Zmiana zarządzenia w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2023.5.73

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 maja 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 43
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 18 kwietnia 2023 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

GS.012.2.2023

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 672 ze zm.) oraz w związku z § 6 i § 13 ust. 1 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje:

§  1. 
W strukturze organizacyjnej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, tworzy się nową komórkę organizacyjną pn.:

- Zespół Użytkowania Lasu.

§  2. 
W załączniku do Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. (Regulamin organizacyjny DGLP) z póź. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 41 pkt 2 skreśla się sformułowanie "i rybacką";
2)
w § 51 ust. 1 skreśla się pkt 28, 29 oraz 30;
3)
§ 57a otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 57a. 1. Biuro Marketingu (EM) - zajmuje się sprawami związanymi z ustalaniem zasad sprzedaży drewna w LP, analizą rynków, bankiem informacji handlowej oraz cenami surowca drzewnego. Reprezentuje, w uzgodnionym zakresie, Dyrektora Generalnego w kontaktach z przedstawicielami przemysłu drzewnego w sprawach związanych ze sprzedażą drewna przez LP, uzgadnianiem propozycji rozwiązań dotyczących zasad sprzedaży drewna oraz innych kwestii związanych z handlem drewnem i jego produktami. Prowadzi zagadnienia dot. racjonalnego pozyskiwania surowca drzewnego oraz użytków ubocznych. Opracowuje i aktualizuje normy na surowiec drzewny, zasady jego pomiaru, ewidencji i oznakowania oraz obrotu surowcem drzewnym. Prowadzi zagadnienia związane z brakarstwem i szacunkami brakarskimi oraz współpracą z sektorem usług leśnych. Koordynuje funkcjonowanie oraz nadzoruje realizację zadań przez Zespół Użytkowania Lasu.

Do zadań Biura Marketingu należy w szczególności:

1) ustalanie zasad sprzedaży i marketingu drewna przez Lasy Państwowe;

2) kształtowanie polityki racjonalnego wykorzystania drewna oraz użytków ubocznych;

3) prowadzenie spraw związanych z zagadnieniami kształtowania cen i bieżącej polityki cenowej na drewno w Lasach Państwowych;

4) prowadzenie całokształtu spraw związanych z promocją drewna i jego wyrobów;

5) doskonalenie zasad sprzedaży i systemu ustalania cen na drewno w PGL LP;

6) koordynacja działania komórek właściwych ds. sprzedaży drewna w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych;

7) współpraca z przedstawicielami przemysłu drzewnego w zakresie zasad sprzedaży drewna;

8) opracowywanie planu zagospodarowania nadwyżek surowca drzewnego w wypadku klęsk żywiołowych i innych przyczyn oraz podejmowanie działań interwencyjnych w celu likwidowania zatorów w sprzedaży drewna;

9) sporządzanie bieżących i cyklicznych informacji oraz analiz dotyczących sprzedaży drewna;

10) monitorowanie poszczególnych branż przemysłu drzewnego i prowadzenie badań rynkowych;

11) współdziałanie z Wydziałem Analiz Ekonomicznych i Planowania w zakresie ustalania planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych oraz ustalania sposobów zapobiegania powstawania należności;

12) prowadzenie działań w zakresie tworzenia banku informacji handlowej;

13) realizowanie zadań dot. rozwoju programów SILP związanych ze sprzedażą drewna, w tym aplikacji internetowych,

14) współpraca z Zakładem Informatyki Lasów Państwowych w przedmiocie aplikacji obsługujących sprzedaż drewna w LP;

15) koordynacja i nadzór działań w zakresie budowy, utrzymania i rozwoju elektronicznego systemu sprzedaży drewna w LP;

16) sporządzanie zestawień i analiz dot. procedur internetowej sprzedaży drewna.

2. Zespół Użytkowania Lasu (EM.U) - funkcjonujący w ramach Biura Marketingu - realizuje w szczególności następujące zadania:

1) ustalanie kierunków rozwoju użytkowania głównego oraz ubocznego;

2) prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją i sortymen- tacją surowca drzewnego oraz szacunkami brakarskimi;

3) koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem brakarzy regionalnych oraz organizowanymi przez jednostki organizacyjne LP kursami brakarskimi;

4) analizowanie działań w zakresie użytkowania lasu pod kątem zgodności z ustaleniami planów urządzenia lasu, ustalenie i nadzór nad realizacją rozmiaru użytkowania lasu w poszczególnych kategoriach cięć;

5) nadzór, koordynacja oraz prowadzenie całokształtu spraw związanych z odbiórką oraz ewidencją surowca drzewnego, w szczególności z zasadami jego pomiaru, obliczania miąższości, znakowania wraz ze sposobami oraz narzędziami do tego służącymi;

6) prowadzenie spraw związanych ze zrywką, podwozem oraz transportem surowców leśnych;

7) prowadzenie spraw dotyczących legalności obrotu drewnem (EUTR).

8) prowadzenie działań i współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi LP i innymi organizacjami na rzecz rozwoju sektora usług leśnych;

9) monitorowanie zmian w sektorze usług leśnych, ich analiza i ocena;

10) prowadzenie spraw w zakresie programów pomocowych i planów zewnętrznych dotyczących sektora usług leśnych."

§  3. 
Wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  1