Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PAA.2023.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 2 stycznia 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
PREZESA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
z dnia 2 stycznia 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1941 oraz z 2022 r. poz. 974) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W załączniku do zarządzenia nr 3 Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki (Dz. Urz. PAA poz. 3, z 2021 r. poz. 3 oraz z 2022 r. poz. 7) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5 w ust. 1:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) Departament Budżetowo - Finansowy - DBF;",

b)
po pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

"7) Biuro Dyrektora Generalnego - BDG.";

2)
w § 6:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W skład Departamentu Budżetowo - Finansowego wchodzą:

1) Główny Księgowy Agencji - GKA;

2) Wydział Finansowo - Księgowy - WFK;

3) Zespół do Spraw Płac - ZPC;

4) Zespół do Spraw Planowania - ZPL;

5) Sekretariat Departamentu Budżetowo - Finansowego.",

b)
po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:

"6a. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:

1) Wydział Zamówień Publicznych i Administracji - WZA;

2) Wydział Kancelaryjno - Archiwalny - WKA;

3) Wydział Kadr - WK;

4) Wydział Informatyki - WIN;

5) Zespół do Spraw Organizacyjnych - ZSO;

6) Samodzielne Stanowisko do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania - SZZ;

7) Sekretariat Biura Dyrektora Generalnego.";

3)
w § 13:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W razie nieobsadzenia stanowiska naczelnika wydziałem kieruje dyrektor komórki organizacyjnej.",

b)
uchyla się ust. 3,
c)
po ust. 5 dodaje się ust. 5a i 5b w brzmieniu:

"5a. W czasie nieobecności pracownika kierującego zespołem - kieruje nim pracownik wskazany przez dyrektora komórki organizacyjnej, z uwzględnieniem § 11 ust. 2-4.

5b. W razie niepowierzenia żadnemu z pracowników kierowania zespołem - kieruje nim dyrektor komórki organizacyjnej, z uwzględnieniem § 11 ust. 2-4.",

d)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:

"6. W Biurze Dyrektora Generalnego:

1) Wydział Kadr, Wydział Informatyki, Zespół do Spraw Organizacyjnych, Samodzielne Stanowisko do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Sekretariat Biura Dyrektora Generalnego bezpośrednio podlegają dyrektorowi Biura Dyrektora Generalnego, a w razie jego nieobecności lub nieobsadzenia tego stanowiska - Dyrektorowi Generalnemu;

2) Wydział Zamówień Publicznych i Administracji oraz Wydział Kancelaryjno - Archiwalny bezpośrednio podlegają zastępcy dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.",

e)
uchyla się ust. 7;
4)
w § 21:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Departament Budżetowo - Finansowy odpowiada za realizację zadań Prezesa, jako dysponenta części 68 budżetu państwa, a także za realizację zadań Głównego Księgowego Agencji.",

b)
w ust. 2 po pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:

"4) opracowywanie projektu polityki rachunkowości Agencji, w tym zakładowego planu kont;

5) opracowywanie projektów dokumentów regulujących obieg dokumentów finansowo-księgowych.",

c)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Do zakresu działania Wydziału Finansowo - Księgowego należy w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych i finansowych w systemie finansowo-księgowym rejestrującym każdą operację w porządku chronologicznym i systematycznym;

2) dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowo-księgowych;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności otrzymanych z innych komórek organizacyjnych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi - przygotowywanie zleceń w systemach bankowości elektronicznej;

6) prowadzenie ewidencji wykonania budżetu w układzie zadaniowym;

7) obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa "TREZOR" w zakresie zapewnienia środków niezbędnych do terminowego regulowania zobowiązań Agencji;

8) opracowywanie projektów sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania;

9) opiniowanie i weryfikacja pod względem finansowym treści projektów dokumentów powodujących powstanie zobowiązań Agencji;

10) prowadzenie obrotu gotówkowego;

11) przygotowywanie odpowiedzi dla Najwyższej Izby Kontroli albo innego podmiotu przeprowadzającego kontrolę finansową, w zakresie wykonania budżetu w części 68 budżetu państwa;

12) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.",

d)
po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:

"3a. Do zakresu działania Zespołu do Spraw Płac należy w szczególności:

