Zmiana zarządzenia w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2016.117

Akt jednorazowy
Wersja od: 20 grudnia 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 129
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 20 grudnia 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji

Na podstawie art. 9 ust. 7 pkt 5 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 1 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 2 stycznia 2015 r. w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji z zakresu ochrony granicy państwowej, kontroli ruchu granicznego oraz zapobiegania i przeciwdziałania nielegalnej migracji (Dz. Urz. KGSG poz. 1,74 i 94) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 4:
a)
w ust. 3 uchyla się pkt 6, 8, 9, 11, 13-17, 22 i 27,
b)
w ust. 3 po pkt 32 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 33 - 36 w brzmieniu:

"33) CBD EWIDA II moduł: P-EWIDA, T-EWIDA i A-EWIDA, określony w załączniku nr 30c do zarządzenia ;

34) Centralna Baza Danych EWIDA (CBD EWIDA), określony w załączniku nr 30d do zarządzenia;

35) Książka kontroli osób zatrzymanych, określony w załączniku nr 30e do zarządzenia;

36) Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy, prowadzenia działalności gospodarczej oraz powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom, określony w załączniku nr 30f do zarządzenia.",

c)
w ust. 4 po pkt 27 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 28 w brzmieniu:

"28) Hurtownia Danych (HD) Cudzoziemiec, określony w załączniku nr 58 do zarządzenia";

2)
uchyla się załączniki nr 6, 8, 9,11, 13, 14, 15, 16, 17, 22 i 27 do zarządzenia;
4)
załączniki:
a)
nr 1 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia,
b)
nr 12 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia,
c)
nr 19 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia,
d)
nr 23 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia,
e)
nr 28 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia,
f)
nr 30 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia,
g)
nr 30a do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia;
5)
po załączniku nr 30b do zarządzenia dodaje się załączniki nr 30c - 30f do zarządzenia w brzmieniu określonym odpowiednio w załącznikach nr 8 - 11 do niniejszego zarządzenia;
6)
załączniki:
a)
nr 31 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 12 do niniejszego zarządzenia,
b)
nr 37 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 13 do niniejszego zarządzenia,
c)
nr 39 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 14 do niniejszego zarządzenia,
d)
nr 40 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 15 do niniejszego zarządzenia,
e)
nr 41 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 16 do niniejszego zarządzenia,
f)
nr 47 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 17 do niniejszego zarządzenia,
g)
nr 50 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 18 do niniejszego zarządzenia;
7)
po załączniku nr 57 do zarządzenia dodaje się załącznik nr 58 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 19 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

I. Nazwa zbioru informacji
Centralna Baza Danych Straży Granicznej
System Wspomagania Kierowania
II. Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

2.Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1990 z późn. zm.).

3.Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1836).

4.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 930 z późn. zm.).

5.Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2014 r. poz. 1525 z późn. zm.).

6.Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz. U. z 2014, poz. 1392 z późn. zm.).

7.Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1834 z późn. zm.).

8.Ustawa z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1048).

9.Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 758).

10.Ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1203 z późn. zm.).

11.Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.).

12.Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm.).

13.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 grudnia 2015 r. w sprawie badań na zawartość alkoholu w organizmie (Dz. U. z 2015 r. poz. 2153).

14.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2014 r. w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu przeprowadzenia badań na ich obecność w organizmie. (Dz. U. z 2014 r. poz. 948).

15.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków uprawiania turystyki, sportu, polowań i połowu ryb w strefie nadgranicznej (Dz. U. poz. 481).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
l.Dane personalne w zakresie:

-nazwiska i imiona,

-data i miejsce urodzenia,

-adres zamieszkania lub pobytu,

-numer ewidencyjny PESEL,

-nazwisko rodowe,

-imię ojca,

-płeć,

-obywatelstwa,

-narodowość.

2.Inne dane osobowe w zakresie:

-pochodzenia etnicznego,

-przekonania religijnego,

-przeprowadzenia badań/konsultacji lekarskich,

-odmowa spożywania posiłków,

-ukaranie mandatem karnym, grzywną w postępowaniu administracyjnym,

-skierowanie wniosku do sądu o ukaranie, orzeczenie sądu o ukaraniu,

-dane osobowe osób zatrzymanych przez SG, okoliczności i podstawy zatrzymania,

-informacje dotyczące wystąpienia z wnioskiem o wymierzenie kary przewoźnikowi, ukaranie przewoźnika.

3.Dane dotyczące dokumentu tożsamości w zakresie:

-rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości,

-organ wydający,

-kraj i miejsce wydania,

-data wydania i data ważności dokumentu tożsamości,

4.Dane dotyczące dokumentu pobytowego w zakresie:

-rodzaj, seria i numer dokumentu pobytowego,

-organ wydający, kraj i miejsce wydania,

-data wydania i data ważności dokumentu pobytowego.

5.Dane dotyczące innych dodatkowych dokumentów dotyczące osoby w zakresie:

-rodzaj, seria i numer dokumentu,

-organ wydający,

-kraj i miejsce wydania,

-data wydania i data ważności dokumentu.

6.Dane dotyczące pojazdu w zakresie:

-rodzaj, marka i model oraz kolor pojazdu,

-numer rejestracyjny pojazdu,

-kraj rejestracji,

-rok produkcji pojazdu,

-numer VIN,

-numer silnika pojazdu,

7.Dane dotyczące dokumentów pojazdu w zakresie:

-rodzaj, seria i numer dokumentu,

-organ wydający,

-kraj i miejsce wydania,

-data wydania i data ważności dokumentu.

8.Dane dotyczące innych dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdu w zakresie:

-rodzaj, seria i numer dokumentu,

-organ wydający dokument,

-kraj i miejsce wydania,

-data wydania i data ważności dokumentu,

-rodzaj i zakres posiadanych uprawnień,

-dane polisy ubezpieczyciela.

