Zmiana zarządzenia w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji.
Dz.Urz.KGSG.2016.117
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 129
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 20 grudnia 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji
"33) CBD EWIDA II moduł: P-EWIDA, T-EWIDA i A-EWIDA, określony w załączniku nr 30c do zarządzenia ;
34) Centralna Baza Danych EWIDA (CBD EWIDA), określony w załączniku nr 30d do zarządzenia;
35) Książka kontroli osób zatrzymanych, określony w załączniku nr 30e do zarządzenia;
36) Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy, prowadzenia działalności gospodarczej oraz powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom, określony w załączniku nr 30f do zarządzenia.",
"28) Hurtownia Danych (HD) Cudzoziemiec, określony w załączniku nr 58 do zarządzenia";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
I. Nazwa zbioru informacji |
Centralna Baza Danych Straży Granicznej |
System Wspomagania Kierowania |
II. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). 2.Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1990 z późn. zm.). 3.Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1836). 4.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 930 z późn. zm.). 5.Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2014 r. poz. 1525 z późn. zm.). 6.Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz. U. z 2014, poz. 1392 z późn. zm.). 7.Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1834 z późn. zm.). 8.Ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1048). 9.Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 758). 10.Ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1203 z późn. zm.). 11.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.). 12.Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm.). 13.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 grudnia 2015 r. w sprawie badań na zawartość alkoholu w organizmie (Dz. U. z 2015 r. poz. 2153). 14.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. z 2014 r. poz. 948). 15.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
l.Dane personalne w zakresie: -nazwiska i imiona, -data i miejsce urodzenia, -adres zamieszkania lub pobytu, -numer ewidencyjny PESEL, -nazwisko rodowe, -imię ojca, -płeć, -obywatelstwa, -narodowość. 2.Inne dane osobowe w zakresie: -pochodzenia etnicznego, |
-przekonania religijnego, -przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich, -odmowa spożywania posiłków, -ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym, -skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu, -dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania, -informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika. |
3.Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie: -rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, -organ wydający, -kraj i miejsce wydania, -data wydania i data ważności dokumentu tożsamości, |
4.Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie: -rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego, -organ wydający, kraj i miejsce wydania, -data wydania i data ważności dokumentu pobytowego. |
5.Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dotyczące osoby w zakresie: -rodzaj, seria i numer dokumentu, -organ wydający, -kraj i miejsce wydania, -data wydania i data ważności dokumentu. |
6.Dane dotyczące pojazdu w zakresie: -rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu, -numer rejestracyjny pojazdu, -kraj rejestracji, -rok produkcji pojazdu, -numer VIN, -numer silnika pojazdu, |
7.Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie: -rodzaj, seria i numer dokumentu, -organ wydający, -kraj i miejsce wydania, -data wydania i data ważności dokumentu. |
8.Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie: -rodzaj, seria i numer dokumentu, -organ wydający dokument, -kraj i miejsce wydania, -data wydania i data ważności dokumentu, -rodzaj i zakres posiadanych uprawnień, -dane polisy ubezpieczyciela. |
9.Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie: -numer LDAP, -dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG, -strukturę organizacyjną i etatową SG, -zakres uprawnień, -historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG, -rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach, -lokalizacja i charakter pełnionych służb, |
-zapis przebiegu i zmian służby, -spostrzeżenia ze służby, -wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi, -rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb, -zadania stałe do służby, -formy służby, -miejsca realizacji zadań. 10.Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG między innymi: -informacje dotyczące przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom, -informacje dotyczące innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej, -informacje dotyczące prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, -informacje dotyczące prowadzenia postępowania na podstawie Kodeksu postępowania administracyjnego, -informacje dotyczące przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia materiałów jądrowych i promieniotwórczych, -informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów, -informacje dotyczące wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej, -informacje dotyczące kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego, -informacje dotyczące kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego, -informacje dotyczące naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej, -zanieczyszczenia wód granicznych, -informacje dotyczące naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu, -informacje dotyczące prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. 