Zmiana zarządzenia w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2021.9

Akt jednorazowy
Wersja od: 19 lutego 2021 r.

ZARZĄDZENIE Nr 10
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 19 lutego 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji

Na podstawie art. 9 ust. 7 pkt 5 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, 1610, 2112 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 11) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 1 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 2 stycznia 2015 r. w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji (Dz. Urz. KGSG poz. 1,74 i 94, z 2016 r. poz. 117 oraz z 2019 r. poz. 15 i 49) wprowadza się następujące zmiany:
1)
uchyla się § 2,
2)
w § 4:
a)
w ust. 3:
uchyla się pkt 5 i 35,
dotychczasową treść pkt 40 oznacza się jako pkt 39 oraz w tym punkcie kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 40 - 45 w brzmieniu:

"40) Wnioski, określone w załączniku nr 30j do zarządzenia,

41) System informacyjny - Legalizacja (SIL), określony w załączniku nr 30k do zarządzenia,

42) PNR, określony w załączniku nr 30l do zarządzenia,

43) Monitoring strefy nadgranicznej, określony w załączniku nr 30m do zarządzenia,

44) Centralna Baza Danych Straży Granicznej System Wspomagania Kierowania (CBD SWK 2), określony w załączniku nr 30n do zarządzenia,

45) Platforma Wymiany Informacji (PWI), określony w załączniku nr 30o do zarządzenia";

b)
w ust. 4 po pkt 33 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 34 - 36 w brzmieniu:

"34) Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, określony w załączniku nr 64 do zarządzenia;

35) Aplikacja Centralna Państwowych Służb Zatrudnienia AC PSZ, określona w załączniku nr 65 do zarządzenia;

36) Centralny Rejestr Wydanych oraz unieważnionych Kart Polaka, określony w załączniku nr 66 do zarządzenia";

3)
załączniki nr 1, 3, 30a i 30g do zarządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 - 4 do niniejszego zarządzenia;
4)
po załączniku 30i do zarządzenia dodaje się załączniki nr 30j - 30o do zarządzenia w brzmieniu określonym odpowiednio w załącznikach nr 5-10 do niniejszego zarządzenia;
5)
załącznik nr 37 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 11 do niniejszego zarządzenia;
6)
załączniki nr 64-66 do zarządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 12-14 do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

I. Nazwa zbioru informacji
CENTRALNA BAZA DANYCH STRAŻY GRANICZNEJ SYSTEM WSPOMAGANIA KIEROWANIA (CBD SG SWK)
II. Podstawa prawna
1. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.)

2. ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35, z późn. zm.)

3. ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1666)

4. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1776)

5. ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 293, z późn. zm.)

6. ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz.U. z 2019 r. poz. 1472)

7. ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 154)

8. ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1792)

9. ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 617)

10. ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Systemie Informacji Wizowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1844)

11. ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, z późn. zm.)

12. ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277)

13. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. poz. 948)

14. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481)

III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Dane personalne w zakresie:
1) nazwisko i imiona;

2) data i miejsce urodzenia;

3) adres zamieszkania lub pobytu;

4) numer ewidencyjny PESEL;

5) nazwisko rodowe;

6) imię ojca;

7) płeć;

8) obywatelstwa;

9) narodowość.

2. Inne dane osobowe w zakresie:
1) przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich;

2) odmowa spożywania posiłków;

3) ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym;

4) skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu;

5) dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania;

6) informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika.

3. Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

4. Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu pobytowego oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

5. Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dot. osoby w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

6. Dane dotyczące pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu;

2) numer rejestracyjny pojazdu;

3) kraj rejestracji;

4) rok produkcji pojazdu;

5) nr VIN.

7. Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu.

8. Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający dokument;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu;

5) rodzaj i zakres posiadanych uprawnień;

6) dane polisy ubezpieczyciela.

9. Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie:
1) numer LDAP;

2) dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG;

3) struktura organizacyjna i etatowa SG;

4) zakres uprawnień;

5) historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG;

6) rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach;

7) lokalizacja i charakter pełnionych służb;

8) zapis przebiegu i zmian służby;

9) spostrzeżenia ze służby;

10) wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi;

11) rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb;

12) zadania stałe do służby;

13) formy służby;

14) miejsca realizacji zadań.

10. Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG, między innymi:
1) przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom;

2) innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej;

3) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o

4) cudzoziemcach;

5) prowadzenia postępowania na podstawie KPA;

6) przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy;

7) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych;

8) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych;

9) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów;

10) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych;

11) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia materiałów jądrowych i promieniotwórczych;

12) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów;

13) wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej;

14) kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego;

15) kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego;

16) naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej;

17) zanieczyszczenia wód granicznych;

18) naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu;

19) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP.

11. Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie:

1) odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej;

2) nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

3) przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej;

4) zobowiązania cudzoziemców do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

5) wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca;

6) wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

7) wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG;

8) rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych;

9) informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/zniszczonego;

10) informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych;

11) przyczyny przerwania podróży;

12) przyczyny przedłużenia kontroli;

13) przeprowadzenie kontroli osobistej;

14) wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej;

15) przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG;

16) odprawa graniczna poza kolejnością;

17) anulowanie stempla kontroli granicznej;

18) dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej;

19) zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie;

20) zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu;

21) zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu;

22) odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym;

23) sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej;

24) przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu;

25) odprawa osób bez dokumentów;

26) przeprowadzenie doprowadzeń;

27) nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony;

28) rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc;

29) odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej;

30) kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich;

31) przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych;

32) przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków;

33) rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe);

34) ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez przekroczenia granicy państwowej wbrew przepisom;

35) niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen;

36) rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen;

37) awaria systemów teleinformatycznych SG;

38) powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG;

39) przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza;

40) informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych;

41) wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego;

42) ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG;

43) dobicie/odbicie od/do brzegu jednostek pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi;

44) kontrola statku na polskich obszarach morskich;

45) odprawa statku;

46) przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich;

47) usterki jednostek pływających SG;

48) gotowość statków lotniczych do zadań;

49) informacja - zestawienie sił i środków;

50) informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu;

51) informacje dotyczące zakazu opuszczania statku.

12. Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych.

13. Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd.

14. Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS.

15. Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG:

1) kontrola zabezpieczenia pomieszczeń;

2) kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych;

3) użycie karty VIP depozytora;

4) użycie kluczy zapasowych;

5) niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy;

6) niezdanie kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy;

7) zagubienie lub niezwrócenie przepustki;

8) przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy;

9) ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy;

10) uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych;

11) uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony;

12) kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu;

13) zdanie/pobranie klucza;

14) depozyt;

15) alarmy;

16) awarie;

17) nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu;

18) rotacje wartowników na posterunkach;

16. Cel podróży cudzoziemca.
17. Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym.
18. Waluta, nominał i stały numer banknotu.
19. Kraj, nazwa i adres przewoźnika.

20. Współpraca z samorządami, prelekcje.

21. Działania reprezentacyjne.

22. Zdanie/pobranie sztandaru.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej.
Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG leży w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej.
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  2

I. Nazwa zbioru informacji
ZINTEGROWANY SYSTEM EWIDENCJI - ZSE6
II. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Dane dotyczące obiektu alertu:

1) obiekt alertu;

2) status alertu;

3) ID alertu;

4) dane podstawowe;

5) powód wyszukiwania;

6) termin ważności.