9.Informacje dotyczące przebiegu służby/pracy funkcjonariuszy/pracowników w zakresie:

-numer LDAP,

-dane osobowe funkcjonariuszy i pracowników SG,

-strukturę organizacyjną i etatową SG,

-zakres uprawnień,

-historia zajmowanych stanowisk i mianowań na stopnie SG,

-rozliczenie czasu służby/pracy, grafik służby wraz z informacją o absencjach,

-lokalizacja i charakter pełnionych służb,

-zapis przebiegu i zmian służby,

-spostrzeżenia ze służby,

-wymiana spostrzeżeń z organami współdziałającymi,

-rejestracja kontroli oraz nadzorów merytorycznych pełnionych służb,

-zadania stałe do służby,

-formy służby,

-miejsca realizacji zadań.

10.Informacje z zakresu realizacji ustawowych zadań SG między innymi:

-informacje dotyczące przekraczania granicy państwowej wbrew przepisom,

-informacje dotyczące innych przestępstw i wykroczeń, których ściganie należy do ustawowych zadań Straży Granicznej,

-informacje dotyczące prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach,

-informacje dotyczące prowadzenia postępowania na podstawie Kodeksu postępowania administracyjnego,

-informacje dotyczące przyjęcia wniosku o nadanie statusu uchodźcy,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia broni, amunicji i materiałów wybuchowych,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia środków odurzających i substancji psychotropowych,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia odpadów,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia szkodliwych substancji chemicznych,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia materiałów jądrowych i promieniotwórczych,

-informacje dotyczące przewozu przez granicę państwową bez wymaganego zezwolenia innych towarów,

-informacje dotyczące wad i uchybień ujawnionych w polskich dokumentach uprawniających do przekroczenia granicy państwowej,

-informacje dotyczące kontroli i naruszeń przepisów międzynarodowego transportu drogowego,

-informacje dotyczące kontroli i naruszeń przepisów ruchu drogowego,

-informacje dotyczące naruszeń przepisów działalności ubezpieczeniowej,

-zanieczyszczenia wód granicznych,

-informacje dotyczące naruszenia przez obce statki przepisów związanych z prawem nieszkodliwego przepływu,

-informacje dotyczące prowadzonych przez SG postępowań na podstawie ustawy z 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

11.Informacje odzwierciedlające zdarzenia występujące w służbie:

-odmowa wjazdu cudzoziemcom na granicy Rzeczpospolitej Polskiej,

-nie zezwolenie na wyjazd z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,

-przyjęcie osób wydalonych do Rzeczpospolitej Polskiej,

-zobowiązanie cudzoziemca do powrotu,

-wykonanie decyzji o wydaleniu cudzoziemca,

-wykonanie decyzji o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu,

-wydane decyzje o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie wniosku SG,

-rejestracja czasu oczekiwania podróżnych na przekroczenie granicy w drogowych przejściach granicznych,

-informacja dotycząca dokumentu unieważnionego/anulowanego/ zniszczonego,

-informacja o dokonywaniu dodatkowych sprawdzeń w bazach teleinformatycznych,

-przyczyny przerwania podróży,

-przyczyny przedłużenia kontroli,

-przeprowadzenie kontroli osobistej,

-wprowadzenie i zakończenie odprawy uproszczonej,

-przyczyny opóźnienia środka transportu z winy SG,

-odprawa graniczna poza kolejnością,

-anulowanie stempla kontroli granicznej,

-dokonanie odprawy z błędnie ustawionym stemplem kontroli granicznej,

-zamieszczenie stempla kontroli granicznej na osobnej karcie,

-zatwierdzenia dowodów spełnienia warunków wjazdu i pobytu,

-zezwolenie na wjazd cudzoziemca, który nie spełnia warunków wjazdu,

-odstąpienie od wprowadzania wiz do systemu na kierunku wyjazdowym,

-sprawdzenie ustawienia stempla/stempli kontroli granicznej,

-przyjęcie zgłoszenia utraty dokumentu,

-odprawa osób bez dokumentów,

-przeprowadzenie konwojów/doprowadzeń,

-nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej realizowaną przez służbę ochrony,

-rozpoznanie pirotechniczne pomieszczeń, pojazdów oraz innych miejsc,

-odprawa broni i amunicji w komunikacji lotniczej,

-kontrola przesyłek cargo/pocztowych/kurierskich,

-przyjęcie deklaracji przywozu/wywozu wartości dewizowych,

-przeprowadzone badania urządzeniami elektronicznymi do badania stanu trzeźwości lub urządzeniami do badania obecności i zawartości narkotyków,

-rejestracji zgłoszenia pobytu w strefie nadgranicznej (polowanie, połów ryb, imprezy turystyczne i sportowe),

-ujawnienie śladów na pasie drogi granicznej bez pgpwp,

-niewłaściwa separacja pasażerów Schengen/NON Schengen,

-rotacja mieszana lotów Schengen/NON Schengen,

-awaria systemów teleinformatycznych SG,

-powierzenie sprawowania nadzoru nad osobą będącą w dyspozycji SG,

-przewóz broni, amunicji i sprzętu przez funkcjonariusza,

-informacja dotycząca bezpieczeństwa obiektów SG oraz sytuacji atmosferycznej mającej wpływ na tok pełnienia służby w strefie nadgranicznej i jednostkach organizacyjnych,

-wykrycie niebezpieczeństwa nawigacyjnego,

-ogłoszenie gotowości sztormowej dla jednostki pływającej SG,

-dobicie/odbicie od/do brzegu środków pływających poza miejscami do tego przeznaczonymi,

-kontrola statku na polskich obszarach morskich,

-odprawa statku,

-przekazanie informacji o aktualnych warunkach hydrometeorologicznych na polskich obszarach morskich,

-usterki jednostek pływających SG,

-gotowość statków lotniczych do zadań,

-informacja - zestawienie sił i środków,

-informacje dotyczące nakazu przebywania w określonym miejscu,

-informacje dotyczące zakazu opuszczania statku.

12.Child Alert - wizerunek i dane personalne zaginionych dzieci, okoliczności i dane osób powiązanych.

13.Zlecenia - wizerunek, dane osób i pojazdów poszukiwanych, które na daną chwilę w najbliższym czasie mogą przekroczyć granicę RP przyjazd/wyjazd.

14.Dane statystyczne zrealizowanych czynności zleconych w ramach SIS.