11.Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie: -odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej, -nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, -przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej, -zobowiązanie cudzoziemca do powrotu, -wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca, -wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu, -wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG, -rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych, -informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/ zniszczonego, -informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych, -przyczyny przerwania podróży, -przyczyny przedłużenia kontroli, -przeprowadzenie kontroli osobistej, -wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej, -przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG, |
-odprawa graniczna poza kolejnością, -anulowanie stempla kontroli granicznej, -dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej, -zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie, -zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu, -zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu, -odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym, -sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej, -przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu, -odprawa osób bez dokumentów, -przeprowadzenie konwojów/doprowadzeń, -nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony, -rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc, -odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej, -kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich, -przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych, -przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków, -rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe), -ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez pgpwp, -niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen, -rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen, -awaria systemów teleinformatycznych SG, -powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG, -przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza, -informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych, -wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego, -ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG, -dobicie/odbicie od/do brzegu środków pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi, -kontrola statku na polskich obszarach morskich, -odprawa statku, -przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich, -usterki jednostek pływających SG, -gotowość statków lotniczych do zadań, -informacja - zestawienie sił i środków, -informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu, -informacje dotyczące zakazu opuszczania statku. 12.Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych. 13.Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd. 14.Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS. 15.Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG: -kontrola zabezpieczenia pomieszczeń, -kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych, -użycie karty VIP depozytora, -użycie kluczy zapasowych, -niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy, -niezdarne kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy, -zagubienie lub niezwrócenie przepustki, |
-przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy, -ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy, -uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych, -uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony, -kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu, -zdanie/pobranie klucza, -depozyt, -alarmy, -awarie, -nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu, -rotacje wartowników na posterunkach. 16.Cel podróży cudzoziemca, 17.Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym. 18.Waluta, nominał i stały numer banknotu. 19.Kraj, nazwa i adres przewoźnika. 20.Współpraca z samorządami, prelekcje. 21.Działania reprezentacyjne. 22.Zdanie/pobranie sztandaru. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej. Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG leży w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego KGSG. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej i Dyrektortem - Szefem Sztabu Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
I. Nazwa zbioru informacji |
Ewidencja wyników kontroli bezpieczeństwa, radiometrycznej i chemicznej osób, towarów i środków transportu |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
Art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1) data i godzina kontroli; 2) w przypadku kontroli osoby diagnozowanej izotopami promieniotwórczymi odpowiedni wpis informujący o tym; 3) dane nadawcy i odbiorcy (dot. firm przewozowych); 4) imię i nazwisko osoby dokonującej kontroli. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System tradycyjny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. |
2. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej. |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
I. Nazwa zbioru informacji |