2. Dane podstawowe dotyczące alertu - osoba:

1) nazwiska;

2) transliteracja;

3) kategoria tożsamości;

4) imiona;

5) daty urodzenia;

6) obywatelstwa;

7) płeć;

8) imię przy urodzeniu;

9) imię ojca;

10) imię matki;

11) miejsce urodzenia;

12) PESEL;

13) nazwisko rodowe;

14) poprzednie nazwisko;

15) alias/pseudonim;

16) zamieszkały;

17) rodzaje przestępstw;

18) ostrzeżenia;

19) dodatkowe informacje.

3. Dane dotyczące obiektywnych cech fizycznych alertu - osoba:

1) zarost;

2) broda;

3) kolor włosów;

4) fryzura;

5) budowa ciała;

6) kształt twarzy;

7) kształt oczu;

8) kolor oczu;

9) kształt nosa;

10) uszy;

11) zęby;

12) kolor skóry;

13) karnacja;

14) sposób chodzenia;

15) znak szczególny 1;

16) znak szczególny 2.

4. Dane binarne dotyczące alertu:

1) dane binarne zdjęcia;

2) dane binarne odcisków linii papilarnych;

3) typ danych;

4) pochodzenie danych binarnych;

5) numer danych binarnych;

6) skan pisma.

5. Dane dotyczące dokumentu tożsamości alertu - osoba:

1) rodzaj dokumentu;

2) kraj wydania;

3) numer dokumentu;

4) dodatkowy numer dokumentu;

5) data wydania;

6) data ważności;

7) organ wydający;

8) miejsce wydania.

6. Dane dotyczące alertu - dokument wydany:

1) imiona, nazwiska oraz data urodzenia i płeć z dokumentu wydanego;

2) rodzaj dokumentu wydanego;

3) kraj wydania dokumentu;

4) numer dokumentu wydanego;

5) drugi numer dokumentu wydanego;

6) data utraty dokumentu wydanego;

7) informacja o dokumencie;

8) data wydania dokumentu;

9) data ważności dokumentu;

10) miejsce wydania dokumentu;

11) organ wydający dokument;

12) dodatkowe informacje;

13) transliteracja.

7. Dane dotyczące alertu - blankietu dokumentu:

1) informacja o blankiecie dokumentu;

2) rodzaj blankietu dokumentu;

3) kraj wydania blankietu dokumentu;

4) wzór serii i numeru dokumentu;

5) zakres blankietów dokumentów;

6) numer początkowy blankietów dokumentu;

7) numer końcowy blankietów dokumentu;

8) data utraty blankietu dokument;

9) transliteracja.

8. Dane dotyczące alertu - obiekt bez danych (fotografia):

1) kategoria obiektu bez danych;

2) opis obiektu bez danych;

3) dane binarne w postaci fotografii.

9. Dane dotyczące alertu - pojazd:

1) kategoria pojazdu,;

2) marka pojazdu;

3) model pojazdu;

4) typ pojazdu;

5) numer rejestracyjny pojazdu;

6) kraj rejestracji pojazdu;

7) numer nadwozia pojazdu VIN;

8) status VIN;

9) data utraty pojazdu;

10) rok produkcji pojazdu;

11) kolor pojazdu;

12) opis pojazdu;

13) obywatelstwo właściciela pojazdu;

14) numer silnika pojazdu;

15) ostrzeżenia dla pojazdu;

16) numer RFID pojazd;

17) transliteracja.

10. Dane dotyczące alertu - dowód rejestracyjny:

1) numer dowodu rejestracyjnego;

2) opis dowodu rejestracyjnego;

3) kraj wydania dowodu rejestracyjnego;

4) drugi numer dowodu rejestracyjnego;

5) data utraty dowodu rejestracyjnego;

6) data ważności dowodu rejestracyjnego;

7) marka pojazdu wpisanego do dowodu rejestracyjnego;

8) typ pojazdu wpisanego do dowodu rejestracyjnego;

9) data wydania dowodu rejestracyjnego;

10) numer rejestracyjny pojazdu wpisany do dowodu rejestracyjnego;

11) numer nadwozia VIN wpisany do dowodu rejestracyjnego;

12) organ wydający dowód rejestracyjny;

13) miejsce wydania dowodu rejestracyjnego;

14) status VIN;

15) nazwiska, imiona oraz data urodzenia i płeć wpisane do dowodu rejestracyjnego;

16) transliteracja.

11. Dane dotyczące alertu - tablica rejestracyjna:

1) kraj rejestracji tablicy rejestracyjnej;

2) numer rejestracyjny tablicy rejestracyjnej;

3) data utraty tablicy rejestracyjne;

4) opis tablicy rejestracyjnej;

5) transliteracja.

12. Dane dotyczące zlecenia:

1) liczba porządkowa;

2) status zlecenia;

3) data rejestracji;

4) jednostka zlecająca;

5) jawność;

6) data anulowania;

7) numer anulowania;

8) powód anulowania;

9) typ zlecenia;

10) numer pisma zlecenia;

11) data pisma zlecenia;

12) data ważności zlecenia do;

13) data ważności zlecenia od;

14) powód wpisu;

15) działania do podjęcia;

16) uwagi do realizacji;

17) komentarz;

18) typ obiektu;

19) opis powiązania alertu;

20) znacznik czy usunięte;

21) numer pisma powiązania.

13. Dane dotyczące rejestracji korespondencji:

1) liczba dziennika;

2) data rejestracji;

3) numer pisma;

4) data pisma;

5) jednostka zlecająca;

6) liczba stron/kart z załącznikami;

7) liczba stron/kart przekazanych;

8) liczba stron/kart wybrakowanych;

9) numer wykazu brakowania;

10) numer protokołu brakowania;

11) uwagi;

12) liczba stron/kart brakowanych;

13) data założenia wykazu;

14) data zatwierdzenia wykazu;

15) użytkownik zakładający;

16) data protokołu brakowania;

17) identyfikator wykazu brakowania;

18) znacznik czy korespondencja wchodząca/wychodząca;

19) znacznik sposobu dostarczenia korespondencji;

20) kod jednostki zlecającej;

21) znacznik usunięte.

14. Dane dotyczące realizacji zleceń:

1) identyfikator realizacji;

2) liczba porządkowa;

3) kierunek;

4) data rozpoczęcia realizacji;

5) data zakończenia realizacji;

6) jednostka organizacyjna;

7) znacznik czy realizacja dodana ręcznie;

8) identyfikator odprawy;

9) znacznik czy odstąpiono od realizacji;

10) znacznik czy zrealizowano;

11) nazwa przejścia granicznego;

12) kod przejścia granicznego;

13) nazwa placówki SG;

15) nazwa oddziału SG;

20) znacznik zmiany decyzji;

21) uwagi do realizacji;

22) wynik realizacji;

23) liczba realizacji;

24) komentarz do realizacji.

15. Dane dotyczące wpisu WYKAZ:

1) nazwiska;

2) imiona;

3) data urodzenia;

4) miejsce urodzenia;

5) płeć;

6) obywatelstwo;

7) paszporty;

8) identyfikator SIS;

9) imię ojca;

10) imię i nazwisko matki;

11) nazwisko rodowe;

12) zamieszkały;

13) data wpisu aliasu;

14) data zmiany aliasu;

15) data ważności wpisu;

16) podstawa prawna;

17) powód wpisu;

18) kategoria tożsamości;

19) ostrzeżenia;

20) status wpisu.

16. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy i z bramek ABC dotyczące osób:

1) nazwiska i imiona;

2) data urodzenia;

3) płeć;

4) obywatelstwo;

5) PESEL;

6) rola;

7) komentarz;

8) dane biometryczne: wizerunek twarzy i odciski linii papilarnych.

17. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące pojazdów:

1) rodzaj;

2) rola (pojazd główny lub dodatkowy);

3) marka;

4) numer rejestracyjny;

5) kraj rejestracji;

6) numer dowodu rejestracyjnego;

7) numer VIN;

8) nr dowodu rejestracyjnego;

9) komentarz.

18. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy i z bramek ABC dotyczące dokumentów:

1) rodzaj;

2) numer dokumentu;

3) kraj wydania.

19. Dane dotyczące użytkowników:

1) identyfikator LDAP;

2) nazwiska;

3) imiona;

4) PESEL;

5) lokalizacja;

6) przypisane profile.

20. Wynik sprawdzeń oraz dane z bazach danych: Ewidencja Zleceń 2 (EZ2), KSIP (kopii lokalnej OPIS), SIS, VIS, Interpol, CEPiK, Centralny Rejestr Zezwoleń Małego Ruchu Granicznego (CRZ MRG), POBYT v.2 (kopia lokalna WYKAZ), CBD SG SWK, CEWiUDP BDU.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
2. Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej.
3. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia
przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowani a.
5. Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
Dla informacji przetwarzanych w bazie danych EZ2 należy przyjąć następujące zdarzenia jako moment, od którego biegnie czas przechowywania danych:
1) okres przechowywania danych alertu wraz z danymi binarnymi i historią modyfikacji oraz okres przechowywania pisma przypisanego do alertu wyznaczony jest w odniesieniu do anulowania ostatniego zlecenia w alercie;
2) ze zbioru mogą być usunięte tylko te pisma, dla których zatwierdzono elektroniczny wykaz pism do brakowania oraz nie mają powiązania z innymi alertami.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742) z wyjątkiem bazy danych EZ2 będącego zbiorem zawierającym informacje o klauzuli zastrzeżone. Obowiązują przepisy określające zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych.
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  3

I. Nazwa zbioru informacji
STATYSTYKI PIONU GRANICZNEGO
II. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.), a w szczególności art. 1 ust. 2 pkt 9
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Moduł administracyjny:
1) LDAP;
2) imiona
3) nazwiska;
4) lokalizacja;
5) nr telefonu;
6) uprawnienia;
7) status aktywności.
2. Weryfikacja ruchu graniczny:
1) kod jednostki organizacyjnej SG;
2) nazwa jednostki organizacyjnej SG;
3) rodzaj przejścia granicznego;
4) data;
5) typ;
6) liczba osób wg rodzaju ruchu;
7) liczba załogi/obsługi wg środka transportu;
8) kierunek odprawy;
9) obywatelstwo;
10) liczba odprawionych środków transportu z podziałem na rodzaj środka transportu.
3. Kontrola tachografów:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) kraj rejestracji pojazdu kontrolowanego tachografu;
4) rodzaj tachografu;
5) kategoria drogi;
6) liczba dokonanych kontroli.
4. Patrole ze stroną sąsiednią:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) odcinek granicy;
4) rodzaj patrolu z podziałem na kraj patrolu;
5) efekty patrolu z podziałem na rodzaj wykonanych kontroli, zatrzymań i ujawnionego
przemytu.
5. Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych:

1) data;

2) jednostka organizacyjna SG;

3) liczba wspólnych patroli na obszarach kolejowych z podziałem na służby;

4) liczba funkcjonariuszy uczestniczących w patrolach z podziałem na służby;

5) liczba wspólnych działań prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby;

6) liczba funkcjonariuszy uczestniczących we wspólnych działaniach prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby;

7) liczba informacji przekazanych przez Straż Graniczną do innych służb, z podziałem na odpowiednie służby;

8) liczba informacji uzyskanych od innych służb, z podziałem na odpowiednie służby;

9) liczba zatrzymanych osób;

10) liczba wylegitymowanych osób;

11) liczba pouczeń;

12) liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru;

13) szacunkowa wartość ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru;

14) liczba skontrolowanego bagażu;

15) liczba skontrolowanego taboru kolejowego;

16) liczba wykorzystanego sprzętu będącego w dyspozycji SG z podziałem na rodzaj sprzętu.

6. Punkty kontaktowe i konsultacyjne:

1) data;

2) jednostka organizacyjna SG;

3) liczba zapytań/wniosków skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę;

4) liczba zapytań/informacji skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę;

5) liczba zapytań/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę;

6) liczba zapytań/informacji kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę;

7) liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych do Polski z podziałem na służbę;

8) liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych do Polski z podziałem na służbę;

9) liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na służbę;

10) liczba zapytań łańcuszkowy ch/informacj i kierowanych z Polski z podziałem na służbę.

7. Udostępnianie informacji granicznej:

1) data;

2) jednostka/komórka organizacyjna udzielająca odpowiedzi;

3) nazwa organu wnioskującego;

4) liczba wniosków o udostępnienie informacji granicznej;

5) liczba zapytań z podziałem na obiekty.

8. Udostępnianie informacji migracyjnej:

1) data;

2) nazwa organu wnioskującego;

3) liczba wniosków o udostępnienie informacji migracyjnej;

4) liczba osób objętych wnioskami;

5) liczba zapytań z podziałem na kategorie podlegające sprawdzeniu.
9. Nadzór SG nad kontrolą bezpieczeństwa:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) podmiot wykonujący kontrolę;
4) kod naruszenia/uchybienia;
5) liczba naruszeń/uchybień z podziałem na rodzaj;
6) ilość zdarzeń mających negatywny wpływ na ochronę lotnictwa cywilnego;
7) opis zdarzenia mającego negatywny wpływ na ochronę lotnictwa cywilnego;
8) sposób stwierdzenia zdarzenia;
9) status rekordu na poziomie PSG;
10) status rekordu na poziomie OSG;
10. Kontrola z zakresu ruchu drogowego:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) liczba wylegitymowanych osób;
4) liczba skontrolowanych pojazdów;
5) liczba osób zatrzymanych;
6) liczba wystawionych pouczeń;
7) liczba nałożonych mandatów karnych;
8) liczba wniosków wystawionych do sądu;
9) liczba naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia przepisów ruchu drogowego;
10) liczba niezezwoleń na przekroczenie granicy z podziałem na kraj rejestracji oraz
kierunek przemieszczania.
11. Krajowa strategia kontroli:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) typ przewozu
4) rodzaj tachografu;
5) kategoria drogi;
6) liczba skontrolowanych dni pracy kierowców z podziałem na kraj rejestracji pojazdu;
7) liczba stwierdzonych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia,
12. Inspekcja ochrony roślin:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) liczba przypadków udzielania pomocy ze strony SG w trakcie rewizji celnych towarów podlegających kontroli z zakresu prawidłowej identyfikacji towarów;
4) liczba szkoleń z podziałem na organizatora;
5) liczba uczestników szkoleń z podziałem na służbę;
6) liczba spotkań z podziałem na organizatora,
13. Działania kontrolno-prewencyjne na rzecz poprawy BRD:
1) data;
2) jednostka organizacyjna SG;
3) liczba akcji kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji;
4) liczba funkcjonariuszy SG biorących udział w akcjach kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji;

5) liczba skontrolowanych osób z podziałem na rodzaj przeprowadzonej akcji kontrolnej;

6) liczba osób z podziałem na rodzaj sankcji i rodzaj przeprowadzonej akcji;

7) liczba skontrolowanych pojazdów z podziałem na rodzaj pojazdu i rodzaj akcji;

8) liczba ujawnionych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia prawa o ruchu drogowym i rodzaj akcji.