1) kompleksowa obsługa wynagrodzeń, w tym prowadzenie kartotek płacowych, sporządzanie list płacy, sporządzanie przelewów dla pracowników w systemie bankowości elektronicznej, wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach;

2) obsługa oraz prawidłowe dokumentowanie i rozliczanie absencji chorobowych, w tym w szczególności zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, ojcowskich, wypadkowych, świadczeń rehabilitacyjnych;

3) realizacja rozliczeń dotyczących umów zleceń i umów o dzieło oraz wynagrodzeń ryczałtowych za pracę w komisjach i radach funkcjonujących w Agencji;

4) bieżąca analiza wypłaconych i planowanych do wypłaty wynagrodzeń, w tym w szczególności nagród, dodatków, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych, ekwiwalentów za urlop, wynagrodzeń chorobowych oraz monitorowanie planu wynagrodzeń w podziale na poszczególne źródła finansowania w celu zapewnienia rzetelnej informacji płacowej na potrzeby dokonywania kontroli wydatkowania środków przeznaczonych na wynagrodzenia;

5) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości z zakresu wykonania funduszu płac;

6) bieżąca współpraca z ZUS, PFRON i urzędami skarbowymi w zakresie przekazywanych dokumentów;

7) obliczanie i wypłata świadczeń przysługujących byłym pracownikom Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach i innym uprawnionym osobom;

8) gospodarka środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz naliczanie wypłat z tych środków;

9) przygotowywanie dokumentów na potrzeby kontroli i audytów;

10) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.

3b. Do zakresu działania Zespołu do Spraw Planowania należy w szczególności:

1) sporządzanie projektów planów i planów finansowych wydatków i dochodów;

2) przygotowanie materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej oraz budżetu zadaniowego i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, na podstawie informacji oraz planów rzeczowo-finansowych otrzymanych z komórek organizacyjnych Agencji;

3) występowanie do Ministra Finansów z wnioskami o uruchomienie środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa we współpracy z komórkami organizacyjnymi Agencji;

4) opracowywanie projektów decyzji Prezesa w sprawie zmian w planie finansowym wydatków oraz obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa "TREZOR" w tym zakresie;

5) sporządzanie informacji dla potrzeb komisji sejmowych i senackich w sprawach dotyczących projektu budżetu i jego realizacji w zakresie części 68 budżetu państwa;

6) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora departamentu.",

e)
uchyla się ust. 4-7;
5)
po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:

"§ 26a. 1. Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za realizację zadań Dyrektora Generalnego.

2. Do zakresu działania Wydziału Zamówień Publicznych i Administracji należą zadania z zakresu zamówień publicznych i zakupów dokonywanych przez Agencję oraz z zakresu administrowania zasobami Agencji i zapewnienia efektywności wykorzystania tych zasobów, w szczególności:

1) koordynacja procesu udzielania zamówień publicznych i zakupów oraz nadzór nad tym procesem, w szczególności:

a) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań zakupowych,

b) gromadzenie informacji o planach zamówień publicznych komórek organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie tych planów oraz opracowywanie na ich podstawie rocznych planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych i planów zakupów,

c) koordynacja spraw udzielania zamówień centralnych i wspólnych przez Centrum Obsługi Administracji Rządowej,

d) opiniowanie projektów umów oraz zmian umów w sprawie udzielenia zamówienia publicznego pod względem zgodności z przepisami prawa z zakresu zamówień publicznych,

e) prowadzenie rejestrów postępowań, a także gromadzenie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

f) zamieszczanie we właściwych publikatorach ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych,

g) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych,

h) przygotowywanie opinii w zakresie zamówień publicznych na potrzeby komórek organizacyjnych Agencji;

2) zarządzanie zasobami materialnymi Agencji;

3) sporządzanie planów rozwoju zasobów materialnych Agencji;

4) zarządzanie polityką lokalową;

5) wyposażenie Agencji w sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne, urządzenia techniczne, środki łączności oraz transportu;

6) gospodarka składnikami majątkowymi Agencji i prowadzenie ich ewidencji;

7) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

3. Do zakresu działania Wydziału Kancelaryjno - Archiwalnego należą sprawy obsługi kancelaryjnej i archiwalnej Agencji, w szczególności:

