Zmiana zarządzenia w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2023.6.85

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 maja 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 49
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 28 kwietnia 2023 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

GS.012.3.2023

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 672 ze zm.) oraz w związku z § 6 i § 13 ust. 1 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje:

§  1. 
W strukturze organizacyjnej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, wprowadza się następujące zmiany:
-
tworzy się nową komórkę organizacyjną pn.:

Wydział Organizacji;

-
likwiduje się komórkę organizacyjną pn.:

Zespół Rzecznika Prasowego

§  2. 
W załączniku do Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. (Regulamin organizacyjny DGLP) z póź. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 3 ust. 5 otrzymuje następujące brzmienie:
1)Pion Dyrektora Generalnego G
a)Wydział Komunikacji SpołecznejGD
b)Wydział OrganizacjiGA
w ramach Wydziału funkcjonuje
- Zespół ObsługiGA.O
c)Zespół PrawnyGR
d)Inspekcja Lasów PaństwowychGI
w ramach Inspekcji Lasów Państwowych funkcjonują
- Regiony InspekcyjneGI.(1))
e)Inspektorat Straży LeśnejGS
f)Wydział Zarządzania Zasobami LudzkimiGK
g)Zespół ds. Obronności

i Ochrony Informacji Niejawnych

GN
h)Wydział Administracji, Bezpieczeństwa i Ochrony Pracy w LeśnictwieGB
i)Pełnomocnik ds. Gospodarki Rybackiej i Sprzedaży DziczyznyGG
j)Stanowisko ds. Korporacyjnych i Ochrony Danych OsobowychGO
2)Pion Ekonomiczny E
a)Biuro MarketinguEM
w ramach Głównego Księgowego LP funkcjonują:
- Wydział KsięgowościEG.K
- Zespół Wsparcia EkonomicznegoEG.F
c)Wydział Analiz Ekonomicznych i PlanowaniaEP
d)Wydział InformatykiEI
w ramach Wydziału Informatyki funkcjonuje:
- Zespół ds. CyberbezpieczeństwaEI.C
e)Stanowisko Radcy Prawnego ds. EkonomicznychEE
3)Pion Gospodarki Leśnej Z
a)Wydział Hodowli LasuZG
w ramach Wydziału Hodowli Lasu funkcjonuje:
- Zespół Gospodarki ŁowieckiejZG.Ł
b)Wydział Ochrony LasuZO
w ramach Wydziału Ochrony Lasu funkcjonują:
- Zespoły Ochrony LasuZOL (1))
c)Wydział Ochrony Zasobów PrzyrodniczychZP
w ramach Wydziału Ochrony Zasobów Przyrodniczych funkcjonuje:
- Zespół ds. Projektów LIFEZPL
d)Wydział Urządzania LasuZU
e)Stanowisko Radcy Prawnego ds. Gospodarki LeśnejZR
f)Wydział ds. Współpracy MiędzynarodowejZZ
4)Pion Nieruchomości i Zamówień M
a)Wydział Gospodarowania MieniemMG
w ramach Wydziału Gospodarowania Mieniem funkcjonuje:
- Zespół ds. Zasobów Mieszkaniowych i Inwestycji KubaturowychMG.M
b)Wydział Zamówień Publicznych i InnowacjiMZ
c)Stanowisko Radcy Prawnego ds. Nieruchomości i ZamówieńME
d)Wydział Inwestycji Drogowych i TransportuMD
e)Zespół Ochrony Gruntów LeśnychMO
f)Wydział Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru WłaścicielskiegoMW
2)
§ 43 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 43. Wydział Komunikacji Społecznej (GD) - zajmuje się kreowaniem zewnętrznego wizerunku Dyrekcji Generalnej, reprezentuje Dyrekcję Generalną i Dyrektora Generalnego w kontaktach ze środkami masowego przekazu oraz odpowiada za przekazywane im informacje. Koordynuje działania w zakresie współpracy z naczelnymi i centralnymi organami władzy, organizacjami politycznymi i społecznymi. Odpowiada za informowanie opinii publicznej o działaniach oraz polityce prowadzonej przez Dyrektora Generalnego oraz za informowanie o społecznym odbiorze tych działań. W zakresie realizacji zadań rzecznika prasowego osoba pełniąca tę funkcję podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.

Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1) koordynowanie prac związanych z tworzeniem, aktualizowaniem i realizacją oraz prowadzeniem polityki informacyjnej LP;

2) realizacja obowiązków wynikających z ustawy Prawo prasowe i koordynacja wykonywania tych obowiązków, w tym:

a) udzielanie mediom informacji o działalności,

b) odpowiadanie na krytykę prasową;

3) koordynacja realizacji obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;

4) koordynowanie prac wykonywanych na potrzeby naczelnych i centralnych organów władzy, organizacji politycznych i społecznych;

5) nadzór nad działalnością Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych (CILP) oraz Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie (OKL);

6) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem patronatów oraz udziałem Dyrektora Generalnego i jego przedstawicieli w imprezach o charakterze promocyjnym;

7) prowadzenie czynności nadzorujących nad zapewnieniem spójności polityki informacyjnej LP w regionalnych dyrekcjach LP i innych jednostkach, w szczególności CILP, CKPŚ i OKL;

8) monitorowanie i analizowanie informacji dotyczących LP, pojawiających się w środkach masowego przekazu oraz przygotowywanie adekwatnych do nich strategii komunikacji;

9) prowadzenie i koordynowanie działań komunikacyjnych w tzw. sytuacjach kryzysowych;

10) utrzymywanie stałych relacji z przedstawicielami środków masowego przekazu, przygotowywanie i udostępnianie im informacji oraz promowanie tematyki związanej z działalnością PGL LP;

11) publiczne prezentowanie działań LP (wyjaśnianie, przedstawianie stanowiska, komentowanie wydarzeń, udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe, przekazywanie komunikatów);

12) konsultowanie i zatwierdzanie treści i formy komunikatów i materiałów przeznaczonych do publikacji w środkach masowego przekazu, dotyczących działalności LP oraz na stronie internetowej LP;

13) organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych oraz innych spotkań Dyrektora Generalnego lub przedstawicieli Dyrekcji Generalnej, w tym tych, które odbywają się przy udziale przedstawicieli środków masowego przekazu;

14) prowadzenie działalności informacyjnej o projektach rozwojowych zainicjowanej przez jednostki organizacyjne LP oraz komórki organizacyjne DGLP."

3)
po § 43 dodaje się nowy § 43a w następującym brzmieniu:

"§ 43a. 1. Wydział Organizacji (GA) - organizuje i planuje pracę Dyrektora Generalnego. Wykonuje zadania związane z obsługą Dyrektora Generalnego, jego zastępców oraz nadzoruje sekretariaty. Prowadzi sprawy związane z promocją funkcji lasu i jego udostępnianiem dla społeczeństwa, realizacją celów leśnych kompleksów promocyjnych w obszarze edukacyjnym i społecznym oraz koordynuje sprawy dotyczące edukacji leśnej społeczeństwa.

Koordynuje funkcjonowanie oraz nadzoruje realizację zadań przez wewnętrzne struktury Wydziału.

W skład Wydziału wchodzi Zespół Obsługi.

2. Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1) organizacja planowej pracy (kalendarza) Dyrektora Generalnego w porozumieniu z sekretariatem;

2) nadzorowanie organizacji pracy sekretariatów oraz rozdział na piony przychodzącej do Dyrekcji korespondencji i dokumentów;

3) przyjmowanie, obsługa interesantów Dyrektora, organizowanie spotkań oraz przygotowywanie materiałów na spotkania z pracownikami LP oraz przedstawicielami organizacji, firm zewnętrznych i ich protokołowanie na wniosek Dyrektora;

4) koordynacja oraz nadzór nad Biuletynem Informacji Publicznej (BIP) oraz Biuletynem Informacyjnym Lasów Państwowych (BILP);

5) przygotowywanie wystąpień, prezentacji i innych materiałów na zlecenie Dyrektora Generalnego;