14. Wspólne placówki:

1) data;

2) jednostka organizacyjna SG;

3) liczba kontroli z podziałem na obiekt;

4) liczba zatrzymanych/ujętych osób z podziałem na obywatelstwo, powód zatrzymania/ujęcia oraz stronę dokonującą zatrzymania/ujęcia;

5) liczba nałożonych mandatów karnych z podziałem na kwotę i służbę nakładającą mandat;

6) liczba ujawnionej kradzieży z podziałem na rodzaj towaru i wartość;

7) ujawniony przemyt z poddziałem na rodzaj towaru i wartość.

15. Dni pełnienia służby:

1) data;

2) jednostka organizacyjna SG;

3) stan etatowy;

4) obsada faktyczna;

5) etat pionu granicznego z podziałem na;

6) faktyczna obsada pionu granicznego;

7) liczba funkcjonariuszodni (liczba funkcjonariuszy na etacie jednostki wyszczególnionych w polach "stan faktyczny pionu" pomnożona przez liczbę dni okresu rozliczeniowego (uwzględniamy proporcjonalnie różnicę dni dla funkcjonariuszy przychodzących lub odchodzących z ewidencji w okresie rozliczeniowym);

8) liczba dni nieobecności;

9) liczba dni wsparcia.

16. Kontrola czasu pracy kierowców:

1) data;

2) jednostka organizacyjna SG;

3) liczba przeszkolonych funkcjonariuszy;

4) liczba funkcjonariuszy wykonujących kontrole;

5) ilość sprzętu.

17. Wskaźniki realizacji zadań granicznych w PSG:

1) pliki w formacie Microsoft Excel

18. Ewidencja zgłoszeń/działań minersko-pirotechnicznych:

1) data;

2) id SWK;

3) jednostka organizacyjna SG;

4) informacja czy kontrola/działania w przejściu granicznym z podziałem na pg;

5) informacja czy działania interwencyjne w porcie lotniczym czy na pokładzie statku powietrznego;

6) LDAP, imię i nazwisko realizujących działania;

7) przyczyna podjętych działań;

8) charakter zdarzenia;

9) rodzaj podjętego działania;

10) sprawca zdarzenia (tylko informacja czy ustalono czy nie);

11) rodzaj sankcji;

12) wynik kontroli;

13) zlecający kontrolę;

14) wykaz uprawnionych funkcjonariuszy z podziałem na jednostki/komórki organizacyjne SG oraz na kategorie uprawnień (instruktor, neutralizacja, rozpoznanie);

15) liczba sprzętu pirotechnicznego na wyposażeniu SG z podziałem na rodzaje sprzętu.

19. BWK3:

1) data i godzina;

2) miejsce dokonywania kontroli;

3) kierunek przemieszczania;

4) kategoria zdarzenia;

5) podjęta decyzja;

6) LDAP użytkownika rejestrującego wpis;

7) nr rejestracyjny/inny identyfikujący środek transportu;

8) kraj rejestracji środka transportu;

9) nr rejestracyjny naczepy;

10) kraj rejestracji naczepy;

11) sposób przewozu towaru;

12) nazwa towaru niebezpiecznego wraz z numerem UN;

13) nazwa towaru;

14) masa towaru oraz jednostka masy;

15) ilość sztuk towaru;

16) wskaźnik informujący czy próżna nieoczyszczona cysterna;

17) dane dotyczące przewoźnika towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres przewoźnika;

18) dane dotyczące nadawcy towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres nadawcy;

19) dane dotyczące odbiorcy towaru z podziałem na kraj, nazwę oraz adres odbiory;

20) przyczyna kontroli,

21) rodzaj użytego monitora;

22) lokalizacja i nazwa bramki radiometrycznej;

23) rodzaj kontrolowanego obiektu;

24) rodzaj detektora użytego do pomiaru;

25) rodzaj stwierdzonego promieniowania;

26) jednostka pomiaru promieniowania;

27) wartość tła promieniowania;

28) wartość zmierzona promieniowania;

29) rodzaj zidentyfikowanego izotopu;

30) źródło promieniowania;

31) czy osoba była odprawiana/legitymowana;

32) id odprawy/legitymowania w przypadku osoby leczonej radioizotopami;

33) obywatelstwo osoby leczonej radioizotopami;

34) informacja czy podjęto konsultację z Państwową Agencją Atomistyki;

35) informacja czy przesłano informacje do Państwowej Agencji Atomistyki;

36) informacja czy nałożono mandat, z podziałem na podstawę prawną;

37) kwota mandatu karnego;

38) informacja czy stwierdzono naruszenie z podziałem na opis naruszenia,

39) kwota wysokości kary;

40) informacja o podjętej decyzji.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Dane będą pozyskiwane i wprowadzane na bieżąco przez jednostki organizacyjne SG.
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze.
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  4

I. Nazwa zbioru informacji
ZBIÓR DANYCH GROMADZONYCH W RAMACH PROWADZONYCH POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH KOMÓRKI WŁAŚCIWEJ DO SPRAW

CUDZOZIEMCÓW

II. Podstawa prawna
art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców oraz powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom:

1) imię i nazwisko;

2) nazwisko rodowe;

3) nazwiska poprzednie;

4) imiona rodziców;

5) nazwisko rodowe matki;

6) data urodzenia;

7) miejsce urodzenia;

8) adres zamieszkania lub pobytu;

9) obywatelstwo;

10) narodowość;

11) wyznanie;

12) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

13) wykształcenie;

14) zawód;

15) nr REGON, KRS, lub NIP;

16) stan cywilny;

17) dane zapraszającego;

18) rysopis;

19) płeć;

20) odciski linii papilarnych;

21) ocena stanu zdrowia;

22) wizerunek cudzoziemca;

23) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;

24) miejsce i data kontroli;

25) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;

26) wyniki sprawdzeń w bazach danych;

27) warunki zatrudnienia;

28) NIP;

29) miejsce pracy;

30) dane pracodawcy: np. nazwa firmy lub imię i nazwisko pracodawcy, dokument tożsamości, adres (siedziba), nr REGON, KRS lub NIP;

31) imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania kontrolowanego lub prowadzenia jego spraw, pracowników kontrolowanego, osób współdziałających z kontrolowanym oraz innych osób przebywających w miejscu przeprowadzenia kontroli.

