Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dzienniki resortowe

NFZ.2023.43

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 lutego 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 43/2023/GPF
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 28 lutego 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie § 4 ust. 2 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 grudnia 2014 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 349) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Nr 45/2022/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (z późn. zm. 1 ), wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
w § 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W terminie do 15 października każdego roku dyrektorzy komórek organizacyjnych Centrali przedkładają dyrektorowi Gabinetu Prezesa Funduszu propozycje celów do planu pracy Funduszu na rok następny, zgodnie z procedurą Zarządzanie zmianą w organizacji.",

b)
w § 23:
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W terminie do 10 stycznia każdego roku, kierujący komórkami organizacyjnymi przekazują dane niezbędne do przygotowania sprawozdania z realizacji planu pracy Funduszu za rok poprzedni, zgodnie z procedurą Zarządzanie zmianą w organizacji.",

ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W terminie do 31 stycznia każdego roku, dyrektor Gabinetu Prezesa Funduszu przedkłada Prezesowi Funduszu, z wnioskiem o zatwierdzenie, sprawozdanie z realizacji rocznego planu pracy Funduszu, opracowane na podstawie danych, o których mowa w ust. 1.",

c)
§ 32 otrzymuje brzmienie:

"§ 32. 1. Biuro Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania jest komórką organizacyjną właściwą w sprawach dotyczących: bezpieczeństwa informacji, w tym bezpieczeństwa fizycznego i zarządzania incydentami bezpieczeństwa, ciągłości działania, w tym ochrony Infrastruktury Krytycznej oraz działań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej i obrony cywilnej.

2. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych pod względem organizacyjnym podlega dyrektorowi Biura.

3. Do podstawowych zadań Biura Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania należy w szczególności:

Lp.ZadanieJednostki /komórki współpracująceZadanie realizowane w ramach procesu
1.zapewnienie w Centrali NFZ ochrony informacji niejawnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742, z późn. zm.)wszystkie komórki organizacyjne CentraliZ.02.06
2.zapewnienie ochrony fizycznej obiektów, osób i mienia w Centrali NFZwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ, firmy zewnętrzneZ.03.02
3.zapewnienie realizacji obowiązków służby bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704, z późn. zm.)wszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ,

NFZ,

Społeczny Inspektor Pracy, lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami

Z.03.03
4.zapewnienie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowejwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ,

jednostki Państwowej

Straży Pożarnej (PSP)

Z.03.02
5.zapewnienie bezpieczeństwa informacji (SZBI) w NFZwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.02.03
6.zapewnienie ciągłości działania procesów realizowanych przez NFZ (SZCD)wszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.03.01
7.zarządzanie incydentami bezpieczeństwawszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.03.01
8.zapewnienie realizacji obowiązków operatora infrastruktury krytycznejwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.02.03

Z.03.01

9.zapewnienie realizacji obowiązków operatora usługi kluczowej (UKSC)wszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.03.01

Z.02.03

10.zarządzanie ryzykiem utraty bezpieczeństwa informacji i ciągłości działaniawszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.02.03

Z.02.04

11.przygotowanie Centrali na zdarzenia z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w odniesieniu do zdrowia i życia pracowników (ewakuacja, udzielanie pierwszej pomocy).wszystkie komórki organizacyjne CentraliZ.03.02
12.zapewnienie koordynacji działań komórek organizacyjnych NFZ w zakresie realizowania zadań dotyczących zarządzania kryzysowego podczas wprowadzonych stopni alarmowych CRP wynikających z ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2632)wszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.10.01
13.wypracowanie założeń organizacyjnych, opracowywanie stosownej dokumentacji ewidencyjno-operacyjnej oraz nadzór nad funkcjonowaniem Samodzielnej Drużyny Ratownictwa Ogólnego w Centrali Funduszuwszystkie komórki organizacyjne CentraliZ.03.02

Z.03.03

14.udział w procesie zarządzania zmianą w NFZwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.02.03

Z.03.01

15.współpraca z dostawcami oprogramowania, w zakresie prowadzonych spraw zarządzanych i administrowanych przez BiuroPodmioty zewnętrzneZ.02.03
16.prowadzenie Centralnego Wykazu Ubezpieczonych, zwanego dalej "CWU"ZUS, KRUS, KPRM, GUS, CBAZ.02.05
17.przetwarzanie danych osobowych w rejestrze PESEL prowadzonym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz aktualizacja danych w CWU na podstawie danych z rejestruKPRMZ.02.05
18.weryfikacja danych w CWU w zakresie dotyczącym ubezpieczenia zdrowotnego osób ubezpieczonych, uprawnionych do świadczeń oraz osób innych niż ubezpieczeni, na potrzeby komórek organizacyjnych Centrali oraz oddziałów wojewódzkich FunduszuZ.02.05
19.współpraca z podmiotami zewnętrznymi, między innymi ZUS, KRUS, KPRM oraz GUS, w tym przekazywanie i odbiór danych przesyłanych w formie elektronicznejpodmioty zewnętrzneZ.02.05
20.współpraca z organami ścigania i służbami w zakresie udostępniania im informacji wynikających z analizDAil, podmioty zewnętrzneZ.02.05
21.nadzór nad procesem udostępniania danych osobowych na wniosek instytucji/organów uprawnionychZ.02.05
22.współpraca z Departamentem Analiz i Innowacji w zakresie wymiany informacji i danych dotyczących zakresu działania BiuraDAil, podmioty zewnętrzneZ.02.05

",

d)
w § 39 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do podstawowych zadań Departamentu Gospodarki Lekami należy w szczególności:

Lp.ZadanieJednostki /komórki współpracująceZadanie realizowane w ramach procesu
1.prowadzenie prac związanych z przygotowaniem założeń merytorycznych i organizacyjnych, w tym opracowywanie projektów zarządzeń Prezesa NFZ, dotyczących przeprowadzania postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie:

a) programów lekowych, b) chemioterapii

BP, DSOZW.03.02

B.05.02

B.10.04

B.10.08

2.monitorowanie procesu zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, w zakresie o którym mowa w pkt 1DSOZW.03.02