Mandaty karne |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). 2.Ustawa z dnia 24 sierpnia 2001r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1713). 3.Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 201 z późn. zm.). 4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz. U. poz. 488). 5.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 kwietnia 2014 r. w sprawie wykroczeń, za które funkcjonariusze Straży Granicznej są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 539 z późn. zm.). 6.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie właściwości miejscowej naczelnika urzędu skarbowego uprawnionego do poboru należności wynikających z grzywien nałożonych w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz.1977). 7.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2016 r. w sprawie postępowania w zakresie formularzy mandatu karnego, mandatów karnych generowanych przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego oraz podmiotów nabywających odpłatnie formularze mandatu karnego (Dz U. poz.151). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
Dane zawarte w odcinkach formularza mandatu karnego określonego w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 201 z późn. zm.), oraz formularzu, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz. U. poz. 488 z późn. zm.). |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma papierowa i elektroniczna. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
1.Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. 2.Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej. |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
I. Nazwa zbioru informacji |
Cudzoziemcy zakwalifikowani i opuszczający terytorium RP w ramach dobrowolnych powrotów |
II. Podstawa prawna |
Art. 1 ust 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1)nazwiska i imiona; 2)data urodzenia; 3)obywatelstwo; 4)status prawny; 5)numer w SI Pobyt; 6)data wyjazdu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 7)miejsce przekroczenia granicy; 8)płeć; 9)decyzja SG. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Funkcjonariusze Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Zbiór prowadzony jest w Zarządzie do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej. |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
I. Nazwa zbioru informacji |
Platforma Wymiany Informacji (PWI) |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
1.Art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Graniczne] (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). 2.Zarządzenie nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r. w sprawie gromadzenia i przetwarzania w Systemie Teleinformatycznym - Platforma Wymiany Informacji danych statystycznych i informacji o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją (Dz. Urz. KGSG poz. 27 z późn. zm.). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
W PWI gromadzi się i przetwarza dane statystyczne i informacje o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją, w tym, o: 1) osobach przekraczających lub usiłujących przekroczyć granicę państwową wobec przepisom; 2) obywatelach państw trzecich nielegalnie przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 3) cudzoziemcach nielegalnie wykonujących pracę lub prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
W systemie wyróżnia się trzy grupy użytkowników: administratorów, moderatorów i użytkowników, których obowiązki i uprawnienia zostały określone w Instrukcji systemu teleinformatycznego - PWI (§ 6 ust. 3 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r.). Nadzór nad PWI w Straży Granicznej sprawuje Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Komendy Głównej Straży Granicznej. Nadzór nad PWI w oddziale Straży Granicznej sprawuje komendant oddziału Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167) |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 6
I. Nazwa zbioru informacji |
System Obsługi Cudzoziemców (SOC) |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
Art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Graniczne] (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1. Dane dotyczące obiektu alertu: 1) obiekt alertu; 2) status alertu; 3) identyfikator alertu; 4) data ważności alertu; 5) numer SG; 6) numer akt cudzoziemca. 2. Dane personalne dotyczące alertu - osoba: 1) nazwiska; 2) znaki diakrytyczne w nazwisku; 3) nazwisko rodowe; 4) poprzednie nazwisko; 5) alias / pseudonim; 6) imię i nazwisko matki; 7) imiona; 8) znaki diakrytyczne w imieniu; 9) imię przy urodzeniu; 10) imię ojca; 11) data urodzenia; 12) miejsce urodzenia; 13) numer PESEL; 14) obywatelstwa; 15) płeć; 16) miejsce zamieszkania. 3. Dodatkowe dane dotyczące alertu - osoba: 1) dane binarne w postaci fotografii i odcisków palców; 2) typ danych binarnych; 3) pochodzenie danych binarnych; 4) numer danych binarnych; 5) kategoria tożsamości; 6) ostrzeżenia co do tożsamości; 7) numer aliasu tożsamości; 8) wykroczenia popełnione przez osobę; 9) podstawa prawna popełnionego wykroczenia. 4. Dane dotyczące dokumentu tożsamości alertu - osoba: |