2. Zobowiązanie cudzoziemca do powrotu:

1) imię i nazwisko;

2) nazwisko rodowe;

3) nazwiska poprzednie;

4) imiona rodziców;

5) nazwisko rodowe matki;

6) data urodzenia;

7) miejsce urodzenia;

8) adres zamieszkania lub pobytu;

9) obywatelstwo;

10) narodowość;

11) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

12) dane dotyczące dokumentu tożsamości: rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, kraj i miejsce wydania, organ wydający, data wydania i data ważności dokumentu;

13) dane identyfikujące środek transportu;

14) wykształcenie;

15) zawód;

16) stan cywilny;

17) miejsce pracy;

18) dane pracodawcy;

19) nr PESEL, REGON, KRS lub NIP;

20) warunki zatrudnienia;

21) dane zapraszającego;

22) rysopis;

23) płeć;

24) odciski linii papilarnych;

25) ocena stanu zdrowia;

26) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;

27) miejsce i data kontroli;

28) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;

29) wyniki sprawdzeń w bazach danych.

3. Koszty związane z wydaniem i wykonaniem decyzji o zobowiązaniu do powrotu:

1) imię i nazwisko;

2) imiona rodziców;

3) data urodzenia;

4) miejsce urodzenia;

5) adres zamieszkania lub pobytu;

6) obywatelstwo;

7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

8) płeć;

9) miejsce pracy;

10) dane pracodawcy;

11) dane zapraszającego;

12) nr REGON, KRS lub NIP;

13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;

14) miejsce i data kontroli.

4. Cofnięcie zakazu ponownego wjazdu:

1) imię i nazwisko;

2) data urodzenia;

3) miejsce urodzenia;

4) adres zamieszkania lub pobytu;

5) obywatelstwo;

6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

7) wykształcenie;

8) zawód;

9) miejsce pracy;

10) dane pracodawcy;

11) płeć;

12) miejsce i data przekroczenia granicy;

13) miejsce i data kontroli;

14) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;

15) wyniki sprawdzeń w bazach danych.

5. Przedłużenie terminu dobrowolnego powrotu:

1) imię i nazwisko;

2) data urodzenia;

3) miejsce urodzenia;

4) adres zamieszkania lub pobytu;

5) obywatelstwo;

6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

7) wykształcenie;

8) zawód;

9) miejsce pracy;

10) dane pracodawcy;

11) płeć;

12) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;

13) miejsce i data kontroli;

14) dane dotyczące mandatów karnych oraz innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

6. Pobyt ze względów humanitarnych i pobyt tolerowany:

1) imię i nazwisko;

2) nazwisko rodowe;

3) imiona rodziców;

4) data urodzenia;

5) miejsce urodzenia;

6) adres zamieszkania lub pobytu;

7) obywatelstwo;

8) narodowość;

9) wyznanie;

10) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

11) wykształcenie;

12) zawód;
13) miejsce pracy;
14) płeć;
15) ocena stanu zdrowia;
16) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;
17) miejsce i data kontroli;
18) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;
19) wyniki sprawdzeń w bazach danych.
7. Odpowiedzialność przewoźnika:
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce urodzenia;
4) płeć;
5) adres zamieszkania lub pobytu;
6) obywatelstwo;
7) zawód;
8) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
9) dane identyfikujące środek transportu w tym dane dokumentów, na podstawie których
wykonywany jest regularny przewóz osób w międzynarodowym transporcie drogowym;
10) siedziba i dane identyfikujące przewoźnika;
11) nr REGON, KRS lub NIP;
12) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;
13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej.
8. Alternatywa do detencji:
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce urodzenia;
4) adres zamieszkania lub pobytu;
5) obywatelstwo;
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
7) płeć;
8) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;
9) miejsce i data kontroli.
9. Odmowa wjazdu (Schengen):
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce urodzenia;
4) adres zamieszkania;
5) obywatelstwo;
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
7) dane identyfikujące środek transportu;
8) płeć;
9) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej.
10. Odmowa wjazdu (przepisy krajowe):
1) imię i nazwisko;
2) imiona rodziców;
3) data urodzenia;
4) miejsce urodzenia;
5) adres zamieszkania;
6) obywatelstwo;
7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
8) dane identyfikujące środek transportu;
9) płeć;
10) dane dotyczące orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;
11) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;
12) wyniki sprawdzeń w bazach danych.
11. Odmowa wydania, cofnięcia, unieważnienia wizy Schengen:
1) imię i nazwisko;
2) data urodzenia;
3) miejsce urodzenia;
4) adres zamieszkania lub pobytu;
5) obywatelstwo;
6) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
7) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;
8) miejsce i data kontroli.
12. Cofnięcie, unieważnienie wizy krajowej:
1) imię i nazwisko;
2) imiona rodziców;
3) data urodzenia;
4) miejsce urodzenia;
5) adres zamieszkania lub pobytu;
6) obywatelstwo;
7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;
8) zawód;
9) miejsce pracy;
10) dane pracodawcy;
11) dane zapraszającego;
12) płeć;
13) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej;
14) miejsce i data kontroli;
15) wyniki sprawdzeń w bazach danych.
13. Procedura wnioskowania o wydanie wizy Schengen:
1) imię i nazwisko;
2) nazwisko rodowe;
3) nazwiska poprzednie
4) data urodzenia;
5) miejsce urodzenia;
6) adres domowy;
7) tymczasowy adres w państwach członkowskich;
8) adres poczty elektronicznej;
9) numer telefonu;
10) obywatelstwo; obywatelstwo w momencie urodzenia;
11) dane dotyczące dokumentu podróży i dokumentu uprawniającego do pobytu;
12) wykonywany zawód;

13) nazwa i adres pracodawcy bądź miejsca nauki;

14) dane zapraszającego;

15) płeć;

16) stan cywilny;

17) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej.

14. Zatwierdzenie dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu:

1) imię i nazwisko;

2) data urodzenia;

3) miejsce urodzenia;

4) adres zamieszkania lub pobytu;

5) obywatelstwo;

6) narodowość;

7) dane dotyczące dokumentów uprawniających do wjazdu i pobytu na terytorium RP;

8) płeć;

9) miejsce i data przekroczenia granicy państwowej RP/UE;

10) miejsce i data kontroli.

15. Dokumenty wydawane cudzoziemcom:

1) imię i nazwisko;

2) nazwisko rodowe;

3) nazwiska poprzednie;

4) data urodzenia;

5) miejsce i państwo urodzenia;

6) obywatelstwo;

7) imiona rodziców;

8) stan cywilny;

9) rysopis;

10) adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy;

11) numer telefonu;

12) dane dotyczące dokumentu podróży i dokumentu uprawniającego do pobytu;

13) płeć;

14) wizerunek cudzoziemca.

16. Mały ruch graniczny:

1) imię i nazwisko;

2) nazwisko rodowe;

3) data urodzenia;

4) miejsce i państwo urodzenia;

5) obywatelstwo;

6) stan cywilny;

7) adres stałego zamieszkania;

8) dane osób/firm/instytucji odwiedzanych w trakcie pobytów w RP;

9) numer telefonu;

10) dane dokumentu podróży w tym dane zezwoleń na przekraczanie granicy w ramach małego ruchu granicznego;

11) płeć.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System tradycyjny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  5

I. Nazwa zbioru informacji
WNIOSKI
II. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące osób:

1) nazwiska i imiona;

2) data urodzenia;

3) płeć;

4) obywatelstwo;

5) PESEL;

6) rola;

7) komentarz.

2. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące pojazdów:

1) rodzaj;

2) rola (pojazd główny lub dodatkowy);

3) marka;

4) numer rejestracyjny;

5) kraj rejestracji;

6) numer dowodu rejestracyjnego;

7) numer VIN;

8) komentarz.