15.Informacje z zakresu ochrony obiektów oraz organizacji służby ochrony w SG:

-kontrola zabezpieczenia pomieszczeń,

-kontrola zabezpieczenia obiektów służbowych,

-użycie karty VIP depozytora,

-użycie kluczy zapasowych,

-niewłaściwe zabezpieczenie pomieszczeń służbowych po godzinach służby lub pracy,

-niezdarne kluczy na przechowanie po godzinach służby lub pracy,

-zagubienie lub niezwrócenie przepustki,

-przebywanie osób w obiekcie po godzinach służby lub pracy,

-ruch osób i pojazdów po godzinach służby lub pracy,

-uwagi i spostrzeżenia funkcjonariuszy z wykonanych czynności służbowych,

-uzyskanie informacji (sygnałów) dotyczących ochrony obiektu i sposób dalszego postępowania służby ochrony,

-kontrola osób, pojazdów w zakresie ochrony obiektu,

-zdanie/pobranie klucza,

-depozyt,

-alarmy,

-awarie,

-nieprzepisowe wejście/wyjście z obiektu,

-rotacje wartowników na posterunkach.

16.Cel podróży cudzoziemca,

17.Rodzaj, jednostka miary i ilość wyrobów alkoholowych, tytoniowych i paliw płynnych wwożonych na polski obszar celny w ruchu towarowym.

18.Waluta, nominał i stały numer banknotu.

19.Kraj, nazwa i adres przewoźnika.

20.Współpraca z samorządami, prelekcje.

21.Działania reprezentacyjne.

22.Zdanie/pobranie sztandaru.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie właściwości merytorycznej.

Ponadto, przydzielanie profili i nadawanie uprawnień użytkownikom w oddziale SG leży w zakresie obowiązków administratorów lokalnych. W przypadku przenoszenia do innej struktury organizacyjnej zarządzanie użytkownikami w stosunku do funkcjonariuszy/pracowników przenoszonych w ramach oddziału SG należy do obowiązków administratorów oddziałowych, a w przypadku przenoszenia między oddziałami do administratora Zarządu Granicznego KGSG.

Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej i Dyrektortem - Szefem Sztabu Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.

Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  2

I. Nazwa zbioru informacji
Ewidencja wyników kontroli bezpieczeństwa, radiometrycznej i chemicznej osób,

towarów i środków transportu

II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
Art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1) data i godzina kontroli;

2) w przypadku kontroli osoby diagnozowanej izotopami promieniotwórczymi odpowiedni wpis informujący o tym;

3) dane nadawcy i odbiorcy (dot. firm przewozowych);

4) imię i nazwisko osoby dokonującej kontroli.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System tradycyjny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.
2. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

I. Nazwa zbioru informacji
Mandaty karne
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

2.Ustawa z dnia 24 sierpnia 2001r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1713).

3.Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 201 z późn. zm.).

4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz. U. poz. 488).

5.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 kwietnia 2014 r. w sprawie wykroczeń, za które funkcjonariusze Straży Granicznej są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 539 z późn. zm.).

6.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie właściwości miejscowej naczelnika urzędu skarbowego uprawnionego do poboru należności wynikających z grzywien nałożonych w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz.1977).

7.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2016 r. w sprawie postępowania w zakresie formularzy mandatu karnego, mandatów karnych generowanych przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego oraz podmiotów nabywających odpłatnie formularze mandatu karnego (Dz U. poz.151).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
Dane zawarte w odcinkach formularza mandatu karnego określonego w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. poz. 201 z późn. zm.), oraz formularzu, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz. U. poz. 488 z późn. zm.).
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma papierowa i elektroniczna.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
1.Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

2.Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Granicznego KGSG.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

I. Nazwa zbioru informacji
Cudzoziemcy zakwalifikowani i opuszczający terytorium RP w ramach dobrowolnych powrotów
II. Podstawa prawna
Art. 1 ust 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1)nazwiska i imiona;

2)data urodzenia;

3)obywatelstwo;

4)status prawny;

5)numer w SI Pobyt;

6)data wyjazdu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

7)miejsce przekroczenia granicy;

8)płeć;

9)decyzja SG.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Funkcjonariusze Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Zbiór prowadzony jest w Zarządzie do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

I. Nazwa zbioru informacji
Platforma Wymiany Informacji (PWI)
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
1.Art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Graniczne] (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

2.Zarządzenie nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r. w sprawie gromadzenia i przetwarzania w Systemie Teleinformatycznym - Platforma Wymiany Informacji danych statystycznych i informacji o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją (Dz. Urz. KGSG poz. 27 z późn. zm.).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
W PWI gromadzi się i przetwarza dane statystyczne i informacje o zdarzeniach związanych z nielegalną migracją, w tym, o:

1) osobach przekraczających lub usiłujących przekroczyć granicę państwową wobec przepisom;

2) obywatelach państw trzecich nielegalnie przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3) cudzoziemcach nielegalnie wykonujących pracę lub prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
W systemie wyróżnia się trzy grupy użytkowników: administratorów, moderatorów i użytkowników, których obowiązki i uprawnienia zostały określone w Instrukcji systemu teleinformatycznego - PWI (§ 6 ust. 3 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 18 kwietnia 2012 r.). Nadzór nad PWI w Straży Granicznej sprawuje Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Komendy Głównej Straży Granicznej. Nadzór nad PWI w oddziale Straży Granicznej sprawuje komendant oddziału Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167)
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  6

I. Nazwa zbioru informacji
System Obsługi Cudzoziemców (SOC)
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
Art. 1 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Graniczne] (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1. Dane dotyczące obiektu alertu:

1) obiekt alertu;

2) status alertu;

3) identyfikator alertu;

4) data ważności alertu;

5) numer SG;

6) numer akt cudzoziemca.

2. Dane personalne dotyczące alertu - osoba:

1) nazwiska;

2) znaki diakrytyczne w nazwisku;

3) nazwisko rodowe;

4) poprzednie nazwisko;

5) alias / pseudonim;

6) imię i nazwisko matki;

7) imiona;

8) znaki diakrytyczne w imieniu;

9) imię przy urodzeniu;

10) imię ojca;

11) data urodzenia;

12) miejsce urodzenia;

13) numer PESEL;

14) obywatelstwa;

15) płeć;

16) miejsce zamieszkania.