1) kategoria dokumentu tożsamości; 2) rodzaj dokumentu tożsamości; 3) kraj wydania dokumentu tożsamości; 4) numer dokumentu tożsamości; 5) dodatkowy numer dokumentu tożsamości; 6) data wydania dokumentu tożsamości; 7) data ważności dokumentu tożsamości; 8) organ wydający dokument tożsamości; 9) miejsce wydania dokumentu tożsamości. 5. Dane dotyczące alertu - dokument wydany: 1) kategoria dokumentu wydanego; 2) rodzaj dokumentu wydanego; 3) kraj wydania; 4) numer dokumentu wydanego; 5) drugi numer dokumentu wydanego; 6) data utraty dokumentu wydanego; 7) informacja o dokumencie; 8) data wydania dokumentu; 9) data ważności dokumentu; 10) miejsce wydania dokumentu; 11) organ wydający dokument; 12) opis dokumentu wydanego; 13) imię i nazwisko oraz data urodzenia i płeć z dokumentu. 6. Dane dotyczące alertu - blankietu dokumentu: 1) kategoria blankietu dokumentu; 2) rodzaj blankietu dokumentu; 3) kraj wydania blankietu dokumentu; 4) wzór serii i numeru dokumentu; 5) zakres blankietów dokumentów; 6) numer początkowy blankietu dokumentu; 7) numer końcowy blankietu dokumentu; 8) data utraty blankietu dokumentu; 9) informacja o blankiecie dokumentu; 10) opis blankietu dokumentu. 7. Dane dotyczące alertu - obiekt bez danych (fotografia): 1) kategoria obiektu bez danych; 2) opis obiektu bez danych; 3) fotografia. 8. Dane dotyczące osób: 1) nazwiska i imiona; 2) data urodzenia; 3) płeć; 4) obywatelstwo; 5) alias/pseudonimy; 6) numer PESEL; 7) nazwisko rodowe; 8) imię przy urodzeniu; |
9) adres zamieszkania lub pobytu. 9. Dane dotyczące dokumentów: 1) rodzaj; 2) seria i nr; 3) data i kraj wydania; 4) data ważności i utraty; 5) organ i miejsce wydania; 6) opis dokumentu; 7) informacje dodatkowe; 8) dane binarne. 10. Dane płatnika składek: 1) numer NIP; 2) numer REGON; 3) numer PESEL; 4) kod rodzaju działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności; 5) typ dokumentu tożsamości; 6) seria i numer dokumentu tożsamości; 7) nazwa skrócona; 8) imię płatnika; 9) nazwisko płatnika; 10) adres siedziby; 11) adres do korespondencji; 12) adresy miejsca prowadzenia działalności; 13) dane o cudzoziemcach zgłoszonych do ubezpieczeń przez płatnika składek (kod tytułu ubezpieczenia, obywatelstwo, liczba zgłoszonych ubezpieczonych - cudzoziemców). 11. Dane szczegółów wniosków konsultacji wizowych: 1) ID Komunikatu; 2) ReferenceNumberOfExchange; 3) VIS Application Number; 4) status wniosku; 5) organ wysyłający; 6) miejsce i państwo złożenia wniosku; 7) organ autoryzacji; 8) reprezentacja; 9) cel podróży; 10) cel podróży inny; 11) cel podróży rozporządzenia; 12) członek rodziny ob. UE; 13) typ sprawy; 14) data założenia sprawy; 15) termin realizacji; 16) oryginalny termin realizacji; 17) priorytet; 18) komentarz konsula; 19) komentarz dot. aplikującego; 20) komentarz dot. celu podróży; 21) szkoła; 22) planowana data wjazdu; 23) planowana data wyjazdu; 24) planowany czas pobytu; |
25) planowane miejsce i państwo przekroczenia granicy; 26) główne miejsce pobytu; 27) planowana trasa tranzytu; 28) cel wydania wizy; 29) zawód; 30) nazwa pracodawcy. Wynik sprawdzeń w bazach danych: Ewidencja Zleceń (EZ), KSIP (kopii lokalnej OPIS), SIS, VIS, Centralny Rejestr Zezwoleń Małego Ruchu Granicznego (CRZ MRG). |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. 2. Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej. 3. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki KGSG, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji KGSG, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych. 4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki KGSG, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. 5. Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
I. Nazwa zbioru informacji | |
Statystyki Pionu Granicznego | |
II. Podstawa prawna | |
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1643, 1948, 1955), a w szczególności art. 1 ust. 2 pkt 9. | |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji | |
1. Moduł administracyjny - użytkownicy: - LDAP, - Imiona, - nazwiska, - lokalizacja, - nr telefonu, - uprawnienia, - status aktywności. 2. Ruch graniczny: - kod jednostki SG, - nazwa jednostki SG, - rodzaj przejścia granicznego, - data, - typ, - liczba osób wg rodzaju ruchu, - liczba załogi/obsługi wg środka transportu, - kierunek odprawy, - obywatelstwo, - liczba odprawionych środków transportu z podziałem na rodzaj środka transportu. 3. Kontrola tachografów: - data, - jednostka SG, - kraj rejestracji pojazdu kontrolowanego tachografu, - rodzaj tachografu, - kategoria drogi, - liczba dokonanych kontroli. 4. Patrole ze stroną sąsiednią: - data, - jednostka SG, - odcinek granicy, - rodzaj patrolu z podziałem na kraj patrolu, - efekty patrolu z podziałem na rodzaj wykonanych kontroli, zatrzymań i ujawnionego przemytu. 5. Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych: | |
- data, - jednostka SG, - liczba wspólnych patroli na obszarach kolejowych z podziałem na służby, - liczba funkcjonariuszy uczestniczących w patrolach z podziałem na służby, - liczba wspólnych działań prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby, - liczba funkcjonariuszy uczestniczących we wspólnych działaniach prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby, - liczba informacji przekazanych przez Straż Graniczną do innych służb, z podziałem na odpowiednie służby - liczba informacji uzyskanych od innych służb, z podziałem na odpowiednie służby, - liczba zatrzymanych osób, - liczba wylegitymowanych osób, - liczba pouczeń, - liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru, - szacunkowa wartość ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru, - liczba skontrolowanego bagażu, - liczba skontrolowanego taboru kolejowego, - liczba wykorzystanego sprzętu będącego w dyspozycji SG z podziałem na rodzaj sprzętu. | |
6. Centra Współpracy/Punkty Konsultacyjne: - data, - jednostka SG, - liczba zapytań/wniosków skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę, - liczba zapytań/informacji skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę, - liczba zapytań/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę, - liczba zapytań/informacji kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę, - liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych do Polski z podziałem na służbę, - liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych do Polski z podziałem na służbę, - liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na służbę, - liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych z Polski z podziałem na służbę. | |