6) koordynowanie działalności w zakresie edukacji wielofunkcyjnej gospodarki leśnej w społeczeństwie, prowadzonej przez jednostki LP, w tym edukacji ekologicznej i proekologicznej;

7) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z udostępnianiem obszarów leśnych na potrzeby społeczne, m.in. w zakresie turystyki i rekreacji w LP;

8) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad działalnością informacyjną i wydawniczą Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych w zakresie edukacji leśnej i turystycznego udostępniania lasu;

9) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie promocji społecznych funkcji lasu oraz edukacji leśnej;

10) prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem terenów leśnych osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym lub innym jednostkom do celów innych niż turystyka i rekreacja;

11) prowadzenie sprawozdawczości nt. infrastruktury turystycznej na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych;

12) koordynowanie przedsięwzięć związanych z rozwojem infrastruktury kubaturowej związanej z edukacją i turystyką w leśnych kompleksach promocyjnych (parkingi, miejsca postoju pojazdów, pola biwakowe) oraz z jej efektywnym wykorzystaniem, a także dokonywanie uzgodnień w tym zakresie z Wydziałem Gospodarowania Mieniem;

13) uczestnictwo w tworzeniu jednolitych programów gospodarczo-ochronnych dla leśnych kompleksów promocyjnych we współpracy z Wydziałem Hodowli Lasu;

14) powoływanie i prowadzenie spraw związanych z radami naukowo-społecznymi przy leśnych kompleksach promocyjnych w porozumieniu z Wydziałem Hodowli Lasu;

15) nawiązywanie i koordynacja współpracy w zakresie działań prośrodowiskowych i społecznej odpowiedzialności biznesu.

3. Funkcjonujący w ramach Wydziału, wewnętrzny zespół realizuje następujące zadania:

1) Zespół Obsługi (GA.O) - prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem i dokumentowaniem narad, posiedzeń kierownictwa DGLP i Kolegium LP, z tłumaczeniami oraz z gromadzeniem i aktualizowaniem wykazów aktów regulacji wewnętrznej wydawanych przez Dyrektora Generalnego.

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

a) przygotowywanie narad dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, posiedzeń: kierownictwa DGLP, Kolegium Lasów Państwowych oraz opracowywanie, kolportaż ustaleń z tych posiedzeń i śledzenie ich realizacji;

b) prowadzenie rejestru i przechowywanie ustaleń kierownictwa DGLP oraz opinii Kolegium Lasów Państwowych;

c) kontrola terminów realizacji przez komórki organizacyjne lub RDLP ustaleń podjętych przez Dyrektora oraz wniosków i decyzji organów państwa w zakresie spraw zleconych do realizacji przez DGLP;

d) prowadzenie spraw związanych z działaniem Kolegium Lasów Państwowych i Klubu Honorowych Członków Bractwa Leśnego, honorowaniem osób zasłużonych dla Lasów Państwowych Kordelasem Leśnika Polskiego i honorowym uniformem Leśnika Polskiego;

e) prowadzenie rejestru i przechowywanie oryginałów zarządzeń i decyzji wydanych przez Dyrektora Generalnego;

f) dokonywanie okresowych aktualizacji i opracowywanie wykazu obowiązujących zarządzeń i decyzji wewnętrznych Dyrektora Generalnego LP;

g) prowadzenie elektronicznej ewidencji zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego w systemie wewnętrznej informacji prawnej;

h) wykonywanie oraz koordynacja czynności związanych z opiniowaniem kierowanych do Dyrektora Generalnego zaproszeń na imprezy i spotkania;

i) koordynowanie działań w zakresie zapewnienia elektronicznego systemu do obsługi zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego oraz innych aktów regulacji wewnętrznej w LP;

j) obsługa konferencji prasowych oraz innych spotkań Dyrektora Generalnego lub przedstawicieli Dyrekcji Generalnej, które odbywają się przy udziale przedstawicieli środków masowego przekazu;

k) organizowanie, obsługa i prowadzenie konferencji oraz innych spotkań Dyrektora Generalnego lub przedstawicieli Dyrekcji Generalnej.

§  3. 
Wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  1