1) koordynacja obiegu dokumentów, w tym obiegu elektronicznego w Agencji;

2) prowadzenie kancelarii ogólnej;

3) prowadzenie archiwum, w tym magazynu przejściowego byłych Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach oraz elektroniczne archiwizowanie dokumentów;

4) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

4. Do zakresu działania Wydziału Kadr należy w szczególności:

1) koordynacja naborów pracowników do Agencji;

2) koordynacja sporządzania opisów stanowisk pracy, wartościowania stanowisk pracy oraz przeprowadzania ocen okresowych;

3) prowadzenie spraw kadrowych;

4) przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych i innych dokumentów, związanych z realizacją zadań Dyrektora Generalnego i zakresem działalności wydziału;

5) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;

6) informowanie byłych pracowników Zakładów Produkcji Rud Uranu w Kowarach o obowiązującym trybie postępowania w zakresie roszczeń;

7) projektowanie oraz realizacja zadań w zakresie rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;

8) prowadzenie działań w zakresie zarządzania wiedzą i kompetencjami;

9) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

5. Do zakresu działania Wydziału Informatyki należą zadania z zakresu utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych Agencji, w szczególności:

1) planowanie i realizacja działań związanych z budową, rozwojem systemów teleinformatycznych Agencji lub na potrzeby Agencji, w szczególności poprzez:

a) identyfikację i analizę potrzeb wsparcia narzędziami teleinformatycznymi wybranych obszarów działalności Agencji,

b) prowadzenie prac wdrożeniowych systemów teleinformatycznych,

c) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do realizacji zamówienia oraz zakupów w zakresie rozwiązań informatycznych, w tym udział w procesie zamówienia oraz zakupu, a także pracach komisji przetargowych,

d) realizację zobowiązań wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087) oraz Krajowych Ram Interoperacyjności,

e) zapewnienie regulacji dotyczących bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ich aktualności i adekwatności do obowiązujących standardów, przepisów prawa i obecnych zagrożeń;

2) zapewnienie dostępności informacji przetwarzanych w systemach teleinformatycznych Agencji oraz bezpieczeństwa tych systemów i informacji w nich przetwarzanych, w szczególności poprzez:

a) zarządzanie i administrowanie systemami teleinformatycznymi oraz planowanie i realizację działań związanych z ich rozwojem i utrzymaniem,

b) zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną,

c) zapewnienie niezawodności działania wdrożonych systemów teleinformatycznych,

d) planowanie i realizację nowych rozwiązań z wykorzystaniem technologii teleinformatycznych,

e) zapewnienie wyposażenia stanowisk pracy w niezbędny sprzęt komputerowy i oprogramowanie oraz wsparcie użytkowników w zakresie jego obsługi i wykorzystania,

f) prowadzenie spraw w zakresie napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych sprzętu komputerowego,

g) realizowanie polityki bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych;

3) administrowanie systemami teleinformatycznymi, w których są przetwarzane informacje niejawne;

4) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

6. Do zakresu działania Zespołu do Spraw Organizacyjnych należy w szczególności:

1) zapewnienie obsługi Prezesa i Wiceprezesa oraz sekretariatów Prezesa, Wiceprezesa oraz Dyrektora Generalnego;

2) obsługa administracyjna wyodrębnionej organizacyjnie Kancelarii Tajnej;

3) organizacja i obsługa spotkań wewnętrznych i zewnętrznych w Agencji, w tym w szczególności spotkań Prezesa i Wiceprezesa;

4) prowadzenie spraw z zakresu transportu;

5) obsługa administracyjna pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych;

6) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.

7. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do Spraw Zintegrowanego Systemu Zarządzania należy w szczególności:

1) zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego prowadzenia audytu wewnętrznego oraz ciągłości prowadzenia audytu wewnętrznego w Agencji;

2) prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym;

3) prowadzenie analiz funkcjonowania Agencji, projektowania i wdrażania rozwiązań w zakresie zarządzania procesami i systemami;

4) rozwijanie systemów zarządzania Agencją, w tym zintegrowanego systemu zarządzania, kontroli zarządczej i systemu zarządzania jakością;

5) zapewnienie spójności i koordynowanie działań w zakresie funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;

6) promowanie procesowego podejścia w zarządzaniu;

7) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.