płeć wpisane do dowodu rejestracyjnego; 16) transliteracja. 11. Dane dotyczące alertu - tablica rejestracyjna: 1) kraj rejestracji tablicy rejestracyjnej; 2) numer rejestracyjny tablicy rejestracyjnej; |
3) data utraty tablicy rejestracyjne; 4) opis tablicy rejestracyjnej; 5) transliteracja. 12. Dane dotyczące zlecenia: 1) liczba porządkowa; 2) status zlecenia; 3) data rejestracji; 4) jednostka zlecająca; 5) jawność; 6) data anulowania; 7) numer anulowania; 8) powód anulowania; 9) typ zlecenia; 10) numer pisma zlecenia; 11) data pisma zlecenia; 12) data ważności zlecenia do; 13) data ważności zlecenia od; 14) powód wpisu; 15) działania do podjęcia; 16) uwagi do realizacji; 17) komentarz; 18) typ obiektu; 19) opis powiązania alertu; 20) znacznik czy usunięte; 21) numer pisma powiązania. 13. Dane dotyczące rejestracji korespondencji: 1) liczba dziennika; 2) data rejestracji; 3) numer pisma; 4) data pisma; 5) jednostka zlecająca; 6) liczba stron/kart z załącznikami; 7) liczba stron/kart przekazanych; 8) liczba stron/kart wybrakowanych; 9) numer wykazu brakowania; 10) numer protokołu brakowania; 11) uwagi; 12) liczba stron/kart brakowanych; 13) data założenia wykazu; 14) data zatwierdzenia wykazu; 15) użytkownik zakładający; 16) data protokołu brakowania; 17) identyfikator wykazu brakowania; 18) znacznik czy korespondencja wchodząca/wychodząca; 19) znacznik sposobu dostarczenia korespondencji; 20) kod jednostki zlecającej; 21) znacznik usunięte. |
14. Dane dotyczące realizacji zleceń: 1) identyfikator realizacji; 2) liczba porządkowa; 3) kierunek; 4) data rozpoczęcia realizacji; 5) data zakończenia realizacji; 6) jednostka organizacyjna; 7) znacznik czy realizacja dodana ręcznie; 8) identyfikator odprawy; 9) znacznik czy odstąpiono od realizacji; 10) znacznik czy zrealizowano; 11) nazwa przejścia granicznego; 12) kod przejścia granicznego; 13) nazwa placówki SG; 15) nazwa oddziału SG; 20) znacznik zmiany decyzji; 21) uwagi do realizacji; 22) wynik realizacji; 23) liczba realizacji; 24) komentarz do realizacji. 15. Dane dotyczące wpisu WYKAZ: 1) nazwiska; 2) imiona; 3) data urodzenia; 4) miejsce urodzenia; 5) płeć; 6) obywatelstwo; 7) paszporty; 8) identyfikator SIS; 9) imię ojca; 10) imię i nazwisko matki; 11) nazwisko rodowe; 12) zamieszkały; 13) data wpisu aliasu; 14) data zmiany aliasu; 15) data ważności wpisu; 16) podstawa prawna; 17) powód wpisu; 18) kategoria tożsamości; 19) ostrzeżenia; 20) status wpisu. 16. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy i z bramek ABC dotyczące osób: 1) nazwiska i imiona; 2) data urodzenia; 3) płeć; 4) obywatelstwo; 5) PESEL; 6) rola; |
7) komentarz; 8) dane biometryczne: wizerunek twarzy i odciski linii papilarnych. |
17. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące pojazdów: 1) rodzaj; 2) rola (pojazd główny lub dodatkowy); 3) marka; 4) numer rejestracyjny; 5) kraj rejestracji; 6) numer dowodu rejestracyjnego; 7) numer VIN; 8) nr dowodu rejestracyjnego; 9) komentarz. |
18. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy i z bramek ABC dotyczące dokumentów: 1) rodzaj; 2) numer dokumentu; 3) kraj wydania. |
19. Dane dotyczące użytkowników: 1) identyfikator LDAP; 2) nazwiska; 3) imiona; 4) PESEL; 5) lokalizacja; 6) przypisane profile. |
20. Wynik sprawdzeń oraz dane z bazach danych: Ewidencja Zleceń 2 (EZ2), KSIP (kopii lokalnej OPIS), SIS, VIS, Interpol, CEPiK, Centralny Rejestr Zezwoleń Małego Ruchu Granicznego (CRZ MRG), POBYT v.2 (kopia lokalna WYKAZ), CBD SG SWK, CEWiUDP BDU. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
2. Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej. |
3. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia |
przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych. |
4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowani a. |
5. Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
Dla informacji przetwarzanych w bazie danych EZ2 należy przyjąć następujące zdarzenia jako moment, od którego biegnie czas przechowywania danych: |
1) okres przechowywania danych alertu wraz z danymi binarnymi i historią modyfikacji oraz okres przechowywania pisma przypisanego do alertu wyznaczony jest w odniesieniu do anulowania ostatniego zlecenia w alercie; |
2) ze zbioru mogą być usunięte tylko te pisma, dla których zatwierdzono elektroniczny wykaz pism do brakowania oraz nie mają powiązania z innymi alertami. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742) z wyjątkiem bazy danych EZ2 będącego zbiorem zawierającym informacje o klauzuli zastrzeżone. Obowiązują przepisy określające zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych. |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
I. Nazwa zbioru informacji |
STATYSTYKI PIONU GRANICZNEGO |
II. Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.), a w szczególności art. 1 ust. 2 pkt 9 |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Moduł administracyjny: |
1) LDAP; |
2) imiona |
3) nazwiska; |
4) lokalizacja; |
5) nr telefonu; |
6) uprawnienia; |
7) status aktywności. |
2. Weryfikacja ruchu graniczny: |
1) kod jednostki organizacyjnej SG; |
2) nazwa jednostki organizacyjnej SG; |
3) rodzaj przejścia granicznego; |
4) data; |
5) typ; |
6) liczba osób wg rodzaju ruchu; |
7) liczba załogi/obsługi wg środka transportu; |
8) kierunek odprawy; |
9) obywatelstwo; |
10) liczba odprawionych środków transportu z podziałem na rodzaj środka transportu. |
3. Kontrola tachografów: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) kraj rejestracji pojazdu kontrolowanego tachografu; |
4) rodzaj tachografu; |
5) kategoria drogi; |
6) liczba dokonanych kontroli. |
4. Patrole ze stroną sąsiednią: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) odcinek granicy; |
4) rodzaj patrolu z podziałem na kraj patrolu; |
5) efekty patrolu z podziałem na rodzaj wykonanych kontroli, zatrzymań i ujawnionego |
przemytu. |
5. Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych: 1) data; 2) jednostka organizacyjna SG; 3) liczba wspólnych patroli na obszarach kolejowych z podziałem na służby; 4) liczba funkcjonariuszy uczestniczących w patrolach z podziałem na służby; 5) liczba wspólnych działań prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby; 6) liczba funkcjonariuszy uczestniczących we wspólnych działaniach prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby; 7) liczba informacji przekazanych przez Straż Graniczną do innych służb, z podziałem na odpowiednie służby; 8) liczba informacji uzyskanych od innych służb, z podziałem na odpowiednie służby; 9) liczba zatrzymanych osób; 10) liczba wylegitymowanych osób; 11) liczba pouczeń; 12) liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru; 13) szacunkowa wartość ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru; 14) liczba skontrolowanego bagażu; 15) liczba skontrolowanego taboru kolejowego; 16) liczba wykorzystanego sprzętu będącego w dyspozycji SG z podziałem na rodzaj sprzętu. |
6. Punkty kontaktowe i konsultacyjne: 1) data; 2) jednostka organizacyjna SG; 3) liczba zapytań/wniosków skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę; 4) liczba zapytań/informacji skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę; 5) liczba zapytań/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę; 6) liczba zapytań/informacji kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę; 7) liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych do Polski z podziałem na służbę; 8) liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych do Polski z podziałem na służbę; 9) liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na służbę; 10) liczba zapytań łańcuszkowy ch/informacj i kierowanych z Polski z podziałem na służbę. |
7. Udostępnianie informacji granicznej: 1) data; 2) jednostka/komórka organizacyjna udzielająca odpowiedzi; 3) nazwa organu wnioskującego; 4) liczba wniosków o udostępnienie informacji granicznej; 5) liczba zapytań z podziałem na obiekty. |
8. Udostępnianie informacji migracyjnej: 1) data; 2) nazwa organu wnioskującego; 3) liczba wniosków o udostępnienie informacji migracyjnej; 4) liczba osób objętych wnioskami; |
5) liczba zapytań z podziałem na kategorie podlegające sprawdzeniu. |
9. Nadzór SG nad kontrolą bezpieczeństwa: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) podmiot wykonujący kontrolę; |
4) kod naruszenia/uchybienia; |
5) liczba naruszeń/uchybień z podziałem na rodzaj; |
6) ilość zdarzeń mających negatywny wpływ na ochronę lotnictwa cywilnego; |
7) opis zdarzenia mającego negatywny wpływ na ochronę lotnictwa cywilnego; |
8) sposób stwierdzenia zdarzenia; |
9) status rekordu na poziomie PSG; |
10) status rekordu na poziomie OSG; |
10. Kontrola z zakresu ruchu drogowego: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) liczba wylegitymowanych osób; |
4) liczba skontrolowanych pojazdów; |
5) liczba osób zatrzymanych; |
6) liczba wystawionych pouczeń; |
7) liczba nałożonych mandatów karnych; |
8) liczba wniosków wystawionych do sądu; |
9) liczba naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia przepisów ruchu drogowego; |
10) liczba niezezwoleń na przekroczenie granicy z podziałem na kraj rejestracji oraz |
kierunek przemieszczania. |
11. Krajowa strategia kontroli: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) typ przewozu |
4) rodzaj tachografu; |
5) kategoria drogi; |
6) liczba skontrolowanych dni pracy kierowców z podziałem na kraj rejestracji pojazdu; |
7) liczba stwierdzonych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia, |
12. Inspekcja ochrony roślin: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) liczba przypadków udzielania pomocy ze strony SG w trakcie rewizji celnych towarów podlegających kontroli z zakresu prawidłowej identyfikacji towarów; |
4) liczba szkoleń z podziałem na organizatora; |
5) liczba uczestników szkoleń z podziałem na służbę; |
6) liczba spotkań z podziałem na organizatora, |
13. Działania kontrolno-prewencyjne na rzecz poprawy BRD: |
1) data; |
2) jednostka organizacyjna SG; |
3) liczba akcji kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji; |
4) liczba funkcjonariuszy SG biorących udział w akcjach kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji; 5) liczba skontrolowanych osób z podziałem na rodzaj przeprowadzonej akcji kontrolnej; 6) liczba osób z podziałem na rodzaj sankcji i rodzaj przeprowadzonej akcji; 7) liczba skontrolowanych pojazdów z podziałem na rodzaj pojazdu i rodzaj akcji; 8) liczba ujawnionych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia prawa o ruchu drogowym i rodzaj akcji. |
14. Wspólne placówki: 1) data; 2) jednostka organizacyjna SG; 3) liczba kontroli z podziałem na obiekt; 4) liczba zatrzymanych/ujętych osób z podziałem na obywatelstwo, powód zatrzymania/ujęcia oraz stronę dokonującą zatrzymania/ujęcia; 5) liczba nałożonych mandatów karnych z podziałem na kwotę i służbę nakładającą mandat; 6) liczba ujawnionej kradzieży z podziałem na rodzaj towaru i wartość; 7) ujawniony przemyt z poddziałem na rodzaj towaru i wartość. |
15. Dni pełnienia służby: 1) data; 2) jednostka organizacyjna SG; 3) stan etatowy; 4) obsada faktyczna; 5) etat pionu granicznego z podziałem na; 6) faktyczna obsada pionu granicznego; 7) liczba funkcjonariuszodni (liczba funkcjonariuszy na etacie jednostki wyszczególnionych w polach "stan faktyczny pionu" pomnożona przez liczbę dni okresu rozliczeniowego (uwzględniamy proporcjonalnie różnicę dni dla funkcjonariuszy przychodzących lub odchodzących z ewidencji w okresie rozliczeniowym); |
8) liczba dni nieobecności; 9) liczba dni wsparcia. |
16. Kontrola czasu pracy kierowców: 1) data; 2) jednostka organizacyjna SG; 3) liczba przeszkolonych funkcjonariuszy; 4) liczba funkcjonariuszy wykonujących kontrole; 5) ilość sprzętu. |
17. Wskaźniki realizacji zadań granicznych w PSG: 1) pliki w formacie Microsoft Excel |
18. Ewidencja zgłoszeń/działań minersko-pirotechnicznych: 1) data; 2) id SWK; 3) jednostka organizacyjna SG; 4) informacja czy kontrola/działania w przejściu granicznym z podziałem na pg; |