B.05.02

B.10.04

B.10.08

3.współpraca z konsultantami krajowymi i wojewódzkimi oraz reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców i instytucjami właściwymi w sprawach związanych z realizacją świadczeń, o których mowa w pkt 1W.03.02

B.05.02

B.10.04

B.10.08

4.dokonywanie oceny prawidłowości realizacji świadczeń opieki zdrowotnej oraz przygotowywanie wyjaśnień dotyczących tych zasad ich realizacji i finansowania w zakresie właściwości DepartamentuDSOZB.05.02
5.prowadzenie analiz kosztów świadczeń z zakresu programów lekowych i chemioterapiiB.05.02
6.prowadzenie analizy problemów zgłaszanych przez OW NFZ, świadczeniodawców i świadczeniobiorców w zakresie właściwości Departamentu oraz podejmowanie odpowiednich działań w celu ich rozwiązania, w zakresie właściwości DepartamentuB.05.02
7.opracowywanie opinii, danych i analiz dla Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie właściwości DepartamentuB.05.02
8.sprawowanie nadzoru nad działalnością i pracami Zespołów Koordynacyjnych do programów lekowych powołanych przez Prezesa FunduszuB.05.02

B.10.04

B.10.08

9.sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem elektronicznego systemu monitorowania programów lekowych oraz przygotowywanie wniosków o zmiany i utworzenie nowych modułów w tym systemieDIB.05.02
10.rozpatrywanie zażaleń na czynności dyrektorów OW NFZ składanych do Prezesa Funduszu w zakresach będących we właściwości Departamentu, z zastrzeżeniem § 41 ust. 31p. 16 regulaminuDSOZB.10.12

B.05.01

11.weryfikacja wykonania przez dyrektorów OW NFZ obowiązków nałożonych przez Prezesa Funduszu w związku z art. 42 ust. 4 ustawy o refundacji, z wyłączeniem obowiązków nałożonych w wyniku rozpatrywania zażaleń dotyczących czynności sprawdzających, o których mowa w Dziale IIIA ustawyDK, DSOZB.10.12
12.analiza wydatków i kosztów Funduszu ponoszonych z tytułu refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych w programach lekowych, chemioterapii i w aptece na receptę oraz przygotowywanie raportów w tym zakresie dla Prezesa FunduszuDEFB.05.01
13.monitorowanie ordynacji lekarskiej oraz monitorowanie realizacji recept, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości refundacji dla osób z uprawnieniami dodatkowymiB.05.01
14.opracowywanie centralnych zasad walidacji i weryfikacji informacji przekazywanych przez świadczeniodawców w zakresie programów lekowych i chemioterapiiDSOZB.05.02

B.10.09

15.prowadzenie prac standaryzacyjnych związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem danych, o których mowa w art. 45 ustawy o refundacjiDIB.05.01
16.przygotowywanie comiesięcznych informacji o wielkości kwoty refundacji i liczbie zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EANDI, DEFB.05.02
17.realizacja zadań w zakresie Ratunkowego Dostępu do Technologii Lekowych (RDTL)DSOZ, DEF, BKB.05.03

",

e)
§ 40 otrzymuje brzmienie:

"§ 40. 1. Departament Informatyki jest komórką organizacyjną właściwą w sprawach budowy, utrzymania i rozwoju systemów informatycznych Funduszu, budowy, utrzymania i rozwoju infrastruktury teleinformatycznej Centrali, cyberbezpieczeństwa, a także w sprawach promowania i wprowadzania nowych technologii teleinformatycznych.

2. Do podstawowych zadań Departamentu Informatyki należy w szczególności:

Lp.ZadanieJednostki/ komórki współpracująceZadanie realizowane wr amach procesu
1.planowanie finansowe i rzeczowe dla obszaru technologii informatycznychwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.07.08
2.zapewnienie infrastruktury serwerowej, sieciowej oraz stacji roboczych i urządzeń peryferyjnych w zakresie potrzeb i możliwości Centraliwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.07.01

W.07.05

3.zapewnienie budowy, utrzymania i rozwoju dedykowanych systemów informatycznych wspierających pracę Funduszu w zakresie jego potrzeb i możliwościwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW

NFZ

W.07.04

W.07.06

4.zapewnienie utrzymania i rozwoju systemów standardowych wspierających pracę Funduszu w zakresie jego potrzeb i możliwościwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.07.02

W.07.06

5.zarządzanie, realizacja i nadzór nad umowami w obszarze technologii informatycznychwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.07.08
6.zarządzanie architekturą korporacyjną w zakresie technologii informatycznych (warstwa aplikacji, technologii)wszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.07.04

W.07.08

7.współpraca z Ministerstwem Zdrowia, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Głównym Urzędem Statystycznym i innymi organami administracji publicznej w zakresie spraw związanych z informatyzacją i interoperacyjnością podmiotów realizujących zadania publicznewszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ Instytucje zewnętrzneW.07.03

W.07.04

8.współpraca z dostawcami sprzętu i systemów teleinformatycznych, a także operatorami telekomunikacyjnymi świadczącymi usługi dla Funduszuwszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ, dostawcy zewnętrzniW.07.01

W.07.03

W.07.04

W.07.07

9.administrowanie systemem Elektronicznego Zarządzania

Dokumentacją

GPF, BAG, DOKiPW.07.02
10.zapewnienie bezpieczeństwa w kontekście obszaru technologii informatycznychWszystkie Wydziały

Informatyki OW, wszystkie ZBIiCD w OW

Z.10.01
11.zarządzanie incydentami bezpieczeństwa informatycznegowszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZZ.03.01

".

f)
w § 43 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Departament Świadczeń Opieki Zdrowotnej jest komórką organizacyjną właściwą w sprawach związanych ze świadczeniami opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 15 ust. 2 pkt 1-7, 9 i 11-13, art. 48e oraz art. 95l ustawy.";

2)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu podpisania.