3. Dodatkowe dane dotyczące alertu - osoba:

1) dane binarne w postaci fotografii i odcisków palców;

2) typ danych binarnych;

3) pochodzenie danych binarnych;

4) numer danych binarnych;

5) kategoria tożsamości;

6) ostrzeżenia co do tożsamości;

7) numer aliasu tożsamości;

8) wykroczenia popełnione przez osobę;

9) podstawa prawna popełnionego wykroczenia.

4. Dane dotyczące dokumentu tożsamości alertu - osoba:

1) kategoria dokumentu tożsamości;

2) rodzaj dokumentu tożsamości;

3) kraj wydania dokumentu tożsamości;

4) numer dokumentu tożsamości;

5) dodatkowy numer dokumentu tożsamości;

6) data wydania dokumentu tożsamości;

7) data ważności dokumentu tożsamości;

8) organ wydający dokument tożsamości;

9) miejsce wydania dokumentu tożsamości.

5. Dane dotyczące alertu - dokument wydany:

1) kategoria dokumentu wydanego;

2) rodzaj dokumentu wydanego;

3) kraj wydania;

4) numer dokumentu wydanego;

5) drugi numer dokumentu wydanego;

6) data utraty dokumentu wydanego;

7) informacja o dokumencie;

8) data wydania dokumentu;

9) data ważności dokumentu;

10) miejsce wydania dokumentu;

11) organ wydający dokument;

12) opis dokumentu wydanego;

13) imię i nazwisko oraz data urodzenia i płeć z dokumentu.

6. Dane dotyczące alertu - blankietu dokumentu:

1) kategoria blankietu dokumentu;

2) rodzaj blankietu dokumentu;

3) kraj wydania blankietu dokumentu;

4) wzór serii i numeru dokumentu;

5) zakres blankietów dokumentów;

6) numer początkowy blankietu dokumentu;

7) numer końcowy blankietu dokumentu;

8) data utraty blankietu dokumentu;

9) informacja o blankiecie dokumentu;

10) opis blankietu dokumentu.

7. Dane dotyczące alertu - obiekt bez danych (fotografia):

1) kategoria obiektu bez danych;

2) opis obiektu bez danych;

3) fotografia.

8. Dane dotyczące osób:

1) nazwiska i imiona;

2) data urodzenia;

3) płeć;

4) obywatelstwo;

5) alias/pseudonimy;

6) numer PESEL;

7) nazwisko rodowe;

8) imię przy urodzeniu;

9) adres zamieszkania lub pobytu.

9. Dane dotyczące dokumentów:

1) rodzaj;

2) seria i nr;

3) data i kraj wydania;

4) data ważności i utraty;

5) organ i miejsce wydania;

6) opis dokumentu;

7) informacje dodatkowe;

8) dane binarne.

10. Dane płatnika składek:

1) numer NIP;

2) numer REGON;

3) numer PESEL;

4) kod rodzaju działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności;

5) typ dokumentu tożsamości;

6) seria i numer dokumentu tożsamości;

7) nazwa skrócona;

8) imię płatnika;

9) nazwisko płatnika;

10) adres siedziby;

11) adres do korespondencji;

12) adresy miejsca prowadzenia działalności;

13) dane o cudzoziemcach zgłoszonych do ubezpieczeń przez płatnika składek (kod tytułu ubezpieczenia, obywatelstwo, liczba zgłoszonych ubezpieczonych - cudzoziemców).

11. Dane szczegółów wniosków konsultacji wizowych:

1) ID Komunikatu;

2) ReferenceNumberOfExchange;

3) VIS Application Number;

4) status wniosku;

5) organ wysyłający;

6) miejsce i państwo złożenia wniosku;

7) organ autoryzacji;

8) reprezentacja;

9) cel podróży;

10) cel podróży inny;

11) cel podróży rozporządzenia;

12) członek rodziny ob. UE;

13) typ sprawy;

14) data założenia sprawy;

15) termin realizacji;

16) oryginalny termin realizacji;

17) priorytet;

18) komentarz konsula;

19) komentarz dot. aplikującego;

20) komentarz dot. celu podróży;

21) szkoła;

22) planowana data wjazdu;

23) planowana data wyjazdu;

24) planowany czas pobytu;

25) planowane miejsce i państwo przekroczenia granicy;

26) główne miejsce pobytu;

27) planowana trasa tranzytu;

28) cel wydania wizy;

29) zawód;

30) nazwa pracodawcy.

Wynik sprawdzeń w bazach danych: Ewidencja Zleceń (EZ), KSIP (kopii lokalnej OPIS), SIS, VIS, Centralny Rejestr Zezwoleń Małego Ruchu Granicznego (CRZ MRG).

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
1. Funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

2. Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze. Zmiany w tablicach systemowych dokonywane są na podstawie pisemnych wniosków składanych przez kierowników komórek organizacyjnych KGSG w zakresie właściwości merytorycznej.

3. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki KGSG, w porozumieniu z Dyrektorem Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG oraz Dyrektorem Biura Ochrony Informacji KGSG, zapewnia przystosowanie i utrzymanie zbioru, zgodnie z wymogami określonymi w odrębnych przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.

4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki KGSG, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.

5. Wykonywanie czynności w zbiorach regulowane jest poprzez centralne lub lokalne przydzielenie zdefiniowanych centralnie profili na podstawie imiennego upoważnienia kierownika komórki organizacyjnej KGSG bądź kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  7

I. Nazwa zbioru informacji
Statystyki Pionu Granicznego
II. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1643, 1948, 1955), a w szczególności art. 1 ust. 2 pkt 9.
III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1. Moduł administracyjny - użytkownicy:

- LDAP,

- Imiona,

- nazwiska,

- lokalizacja,

- nr telefonu,

- uprawnienia,

- status aktywności.

2. Ruch graniczny:

- kod jednostki SG,

- nazwa jednostki SG,

- rodzaj przejścia granicznego,

- data,

- typ,

- liczba osób wg rodzaju ruchu,

- liczba załogi/obsługi wg środka transportu,

- kierunek odprawy,

- obywatelstwo,

- liczba odprawionych środków transportu z podziałem na rodzaj środka transportu.