5) informacja czy działania interwencyjne w porcie lotniczym czy na pokładzie statku powietrznego; 6) LDAP, imię i nazwisko realizujących działania; 7) przyczyna podjętych działań; 8) charakter zdarzenia; 9) rodzaj podjętego działania; 10) sprawca zdarzenia (tylko informacja czy ustalono czy nie); 11) rodzaj sankcji; 12) wynik kontroli; 13) zlecający kontrolę; 14) wykaz uprawnionych funkcjonariuszy z podziałem na jednostki/komórki organizacyjne SG oraz na kategorie uprawnień (instruktor, neutralizacja, rozpoznanie); 15) liczba sprzętu pirotechnicznego na wyposażeniu SG z podziałem na rodzaje sprzętu. 19. BWK3: 1) data i godzina; 2) miejsce dokonywania kontroli; 3) kierunek przemieszczania; 4) kategoria zdarzenia; 5) podjęta decyzja; 6) LDAP użytkownika rejestrującego wpis; 7) nr rejestracyjny/inny identyfikujący środek transportu; 8) kraj rejestracji środka transportu; 9) nr rejestracyjny naczepy; 10) kraj rejestracji naczepy; 11) sposób przewozu towaru; 12) nazwa towaru niebezpiecznego wraz z numerem UN; 13) nazwa towaru; 14) masa towaru oraz jednostka masy; 15) ilość sztuk towaru; 16) wskaźnik informujący czy próżna nieoczyszczona cysterna; 17) dane dotyczące przewoźnika towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres przewoźnika; 18) dane dotyczące nadawcy towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres nadawcy; 19) dane dotyczące odbiorcy towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres odbiory; 20) przyczyna kontroli, 21) rodzaj użytego monitora; 22) lokalizacja i nazwa bramki radiometrycznej; 23) rodzaj kontrolowanego obiektu; 24) rodzaj detektora użytego do pomiaru; 25) rodzaj stwierdzonego promieniowania; 26) jednostka pomiaru promieniowania; 27) wartość tła promieniowania; 28) wartość zmierzona promieniowania; 29) rodzaj zidentyfikowanego izotopu; |
30) źródło promieniowania; 31) czy osoba była odprawiana/legitymowana; 32) id odprawy/legitymowania w przypadku osoby leczonej radioizotopami; 33) obywatelstwo osoby leczonej radioizotopami; 34) informacja czy podjęto konsultację z Państwową Agencją Atomistyki; 35) informacja czy przesłano informacje do Państwowej Agencji Atomistyki; 36) informacja czy nałożono mandat, z podziałem na podstawę prawną; 37) kwota mandatu karnego; 38) informacja czy stwierdzono naruszenie z podziałem na opis naruszenia, 39) kwota wysokości kary; 40) informacja o podjętej decyzji. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Dane będą pozyskiwane i wprowadzane na bieżąco przez jednostki organizacyjne SG. |
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. |
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
I. Nazwa zbioru informacji |
ZBIÓR DANYCH GROMADZONYCH W RAMACH PROWADZONYCH POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH KOMÓRKI WŁAŚCIWEJ DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW |
II. Podstawa prawna |
art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców oraz powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom: 1) imię i nazwisko; 2) nazwisko rodowe; 3) nazwiska poprzednie; 4) imiona rodziców; 5) nazwisko rodowe matki; 6) data urodzenia; 7) miejsce urodzenia; 8) adres zamieszkania lub pobytu; 9) obywatelstwo; 10) narodowość; 11) wyznanie; 12) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 13) wykształcenie; 14) zawód; 15) nr REGON, KRS, lub NIP; 16) stan cywilny; 17) dane zapraszającego; 18) rysopis; 19) płeć; 20) odciski linii papilarnych; 21) ocena stanu zdrowia; 22) wizerunek cudzoziemca; 23) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; 24) miejsce i data kontroli; 25) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; 26) wyniki sprawdzeń w bazach danych; 27) warunki zatrudnienia; 28) NIP; 29) miejsce pracy; 30) dane pracodawcy: np. nazwa firmy lub imię i nazwisko pracodawcy, dokument tożsamości, adres (siedziba), nr REGON, KRS lub NIP; |
31) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania kontrolowanego lub prowadzenia jego spraw, pracowników kontrolowanego, osób współdziałających z kontrolowanym oraz innych osób przebywających w miejscu przeprowadzenia kontroli. 2. Zobowiązanie cudzoziemca do powrotu: 1) imię i nazwisko; 2) nazwisko rodowe; 3) nazwiska poprzednie; 4) imiona rodziców; 5) nazwisko rodowe matki; 6) data urodzenia; 7) miejsce urodzenia; 8) adres zamieszkania lub pobytu; 9) obywatelstwo; 10) narodowość; 11) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 12) dane dotyczące dokumentu tożsamości: rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, kraj i miejsce wydania, organ wydający, data wydania i data ważności dokumentu; 13) dane identyfikujące środek transportu; 14) wykształcenie; 15) zawód; 16) stan cywilny; 17) miejsce pracy; 18) dane pracodawcy; 19) nr PESEL, REGON, KRS lub NIP; 20) warunki zatrudnienia; 21) dane zapraszającego; 22) rysopis; 23) płeć; 24) odciski linii papilarnych; 25) ocena stanu zdrowia; 26) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; 27) miejsce i data kontroli; 28) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; 29) wyniki sprawdzeń w bazach danych. 3. Koszty związane z wydaniem i wykonaniem decyzji o zobowiązaniu do powrotu: 1) imię i nazwisko; 2) imiona rodziców; 3) data urodzenia; 4) miejsce urodzenia; 5) adres zamieszkania lub pobytu; 6) obywatelstwo; 7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 8) płeć; 9) miejsce pracy; 10) dane pracodawcy; 11) dane zapraszającego; 12) nr REGON, KRS lub NIP; |
13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; 14) miejsce i data kontroli. |
4. Cofnięcie zakazu ponownego wjazdu: 1) imię i nazwisko; 2) data urodzenia; 3) miejsce urodzenia; 4) adres zamieszkania lub pobytu; 5) obywatelstwo; 6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 7) wykształcenie; 8) zawód; 9) miejsce pracy; 10) dane pracodawcy; 11) płeć; 12) miejsce i data przekroczenia granicy; 13) miejsce i data kontroli; 14) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; 15) wyniki sprawdzeń w bazach danych. |
5. Przedłużenie terminu dobrowolnego powrotu: 1) imię i nazwisko; 2) data urodzenia; 3) miejsce urodzenia; 4) adres zamieszkania lub pobytu; 5) obywatelstwo; 6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 7) wykształcenie; 8) zawód; 9) miejsce pracy; 10) dane pracodawcy; 11) płeć; 12) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; 13) miejsce i data kontroli; 14) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym. |