ZAŁĄCZNIK

Architektura procesów realizowanych w Centrali Funduszu

lp.Nr procesuRodzaj procesuNazwa procesuWłaściciel procesu
1.W.01WspierającyObsługa administracyjnaBAG
2.W.01.01WspierającyZamówienia PubliczneBAG
3.W.01.01.01WspierającyPlanowanie i sprawozdawczość w zamówieniach publicznychBAG
4.W.01.01.02WspierającyRealizacja zamówień publicznychBAG
5.W.01.02WspierającyArchiwizacja dokumentacjiBAG
6.W.01.02.01WspierającyPrzekazanie dokumentacji do archiwum zakładowegoBAG
7.W.01.02.02WspierającyPrzekazanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego i brakowanie dokumentacji niearchiwalnejBAG
8.W.01.02.03WspierającyUdostępnianie i wycofanie dokumentacji z archiwum zakładowegoBAG
9.W.01.02.04WspierającyPrzekazywanie spraw i dokumentacji nietworzącej akt spraw w systemie EZD do archiwum zakładowegoBAG
10.W.01.02.05WspierającyPrzekazywanie składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych do archiwum zakładowegoBAG
11.W.01.03WspierającyGospodarka składnikami majątkowymiBAG
12.W.01.03.01WspierającyZabezpieczenie serwisu i konserwacji infrastruktury technicznej oraz okresowych przeglądów i remontów w lokalach użytkowanych przez Narodowy Fundusz ZdrowiaBAG
13.W.01.03.02WspierającyGospodarowanie zasobamiBAG
14.W.01.04WspierającyObsługa wniosków pracownikówBAG
15.W.01.04.01WspierającyZarządzanie środkami transportuBAG
16.W.01.04.02WspierającyGospodarowanie wyposażeniemBAG
17.W.01.04.03WspierającyOrganizacja spotkańBAG
18.W.01.05WspierającyPlan Wydatków Inwestycyjnych - tworzenie i realizacjaBAG
19.Z.01ZarządczyAudyt wewnętrznyBAW
20.Z.01.01ZarządczyRealizacja funkcji audytu wewnętrznegoBAW
21.Z.01.01.01ZarządczyTworzenie planu audytu wewnętrznegoBAW
22.Z.01.01.02ZarządczyProwadzenie audytu wewnętrznegoBAW
23.Z.01.01.03ZarządczyOcena funkcji audytu wewnętrznegoBAW
24.Z.02ZarządczyZarządzanie bezpieczeństwem informacjiBBIiCD
25.Z.02.03ZarządczyUtrzymanie Systemu Zarządzania

Bezpieczeństwem Informacji

BBIiCD
26.Z.02.03.01ZarządczyZarządzanie bezpieczeństwem aktywów informacyjnychBBIiCD
27.Z.02.03.02ZarządczyZarządzanie ryzykiem aktywów informacyjnychBBIiCD
28.Z.02.03.03ZarządczyZarządzanie dokumentacją Zintegrowanego Systemu ZarządzaniaBBIiCD
29.Z.02.04ZarządczyAudyt wewnętrzny bezpieczeństwa informacjiBBIiCD
30.Z.02.05ZarządczyZarządzanie danymi świadczeniobiorcówBBIiCD
31.Z.02.05.01ZarządczyDostęp do systemu - Centralny Wykaz Ubezpieczonych (CWU)BBIiCD
32.Z.02.05.02ZarządczyWspółpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie przekazywania i odbioru danych przesyłanych w formie elektronicznejBBIiCD
33.Z.02.05.03ZarządczyWspółpraca z organami ścigania i służbami poprzez udostępnianie informacji w zakresie spraw wynikających z analiz danych, które przetwarza NFZ w ramach realizacji zadańBBIiCD
34.Z.02.05.04ZarządczyUdostępnianie danych osobowych na wniosek instytucji/organówBBIiCD
35.Z.02.06ZarządczyOpracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnychBBIiCD
36.Z.03ZarządczyZarządzanie ciągłością działaniaBBIiCD
37.Z.03.01ZarządczyUtrzymanie Systemu Zarządzania Ciągłością DziałaniaBBIiCD
38.Z.03.01.01ZarządczyAnaliza BIA i identyfikacja procesów krytycznychBBIiCD
39.Z.03.01.02ZarządczyOpracowanie planów ciągłości działaniaBBIiCD
40.Z.03.01.03ZarządczyTestowanie planów ciągłości działaniaBBIiCD
41.Z.03.01.04ZarządczyZarządzanie incydentamiBBIiCD
42.Z.03.02ZarządczyZarządzanie bezpieczeństwem fizycznym i środowiskowymBBIiCD