3. Kontrola tachografów:

- data,

- jednostka SG,

- kraj rejestracji pojazdu kontrolowanego tachografu,

- rodzaj tachografu,

- kategoria drogi,

- liczba dokonanych kontroli.

4. Patrole ze stroną sąsiednią:

- data,

- jednostka SG,

- odcinek granicy,

- rodzaj patrolu z podziałem na kraj patrolu,

- efekty patrolu z podziałem na rodzaj wykonanych kontroli, zatrzymań i ujawnionego przemytu.

5. Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych:

- data,

- jednostka SG,

- liczba wspólnych patroli na obszarach kolejowych z podziałem na służby,

- liczba funkcjonariuszy uczestniczących w patrolach z podziałem na służby,

- liczba wspólnych działań prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby,

- liczba funkcjonariuszy uczestniczących we wspólnych działaniach prewencyjnych i porządkowych z podziałem na służby,

- liczba informacji przekazanych przez Straż Graniczną do innych służb, z podziałem na odpowiednie służby

- liczba informacji uzyskanych od innych służb, z podziałem na odpowiednie służby,

- liczba zatrzymanych osób,

- liczba wylegitymowanych osób,

- liczba pouczeń,

- liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru,

- szacunkowa wartość ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru,

- liczba skontrolowanego bagażu,

- liczba skontrolowanego taboru kolejowego,

- liczba wykorzystanego sprzętu będącego w dyspozycji SG z podziałem na rodzaj sprzętu.

6. Centra Współpracy/Punkty Konsultacyjne:

- data,

- jednostka SG,

- liczba zapytań/wniosków skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę,

- liczba zapytań/informacji skierowanych do Polski z podziałem na zakres i służbę,

- liczba zapytań/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę,

- liczba zapytań/informacji kierowanych z Polski z podziałem na zakres i służbę,

- liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych do Polski z podziałem na służbę,

- liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych do Polski z podziałem na służbę,

- liczba zapytań łańcuszkowych/wniosków kierowanych z Polski z podziałem na służbę,

- liczba zapytań łańcuszkowych/informacji kierowanych z Polski z podziałem na służbę.

7. Udostępnianie informacji granicznej:

- data,

- jednostka/komórka udzielająca odpowiedzi,

- nazwa organu wnioskującego,

- liczba wniosków o udostępnienie informacji granicznej,

- liczba zapytań z podziałem na obiekty.

8. Nadzór SG nad kontrolą bezpieczeństwa:

- data,

- jednostka SG,

- liczba naruszeń/uchybień z podziałem na rodzaj.

9. Kontrole z zakresu ruchu drogowego:

- data,

- jednostka SG,

- liczba wylegitymowanych osób,

- liczba skontrolowanych pojazdów,

- liczba osób zatrzymanych,

- liczba pouczeń,

- liczba nałożonych mandatów karnych,

- liczba wniosków skierowanych do sądu,

- liczba naruszeń przepisów ruchu drogowego z podziałem na przyczynę,

- liczba odmów przekroczenia granicy z podziałem na kraj rejestracji pojazdu.

10. Realizacja krajowej strategii kontroli:

- data,

- jednostka SG,

- rodzaj tachografu,

- liczba skontrolowanych dni pracy kierowców z podziałem na kraj rejestracji pojazdu,

- przydzielony limit z podziałem na jednostki SG,

- procent wykonania strategii w poszczególnych jednostkach SG.

11. Inspekcja ochrony roślin:

- data,

- jednostka SG,

- liczba przypadków udzielania pomocy ze strony SG w trakcie rewizji celnych towarów podlegających kontroli z zakresu prawidłowej identyfikacji towarów,

- liczba szkoleń z podziałem na organizatora,

- liczba uczestników szkoleń z podziałem na służbę,

- liczba spotkań z podziałem na organizatora,

12. Działania kontrolno-prewencyjne na rzecz poprawy BRD:

- data,

- jednostka SG,

- liczba akcji kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji,

- liczba funkcjonariuszy SG biorących udział w akcjach kontrolnych z podziałem na rodzaj akcji,

- liczba skontrolowanych osób z podziałem na rodzaj przeprowadzonej akcji kontrolnej,

- liczba osób z podziałem na rodzaj sankcji i rodzaj przeprowadzonej akcji,

- liczba skontrolowanych pojazdów z podziałem na rodzaj pojazdu i rodzaj akcji,

- liczba ujawnionych naruszeń z podziałem na rodzaj naruszenia prawa o ruchu drogowym i rodzaj akcji.

13. Wspólne placówki:

- data,

- jednostka SG,

- liczba kontroli z podziałem na obiekt,

- liczba zatrzymanych/ujętych osób z podziałem na obywatelstwo, powód zatrzymania/ujęcia oraz służbę dokonującą zatrzymania/ujęcia,

- liczba nałożonych mandatów karnych z podziałem na kwotę i służbę nakładającą mandat,

- liczba ujawnionej kradzieży z podziałem na rodzaj towaru i wartość,

- liczba ujawnionego przemytu z podziałem na rodzaj towaru i wartość.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
1. Dane będą pozyskiwane i wprowadzane na bieżąco przez jednostki organizacyjne SG.

2. Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

3. Dyrektor Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator merytoryczny zbioru, odpowiada za aktualizację tablic systemowych, zarządzanie użytkownikami oraz przydzielanie profili w tym zbiorze.

4. Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, jako administrator systemu, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie zbioru, w zakresie sprzętu i oprogramowania.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 poz. 1167).
Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  8

I. Nazwa zbioru informacji
CBD EWIDA II moduł P-EWIDA, T-EWIDA i A-EWIDA
II. Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

2.Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930).

3.Zarządzenie nr 26 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 15 kwietnia 2013 r. w sprawie wykonywania przez Straż Graniczną kryminalnej analizy operacyjnej i elektronicznego przetwarzania informacji kryminalnych (Dz. Urz. KGSG poz. 33 z późn. zm.).

4.Zarządzenie nr KG-BP-PF-91/15 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 24 listopada 2015 r. w sprawie wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz prowadzenia ewidencji operacyjnej Straży Granicznej.