6. Pobyt ze względów humanitarnych i pobyt tolerowany: 1) imię i nazwisko; 2) nazwisko rodowe; 3) imiona rodziców; 4) data urodzenia; 5) miejsce urodzenia; 6) adres zamieszkania lub pobytu; 7) obywatelstwo; 8) narodowość; 9) wyznanie; 10) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 11) wykształcenie; |
12) zawód; |
13) miejsce pracy; |
14) płeć; |
15) ocena stanu zdrowia; |
16) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; |
17) miejsce i data kontroli; |
18) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; |
19) wyniki sprawdzeń w bazach danych. |
7. Odpowiedzialność przewoźnika: |
1) imię i nazwisko; |
2) data urodzenia; |
3) miejsce urodzenia; |
4) płeć; |
5) adres zamieszkania lub pobytu; |
6) obywatelstwo; |
7) zawód; |
8) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
9) dane identyfikujące środek transportu w tym dane dokumentów, na podstawie których |
wykonywany jest regularny przewóz osób w międzynarodowym transporcie drogowym; |
10) siedziba i dane identyfikujące przewoźnika; |
11) nr REGON, KRS lub NIP; |
12) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; |
13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej. |
8. Alternatywa do detencji: |
1) imię i nazwisko; |
2) data urodzenia; |
3) miejsce urodzenia; |
4) adres zamieszkania lub pobytu; |
5) obywatelstwo; |
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
7) płeć; |
8) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; |
9) miejsce i data kontroli. |
9. Odmowa wjazdu (Schengen): |
1) imię i nazwisko; |
2) data urodzenia; |
3) miejsce urodzenia; |
4) adres zamieszkania; |
5) obywatelstwo; |
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
7) dane identyfikujące środek transportu; |
8) płeć; |
9) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej. |
10. Odmowa wjazdu (przepisy krajowe): |
1) imię i nazwisko; |
2) imiona rodziców; |
3) data urodzenia; |
4) miejsce urodzenia; |
5) adres zamieszkania; |
6) obywatelstwo; |
7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
8) dane identyfikujące środek transportu; |
9) płeć; |
10) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym; |
11) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; |
12) wyniki sprawdzeń w bazach danych. |
11. Odmowa wydania, cofnięcia, unieważnienia wizy Schengen: |
1) imię i nazwisko; |
2) data urodzenia; |
3) miejsce urodzenia; |
4) adres zamieszkania lub pobytu; |
5) obywatelstwo; |
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
7) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; |
8) miejsce i data kontroli. |
12. Cofnięcie, unieważnienie wizy krajowej: |
1) imię i nazwisko; |
2) imiona rodziców; |
3) data urodzenia; |
4) miejsce urodzenia; |
5) adres zamieszkania lub pobytu; |
6) obywatelstwo; |
7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; |
8) zawód; |
9) miejsce pracy; |
10) dane pracodawcy; |
11) dane zapraszającego; |
12) płeć; |
13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej; |
14) miejsce i data kontroli; |
15) wyniki sprawdzeń w bazach danych. |
13. Procedura wnioskowania o wydanie wizy Schengen: |
1) imię i nazwisko; |
2) nazwisko rodowe; |
3) nazwiska poprzednie |
4) data urodzenia; |
5) miejsce urodzenia; |
6) adres domowy; |
7) tymczasowy adres w państwach członkowskich; |
8) adres poczty elektronicznej; |
9) numer telefonu; |
10) obywatelstwo; obywatelstwo w momencie urodzenia; |
11) dane dotyczące dokumentu podróży i dokumentu uprawniającego do pobytu; |
12) wykonywany zawód; 13) nazwa i adres pracodawcy bądź miejsca nauki; 14) dane zapraszającego; 15) płeć; 16) stan cywilny; 17) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej. |
14. Zatwierdzenie dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu: 1) imię i nazwisko; 2) data urodzenia; 3) miejsce urodzenia; 4) adres zamieszkania lub pobytu; 5) obywatelstwo; 6) narodowość; 7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP; 8) płeć; 9) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej RP/UE; 10) miejsce i data kontroli. |
15. Dokumenty wydawane cudzoziemcom: 1) imię i nazwisko; 2) nazwisko rodowe; 3) nazwiska poprzednie; 4) data urodzenia; 5) miejsce i państwo urodzenia; 6) obywatelstwo; 7) imiona rodziców; 8) stan cywilny; 9) rysopis; 10) adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy; 11) numer telefonu; 12) dane dotyczące dokumentu podróży i dokumentu uprawniającego do pobytu; 13) płeć; 14) wizerunek cudzoziemca. |
16. Mały ruch graniczny: 1) imię i nazwisko; 2) nazwisko rodowe; 3) data urodzenia; 4) miejsce i państwo urodzenia; 5) obywatelstwo; 6) stan cywilny; 7) adres stałego zamieszkania; 8) dane osób/firm/instytucji odwiedzanych w trakcie pobytów w RP; 9) numer telefonu; 10) dane dokumentu podróży w tym dane zezwoleń na przekraczanie granicy w ramach małego ruchu granicznego; 11) płeć. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System tradycyjny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
I. Nazwa zbioru informacji |
WNIOSKI |
II. Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące osób: 1) nazwiska i imiona; 2) data urodzenia; 3) płeć; 4) obywatelstwo; 5) PESEL; 6) rola; 7) komentarz. 2. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące pojazdów: 1) rodzaj; 2) rola (pojazd główny lub dodatkowy); 3) marka; 4) numer rejestracyjny; 5) kraj rejestracji; 6) numer dowodu rejestracyjnego; 7) numer VIN; 8) komentarz. 3. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące dokumentów: 1) rodzaj; 2) numer dokumentu; 3) kraj wydania. 4. Data i wynik sprawdzeń 5. Dane dotyczące użytkowników: 1) identyfikator LDAP; 2) nazwiska; 3) imiona; 5) lokalizacja; 6) przypisane profile. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za |
aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. |
Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej. |
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych. |