43.Z.03.02.01ZarządczyZarządzanie dostępami do pomieszczeń biurowych w Centrali NFZBBIiCD
44.Z.03.02.02ZarządczyUdostępnianie danych z monitoringu wizyjnego (CCTV)BBIiCD
45.Z.03.02.03ZarządczyNadzór nad realizacją zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowejBBIiCD
46.Z.03.03ZarządczyMonitorowanie stanu BHPBBIiCD
47.Z.03.03.01ZarządczyReagowanie na wypadkiBBIiCD
48.Z.03.03.02ZarządczyReagowanie na choroby, szczególne potrzeby i niepełnosprawnościBBIiCD
49.Z.03.03.03ZarządczyKontrola stanu BHPBBIiCD
50.Z.03.03.04ZarządczySzkolenia w dziedzinie BHPBBIiCD
51.Z.03.04ZarządczyZarządzanie odzieżą roboczą oraz środkami ochrony indywidualnejBBIiCD
52.W.02WspierającyObsługa księgowaBK
53.W.02.01WspierającyProwadzenie ksiąg rachunkowychBK
54.W.02.01.01WspierającyInwentaryzacja majątkuBK
55.W.02.01.02WspierającyEwidencja i rozliczanie podatku VATBK
56.W.02.01.03WspierającySporządzenie sprawozdania finansowego wraz z podziałem wynikuBK
57.W.02.02WspierającyZarządzanie należnościami i zobowiązaniamiBK
58.B.01BiznesowyKomunikacja społeczna/Budowanie relacji z otoczeniemBKSiP
59.B.01.01BiznesowyWspółpraca z mediamiBKSiP
60.B.01.02BiznesowyZarządzanie treściami na stronie internetowejBKSiP
61.B.01.03BiznesowyPrezentacja i promocja działalności FunduszuBKSiP
62.B.01.04BiznesowyObsługa zaproszeń adresowanych do PrezesaBKSiP
63.Z.04ZarządczyNadzór wewnętrznyBNW
64.Z.04.01ZarządczyKoordynowanie kontroli zewnętrznychBNW
65.Z.04.02ZarządczyKontrola wewnętrznaBNW
66.Z.04.02.01ZarządczyPrzeprowadzanie kontroli wewnętrznychBNW
67.Z.04.02.02ZarządczyProwadzenie postępowań wyjaśniających związanych z naruszeniem Kodeksu etykiBNW
68.W.03WspierającyObsługa prawnaBP
69.W.03.01WspierającyZastępstwo procesowe w sądach oraz w sprawach przed innymi organami państwowymiBP
70.W.03.02WspierającyNadzór nad procesem opracowywania zarządzeń PrezesaBP
71.W.03.03WspierającyOpiniowanie i uzgadnianie projektów aktów prawnychBP
72.B.13BiznesowyInterpretacje indywidualne objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym - Prawo przedsiębiorcówBP
73.B.13.01BiznesowyRozpatrywanie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych, o których mowa w art. 34 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorcówBP
74.W.04WspierającyOpracowywanie materiałów i obsługa Rady Funduszu oraz Rady oddziału wojewódzkiego FunduszuBRF
75.W.04.01WspierającyOpracowywanie materiałów dla Rady Funduszu i obsługa Rady FunduszuBRF
76.W.04.02WspierającyOpracowywanie materiałów dla Rady oddziału wojewódzkiego Funduszu i obsługa Rady oddziału wojewódzkiego FunduszuBRF
77.W.05WspierającyObsługa kadrowo-płacowaBSP
78.W.05.01WspierającyTworzenie i aktualizowanie planu zatrudnieniaBSP
79.W.05.02WspierającyRekrutacja, wdrażanie i ocena pracownikówBSP
80.W.05.02.01WspierającyRekrutacje pracownikówBSP
81.W.05.02.02WspierającyRekrutacje na podstawie konkursuBSP
82.W.05.02.03WspierającyWdrażanie nowego pracownikaBSP
83.W.05.02.04WspierającyProwadzenie oceny pracowniczejBSP
84.W.05.03WspierającyPodnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownikówBSP
85.W.05.03.01WspierającyTworzenie planu szkoleńBSP
86.W.05.03.02WspierającyRealizacja szkoleńBSP
87.W.05.04WspierającyObsługa kadrowaBSP
88.W.05.04.01WspierającyObsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń SocjalnychBSP
89.W.05.04.02WspierającyZmiana warunków pracy i płacyBSP
90.W.05.04.03WspierającyProwadzenie spraw osobowych dyrektorów