5. Zarządzenie nr Z-1 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 4 stycznia 2010 r. w sprawie prowadzenia ewidencji dotyczącej wykonywanych przez Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej czynności operacyjno-rozpoznawczych z późn. zm.

6 Zarządzenie nr 128 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie sposobu i trybu gromadzenia i przetwarzania informacji przez Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w module A-EWIDA Centralnej Bazy Danych EWIDA II (Dz. Urz. KGSG poz. 116).

III.Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
Dane osoby:

1)imię i nazwisko;

2)imiona i nazwiska poprzednie;

3)imiona rodziców;

4)nazwisko rodowe matki;

5)data i miejsce urodzenia;

6)narodowość, obywatelstwo;

7)pseudonim;

8)stan cywilny;

9)nr ewidencyjny PESEL;

10)adres zamieszkania lub pobytu;

11)NIP;

12)REGON;

13)płeć;

14)znaki szczególne;

15)wykształcenie;

16)zawód wyuczony, wykonywany;

17)zatrudnienie, miejsce pracy, adres pracy;

18)dokumenty zdjęcia;

19)data zgonu.

Dane pojazdu:

1)rodzaj;

2)marka;

3)model;

4)rok produkcji;

5)kolor nadwozia;

6)zdjęcia pojazdu;

7)nr rejestracyjny;

8)nr nadwozia VIN;

9)nr silnika.

Rzeczy:

1)kategoria;

2)rodzaj;

3)marka;

4)nr seryjny;

5)IMEI.

Dokumenty:

1)rodzaj;

2)seria i numer;

3)organ wydający;

4)data wydania;

5)data ważności;

6)e-identyfikatory (identyfikatory komunikacyjne);

7)typ;

8)numer.

Podmioty:

1)nazwa;

2)nr KRS;

3)REGON;

4)NIP;

5)nr EDG;

6)EDG prowadzone przez;

7)adres siedziby.

Rachunki bankowe itp.:

1)typ;

2)rodzaj;

3)nr rachunku;

4)nazwa instytucji;

5)lokalizacja instytucji (kraj, adres);

6)środki.

Dodatkowe dane:

-obszary przestępstw,

-charakter zainteresowania osobą.

1)rodzaj osoby, zakończenie osoby w sprawie, data zakończenia;

2)zastrzeżenie koordynacyjne, data zastrzeżenia, data odwołania, szczegółowa wiedza bądź umiejętności;

3)adres;

4)data zastrzeżenia;

5)data odwołania.

Informacje, o których mowa w ust. 2 obejmują w szczególności dane identyfikacyjne:

-przestępstwo, instytucję, szkołę, organizację lub inny podmiot nie będący osobą fizyczną,

-adres/miejsce,

-numer urządzenia telekomunikacyjnego lub zakończenia sieci, adres (konto) poczty elektronicznej lub inne adresy albo numery pozostałych urządzeń wykorzystywanych do przekazu informacji,

-pojazd mechaniczny lub inny pojazd,

-dokument, przedmiot lub jego część składową,

-grupę przestępczą,

-zdarzenie,

-transakcję/przepływ środków finansowych,

-czynności realizowane przez Straż Graniczną lub inne organy ścigania,

-czyn zabroniony,

-osoby podejrzane o popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego, osoby o nieustalonej tożsamości lub usiłujące ukryć swą tożsamości oraz inne osoby pozostające w zainteresowaniu Straży Granicznej.

Informacje dotyczące osób podejrzanych ściganych z oskarżenia publicznego, osób o nieustalonej tożsamości lub usiłujących ukryć swą tożsamość mogą obejmować także dane, o których mowa w art. 10a ust. 2 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Komendant Główny Straży Granicznej oraz funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzonych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII.Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacjom zawartym w zbiorze nadano maksymalną klauzulę "tajne" w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII.Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  9

I. Nazwa zbioru informacji
Centralna Baza Danych EWIDA (CBD EWIDA)
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
1. Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

2. Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930).

3. Zarządzenie nr 22 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zasad nadzoru służbowego nad prowadzeniem postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną oraz wprowadzenia instrukcji w sprawie postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną (Dz. U. KGSG poz. 21 z późn. zm).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1) imię i nazwisko;

2) PESEL;

3) nazwisko rodowe;

4) imię ojca;

5) imię matki;

6) nazwisko panieńskie matki;

7) obywatelstwo;

8) narodowość;

9) pseudonim;

10) imiona i nazwiska poprzednie;

11) kraj urodzenia;

12) miejsce urodzenia;

13) stan cywilny;

14) pseudonim;

15) data zgonu;

16) NIP;

17) REGON;

18) wykształcenie;

19) zawód wyuczony;

20) zawód wykonywany;

21) miejsce zatrudnienia;

22) adres zamieszkania;

23) rodzaj i numer dokumentu tożsamości;

24) data wydania i data ważności dokumentu tożsamości;

25) organ wydający dokument;

26) dane określone w art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 lipca 2001r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
Forma tradycyjna w architekturze rozproszonej oraz przy wykorzystaniu systemu informatycznego
CBD EWIDA.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Komendant Główny Straży Granicznej oraz funkcjonariusze i pracownicy Straży Granicznej gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzonych informacji. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego KGSG.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Zbiór przetwarzany jest w jednostkach organizacyjnych SG.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

I. Nazwa zbioru informacji
Książka kontroli osób zatrzymanych
II. Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1749).

2. § 36 ust. 1 pkt 4 Instrukcji w sprawie prowadzenia postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną stanowiącej załącznik do Zarządzenia nr 22 KGSG z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zasad nadzoru służbowego nad prowadzeniem postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną oraz wprowadzenia Instrukcji w sprawie prowadzenia postępowań przygotowawczych przez Straż Graniczną (Dz. U. KGSG poz. 21 z późn.zm).