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej w porozumieniu z Komendantem Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, jako administratorzy systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. |
Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 6
I. Nazwa zbioru informacji |
SYSTEM INFORMACYJNY - LEGALIZACJA (SIL) |
II. Podstawa prawna |
art. 1 ust. 2 pkt 2a, pkt 4 lit. a, i, pkt 9, pkt 13a oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). |
art. 109 ust. 1, art. 207 ust. 1 i 2 oraz art. 138 ust. 1 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35) |
art. 23 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. 2019 r. poz. 293) |
art. 88f ust. 3 ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2020 r. poz. 1409) |
§ 132 ust. 1 pkt 1, 2 Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie czynności administracyjnych związanych z wykonywaniem tymczasowego aresztowania oraz kar i środków przymusu skutkujących pozbawienie wolności oraz dokumentowania tych czynności (Dz.U. z 2020 r. poz. 869) |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Wnioski pobytowe: |
1) Informacje dotyczące cudzoziemca oraz właściwości terytorialnej; a) obywatelstwo, b) nazwisko, c) imię, d) data urodzenia, e) data wpływu wniosku do WdSC, f) miejscowość, g) ulica, h) nr domu/ mieszkania, i) powiat, j) właściwość terytorialna PSG; |
2) Rodzaj; a) pierwszy, b) kolejny; 3) Rodzaj/typ wniosku o legalizację pobytu na terytorium RP; a) pobyt czasowy, b) pobyt stały, c) pobyt rezydenta, d) zarejestrowanie pobytu ob. UE, e) karta członka rodziny UE, |
f) wydanie dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu ob. UE, g) ochrona międzynarodowa, h) wniosek o uznanie za ob. RE, 4) Powód - podstawa faktyczna ubiegania się o pobyt na terytorium RE; a) ślub/małżeństwo z ob. RE; b) studia; c) praca; a) działalność gospodarcza; b) polskie pochodzenie; c) Karta Polaka; d) inne; e) ustawa o obywatelstwie polskim; 5) Efekt weryfikacji; 6) Podjęte działania; 7) Data wprowadzenia do BDU; |
2. Zezwolenia na pracę: 1) Decyzja - Numer decyzji; 2) Decyzja - Data wydania decyzji; 3) Wniosek - Typ zezwolenia; 4) Decyzja - Data ważności od; 5) Decyzja - Data ważności do; 6) Cudzoziemiec - Imię; 7) Cudzoziemiec - Nazwisko; 8) Cudzoziemiec - Data urodzenia; 9) Cudzoziemiec - Obywatelstwo; 10) Wniosek - Stanowisko; 11) Wniosek - Rodzaj umowy; 12) Wnioskodawca - Nazwa / Imię i nazwisko pracodawcy; 13) Wnioskodawca - Adres siedziby głównej; 14) Pracodawca - użytkownik lub podmiot oddelegowania - Nazwa / Imię i nazwisko podmiotu; 15) Pracodawca - użytkownik lub podmiot oddelegowania - Adres siedziby głównej; 16) Data decyzji uchylającej zezwolenie; 17) Nr decyzji uchylającej zezwolenie; 18) Efekt weryfikacji; 19) Podjęte działania; 20) Data wprowadzenia do BDU; |
3. Zezwolenia na pracę sezonową: 1) Nazwa podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi; 2) NIP podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi; 3) Nr REGON podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi; 4) Pierwsze imię cudzoziemca podane na wniosku; 5) Nazwisko cudzoziemca podane na wniosku; 6) Obywatelstwo; 7) Data urodzenia cudzoziemca podana na wniosku; 8) Seria i numer dokumentu podróży cudzoziemca na wniosku; 9) Podstawa wykonywania pracy; 10) Data wpisu wniosku do ewidencji wniosków; |
11) Numer wniosku; 12) Stanowisko lub rodzaj pracy wykonywanej przez cudzoziemca; 13) Okresy powierzenie pracy; 14) Miejsca wykonywania pracy; 15) Efekt weryfikacji; 16) Podjęte działania; 17) Data wprowadzenia do BDU; 4. Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy przez cudzoziemca: 1) Nazwisko cudzoziemca podane na wniosku; 2) Pierwsze imię cudzoziemca podane na wniosku; 3) Data urodzenia cudzoziemca podana na wniosku; 4) Obywatelstwa cudzoziemca; 5) Seria i numer dokumentu podróży cudzoziemca na wniosku; 6) Numer dokumentu, na podstawie którego cudzoziemiec przebywa w Polsce (wizy lub karty pobytu); 7) Data wpisu oświadczenia do ewidencji oświadczeń; 8) Numer oświadczenia; 9) Nazwa podmiotu powierzającego wykonywanie pracy; 10) NIP; 11) Miejscowość; 12) Ulica, nr domu/lokalu; 13) Stanowisko; 14) Miejsce wykonywania pracy; 15) Data początkowa okresu; 16) Data końcowa okresu; 17) Data podjęcia pracy przez cudzoziemca z powiadomienia; 18) Data złożenia powiadomienia o podjęciu pracy przez cudzoziemca; 19) Data złożenia powiadomienia o niepodjęciu pracy przez cudzoziemca; 20) Data zakończenia pracy zgłoszona przez podmiot powierzający pracę lub przez cudzoziemca; 21) Data złożenia powiadomienia o zakończeniu pracy przez cudzoziemca; 22) Efekt weryfikacji; 23) Podjęte działania; 24) Data wprowadzenia do BDU; 5. Zakłady Karne: 1) Nazwa i miejsce ZK/AŚ; 2) Nazwisko; 3) Imię; 4) Imię ojca; 5) Data urodzenia; 6) Obywatelstwo; 7) Dokument pobytowy z datą ważności; 8) Wiza z datą ważności; 9) Termin końca kary; 10) Sprawdzenia w systemach; 11) Nr Pobyt; 12) Przyjazd (P), Wyjazd (W), Legitymowanie (data); 13) Za czyn z art.; |
14) Informacja do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców o terminie zwolnienia; 15) Uwagi; |
6. Uczelnie i podmioty edukacyjne: 1) Województwo; 2) Powiat; 3) Miejscowość; 4) Nazwa uczelni lub podmiotu świadczącego usługi edukacyjne dla cudzoziemców; 5) Informacje dotyczące cudzoziemca; |
a) imię, b) nazwisko, c) obywatelstwo, d) data wystawienia promesy/ zaproszenie, e) tytuł pobytowy, f) data rozpoczęcia nauki, g) data skreślenia; |
6) Efekt weryfikacji; 7) Podjęte działania; 8) Data wprowadzenia do BDU; 7. Kontrola Legalności Zatrudnienia; 1) Podmiot - nazwa kontrolowanego podmiotu (nie dotyczy Agencji zatrudnienia); 2) Agencja zatrudnienia - nazwa kontrolowanej Agencji (padać datę założenia Agencji zatrudnienia); 3) PKD - symbol PKD; 4) Rodzaj kontroli; |
a) kontrola planowana, b) kontrola doraźna, c) kontrola poprzedzona rozpoznaniem/KLP; |
5) Rodzaj podjętych działań; |
a) KLZ bez działalności gospodarczej, b) KLZ działalność gospodarcza, c) KLZ działalność gospodarcza UE; |
6) Cudzoziemcy objęci kontrolą; |
a) liczba cudzoziemców objętych kontrolą, b) ujawnieni cudzoziemcy w KLZ, c) zweryfikowani cudzoziemcy w KLZ; |
7) Rozstrzygnięcie; |