OW

BSP
91.W.05.04.04WspierającyRozliczanie wynagrodzeńBSP
92.W.05.04.05WspierającyRenegocjacje Układu ZbiorowegoBSP
93.W.05.04.06WspierającyPrzeciwdziałanie mobbingowi, dyskryminacji i innym zachowaniom niepożądanymBSP
94.W.05.05WspierającyObsługa delegacji służbowychBSP
95.B.03BiznesowyZarządzanie innowacjami i ocena wniosku

IOWISZ

DAiI
96.B.03.01BiznesowyInnowacje w ochronie zdrowiaDAiI
97.B.03.01.01BiznesowyAnaliza i ocena innowacjiDAiI
98.B.03.01.02BiznesowyPilotaż innowacjiDAiI
99.B.03.02BiznesowyOcena wniosku IOWISZDAiI
100.W.06WspierającyUdostępnienie danych i informacji z hurtowni danych NFZDAiI
101.W.06.01WspierającyDostarczanie analiz/zestawień/danych zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniemDAiI
102.W.06.01.01WspierającyUdostępnianie danych, zestawienia lub analizy zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniemDAiI
103.W.06.01.02WspierającyOpracowanie danych na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
104.W.06.01.03WspierającyOpracowanie zestawienia na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
105.W.06.01.04WspierającyOpracowanie analizy na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
106.W.06.02WspierającyPrzygotowywanie narzędzi usprawniających proces analizy lub wizualizacji danychDAiI
107.W.06.02.01WspierającyPrzygotowanie narzędzi usprawniających proces analizy na użytek wewnętrznyDAiI
108.W.06.02.02WspierającyPrzygotowanie narzędzi do wizualizacji danych na użytek wewnętrzny i zewnętrznyDAiI
109.W.06.03WspierającyPrzygotowanie materiałów analitycznych do publikacji na stronie wwwDAiI
110.Z.05ZarządczyOpracowywanie i udostępnianie informacji o finansowanych świadczeniach opieki zdrowotnejDAiI
111.Z.05.01ZarządczyProwadzenie analiz na podstawie danych z hurtowni danych NFZDAiI
112.Z.05.01.01ZarządczyPrzygotowywanie cyklicznych raportów dla wybranych typów świadczeńDAiI
113.Z.05.01.02ZarządczyPrzygotowywanie raportów okolicznościowychDAiI
114.Z.05.01.03ZarządczyPrzygotowanie informacji na potrzeby naukowe (art. 188 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)DAiI
115.Z.05.01.04ZarządczyPrzygotowanie raportów w zakresie nieprawidłowości lub nieefektywności refundacji świadczeńDAiI
116.Z.05.02ZarządczySprawozdanie z działalności NFZDAiI
117.B.04BiznesowyFinansowanie i rozliczanie świadczeń opieki zdrowotnejDEF
118.B.04.01BiznesowyFinansowanie świadczeń opieki zdrowotnejDEF
119.B.04.01.01BiznesowyFinansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowy (z określoną maksymalną kwotą finansowania lub bez określonej maksymalnej kwoty finansowania)DEF
120.B.04.01.02BiznesowyFinansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowy z określoną maksymalną kwotą finansowania - finansowanie świadczeń udzielonych ponad limitDEF
121.B.04.01.03BiznesowyFinansowanie świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych przez świadczeniodawcę nieposiadającego umowy z NFZ (tryb nagły)DEF
122.B.04.02BiznesowyProwadzenie i monitorowanie rozliczeń międzyoddziałowychDEF
123.Z.06ZarządczyProwadzenie gospodarki finansowej NFZDEF
124.Z.06.01ZarządczyZarządzanie środkami finansowymiDEF
125.Z.06.01.01ZarządczyPrzekazywanie środków do OWDEF
126.Z.06.01.02ZarządczyZawieranie depozytów u Ministra FinansówDEF
127.Z.06.02ZarządczyRealizacja planu finansowegoDEF
128.Z.06.02.01ZarządczyOpracowanie planu finansowegoDEF
129.Z.06.02.02ZarządczyZmiana planu finansowegoDEF
130.Z.06.02.03ZarządczySporządzenie sprawozdania z wykonania planu finansowegoDEF
131.Z.06.03ZarządczyMonitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzyka oraz informowanie MZ w zakresie wypełnienia przez wnioskodawcę postanowień zawartych w tej decyzjiDEF
132.Z.06.04ZarządczyWyliczenie kwoty przekroczenia dla danej grupy limitowej i kwoty zwrotu dla poszczególnych wnioskodawców ("payback")DEF
133.B.05BiznesowyProwadzenie gospodarki lekowejDGL
134.B.05.01BiznesowyObsługa osób uprawnionych do wystawiania recept oraz zawieranie i obsługa umów na realizację receptDGL
135.B.05.01.01BiznesowyNadawanie uprawnienia do pobierania numerów recept papierowych oraz korzystania z systemu e-WUŚDGL
136.B.05.01.02BiznesowyZawieranie umów na realizację receptDGL
137.B.05.01.03BiznesowyAneksowanie umów o realizację receptDGL
138.B.05.01.04BiznesowyZakończenie umowy o realizację receptDGL
139.B.05.01.05BiznesowyObsługa sprawozdawczości z realizacji umów o realizację receptDGL
140.B.05.01.06BiznesowyMonitorowanie prawidłowości wystawiania i realizacji receptDGL
141.B.05.02BiznesowyProwadzenie analiz danych z zakresu programów lekowych i chemioterapiiDGL
142.B.05.03BiznesowyRealizacja zadań w zakresie Ratunkowego

Dostępu do Technologii Lekowych (RDTL)

DGL
143.W.07WspierającyObsługa informatycznaDI
144.W.07.01WspierającyAdministrowanie infrastrukturą serwerową i sieciowąDI
145.W.07.01.01WspierającyRozwój infrastruktury serwerowej i sieciowejDI
146.W.07.01.02WspierającyUtrzymanie infrastruktury serwerowej i sieciowejDI
147.W.07.02WspierającyAdministrowanie systemami standardowymiDI
148.W.07.02.01WspierającyRozwój systemów standardowychDI
149.W.07.02.02WspierającyUtrzymanie systemów standardowychDI
150.W.07.03WspierającyMonitorowanie Umów Subskrypcji i Konserwacji SIWDzNFZDI
151.W.07.03.01WspierającyPotwierdzenie realizacji i zgodności fakturyDI
152.W.07.03.02WspierającyAktualizacja upoważnień pracowników NFZDI
153.W.07.03.03WspierającyAktualizacja upoważnień pracowników WykonawcyDI
154.W.07.03.04WspierającyOrganizowanie Posiedzeń Komitetu SterującegoDI
155.W.07.03.05WspierającyMonitorowanie rzeczywistej pracochłonności realizacji umówDI
156.W.07.04WspierającyRozwój systemów dedykowanychDI
157.W.07.04.01WspierającyZłożenie wniosku o zmianę w SIDI
158.W.07.04.02WspierającyRealizacja posiedzenia komisji ds. oceny wnioskówDI
159.W.07.04.03WspierającyUszczegółowienie zakresu realizacjiDI
160.W.07.04.04WspierającyDefiniowanie zakresu realizacjiDI
161.W.07.04.05WspierającyZmiana terminu realizacjiDI
162.W.07.04.06WspierającyWeryfikacja i odbiór końcowy realizacji zmianyDI
163.W.07.05WspierającyUtrzymanie i rozwój stacji roboczych i urządzeń peryferyjnychDI
164.W.07.05.01WspierającyRozwój w zakresie stacji roboczych i urządzeń peryferyjnychDI
165.W.07.05.02WspierającyUtrzymanie stacji roboczych i urządzeń peryferyjnychDI
166.W.07.05.03WspierającyObsługa zgłoszeń o nowy zasób ITDI
167.W.07.06WspierającyObsługa zgłoszeń o uprawnieniaDI
168.W.07.07WspierającyObsługa zgłoszeń dot. nieprawidłowości funkcjonowania sprzętu lub aplikacjiDI
169.W.07.07.01WspierającyObsługa zgłoszeń dot. nieprawidłowości funkcjonowania sprzętu lub aplikacjiDI
170.W.07.07.02WspierającyUtrzymanie systemów dedykowanych w zakresie obsługi błędówDI
171.W.07.08WspierającyPlanowanie finansowe i rzeczowe dla obszaru

IT

DI
172.Z.10ZarządczyZapewnienie bezpieczeństwa w kontekście obszaru technologii informatycznychDI
173.Z.10.01ZarządczyZarządzanie bezpieczeństwem teleinformatycznymDI
174.Z.10.01.01ZarządczyMonitorowanie zgłoszeń dot. bezpieczeństwa