III. Zakres informacji który może być przetwarzany w zbiorze informacji
1) nazwiska i imiona;

2) imiona rodziców;

3) data urodzenia;

4) miejsce urodzenia;

5) miejsce zamieszkania lub pobytu;

6) PESEL;

7) obywatelstwo;

8) seria i nr dowodu osobistego;

9) numer wizy.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System tradycyjny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
1. Funkcjonariusze i pracownicy SG gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji

2. Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu Operacyjno - Śledczego KGSG

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  11

I. Nazwa zbioru informacji
Dokumentacja służbowa dotycząca kontroli legalności pobytu oraz kontroli legalności wykonywania pracy, prowadzenia działalności gospodarczej oraz powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
Art. 1 ust. 2 pkt 9 oraz art. 10a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji

Dane osobowe:

-nazwiska, imiona,

-data i miejsce urodzenia, obywatelstwa,

-adres zamieszkania lub pobytu,

-nr PESEL.

Dane dotyczące dokumentu tożsamości:

-rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości,

-kraj i miejsce wydania,

-organ wydający,

-data wydania i data ważności dokumentu tożsamości.

Dane dotyczące podmiotu/przedsiębiorcy:

-nazwa,

-NIP,

-REGON,

-KRS,

-Adres.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System tradycyjny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Funkcjonariusze i pracownicy gromadzący informacje w zbiorze są odpowiedzialni za poprawność wprowadzanych informacji.

Administratorem merytorycznym zbioru jest Dyrektor Zarządu do Spraw Cudzoziemców KGSG.

VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Zbiór prowadzony w jednostkach organizacyjnych SG.

ZAŁĄCZNIK Nr  12

I. Nazwa zbioru informacji
API
II. Podstawa prawna
1. Dyrektywa Rady 2004/82/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie zobowiązania przewoźników do przekazania danych pasażerów (Dz. Urz. UE L 261 z 6.8.2004, s. 24).

2. Ustawa z dnia 12 października 1990 o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955) - art. 9 ust. 7 pkt 2 i 5.

3. Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 605 z późn.zm).

4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 października 2012 r. w sprawie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących przekazywania Straży Granicznej informacji przez przewoźników lotniczych (Dz. U. poz. 1249).

5. Zarządzenie nr 94 KG SG z dnia 24 grudnia 2012 r. w sprawie przetwarzania informacji API w Straży Granicznej (Dz. U. KGSG poz. 86).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1) imię lub imiona oraz nazwisko w pełnym brzmieniu;

2) data urodzenia;

3) numer i rodzaj dokumentu podróży;

4) obywatelstwo;

5) nazwa przejścia granicznego, w którym nastąpi przekroczenie granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej;

6) numer lotu/rejsu;

7) liczba pasażerów statku powietrznego;

8) lotnisko wejścia pasażera na pokład statku powietrznego w celu odbycia lotu;

9) data i czas otrzymania informacji API;

10) numer lotu/rejsu;

11) data i czas startu statku powietrznego oraz nazwa lotniska startu;

12) data i czas lądownia statku powietrznego oraz nazwa lotniska lądowania;

13) informacja o wynikach sprawdzonych informacji API;

14) statusy otrzymanej informacji API;

15) komentarz.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Do zakończenia na terytorium RP kontroli granicznej pasażerów danego lotu, jednak nie później niż po upływie 24 godzin od chwili przekazania informacji przez przewoźnika lotniczego.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  13

I. Nazwa zbioru informacji
Baza Danych Interpolu I-24/7
II. Podstawa prawna
1. Statut uchwalony w 1956 roku, w czasie 25 Sesji Zgromadzenia Ogólnego w Wiedniu wraz z poprawkami.

2. art. 3 ust. 4 wspólnego stanowiska Rady nr 2005/69/WSiSW z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie wymiany niektórych danych z Interpolem (Dz. Urz. UE L 27 29.01.2005, s. 61).

3. Porozumienie nr 27 Komendanta Głównego Policji i Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 20 października 2008 r. w sprawie zasad i warunków udziału Straży Granicznej we współpracy prowadzonej przez Komendę Główną Policji w ramach Międzynarodowej Organizacji Policji Kryminalnej - Interpol oraz w ramach Europejskiego Urzędu Policji - Europol.

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1) typ dokumntu;

2) państwo wydania;

3) numer dokumentu;

4) państwo wydania - nr ref.;

5) numery serii od - do;

6) numer partii;

7) rodzaj przestępstwa;

8) państwo kradzieży;

9) kraj zgłoszenia kradzieży;

10) miejsce kradzieży;

11) data kradzieży;

12) data wprowadzenia do asf;

13) termin ważności;

14) status dochodzenia;

15) dodatkowe informacje. imię, nazwisko;

16) data urodzenia;

17) odciski linii papilarnych;

18) zdjęcia.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  14

I. Nazwa zbioru informacji
KCIK
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
1.art. 19 pkt 3 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1930).

2.Porozumienie Komendanta Głównego Straży Granicznej i Komendanta Głównego Policji z dnia 17 czerwca 2004 r. w sprawie współdziałania Straży Granicznej i Policji.

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
Zgodnie z ww. przepisami.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacjom zawartym w zbiorze nadano maksymalną klauzulę "poufne" w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  15

I. Nazwa zbioru informacji
OPERA
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
1. art. 16, 20-23, 29-31, 38 i 39 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1624 z dnia 14 września 2016 r. w sprawie Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej oraz zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/399 i uchylające rozporządzenie (WE) nr 863/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Rady (WE) nr 2007/2004 i decyzję Rady 2005/267/WE (Dz. U. L 251 z 16.09.2016, str. 3).

2. art. 147o i 147p ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948, 1955).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1. Dane dotyczące funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej biorących udział we wspólnych operacjach /projektach pilotażowych / szybkich interwencjach, tj. imię i nazwisko, stopień Straży Granicznej, data urodzenia, narodowość, nr tel., adres e-mail, adres korespondencyjny w miejscu pracy, dane kontaktowe w miejscu pracy, nazwa przedsięwzięcia, w które funkcjonariusz / pracownik jest zaangażowany, czas trwania przedsięwzięcia, miejsce i czas zaangażowania funkcjonariusza / pracownika, określenie profilu specjalnościowego członka puli Europejskich Zespołów Straży Granicznych (EBGT), kompetencje, umiejętności, odbyte szkolenia, dotychczasowe zaangażowanie w przedsięwzięcia prowadzone przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - zwaną dalej "Frontex", broń: (typ, model, nr broni, rodzaj amunicji), inne środki przymusu bezpośredniego będące na wyposażeniu funkcjonariusza (np.: kajdanki, pałki, gaz, itp. ...).