d) notatka z kontroli, e) protokół z kontroli; |
8) Pouczono na podstawie art. 41 Kodeksu Wykroczeń; |
a) pracownik, b) pracodawca; c) prowadzący działalność gospodarczą; |
9) Wniosek do sądu; |
a) podmiot, b) cudzoziemiec; c) kwota grzywny pracodawca, d) kwota grzywny cudzoziemiec; |
10) Decyzja powrotowa; |
a) decyzja z art. 302 ust. 1 pkt 4, |
b) decyzja z art. 302 ust. 1 pkt 5; 11) Kara grzywny na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia (mandat); a) art. 120 ust. 2, b) art. 120 ust. 6, c) art. 120 ust. 8, d) art. 120 ust. 9, e) art. 120 ust. 10, f) art. 120 ust. 11; 12) Kodeks Wykroczeń - kara grzywny art. 60 § 1, 2 KW. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny i tradycyjny. |
Dane osobowe będą przetwarzane w aplikacji Excel na zasobie platformy SharePoint. Serwer platformy SharePoint znajduje się w KGSG i zabezpieczony jest przez Biuro Łączności i Informatyki. Dostęp do zbioru umożliwiono na służbowych stanowiskach komputerowych pracujących w wydzielonej sieci SG. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
Dane są pozyskiwane z następujących instytucji: Urząd Wojewódzki, Powiatowy Urząd Pracy, zakłady karne, uczelnie i placówki edukacyjne. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
Zbiór przetwarzany na podstawie przepisów prawa, które ustalają/określają czas realizacji zadań, obowiązków i uprawnień. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
I. Nazwa zbioru informacji |
PNR |
II. Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 9 maja 2018 r. o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera (Dz. U. z 2019 r. poz. 1783). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
Kategorie danych, które są przetwarzane zawarte są w art. 4 ust. 1 ustawy o PNR. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma informatyczna i papierowa. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zarządzającym zbiorem jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
5 lat od dnia ich zgromadzenia, a po upływie tego okresu podlegają niezwłocznie trwałemu usunięciu w sposób zautomatyzowany, przy wykorzystaniu KSI PNR. (art. 32 ust. 1 ustawy o PNR). |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
I. Nazwa zbioru informacji |
MONITORING STREFY NADGRANICZNEJ |
II. Podstawa prawna |
Art. 11 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305., z późn zm.) w związku z art. 20g ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470) |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1) Osoby poruszające się pojazdami w strefie nadgranicznej po drogach publicznych objętych monitoringiem; 2) Wizerunek osób i pojazdów (numer rejestracyjny, kolor, marka) poruszających się w strefie nadgranicznej. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma elektroniczna. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Dane usuwane są po okresie 3 miesięcy. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
I. Nazwa zbioru informacji |
CENTRALNA BAZA DANYCH STRAŻY GRANICZNEJ SYSTEM WSPOMAGANIA |
KIEROWANIA 2 (CBD SG SWK2) |
II. Podstawa prawna |
1. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.) 2. ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35) 3. ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1666) 4. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1776) 5. ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 293) 6. ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz.U. z 2019 r. poz. 1472) 7. ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 154) 8. ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1792) 9. ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 617) 10. ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Systemie Informacji Wizowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1844) 11. ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110, z późn. zm.) 12. ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277) 13. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. poz. 948) 14. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481) |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1. Dane personalne w zakresie: |
1) nazwisko i imiona; 2) data i miejsce urodzenia; 3) adres zamieszkania lub pobytu; 4) numer ewidencyjny PESEL; 5) nazwisko rodowe; 6) imię ojca; 7) płeć; 8) obywatelstwa; 9) narodowość. |
2. Inne dane osobowe w zakresie: |
1) przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich; 2) odmowa spożywania posiłków; 3) ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym; 4) skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu; 5) dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania; 6) informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika. |
3. Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
4. Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu pobytowego oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
5. Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dot. osoby w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny. |
6. Dane dotyczące pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu; 2) numer rejestracyjny pojazdu; 3) kraj rejestracji; 4) rok produkcji pojazdu; 5) nr VIN. |
7. Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu. |
8. Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie: |
1) rodzaj, seria i numer dokumentu; 2) organ wydający dokument; 3) kraj i miejsce wydania; 4) data wydania i data ważności dokumentu; 5) rodzaj i zakres posiadanych uprawnień; |