IT

DI
175.Z.10.01.02ZarządczyObsługa zgłoszeń dot. bezpieczeństwa ITDI
176.Z.10.01.03ZarządczyPlanowanie, rozwój i utrzymanie systemów oraz usługDI
177.Z.10.01.04ZarządczyBudowanie świadomości (bezpieczeństwo i ciągłość działania)DI
178.B.06BiznesowyDziałania kontrolne w obszarze ochrony zdrowiaDK
179.B.06.01BiznesowyKontrola świadczeniodawców, aptek i ordynacjiDK
180.B.06.01.01BiznesowyInicjowanie postępowania kontrolnegoDK
181.B.06.01.02BiznesowyProwadzenie czynności kontrolnychDK
182.B.06.01.03BiznesowyZakończenie postępowania kontrolnegoDK
183.B.06.02BiznesowyRozliczanie skutków finansowych oraz weryfikacja zaleceńDK
184.B.06.02.01BiznesowyRozliczanie skutków finansowych kontroli oraz weryfikacja zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznychDK
185.B.06.02.02BiznesowyRozliczanie skutków finansowych czynności sprawdzających oraz weryfikacja zaleceń w zakresie korekt statystycznychDK
186.B.06.03BiznesowyPrzeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego na stanowisko kontroleraDK
187.B.06.04BiznesowyPrzeprowadzenie czynności sprawdzającychDK
188.B.06.05BiznesowyOpracowanie rocznego planu kontroliDK
189.B.06.06BiznesowySprawozdawczość z kontroli i czynności sprawdzającychDK
190.B.07BiznesowyObsługa klientówDOKiP
191.B.07.01BiznesowyPrzygotowanie i publikacja informacji dla klientówDOKiP
192.B.07.02BiznesowyZarządzanie profilem zaufanymDOKiP
193.B.07.03BiznesowyObsługa zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości w danych gromadzonych w systemach IKPDOKiP
194.B.07.04BiznesowyObsługa skarg, wniosków i odpowiedzi do klientówDOKiP
195.B.07.04.01BiznesowyObsługa skarg i wnioskówDOKiP
196.B.07.04.02BiznesowyUdzielanie informacji pisemnie przez Centralę i OW NFZDOKiP
197.B.07.05BiznesowyRealizowanie, monitorowanie i nadzorowanie standardów i jakości obsługiDOKiP
198.B.07.05.01BiznesowyBadanie Tajemniczego KlientaDOKiP
199.B.07.05.02BiznesowyZarządzanie zmianą informacji w TIPDOKiP
200.B.07.05.03BiznesowyObsługa infolinii przez II linię wsparcia TIPDOKiP
201.B.07.06BiznesowyObsługa korespondencji w Kancelarii Centrali/OWDOKiP
202.B.08BiznesowyLeczenie uzdrowiskoweDSM
203.B.08.01BiznesowyObsługa skierowań na leczenie uzdrowiskowe lub rehabilitację uzdrowiskowąDSM
204.B.09BiznesowySzczególne uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnejDSM
205.B.09.01BiznesowyZarządzanie danymi pacjentów ze szczególnymi uprawnieniami do świadczeń opieki zdrowotnejDSM
206.B.09.01.01BiznesowyRealizacja prawa do dofinansowania w produkty lecznicze Żołnierzy Uprawnionych i Pracowników WojskaDSM
207.B.09.01.02BiznesowyRaport z realizacji świadczeń udzielonych weteranom poszkodowanymDSM
208.B.09.01.03BiznesowyZarządzanie danymi kombatantów oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennegoDSM
209.Z.07ZarządczyZarządzanie kryzysowe i obronnośćDSM
210.Z.07.01ZarządczyRealizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowegoDSM
211.Z.07.01.01ZarządczyOpracowanie modułów zadaniowychDSM
212.Z.07.01.02ZarządczyEwidencja osób odpowiedzialnych za uruchamianie stopni alarmowych w NFZDSM
213.Z.07.01.03ZarządczyWprowadzenie stopni alarmowych ALFA, BRAVO, CHARLIE, DELTADSM
214.Z.07.02ZarządczyRealizacja zadań z zakresu obronnościDSM
215.Z.07.02.01ZarządczyStały Dyżur w NFZDSM
216.Z.07.02.02ZarządczyKwestionariusz Pozamilitarnych Przygotowań ObronnychDSM
217.Z.07.02.03ZarządczySzkolenia obronneDSM
218.B.10BiznesowyZapewnienie dostępności do świadczeń opieki zdrowotnejDSOZ
219.B.10.01BiznesowyOpracowanie, aktualizacja i monitorowanie planu zakupu świadczeńDSOZ
220.B.10.02BiznesowyWprowadzenie nowego produktu kontraktowanego do oferty NFZ lub jego modyfikacjaDSOZ
221.B.10.03BiznesowyZawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - kwalifikacja świadczeniodawców do poziomów systemu PSZDSOZ
222.B.10.04BiznesowyZawarcie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - tryb konkursowyDSOZ
223.B.10.04.01BiznesowyPrzygotowanie postępowaniaDSOZ
224.B.10.04.02BiznesowyRejestracja ofertDSOZ