7. Udostępnianie informacji granicznej: - data, - jednostka/komórka udzielająca odpowiedzi, - nazwa organu wnioskującego, - liczba wniosków o udostępnienie informacji granicznej, - liczba zapytań z podziałem na obiekty. | |
8. Nadzór SG nad kontrolą bezpieczeństwa: - data, - jednostka SG, - liczba naruszeń/uchybień z podziałem na rodzaj. | |
9. Kontrole z zakresu ruchu drogowego: - data, - jednostka SG, - liczba wylegitymowanych osób, - liczba skontrolowanych pojazdów, - liczba osób zatrzymanych, - liczba pouczeń, - liczba nałożonych mandatów karnych, - liczba wniosków skierowanych do sądu, - liczba naruszeń przepisów ruchu drogowego z podziałem na przyczynę, | |
- liczba odmów przekroczenia granicy z podziałem na kraj rejestracji pojazdu. 10. Realizacja krajowej strategii kontroli: - data, - jednostka SG, - rodzaj tachografu, - liczba skontrolowanych dni pracy kierowców z podziałem na kraj rejestracji pojazdu, - przydzielony limit z podziałem na jednostki SG, - procent wykonania strategii w poszczególnych jednostkach SG. 11. Inspekcja ochrony roślin: - data, - jednostka SG, - liczba przypadków udzielania pomocy ze strony SG w trakcie rewizji celnych towarów podlegających kontroli z zakresu prawidłowej identyfikacji towarów, - liczba szkoleń z podziałem na organizatora, - liczba uczestników szkoleń z podziałem na służbę, - liczba spotkań z podziałem na organizatora, 12. Działania kontrolno-prewencyjne na rzecz poprawy BRD: - data, - jednostka SG, - liczba akcji kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji, - liczba funkcjonariuszy SG biorących udział w akcjach kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji, - liczba skontrolowanych osób z podziałem na rodzaj przeprowadzonej akcji kontrolnej, - liczba osób z podziałem na rodzaj sankcji i rodzaj przeprowadzonej akcji, - liczba skontrolowanych pojazdów z podziałem na rodzaj pojazdu i rodzaj akcji, - liczba ujawnionych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia prawa o ruchu drogowym i rodzaj akcji. 13. Wspólne placówki: - data, - jednostka SG, - liczba kontroli z podziałem na obiekt, - liczba zatrzymanych/ujętych osób z podziałem na obywatelstwo, powód zatrzymania/ujęcia oraz służbę dokonującą zatrzymania/ujęcia, - liczba nałożonych mandatów karnych z podziałem na kwotę i służbę nakładającą mandat, - liczba ujawnionej kradzieży z podziałem na rodzaj towaru i wartość, - liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru i wartość. | |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji | |
System informatyczny. | |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. | |
1. Dane będą pozyskiwane i wprowadzane na bieżąco przez jednostki organizacyjne SG. 2. Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. 3. Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. | |
4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania. | |
VI. Okres przechowywania informacji | |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. | |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. | |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167). | |
Uwagi | |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
I. Nazwa zbioru informacji |
CBD EWIDA II moduł P-EWIDA, T-EWIDA i A-EWIDA |
II. Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). 2.Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930). 3.Zarządzenie nr 26 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 15 kwietnia 2013 r. w sprawie wykonywania przez Straż Graniczną kryminalnej analizy operacyjnej i elektronicznego przetwarzania informacji kryminalnych (Dz. Urz. KGSG poz. 33 z późn. zm.). 4.Zarządzenie nr KG-BP-PF-91/15 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 24 listopada 2015 r. w sprawie wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz prowadzenia ewidencji operacyjnej Straży Granicznej. 5. Zarządzenie nr Z-1 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 4 stycznia 2010 r. w sprawie prowadzenia ewidencji dotyczącej wykonywanych przez Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej czynności operacyjno-rozpoznawczych z późn. zm. 6 Zarządzenie nr 128 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji przez Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w module A-EWIDA Centralnej Bazy Danych EWIDA II (Dz. Urz. KGSG poz. 116). |
III.Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
Dane osoby: 1)imię i nazwisko; 2)imiona i nazwiska poprzednie; 3)imiona rodziców; 4)nazwisko rodowe matki; 5)data i miejsce urodzenia; 6)narodowość, obywatelstwo; 7)pseudonim; 8)stan cywilny; 9)nr ewidencyjny PESEL; 10)adres zamieszkania lub pobytu; 11)NIP; 12)REGON; 13)płeć; 14)znaki szczególne; 15)wykształcenie; 16)zawód wyuczony, wykonywany; 17)zatrudnienie, miejsce pracy, adres pracy; 18)dokumenty zdjęcia; 19)data zgonu. Dane pojazdu: 1)rodzaj; 2)marka; 3)model; 4)rok produkcji; 5)kolor nadwozia; 6)zdjęcia pojazdu; 7)nr rejestracyjny; 8)nr nadwozia VIN; |