6) dane polisy ubezpieczyciela. 9. Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie: 1) numer LDAP; 2) dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG; 3) struktura organizacyjna i etatowa SG; 4) zakres uprawnień; 5) historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG; 6) rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach; 7) lokalizacja i charakter pełnionych służb; 8) zapis przebiegu i zmian służby; 9) spostrzeżenia ze służby; 10) wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi; 11) rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb; 12) zadania stałe do służby; 13) formy służby; 14) miejsca realizacji zadań. 10. Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG, między innymi: 1) przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom; 2) innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej; 3) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o 4) cudzoziemcach; 5) prowadzenia postępowania na podstawie KPA; 6) przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy; 7) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych; 8) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych; 9) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów; 10) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych; 11) przewozu przez granicę państwowąbez wymaganego zezwolenia materiał ów jądrowych i promieniotwórczych; 12) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów; 13) wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej; 14) kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego; 15) kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego; 16) naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej; 17) zanieczyszczenia wód granicznych; 18) naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu; 19) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP. 11. Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie: 1) odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej; |
2) nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 3) przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej; 4) zobowiązania cudzoziemców do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 5) wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca; 6) wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; 7) wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG; 8) rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych; 9) informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/zniszczonego; 10) informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych; 11) przyczyny przerwania podróży; 12) przyczyny przedłużenia kontroli; 13) przeprowadzenie kontroli osobistej; 14) wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej; 15) przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG; 16) odprawa graniczna poza kolejnością; 17) anulowanie stempla kontroli granicznej; 18) dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej; 19) zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie; 20) zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu; 21) zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu; 22) odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym; 23) sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej; 24) przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu; 25) odprawa osób bez dokumentów; 26) przeprowadzenie doprowadzeń; 27) nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony; 28) rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc; 29) odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej; 30) kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich; 31) przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych; 32) przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków; 33) rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe); 34) ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez przekroczenia granicy państwowej wbrew przepisom; 35) niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen; 36) rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen; 37) awaria systemów teleinformatycznych SG; 38) powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG; 39) przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza; 40) informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych; 41) wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego; 42) ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG; |
43) dobicie/odbicie od/do brzegu jednostek pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi; |
44) kontrola statku na polskich obszarach morskich; 45) odprawa statku; 46) przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich; |
47) usterki jednostek pływających SG; 48) gotowość statków lotniczych do zadań; 49) informacja - zestawienie sił i środków; 50) informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu; 51) informacje dotyczące zakazu opuszczania statku. |
12. Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych. 13. Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd. |
14. Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS. 15. Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG: |
1) kontrola zabezpieczenia pomieszczeń; 2) kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych; 3) użycie karty VIP depozytora; 4) użycie kluczy zapasowych; 5) niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy; 6) niezdanie kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy; 7) zagubienie lub niezwrócenie przepustki; 8) przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy; 9) ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy; 10) uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych; 11) uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony; 12) kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu; 13) zdanie/pobranie klucza; 14) depozyt; 15) alarmy; 16) awarie; 17) nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu; 18) rotacje wartowników na posterunkach; |
16. Cel podróży cudzoziemca. |
17. Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym. |
18. Waluta, nominał i stały numer banknotu. 19. Kraj, nazwa i adres przewoźnika. 20. Współpraca z samorządami, prelekcje. 21. Działania reprezentacyjne. 22. Zdanie/pobranie sztandaru. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej. |
Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG należy w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego KGSG. |
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowani a. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
I. Nazwa zbioru informacji |
PLATFORMA WYMIANY INFORMACJI (PWI) |
II. Podstawa prawna |
art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). |