3. Dane wprowadzane przez funkcjonariuszy dotyczące dokumentów:

1) rodzaj;

2) numer dokumentu;

3) kraj wydania.

4. Data i wynik sprawdzeń

5. Dane dotyczące użytkowników:

1) identyfikator LDAP;

2) nazwiska;

3) imiona;

5) lokalizacja;

6) przypisane profile.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za

aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze.
Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej.
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej w porozumieniu z Komendantem Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, jako administratorzy systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.
Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  6

I. Nazwa zbioru informacji
SYSTEM INFORMACYJNY - LEGALIZACJA (SIL)
II. Podstawa prawna
art. 1 ust. 2 pkt 2a, pkt 4 lit. a, i, pkt 9, pkt 13a oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).
art. 109 ust. 1, art. 207 ust. 1 i 2 oraz art. 138 ust. 1 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35)
art. 23 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. 2019 r. poz. 293)
art. 88f ust. 3 ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2020 r. poz. 1409)
§ 132 ust. 1 pkt 1, 2 Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie czynności administracyjnych związanych z wykonywaniem tymczasowego aresztowania oraz kar i środków przymusu skutkujących pozbawienie wolności oraz dokumentowania tych czynności (Dz.U. z 2020 r. poz. 869)
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Wnioski pobytowe:
1) Informacje dotyczące cudzoziemca oraz właściwości terytorialnej;

a) obywatelstwo,

b) nazwisko,

c) imię,

d) data urodzenia,

e) data wpływu wniosku do WdSC,

f) miejscowość,

g) ulica,

h) nr domu/ mieszkania,

i) powiat,

j) właściwość terytorialna PSG;

2) Rodzaj;

a) pierwszy,

b) kolejny;

3) Rodzaj/typ wniosku o legalizację pobytu na terytorium RP;

a) pobyt czasowy,

b) pobyt stały,

c) pobyt rezydenta,

d) zarejestrowanie pobytu ob. UE,

e) karta członka rodziny UE,

f) wydanie dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu ob. UE,

g) ochrona międzynarodowa,

h) wniosek o uznanie za ob. RE,

4) Powód - podstawa faktyczna ubiegania się o pobyt na terytorium RE;

a) ślub/małżeństwo z ob. RE;

b) studia;

c) praca;

a) działalność gospodarcza;

b) polskie pochodzenie;

c) Karta Polaka;

d) inne;

e) ustawa o obywatelstwie polskim;

5) Efekt weryfikacji;

6) Podjęte działania;

7) Data wprowadzenia do BDU;

2. Zezwolenia na pracę:

1) Decyzja - Numer decyzji;

2) Decyzja - Data wydania decyzji;

3) Wniosek - Typ zezwolenia;

4) Decyzja - Data ważności od;

5) Decyzja - Data ważności do;

6) Cudzoziemiec - Imię;

7) Cudzoziemiec - Nazwisko;

8) Cudzoziemiec - Data urodzenia;

9) Cudzoziemiec - Obywatelstwo;

10) Wniosek - Stanowisko;

11) Wniosek - Rodzaj umowy;

12) Wnioskodawca - Nazwa / Imię i nazwisko pracodawcy;

13) Wnioskodawca - Adres siedziby głównej;

14) Pracodawca - użytkownik lub podmiot oddelegowania - Nazwa / Imię i nazwisko podmiotu;

15) Pracodawca - użytkownik lub podmiot oddelegowania - Adres siedziby głównej;

16) Data decyzji uchylającej zezwolenie;

17) Nr decyzji uchylającej zezwolenie;

18) Efekt weryfikacji;

19) Podjęte działania;

20) Data wprowadzenia do BDU;

3. Zezwolenia na pracę sezonową:

1) Nazwa podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi;

2) NIP podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi;

3) Nr REGON podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi;

4) Pierwsze imię cudzoziemca podane na wniosku;

5) Nazwisko cudzoziemca podane na wniosku;

6) Obywatelstwo;

7) Data urodzenia cudzoziemca podana na wniosku;

8) Seria i numer dokumentu podróży cudzoziemca na wniosku;

9) Podstawa wykonywania pracy;

10) Data wpisu wniosku do ewidencji wniosków;

11) Numer wniosku;

12) Stanowisko lub rodzaj pracy wykonywanej przez cudzoziemca;

13) Okresy powierzenie pracy;

14) Miejsca wykonywania pracy;

15) Efekt weryfikacji;

16) Podjęte działania;

17) Data wprowadzenia do BDU;

4. Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy przez cudzoziemca:

1) Nazwisko cudzoziemca podane na wniosku;

2) Pierwsze imię cudzoziemca podane na wniosku;

3) Data urodzenia cudzoziemca podana na wniosku;

4) Obywatelstwa cudzoziemca;

5) Seria i numer dokumentu podróży cudzoziemca na wniosku;

6) Numer dokumentu, na podstawie którego cudzoziemiec przebywa w Polsce (wizy lub karty pobytu);

7) Data wpisu oświadczenia do ewidencji oświadczeń;

8) Numer oświadczenia;

9) Nazwa podmiotu powierzającego wykonywanie pracy;

10) NIP;

11) Miejscowość;

12) Ulica, nr domu/lokalu;

13) Stanowisko;

14) Miejsce wykonywania pracy;

15) Data początkowa okresu;

16) Data końcowa okresu;

17) Data podjęcia pracy przez cudzoziemca z powiadomienia;

18) Data złożenia powiadomienia o podjęciu pracy przez cudzoziemca;

19) Data złożenia powiadomienia o niepodjęciu pracy przez cudzoziemca;

20) Data zakończenia pracy zgłoszona przez podmiot powierzający pracę lub przez cudzoziemca;

21) Data złożenia powiadomienia o zakończeniu pracy przez cudzoziemca;

22) Efekt weryfikacji;

23) Podjęte działania;

24) Data wprowadzenia do BDU;

5. Zakłady Karne:

1) Nazwa i miejsce ZK/AŚ;

2) Nazwisko;

3) Imię;

4) Imię ojca;

5) Data urodzenia;

6) Obywatelstwo;

7) Dokument pobytowy z datą ważności;

8) Wiza z datą ważności;

9) Termin końca kary;

10) Sprawdzenia w systemach;

11) Nr Pobyt;

12) Przyjazd (P), Wyjazd (W), Legitymowanie (data);

13) Za czyn z art.;

14) Informacja do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców o terminie zwolnienia;

15) Uwagi;

6. Uczelnie i podmioty edukacyjne:

1) Województwo;

2) Powiat;

3) Miejscowość;

4) Nazwa uczelni lub podmiotu świadczącego usługi edukacyjne dla cudzoziemców;

5) Informacje dotyczące cudzoziemca;

a) imię,

b) nazwisko,

c) obywatelstwo,

d) data wystawienia promesy/ zaproszenie,

e) tytuł pobytowy,

f) data rozpoczęcia nauki,

g) data skreślenia;

6) Efekt weryfikacji;

7) Podjęte działania;

8) Data wprowadzenia do BDU;

7. Kontrola Legalności Zatrudnienia;

1) Podmiot - nazwa kontrolowanego podmiotu (nie dotyczy Agencji zatrudnienia);

2) Agencja zatrudnienia - nazwa kontrolowanej Agencji (padać datę założenia Agencji zatrudnienia);

3) PKD - symbol PKD;