2. Dane dotyczące funkcjonariuszy i pracowników innych państw członkowskich, którzy przyjadą do Polski jako do państwa goszczącego wspólne operacje / projekty pilotażowe / szybkie interwencje, tj. imię i nazwisko, stopień, data urodzenia, narodowość, nr tel., adres e-mail, adres korespondencyjny w miejscu pracy, dane kontaktowe w miejscu pracy, nazwa przedsięwzięcia, w które funkcjonariusz / pracownik jest zaangażowany, czas trwania przedsięwzięcia, miejsce i czas zaangażowania funkcjonariusza / pracownika, określenie profilu specjalnościowego członka puli Europejskich Zespołów Straży Granicznych (EBGT), kompetencje, umiejętności, odbyte szkolenia, dotychczasowe zaangażowanie w przedsięwzięcia prowadzone przez Frontex, broń: (typ, model, nr broni, rodzaj amunicji), inne środki przymusu bezpośredniego będące na wyposażeniu funkcjonariusza (np.: kajdanki, pałka, gaz, itp. ...).

3. Dane dotyczące sprzętu technicznego będącego w posiadaniu Straży Granicznej, który może zostać wykorzystany we wspólnych operacjach / projektach pilotażowych / szybkich interwencjach oraz jego przydziału.

4. Dane dotyczące sprzętu technicznego będącego w posiadaniu innych państw członkowskich który może zostać wykorzystany we wspólnych operacjach / projektach pilotażowych / szybkich interwencjach oraz jego przydziału.

5. Inne informacje niezbędne do udziału funkcjonariuszy i pracowników oraz wykorzystania sprzętu technicznego w przedsięwzięciach koordynowanych przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - Frontex, a wynikające ze specyfiki prowadzonych działań.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi
Opera jest aplikacją służącą do obsługi Wspólnych Operacji i Projektów Pilotażowych koordynowanych przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną - Frontex, w tym również organizacji i koordynacji operacji w przypadku, gdy Polska jest krajem goszczącym.

ZAŁĄCZNIK Nr  16

I. Nazwa zbioru informacji
OPIS SG - wyciąg z bazy policyjnej KSIP
II. Podstawa prawna
1. art. 10aa ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz.1643, 1948, 1955).

2. Porozumienie Komendanta Głównego Straży Granicznej i Komendanta Głównego Policji z dnia17 czerwca 2004 r. w sprawie współdziałania Straży Granicznej i Policji.

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
Zgodnie z ww. przepisami.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  17

I. Nazwa zbioru informacji
System Informacyjny Schengen (SIS)
II. Podstawa prawna
art. 3 ust. 1 pkt 6 i 7 oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 - 7 ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1203 t.j. z późn. zm.).
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
Dane określone w art. 20 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) Nr 1987/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz. Urz. UE L 381 z 28.12.2006, str. 4, z późn. zm.) oraz dane określone w art. 20 ust. 1-3 decyzji Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz. Urz. UE L 205 z 07.08.2007, str. 63, z późn. zm.).
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  18

I. Nazwa zbioru informacji
PHICS - system kontrolno-informacyjny dla portów polskich
II. Podstawa prawna
1.Konwencja o ułatwieniu międzynarodowego obrotu morskiego sporządzana w Londynie dnia 9 kwietnia 1965 r. (Dz. U. z 1969 r. poz. 236).

2.Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/65/UE z dnia 20 października 2010 r. w sprawie formalności sprawozdawczych dla statków wchodzących do lub wychodzących z portów państw członkowskich i uchylająca dyrektywę 2002/6/WE. (Dz. Urz. UE L 283, z 29.10.2010, s.1).

3.Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 4 grudnia 2012 r. w sprawie Narodowego Systemu Monitorowania Ruchem Statków i Przekazywania Informacji (Dz. U. poz. 1412).

4.Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 22 czerwca 2012 r. w sprawie formularza ewidencyjnego oraz formularzy sprawozdawczych dla statków morskich (Dz. U. poz. 761).

III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
1.Ogólne informacje + 65 na temat statku: nazwa statku, bandera statku, nr IMO, sygnał wywoławczy, poprzedni port, data i godzina planowanego przybycia/wyjścia do/z portu, miejsce cumowania statku, Agencja klarująca statek.

2.Listy załogi i listy pasażerów statków przedstawione w systemie w formie odrębnych dokumentów: imię lub imiona oraz nazwisko w pełnym brzmieniu, stanowisko, obywatelstwo, kraj urodzenia, miejsce urodzenia, data urodzenia, rodzaj dokumentu tożsamości, nr dokumentu tożsamości, kraj wydania dokumentu, nr wizy lub dokumentu pobytowego.

3.Dodatkowe informacje na temat statku: 10 ostatnich portów z deklaracji ochrony, występujący na statku pasażerowie na gapę, znajdująca się na statku broń i amunicja, manifest ładunków niebezpiecznych, manifest odpadów znajdujących się na statku.

4.Wyniki przeprowadzonych sprawdzeń.

5.Komentarz.

IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków.
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej.
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji.
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  19

I. Nazwa zbioru informacji
Hurtownia Danych (HD) Cudzoziemiec.
II. Podstawa prawna przetwarzania informacji
art. 13, art. 429 ust. 1 pkt 1, 3-7 i 9-12 oraz art. 430 oraz art. 450 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 poz. 1990).
III. Zakres informacji przetwarzanych w zbiorze informacji
Zgodnie z ww. przepisami.
IV. Forma prowadzenia zbioru informacji
System informatyczny.
V. Osoby zarządzające i administrujące zbiorem informacji, podział zadań i obowiązków
Zbiór informacji udostępniony Straży Granicznej
VI. Okres przechowywania informacji
Zgodnie z § 6 ust. 5 niniejszego zarządzenia.
VII. Klauzula tajności informacji zawartych w zbiorze informacji
Informacje zawarte w zbiorze nie stanowią informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167).
VIII. Uwagi