9)nr silnika. Rzeczy: 1)kategoria; 2)rodzaj; 3)marka; 4)nr seryjny; 5)IMEI. Dokumenty: 1)rodzaj; 2)seria i numer; 3)organ wydający; 4)data wydania; 5)data ważności; 6)e-identyfikatory (identyfikatory komunikacyjne); 7)typ; 8)numer. Podmioty: 1)nazwa; 2)nr KRS; 3)REGON; 4)NIP; 5)nr EDG; 6)EDG prowadzone przez; 7)adres siedziby. Rachunki bankowe itp.: 1)typ; 2)rodzaj; 3)nr rachunku; 4)nazwa instytucji; 5)lokalizacja instytucji (kraj, adres); 6)środki. Dodatkowe dane: -obszary przestępstw, -charakter zainteresowania osobą. 1)rodzaj osoby, zakończenie osoby w sprawie, data zakończenia; 2)zastrzeżenie koordynacyjne, data zastrzeżenia, data odwołania, szczegółowa wiedza bądź umiejętności; 3)adres; 4)data zastrzeżenia; 5)data odwołania. Informacje, o których mowa w ust. 2 obejmują w szczególności dane identyfikacyjne: -przestępstwo, instytucję, szkołę, organizację lub inny podmiot nie będący osobą fizyczną, -adres/miejsce, -numer urządzenia telekomunikacyjnego lub zakończenia sieci, adres (konto) poczty elektronicznej lub inne adresy albo numery pozostałych urządzeń wykorzystywanych do przekazu informacji, -pojazd mechaniczny lub inny pojazd, -dokument, przedmiot lub jego część składową, -grupę przestępczą, -zdarzenie, -transakcję/przepływ środków finansowych, -czynności realizowane przez Straż Graniczną lub inne organy ścigania, |
-czyn zabroniony, -osoby podejrzane o popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego, osoby o nieustalonej tożsamości lub usiłujące ukryć swą tożsamości oraz inne osoby pozostające w zainteresowaniu Straży Granicznej. Informacje dotyczące osób podejrzanych ściganych z oskarżenia publicznego, osób o nieustalonej tożsamości lub usiłujących ukryć swą tożsamość mogą obejmować także dane, o których mowa w art. 10a ust. 2 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Komendant Główny Straży Granicznej oraz funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzonych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII.Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacjom zawartym w zbiorze nadano maksymalną klauzulę "tajne" w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII.Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
I. Nazwa zbioru informacji |
Centralna Baza Danych EWIDA (CBD EWIDA) |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
1. Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). 2. Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930). 3. Zarządzenie nr 22 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zasad nadzoru służbowego nad prowadzeniem postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną oraz wprowadzenia instrukcji w sprawie postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną (Dz. U. KGSG poz. 21 z późn. zm). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1) imię i nazwisko; 2) PESEL; 3) nazwisko rodowe; 4) imię ojca; 5) imię matki; 6) nazwisko panieńskie matki; 7) obywatelstwo; 8) narodowość; 9) pseudonim; 10) imiona i nazwiska poprzednie; 11) kraj urodzenia; 12) miejsce urodzenia; 13) stan cywilny; 14) pseudonim; 15) data zgonu; 16) NIP; 17) REGON; 18) wykształcenie; 19) zawód wyuczony; 20) zawód wykonywany; 21) miejsce zatrudnienia; 22) adres zamieszkania; 23) rodzaj i numer dokumentu tożsamości; 24) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości; 25) organ wydający dokument; 26) dane określone w art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 lipca 2001r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
Forma tradycyjna w architekturze rozproszonej oraz przy wykorzystaniu systemu informatycznego |
CBD EWIDA. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Komendant Główny Straży Granicznej oraz funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzonych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Zbiór przetwarzany jest w jednostkach organizacyjnych SG. |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
I. Nazwa zbioru informacji |
Książka kontroli osób zatrzymanych |
II. Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1749). 2. § 36 ust. 1 pkt 4 Instrukcji w sprawie prowadzenia postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną stanowiącej załącznik do Zarządzenia nr 22 KGSG z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zasad nadzoru służbowego nad prowadzeniem postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną oraz wprowadzenia Instrukcji w sprawie prowadzenia postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną (Dz. U. KGSG poz. 21 z późn.zm). |
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji |
1) nazwiska i imiona; 2) imiona rodziców; 3) data urodzenia; 4) miejsce urodzenia; 5) miejsce zamieszkania lub pobytu; 6) PESEL; 7) obywatelstwo; 8) seria i nr dowodu osobistego; 9) numer wizy. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System tradycyjny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
1. Funkcjonariusze i pracownicy SG gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji 2. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno - Śledczego KGSG |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
ZAŁĄCZNIK Nr 11
I. Nazwa zbioru informacji |
Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy, prowadzenia działalności gospodarczej oraz powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
Art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji Dane osobowe: -nazwiska, imiona, -data i miejsce urodzenia, obywatelstwa, -adres zamieszkania lub pobytu, -nr PESEL. Dane dotyczące dokumentu tożsamości: -rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, -kraj i miejsce wydania, -organ wydający, -data wydania i data ważności dokumentu tożsamości. Dane dotyczące podmiotu/przedsiębiorcy: -nazwa, -NIP, -REGON, -KRS, -Adres. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System tradycyjny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych SG. |
ZAŁĄCZNIK Nr 12