Zarządzenie nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r. w sprawie gromadzenia i przetwarzania w Systemie Teleinformatycznym - Platforma Wymiany Informacji danych statystycznych i informacji o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją (Dz. Urz. KGSG poz. 27, z późn. zm.). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
W PWI gromadzi się i przetwarza dane statystyczne i informacje o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją, w tym, o: |
1) osobach przekraczających lub usiłujących przekroczyć granicę państwową wbrew przepisom; |
2) obywatelach państw trzecich nielegalnie przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 3) osobach przemycających dokumenty, 4) cudzoziemcach przekazanych do RP przez służby innych państw. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
W systemie wyróżnia się trzy grupy użytkowników: administratorów, moderatorów i użytkowników, których obowiązki i uprawnienia zostały określone w Instrukcji systemu teleinformatycznego - PWI (§ 6 ust. 3 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r.). Nadzór nad PWI w Straży Granicznej sprawuj e Dyrektor Biura Analityczno - Sytuacyjnego Komendy Głównej Straży Granicznej. Nadzór nad PWI w oddziale Straży Granicznej sprawuje komendant oddziału Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 11
Nazwa zbioru informacji |
BAZA DANYCH INTERPOLU |
Podstawa prawna |
1. Statut Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol, przyjęty w Wiedniu dnia 13 czerwca 1956 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1758). 2. art. 3 ust. 4 wspólnego stanowiska Rady nr 2005/69/WSiSW z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie wymiany niektórych danych z Interpolem (Dz.U.UE L 27 z dnia 29 stycznia 2005 r.). 3. art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r., z późn. zm.), 4. Porozumienie nr 27 Komendanta Głównego Policji i Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20.10.2008 r. w sprawie zasad i warunków udziału Straży Granicznej we współpracy prowadzonej przez Komendę Główną Policji w ramach Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol oraz w ramach Europejskiego Urzędu Policji - Europol, zmienione aneksem nr 1/12 z dnia 28.02.2012 r. |
Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1. 1) Typ dokumntu; 2) Rodzaj dokumentu, 3) Kategoria dokumentu; 4) Państwo wydania; 5) Numer dokumentu; 6) Państwo wydania - nr ref.; 7) Numery serii od - do; 8) Część utraconej serii od numeru - do numeru; 9) Numer partii; 10) Rodzaj przestępstwa; 11) Państwo kradzieży; 12) Kraj zgłoszenia kradzieży; 13) Miejsce kradzieży; 14) Data kradzieży; 15) Data wprowadzenia do ASF; 16) Termin ważności; 17) Status dochodzenia; 18) Dodatkowe informacje; 19) Data urodzenia; 20) Odciski linii papilarnych; 21) Zdjęcia; 22) Powód wpisu. 2. 1) Nazwisko; 2) Imię; 3) Data urodzenia; 4) Miejsce urodzenia; |
5) Obywatelstwo; 6) Ostrzeżenia; 7) Kategorie tożsamości; 8) Kraj urodzenia; 9) Płeć; 10) Zlecenia; 11) Nakazy aresztowania; 12) Opis tożsamości: wzrost, waga, włosy, budowa, oczy; 13) Dokumenty tożsamości: kategoria, kraj wydania, nr dokumentu; 14) Dane ojca (imię, nazwisko, data ur., płeć, miejsce urodzenia, nazwisko urodzenia, kraj urodzenia, pseudonim, obywatelstwo); 15) Dane matki (imię, nazwisko, data ur., płeć, miejsce urodzenia, nazwisko urodzenia, kraj urodzenia, pseudonim, obywatelstwo); 16) Lista aliasów; 17) Dane binarne; 18) Notyfikacje. 3. 1) Rodzaj pojazdu; 2) Marka; 3) Kolor; 4) Nr referencyjny; 5) Nr VIN; 6) Nr rejestracyjny; 7) Nr silnika; 8) Nr skrzyni biegów; 9) Rok rejestracji; 10) Data kradzieży; 11) Data wprowadzenia; 12) Kraj rejestracji; 13) Państwo kradzieży; 14) Kraj zgłoszenia kradzieży; 15) Miej see kradzieży. |
Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej przez Policję. |
Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 748). |
Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 12
I. Nazwa zbioru informacji |
ZINTEGROWANY SYSTEM INFORMACJI O SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I NAUCE POL-ON |
II. Podstawa prawna |
Art. 342 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1) imiona i nazwisko, 2) płeć, 3) PESEL, a w przypadku jego braku - numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, 4) rok urodzenia, 5) nazwa państwa urodzenia, 6) obywatelstwo, 7) informacje o posiadaniu Karty Polaka, 8) informacje o przyjęciu na studia i ich odbywaniu. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny - dane przetwarzane będą w aplikacji przeglądarkowej POL-on. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
I. Nazwa zbioru informacji |
APLIKACJA CENTRALNA PAŃSTWOWYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA AC PSZ |
II. Podstawa prawna |
1. art. 1 ust. 2 pkt 2, 2a, 4 lit. a, i, j, 13a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.). 2. art. 90c ust. 11 pkt 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1409). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
W ramach zbioru przetwarzane są dane o których mowa w art. 90c ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma informatyczna - sprawdzenia w aplikacji AC PSZ. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej |
VI. Okres przechowywania informacji |
Dane przechowywane są przez okres 10 lat. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 14
I. Nazwa zbioru informacji |
CENTRALNY REJESTR WYDANYCH ORAZ UNIEWAŻNIONYCH KART POLAKA |
II. Podstawa prawna |
art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka (Dz. U. z 2019 r. poz. 1598, z późn. zm.). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1) imię i nazwisko; 2) data i miejsce urodzenia; 3) płeć; 4) adres stałego zamieszkania za granicą; 5) obywatelstwo albo status bezpaństwowca; 6) narodowość; 7) obywatelstwo i narodowość rodziców, dziadków lub pradziadków (jeżeli dane zostały wskazane). |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma informatyczna - dane przetwarzane w aplikacji przeglądarkowej. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 24 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742). |
VIII. Uwagi |