225.B.10.04.03BiznesowyCzęść jawna postępowaniaDSOZ
226.B.10.04.04BiznesowyCzęść niejawna postępowania i zakończenie postępowaniaDSOZ
227.B.10.04.05BiznesowyRozpatrywanie protestówDSOZ
228.B.10.04.06BiznesowyUnieważnienie postępowaniaDSOZ
229.B.10.04.07BiznesowyPostępowanie dodatkoweDSOZ
230.B.10.04.08BiznesowyRozpatrywanie odwołańDSOZ
231.B.10.05BiznesowyZawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotnaDSOZ
232.B.10.06BiznesowyZawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczneDSOZ
233.B.10.07BiznesowyZawarcie umów o realizację programu pilotażowegoDSOZ
234.B.10.08BiznesowyZmiana i rozwiązanie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnejDSOZ
235.B.10.08.01BiznesowyZmiana umowy - aneksDSOZ
236.B.10.08.02BiznesowyPrzeniesienie praw umowy (cesje)DSOZ
237.B.10.08.03BiznesowyRozwiązanie umowy o udzielanie śozDSOZ
238.B.10.09BiznesowyDefiniowanie i administrowanie warunkami walidacji i regułami weryfikacji świadczeń gwarantowanych sprawozdawanych komunikatem SWIADDSOZ
239.B.10.10BiznesowyEgzekwowanie opłat od świadczeniobiorców, którzy dokonali kolejnego wyboru lekarza, pielęgniarki, położnej POZDSOZ
240.B.10.11BiznesowyRozpatrzenie wniosku o zgodę na transport (daleki)DSOZ
241.B.10.12BiznesowyRozpatrywanie zażaleń na działalność NFZDSOZ
242.B.10.13BiznesowyMonitorowanie i analiza jakości danych z aplikacji AP-KOLCE (Monitorowanie obowiązku sprawozdawczego z zakresu harmonogramów przyjęć i list oczekujących)DSOZ
243.B.10.14BiznesowyMonitorowanie i analiza jakości danych Centralnej Bazy EndoprotezoplastykiDSOZ
244.B.11BiznesowyTransgraniczna opieka zdrowotna w UEDWM
245.B.11.01BiznesowyUdzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania wspólnotowych przepisów dotyczących transgranicznej opieki zdrowotnej oraz w zakresie zadań Krajowego Punktu KontaktowegoDWM
246.B.11.01.01BiznesowyUdzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania wspólnotowych przepisów dotyczących transgranicznej opieki zdrowotnejDWM
247.B.11.01.02BiznesowyUdzielanie informacji w ramach zadań Krajowego Punktu Kontaktowego i obsługi opieki transgranicznejDWM
248.B.11.02BiznesowyPotwierdzanie prawa do świadczeń rzeczowych w warunkach transgranicznychDWM
249.B.11.02.01BiznesowyRejestrowanie dokumentów UE - S1/S072DWM
250.B.11.02.02BiznesowyWydanie dokumentów UE - S1/S072DWM
251.B.11.02.03BiznesowyWydanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń- EKUZ i Certyfikatu tymczasowo zastępującego EKUZ oraz ich odpowiedników w EESSIDWM
252.B.11.02.04BiznesowyUnieważnienie dokumentu UE lub rejestracji uprawnienia - S016/S018/E108 - NFZ jako PartnerDWM
253.B.11.02.05BiznesowyUnieważnienie dokumentu UE lub rejestracji uprawnienia - S016/S018/E108 - NFZ jako WłaścicielDWM
254.B.11.02.06BiznesowyRozpatrywanie wniosków instytucji innych państw UE/ EFTA o udzielenie zgody na przewóz w transporcie międzynarodowymDWM
255.B.11.03BiznesowyOkreślanie przez NFZ ustawodawstwa właściwego dla potrzeb realizacji przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznegoDWM
256.B.11.04BiznesowyWymiana dodatkowych informacji o osobach w warunkach transgranicznychDWM
257.B.11.04.01BiznesowyPotwierdzanie okresów ubezpieczenia - S040/E104 - NFZ jako PartnerDWM
258.B.11.04.02BiznesowyWymiana dodatkowych informacji - H001/E001/E107 - NFZ jako PartnerDWM
259.B.11.04.03BiznesowyPotwierdzanie okresów ubezpieczenia - S040/E104 - NFZ jako WłaścicielDWM
260.B.11.04.04BiznesowyWymiana dodatkowych informacji - H001/E001/E107 - NFZ jako WłaścicielDWM
261.B.11.05BiznesowyPełnienie funkcji instytucji łącznikowej w rozumieniu przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznegoDWM
262.B.11.05.01BiznesowyPrzekazywanie formularzy serii E-100 i SED w ramach zadań instytucji łącznikowejDWM
263.B.11.05.02BiznesowyInterwencje w instytucjach państw UE/ EFTA w sprawie okresów objęcia ustawodawstwem państwa UE/EFTADWM
264.B.11.06BiznesowyRozliczanie kosztów świadczeń, zwroty kosztów i odzyskiwanie należnościDWM
265.B.11.06.01BiznesowyRozliczanie świadczeń udzielonych na terenie