I. Nazwa zbioru informacji |
API |
II. Podstawa prawna |
1. Dyrektywa Rady 2004/82/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie zobowiązania przewoźników do przekazania danych pasażerów (Dz. Urz. UE L 261 z 6.8.2004, s. 24). 2. Ustawa z dnia 12 października 1990 o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955) - art. 9 ust. 7 pkt 2 i 5. 3. Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 605 z późn.zm). 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 października 2012 r. w sprawie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących przekazywania Straży Granicznej informacji przez przewoźników lotniczych (Dz. U. poz. 1249). 5. Zarządzenie nr 94 KG SG z dnia 24 grudnia 2012 r. w sprawie przetwarzania informacji API w Straży Granicznej (Dz. U. KGSG poz. 86). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1) imię lub imiona oraz nazwisko w pełnym brzmieniu; 2) data urodzenia; 3) numer i rodzaj dokumentu podróży; 4) obywatelstwo; 5) nazwa przejścia granicznego, w którym nastąpi przekroczenie granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej; 6) numer lotu/rejsu; 7) liczba pasażerów statku powietrznego; 8) lotnisko wejścia pasażera na pokład statku powietrznego w celu odbycia lotu; 9) data i czas otrzymania informacji API; 10) numer lotu/rejsu; 11) data i czas startu statku powietrznego oraz nazwa lotniska startu; 12) data i czas lądownia statku powietrznego oraz nazwa lotniska lądowania; 13) informacja o wynikach sprawdzonych informacji API; 14) statusy otrzymanej informacji API; 15) komentarz. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Do zakończenia na terytorium RP kontroli granicznej pasażerów danego lotu, jednak nie później niż po upływie 24 godzin od chwili przekazania informacji przez przewoźnika lotniczego. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
I. Nazwa zbioru informacji |
Baza Danych Interpolu I-24/7 |
II. Podstawa prawna |
1. Statut uchwalony w 1956 roku, w czasie 25 Sesji Zgromadzenia Ogólnego w Wiedniu wraz z poprawkami. 2. art. 3 ust. 4 wspólnego stanowiska Rady nr 2005/69/WSiSW z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie wymiany niektórych danych z Interpolem (Dz. Urz. UE L 27 29.01.2005, s. 61). 3. Porozumienie nr 27 Komendanta Głównego Policji i Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20 października 2008 r. w sprawie zasad i warunków udziału Straży Granicznej we współpracy prowadzonej przez Komendę Główną Policji w ramach Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol oraz w ramach Europejskiego Urzędu Policji - Europol. |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1) typ dokumntu; 2) państwo wydania; 3) numer dokumentu; 4) państwo wydania - nr ref.; 5) numery serii od - do; 6) numer partii; 7) rodzaj przestępstwa; 8) państwo kradzieży; 9) kraj zgłoszenia kradzieży; 10) miejsce kradzieży; 11) data kradzieży; 12) data wprowadzenia do asf; 13) termin ważności; 14) status dochodzenia; 15) dodatkowe informacje. imię, nazwisko; 16) data urodzenia; 17) odciski linii papilarnych; 18) zdjęcia. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 14
I. Nazwa zbioru informacji |
KCIK |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
1.art. 19 pkt 3 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930). 2.Porozumienie Komendanta Głównego Straży Granicznej i Komendanta Głównego Policji z dnia 17 czerwca 2004 r. w sprawie współdziałania Straży Granicznej i Policji. |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
Zgodnie z ww. przepisami. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacjom zawartym w zbiorze nadano maksymalną klauzulę "poufne" w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 15
I. Nazwa zbioru informacji |
OPERA |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
1. art. 16, 20-23, 29-31, 38 i 39 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1624 z dnia 14 września 2016 r. w sprawie Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej oraz zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/399 i uchylające rozporządzenie (WE) nr 863/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Rady (WE) nr 2007/2004 i decyzję Rady 2005/267/WE (Dz. U. L 251 z 16.09.2016, str. 3). 2. art. 147o i 147p ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1. Dane dotyczące funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej biorących udział we wspólnych operacjach /projektach pilotażowych / szybkich interwencjach, tj. imię i nazwisko, stopień Straży Granicznej, data urodzenia, narodowość, nr tel., adres e-mail, adres korespondencyjny w miejscu pracy, dane kontaktowe w miejscu pracy, nazwa przedsięwzięcia, w które funkcjonariusz / pracownik jest zaangażowany, czas trwania przedsięwzięcia, miejsce i czas zaangażowania funkcjonariusza / pracownika, określenie profilu specjalnościowego członka puli Europejskich Zespołów Straży Granicznych (EBGT), kompetencje, umiejętności, odbyte szkolenia, dotychczasowe zaangażowanie w przedsięwzięcia prowadzone przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - zwaną dalej "Frontex", broń: (typ, model, nr broni, rodzaj amunicji), inne środki przymusu bezpośredniego będące na wyposażeniu funkcjonariusza (np.: kajdanki, pałki, gaz, itp. ...). 