4) Rodzaj kontroli;

a) kontrola planowana,

b) kontrola doraźna,

c) kontrola poprzedzona rozpoznaniem/KLP;

5) Rodzaj podjętych działań;
a) KLZ bez działalności gospodarczej,

b) KLZ działalność gospodarcza,

c) KLZ działalność gospodarcza UE;

6) Cudzoziemcy objęci kontrolą;
a) liczba cudzoziemców objętych kontrolą,

b) ujawnieni cudzoziemcy w KLZ,

c) zweryfikowani cudzoziemcy w KLZ;

7) Rozstrzygnięcie;
d) notatka z kontroli,

e) protokół z kontroli;

8) Pouczono na podstawie art. 41 Kodeksu Wykroczeń;
a) pracownik,

b) pracodawca;

c) prowadzący działalność gospodarczą;

9) Wniosek do sądu;
a) podmiot,

b) cudzoziemiec;

c) kwota grzywny pracodawca,

d) kwota grzywny cudzoziemiec;

10) Decyzja powrotowa;
a) decyzja z art. 302 ust. 1 pkt 4,
b) decyzja z art. 302 ust. 1 pkt 5;

11) Kara grzywny na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia (mandat);

a) art. 120 ust. 2,

b) art. 120 ust. 6,

c) art. 120 ust. 8,

d) art. 120 ust. 9,

e) art. 120 ust. 10,

f) art. 120 ust. 11;

12) Kodeks Wykroczeń - kara grzywny art. 60 § 1, 2 KW.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny i tradycyjny.
Dane osobowe będą przetwarzane w aplikacji Excel na zasobie platformy SharePoint. Serwer platformy SharePoint znajduje się w KGSG i zabezpieczony jest przez Biuro Łączności i Informatyki. Dostęp do zbioru umożliwiono na służbowych stanowiskach komputerowych pracujących w wydzielonej sieci SG.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
Dane są pozyskiwane z następujących instytucji: Urząd Wojewódzki, Powiatowy Urząd Pracy, zakłady karne, uczelnie i placówki edukacyjne.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
Zbiór przetwarzany na podstawie przepisów prawa, które ustalają/określają czas realizacji zadań, obowiązków i uprawnień.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  7

I. Nazwa zbioru informacji
PNR
II. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 9 maja 2018 r. o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera (Dz. U. z 2019 r. poz. 1783).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
Kategorie danych, które są przetwarzane zawarte są w art. 4 ust. 1 ustawy o PNR.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma informatyczna i papierowa.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zarządzającym zbiorem jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG.
VI. Okres przechowywania informacji
5 lat od dnia ich zgromadzenia, a po upływie tego okresu podlegają niezwłocznie trwałemu usunięciu w sposób zautomatyzowany, przy wykorzystaniu KSI PNR. (art. 32 ust. 1 ustawy o PNR).
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  8

I. Nazwa zbioru informacji
MONITORING STREFY NADGRANICZNEJ
II. Podstawa prawna
Art. 11 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305., z późn zm.) w związku z art. 20g ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470)
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1) Osoby poruszające się pojazdami w strefie nadgranicznej po drogach publicznych objętych monitoringiem;

2) Wizerunek osób i pojazdów (numer rejestracyjny, kolor, marka) poruszających się w strefie nadgranicznej.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma elektroniczna.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Dane usuwane są po okresie 3 miesięcy.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  9

I. Nazwa zbioru informacji
CENTRALNA BAZA DANYCH STRAŻY GRANICZNEJ SYSTEM WSPOMAGANIA
KIEROWANIA 2 (CBD SG SWK2)
II. Podstawa prawna
1. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.)

2. ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35)

3. ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1666)

4. ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1776)

5. ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 293)

6. ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz.U. z 2019 r. poz. 1472)

7. ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 154)

8. ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1792)

9. ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 617)

10. ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Systemie Informacji Wizowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1844)

11. ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110, z późn. zm.)

12. ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277)

13. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. poz. 948)

14. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481)

III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Dane personalne w zakresie:
1) nazwisko i imiona;

2) data i miejsce urodzenia;

3) adres zamieszkania lub pobytu;

4) numer ewidencyjny PESEL;

5) nazwisko rodowe;

6) imię ojca;

7) płeć;

8) obywatelstwa;

9) narodowość.

2. Inne dane osobowe w zakresie:
1) przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich;

2) odmowa spożywania posiłków;

3) ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym;

4) skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu;

5) dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania;

6) informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika.

3. Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

4. Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu pobytowego oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

5. Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dot. osoby w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu oraz informacja, o tym czy ten dokument jest oryginalny.

6. Dane dotyczące pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu;

2) numer rejestracyjny pojazdu;

3) kraj rejestracji;

4) rok produkcji pojazdu;

5) nr VIN.

7. Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu.

8. Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie:
1) rodzaj, seria i numer dokumentu;

2) organ wydający dokument;

3) kraj i miejsce wydania;

4) data wydania i data ważności dokumentu;

5) rodzaj i zakres posiadanych uprawnień;

6) dane polisy ubezpieczyciela.

9. Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie:

1) numer LDAP;

2) dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG;

3) struktura organizacyjna i etatowa SG;

4) zakres uprawnień;

5) historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG;

6) rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach;

7) lokalizacja i charakter pełnionych służb;

8) zapis przebiegu i zmian służby;

9) spostrzeżenia ze służby;

10) wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi;

11) rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb;

12) zadania stałe do służby;

13) formy służby;

14) miejsca realizacji zadań.

10. Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG, między innymi:

1) przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom;

2) innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej;

3) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o

4) cudzoziemcach;

5) prowadzenia postępowania na podstawie KPA;

6) przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy;

7) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych;

8) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych;

9) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów;

10) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych;

11) przewozu przez granicę państwowąbez wymaganego zezwolenia materiał ów jądrowych i promieniotwórczych;

12) przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów;

13) wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej;

14) kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego;

15) kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego;

16) naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej;

17) zanieczyszczenia wód granicznych;

18) naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu;

19) prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP.

11. Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie:

1) odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej;

2) nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

3) przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej;

4) zobowiązania cudzoziemców do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

5) wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca;

6) wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do opuszczenia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

7) wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG;

8) rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych;

9) informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/zniszczonego;

10) informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych;

11) przyczyny przerwania podróży;

12) przyczyny przedłużenia kontroli;

13) przeprowadzenie kontroli osobistej;

14) wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej;

15) przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG;

16) odprawa graniczna poza kolejnością;

17) anulowanie stempla kontroli granicznej;

18) dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej;

19) zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie;

20) zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu;

21) zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu;

22) odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym;

23) sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej;

24) przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu;

25) odprawa osób bez dokumentów;

26) przeprowadzenie doprowadzeń;

27) nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony;

28) rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc;

29) odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej;

30) kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich;

31) przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych;

32) przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków;

33) rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe);

34) ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez przekroczenia granicy państwowej wbrew przepisom;

35) niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen;

36) rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen;

37) awaria systemów teleinformatycznych SG;

38) powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG;

39) przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza;

40) informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych;

41) wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego;

42) ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG;

43) dobicie/odbicie od/do brzegu jednostek pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi;
44) kontrola statku na polskich obszarach morskich;

45) odprawa statku;

46) przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich;

47) usterki jednostek pływających SG;

48) gotowość statków lotniczych do zadań;

49) informacja - zestawienie sił i środków;

50) informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu;

51) informacje dotyczące zakazu opuszczania statku.

12. Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych.

13. Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd.

14. Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS.

15. Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG:

1) kontrola zabezpieczenia pomieszczeń;

2) kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych;

3) użycie karty VIP depozytora;

4) użycie kluczy zapasowych;

5) niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy;

6) niezdanie kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy;

7) zagubienie lub niezwrócenie przepustki;

8) przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy;

9) ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy;

10) uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych;

11) uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony;

12) kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu;

13) zdanie/pobranie klucza;

14) depozyt;

15) alarmy;

16) awarie;

17) nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu;

18) rotacje wartowników na posterunkach;

16. Cel podróży cudzoziemca.
17. Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym.
18. Waluta, nominał i stały numer banknotu.

19. Kraj, nazwa i adres przewoźnika.

20. Współpraca z samorządami, prelekcje.

21. Działania reprezentacyjne.

22. Zdanie/pobranie sztandaru.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej.
Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG należy w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego KGSG.
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.

Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowani a.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  10

I. Nazwa zbioru informacji
PLATFORMA WYMIANY INFORMACJI (PWI)
II. Podstawa prawna
art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).
Zarządzenie nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r. w sprawie gromadzenia i przetwarzania w Systemie Teleinformatycznym - Platforma Wymiany Informacji danych statystycznych i informacji o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją (Dz. Urz. KGSG poz. 27, z późn. zm.).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
W PWI gromadzi się i przetwarza dane statystyczne i informacje o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją, w tym, o:
1) osobach przekraczających lub usiłujących przekroczyć granicę państwową wbrew przepisom;
2) obywatelach państw trzecich nielegalnie przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

3) osobach przemycających dokumenty,

4) cudzoziemcach przekazanych do RP przez służby innych państw.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
W systemie wyróżnia się trzy grupy użytkowników: administratorów, moderatorów i użytkowników, których obowiązki i uprawnienia zostały określone w Instrukcji systemu teleinformatycznego - PWI (§ 6 ust. 3 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r.). Nadzór nad PWI w Straży Granicznej sprawuj e Dyrektor Biura Analityczno - Sytuacyjnego Komendy Głównej Straży Granicznej. Nadzór nad PWI w oddziale Straży Granicznej sprawuje komendant oddziału Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  11

Nazwa zbioru informacji
BAZA DANYCH INTERPOLU
Podstawa prawna
1. Statut Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol, przyjęty w Wiedniu dnia 13 czerwca 1956 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1758).

2. art. 3 ust. 4 wspólnego stanowiska Rady nr 2005/69/WSiSW z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie wymiany niektórych danych z Interpolem (Dz.U.UE L 27 z dnia 29 stycznia 2005 r.).

3. art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r., z późn. zm.),

4. Porozumienie nr 27 Komendanta Głównego Policji i Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20.10.2008 r. w sprawie zasad i warunków udziału Straży Granicznej we współpracy prowadzonej przez Komendę Główną Policji w ramach Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol oraz w ramach Europejskiego Urzędu Policji - Europol, zmienione aneksem nr 1/12 z dnia 28.02.2012 r.

Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1.

1) Typ dokumntu;

2) Rodzaj dokumentu,

3) Kategoria dokumentu;

4) Państwo wydania;

5) Numer dokumentu;

6) Państwo wydania - nr ref.;

7) Numery serii od - do;

8) Część utraconej serii od numeru - do numeru;

9) Numer partii;

10) Rodzaj przestępstwa;

11) Państwo kradzieży;

12) Kraj zgłoszenia kradzieży;

13) Miejsce kradzieży;

14) Data kradzieży;

15) Data wprowadzenia do ASF;

16) Termin ważności;

17) Status dochodzenia;

18) Dodatkowe informacje;

19) Data urodzenia;

20) Odciski linii papilarnych;

21) Zdjęcia;

22) Powód wpisu.

2.

1) Nazwisko;

2) Imię;

3) Data urodzenia;

4) Miejsce urodzenia;

5) Obywatelstwo;

6) Ostrzeżenia;

7) Kategorie tożsamości;

8) Kraj urodzenia;

9) Płeć;

10) Zlecenia;

11) Nakazy aresztowania;

12) Opis tożsamości: wzrost, waga, włosy, budowa, oczy;

13) Dokumenty tożsamości: kategoria, kraj wydania, nr dokumentu;

14) Dane ojca (imię, nazwisko, data ur., płeć, miejsce urodzenia, nazwisko urodzenia, kraj urodzenia, pseudonim, obywatelstwo);

15) Dane matki (imię, nazwisko, data ur., płeć, miejsce urodzenia, nazwisko urodzenia, kraj urodzenia, pseudonim, obywatelstwo);

16) Lista aliasów;

17) Dane binarne;

18) Notyfikacje.

3.

1) Rodzaj pojazdu;

2) Marka;

3) Kolor;

4) Nr referencyjny;

5) Nr VIN;

6) Nr rejestracyjny;

7) Nr silnika;

8) Nr skrzyni biegów;

9) Rok rejestracji;

10) Data kradzieży;

11) Data wprowadzenia;

12) Kraj rejestracji;

13) Państwo kradzieży;

14) Kraj zgłoszenia kradzieży;

15) Miej see kradzieży.

Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej przez Policję.
Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 748).
Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  12

I. Nazwa zbioru informacji
ZINTEGROWANY SYSTEM INFORMACJI O SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I NAUCE POL-ON
II. Podstawa prawna
Art. 342 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1) imiona i nazwisko,

2) płeć,

3) PESEL, a w przypadku jego braku - numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało,

4) rok urodzenia,

5) nazwa państwa urodzenia,

6) obywatelstwo,

7) informacje o posiadaniu Karty Polaka,

8) informacje o przyjęciu na studia i ich odbywaniu.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny - dane przetwarzane będą w aplikacji przeglądarkowej POL-on.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  13

I. Nazwa zbioru informacji
APLIKACJA CENTRALNA PAŃSTWOWYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA AC PSZ
II. Podstawa prawna
1. art. 1 ust. 2 pkt 2, 2a, 4 lit. a, i, j, 13a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, z późn. zm.).

2. art. 90c ust. 11 pkt 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1409).

III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
W ramach zbioru przetwarzane są dane o których mowa w art. 90c ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma informatyczna - sprawdzenia w aplikacji AC PSZ.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
VI. Okres przechowywania informacji
Dane przechowywane są przez okres 10 lat.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  14

I. Nazwa zbioru informacji
CENTRALNY REJESTR WYDANYCH ORAZ UNIEWAŻNIONYCH KART POLAKA
II. Podstawa prawna
art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka (Dz. U. z 2019 r. poz. 1598, z późn. zm.).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1) imię i nazwisko;

2) data i miejsce urodzenia;

3) płeć;

4) adres stałego zamieszkania za granicą;

5) obywatelstwo albo status bezpaństwowca;

6) narodowość;

7) obywatelstwo i narodowość rodziców, dziadków lub pradziadków (jeżeli dane zostały wskazane).

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma informatyczna - dane przetwarzane w aplikacji przeglądarkowej.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór udostępniony Straży Granicznej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 24 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).
VIII. Uwagi