Polski z instytucjami UE/EFTA

DWM
266.B.11.06.02BiznesowyRozliczanie świadczeń - wniosek o nadpłatęDWM
267.B.11.06.03BiznesowyRozliczanie świadczeń - płatnośćDWM
268.B.11.06.04BiznesowyRozliczanie świadczeń - kwestionowanieDWM
269.B.11.06.05BiznesowyRozliczanie z instytucjami państw UE/EFTA świadczeń udzielanych na terenie innych państw w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
270.B.11.06.06BiznesowyOkreślanie stawki zwrotu należnej osobie uprawnionej na wniosek instytucji UEDWM
271.B.11.06.07BiznesowyRefundacja kosztów świadczeń udzielonych w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
272.B.11.06.08BiznesowyProwadzenie rozliczeń wewnętrznych między OW/CUW a Centralą (w zakresie dyrektywy transgranicznej oraz przepisów o koordynacji)DWM
273.B.11.06.09BiznesowyWniosek o informacje (R_BUC_05) - NFZ jako PartnerDWM
274.B.11.06.10BiznesowyWniosek o powiadomienie (R_BUC_06) - NFZ jako PartnerDWM
275.B.11.06.11BiznesowyWniosek o odzyskanie należności (R_BUC_07) - NFZ jako PartnerDWM
276.B.11.06.12BiznesowyWniosek o informacje (R_BUC_05) - NFZ jako WłaścicielDWM
277.B.11.06.13BiznesowyWniosek o powiadomienie (R_BUC_06) - NFZ jako WłaścicielDWM
278.B.11.06.14BiznesowyWniosek o odzyskanie należności (R_BUC_07) - NFZ jako WłaścicielDWM
279.B.11.07BiznesowyLeczenie planowane - decyzjeDWM
280.B.11.07.01BiznesowyWydawanie decyzji przez Prezesa NFZ w zakresie planowanej opieki poza granicami krajuDWM
281.B.11.07.02BiznesowyWydawanie decyzji przez Prezesa NFZ w zakresie transportu ekonomicznegoDWM
282.B.11.07.03BiznesowyWydawanie decyzji przez Prezesa NFZ w sprawie zwrotu kosztów, o którym mowa w art. 42b ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznychDWM
283.B.12BiznesowyObsługa uprawnień do świadczeń i współpraca z otoczeniem zewnętrznymGPF
284.B.12.01BiznesowyObsługa uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnejGPF
285.B.12.01.01BiznesowyWeryfikacja i wydawanie decyzji na podstawie art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznychGPF
286.B.12.01.02BiznesowyProwadzenie postępowania odwoławczego od decyzji w sprawach rozpatrywanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,GPF
287.B.12.01.03BiznesowyWydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie art. 109 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznychGPF
288.B.12.01.04BiznesowyProwadzenie postępowania odwoławczego od decyzji dyrektorów w indywidualnych sprawach z zakresu ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie art. 109 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznychGPF
289.B.12.01.05BiznesowyRozpatrywanie zażaleń na postanowienia, o których mowa w art. 17 § 1 w związku z art. 34 § 2 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracjiGPF
290.B.12.03BiznesowyWspółpraca instytucjonalnaGPF
291.B.12.03.01BiznesowyObsługa petycjiGPF
292.B.12.03.02BiznesowyUdzielanie patronatuGPF
293.B.12.03.04BiznesowyProcedowanie listów intencyjnych i porozumieńGPF
294.B.12.04BiznesowyRozpatrywanie interpelacji oraz zapytań poselskich i senatorskichGPF
295.B.12.05BiznesowyUdostępnianie informacji w ramach trybu ustawy o informacji publicznejGPF
296.W.08WspierającyWspółpraca oraz komunikacja wewnętrznaGPF
297.W.08.01WspierającyKomunikacja wewnętrznaGPF
298.W.08.01.01WspierającyOrganizacja spotkań na polecenie Prezesa (zarząd, kierownictwo)GPF
299.W.08.01.03WspierającyKoordynacja udziału pracowników NFZ w posiedzeniach komisji sejmowych, senackich i zespołów ds. parlamentarnychGPF
300.Z.08ZarządczyZarządzanie strategiczneGPF
301.Z.08.01ZarządczyMonitorowanie realizacji strategiiGPF
302.Z.08.02ZarządczyPowoływanie i funkcjonowanie zespołów zadaniowychGPF
303.Z.08.03ZarządczyOpracowanie i aktualizacja procedurGPF
304.Z.08.04ZarządczyZarządzanie projektamiGPF
305.Z.08.04.01ZarządczyKwalifikowanie projektów do portfela projektówGPF
306.Z.08.04.02ZarządczyObieg dokumentacji projektowejGPF
307.Z.08.04.03ZarządczyMonitorowanie Portfela ProjektówGPF
308.Z.08.04.04ZarządczyAplikowanie o uzyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznychGPF
309.Z.08.04.05ZarządczyMonitorowanie realizacji zadań w projekcieGPF
310.Z.08.05ZarządczyZarządzanie zmianą w organizacjiGPF
311.Z.08.05.01ZarządczyZmiana regulaminów organizacyjnychGPF
312.Z.08.05.02ZarządczyUdzielanie pełnomocnictw i upoważnień PrezesaGPF
313.Z.08.05.03ZarządczyUtworzenie CUWGPF
314.Z.08.05.04ZarządczyPrzygotowanie i monitorowanie planu pracyGPF
315.Z.08.06ZarządczyKontrola ZarządczaGPF
316.Z.08.06.02ZarządczySamoocena funkcjonowania kontroli zarządczejGPF
317.Z.08.06.03ZarządczyPrzegląd regulacji wewnętrznychGPF
318.Z.08.06.04ZarządczyPrzygotowanie oświadczenia Prezesa o stanie funkcjonowania kontroli zarządczej w jednostceGPF
319.Z.08.06.05ZarządczySamoocena Kontroli Zarządczej Ministra ZdrowiaGPF
320.Z.09ZarządczyZarządzanie ochroną danych osobowychGPF
321.Z.09.01ZarządczyUdzielanie wsparcia ADO w zakresie zarządzania systemem ochrony danych osobowychGPF
322.Z.09.01.01ZarządczyDoradzanie, rekomendowanie rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych oraz informowanie o obowiązkach wynikających z RODO i innych przepisów o ochronie danych osobowychGPF
323.Z.09.01.02ZarządczyMonitorowanie przestrzegania przepisów oraz uregulowań wewnętrznych w zakresie ochrony danych osobowychGPF
324.Z.09.01.03ZarządczyWspółpraca z organem nadzorczym (UODO) oraz pełnienie dla tego organu roli punktu kontaktowegoGPF
325.Z.09.01.04ZarządczyPełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia RODOGPF

Uzasadnienie

Wynikające z niniejszego zarządzenia zmiany wprowadzone w zarządzeniu Nr 45/2022/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia mają charakter dostosowujący i porządkujący w zakresie podziału kompetencji komórek organizacyjnych Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.

Do kompetencji Departamentu Informatyki wpisano zadania związane z cyberbezpieczeństwem i zarządzaniem incydentami bezpieczeństwa informatycznego. Natomiast do kompetencji Departamentu Gospodarki Lekami wpisano zadania w zakresie Ratunkowego Dostępu do Technologii Lekowych.

Zaktualizowano także postanowienia odnoszące się do sposobu gromadzenia danych do sprawozdań z realizacji planu pracy.

W konsekwencji powyższego zaktualizowano załącznik określający architekturę procesów realizowanych w Centrali Funduszu.

Wprowadzenie zarządzenia stanowi realizację celu strategicznego NFZ nr 6: Optymalizacja procesów wewnętrznych.

1 Zmienionym zarządzeniem Nr 153/2022/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 23 listopada 2022 r., zarządzeniem Nr 180/2022/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 grudnia 2022 r. oraz zarządzeniem Nr 24/2023/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 2 lutego 2023 r.