2. Dane dotyczące funkcjonariuszy i pracowników innych państw członkowskich, którzy przyjadą do Polski jako do państwa goszczącego wspólne operacje / projekty pilotażowe / szybkie interwencje, tj. imię i nazwisko, stopień, data urodzenia, narodowość, nr tel., adres e-mail, adres korespondencyjny w miejscu pracy, dane kontaktowe w miejscu pracy, nazwa przedsięwzięcia, w które funkcjonariusz / pracownik jest zaangażowany, czas trwania przedsięwzięcia, miejsce i czas zaangażowania funkcjonariusza / pracownika, określenie profilu specjalnościowego członka puli Europejskich Zespołów Straży Granicznych (EBGT), kompetencje, umiejętności, odbyte szkolenia, dotychczasowe zaangażowanie w przedsięwzięcia prowadzone przez Frontex, broń: (typ, model, nr broni, rodzaj amunicji), inne środki przymusu bezpośredniego będące na wyposażeniu funkcjonariusza (np.: kajdanki, pałka, gaz, itp. ...). 3. Dane dotyczące sprzętu technicznego będącego w posiadaniu Straży Granicznej, który może zostać wykorzystany we wspólnych operacjach / projektach pilotażowych / szybkich interwencjach oraz jego przydziału. 4. Dane dotyczące sprzętu technicznego będącego w posiadaniu innych państw członkowskich który może zostać wykorzystany we wspólnych operacjach / projektach pilotażowych / szybkich interwencjach oraz jego przydziału. 5. Inne informacje niezbędne do udziału funkcjonariuszy i pracowników oraz wykorzystania sprzętu technicznego w przedsięwzięciach koordynowanych przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - Frontex, a wynikające ze specyfiki prowadzonych działań. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
Opera jest aplikacją służącą do obsługi Wspólnych Operacji i Projektów Pilotażowych koordynowanych przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - Frontex, w tym również organizacji i koordynacji operacji w przypadku, gdy Polska jest krajem goszczącym. |
ZAŁĄCZNIK Nr 16
I. Nazwa zbioru informacji |
OPIS SG - wyciąg z bazy policyjnej KSIP |
II. Podstawa prawna |
1. art. 10aa ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz.1643, 1948, 1955). 2. Porozumienie Komendanta Głównego Straży Granicznej i Komendanta Głównego Policji z dnia17 czerwca 2004 r. w sprawie współdziałania Straży Granicznej i Policji. |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
Zgodnie z ww. przepisami. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 17
I. Nazwa zbioru informacji |
System Informacyjny Schengen (SIS) |
II. Podstawa prawna |
art. 3 ust. 1 pkt 6 i 7 oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 - 7 ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1203 t.j. z późn. zm.). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
Dane określone w art. 20 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) Nr 1987/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz. Urz. UE L 381 z 28.12.2006, str. 4, z późn. zm.) oraz dane określone w art. 20 ust. 1-3 decyzji Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz. Urz. UE L 205 z 07.08.2007, str. 63, z późn. zm.). |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 18
I. Nazwa zbioru informacji |
PHICS - system kontrolno-informacyjny dla portów polskich |
II. Podstawa prawna |
1.Konwencja o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego sporządzana w Londynie dnia 9 kwietnia 1965 r. (Dz. U. z 1969 r. poz. 236). 2.Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/65/UE z dnia 20 października 2010 r. w sprawie formalności sprawozdawczych dla statków wchodzących do lub wychodzących z portów państw członkowskich i uchylająca dyrektywę 2002/6/WE. (Dz. Urz. UE L 283, z 29.10.2010, s.1). 3.Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 4 grudnia 2012 r. w sprawie Narodowego Systemu Monitorowania Ruchem Statków i Przekazywania Informacji (Dz. U. poz. 1412). 4.Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 22 czerwca 2012 r. w sprawie formularza ewidencyjnego oraz formularzy sprawozdawczych dla statków morskich (Dz. U. poz. 761). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
1.Ogólne informacje + 65 na temat statku: nazwa statku, bandera statku, nr IMO, sygnał wywoławczy, poprzedni port, data i godzina planowanego przybycia/wyjścia do/z portu, miejsce cumowania statku, Agencja klarująca statek. 2.Listy załogi i listy pasażerów statków przedstawione w systemie w formie odrębnych dokumentów: imię lub imiona oraz nazwisko w pełnym brzmieniu, stanowisko, obywatelstwo, kraj urodzenia, miejsce urodzenia, data urodzenia, rodzaj dokumentu tożsamości, nr dokumentu tożsamości, kraj wydania dokumentu, nr wizy lub dokumentu pobytowego. 3.Dodatkowe informacje na temat statku: 10 ostatnich portów z deklaracji ochrony, występujący na statku pasażerowie na gapę, znajdująca się na statku broń i amunicja, manifest ładunków niebezpiecznych, manifest odpadów znajdujących się na statku. 4.Wyniki przeprowadzonych sprawdzeń. 5.Komentarz. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków. |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej. |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji. |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 19
I. Nazwa zbioru informacji |
Hurtownia Danych (HD) Cudzoziemiec. |
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji |
art. 13, art. 429 ust. 1 pkt 1, 3-7 i 9-12 oraz art. 430 oraz art. 450 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 poz. 1990). |
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji |
Zgodnie z ww. przepisami. |
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji |
System informatyczny. |
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków |
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej |
VI. Okres przechowywania informacji |
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia. |
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji |
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167). |
VIII. Uwagi |