Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dzienniki resortowe

NFZ.2021.31

Akt jednorazowy
Wersja od: 13 lutego 2021 r.

ZARZĄDZENIE Nr 31/2021/GPF
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 12 lutego 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie § 4 ust. 2 statutu Narodowego Funduszu Zdrowia stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 grudnia 2014 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. z 2020 r. poz. 1992) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Nr 152/2020/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2020 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
w § 9 w tabeli lp. 6 otrzymuje brzmienie:

"

6.rejestr skarg i wniosków dotyczących działalności świadczeniodawców;DOK

",

b)
w § 10 w ust. 2 zdanie drugie otrzymuje brzmienie:

"Prezes Funduszu sprawuje również bezpośredni nadzór nad Służbą BHP, Inspektorem Ochrony Danych oraz Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych wchodzącymi w skład Biura Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania.",

c)
w § 20 ust. 17 otrzymuje brzmienie:

"17. Założenia i dokumenty dotyczące modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji oraz projektu układu zbiorowego pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów, instrukcji ogólnych i instrukcji stanowiskowych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy przedkładane są do opinii Służby BHP w Biurze Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania.",

d)
w § 26 w tabeli lp. 34 otrzymuje brzmienie:

"

34.współpraca z Biurem Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania w zakresie dotyczącym realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej

",

e)
w § 27 w ust. 2 w tabeli:
lp. 10-13 otrzymują brzmienie:

"

10.sprawowanie roli Biura Portfela ProjektówBPZ.02.02.02.01

Z.02.02.02.02

Z.02.02.02.03

11.prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w szczególności pochodzących z budżetu UE/EFTA i innych funduszy pomocowychDOK, DEF, GPF, BKS, BP, DK, DI, DWM, DSM, DSOZ, BPZ,

DGL, OW NFZ

Z.02.02.02.04

Z.02.02.02.05

12.monitorowanie możliwości aplikowania o dofinansowanie ze

środków zewnętrznych na realizacje przez NFZ projektów oraz ocena inicjatyw projektowych

Wszystkie zainteresowane komórki CentraliZ.02.02.02.04
13.monitorowanie i nadzór nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznychWszystkie zainteresowane komórki CentraliZ.02.02.02.05

",

lp. 24 otrzymuje brzmienie:

"

24.wsparcie merytoryczne przy tworzeniu zasad przetwarzaniaB.03.04.06.01
danych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, KasąB.03.04.06.02
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz KancelariąB.03.04.06.03

B.03.04.06.04

B.03.04.06.05

Prezesa Rady MinistrówB.03.04.07.01

",

f)
w § 30 w ust. 2 w tabeli lp. 4 otrzymuje brzmienie:

"

4.zarządzanie i administrowanie nieruchomościami własnymi i lokalami użytkowanymi przez Centralę wraz z całą infrastrukturą technicznąDI, BBIiCDW.03.09.01

",

g)
w § 32 w ust. 2 w tabeli:
lp. 3-6 otrzymują brzmienie:

"

3.zapewnienie realizacji obowiązków służby bezpieczeństwaWszystkieZ.03.03.01
i higieny pracy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów zkomórkiZ.03.03.02
dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwaorganizacyjneZ.03.03.03.01
i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704, z późn. zm.)Centrali, OWZ.03.03.03.02
NFZ, Społeczny Inspektor Pracy, lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikamiZ.03.03.05.01

Z.03.03.05.02 Z.03.03.07

W.01.06.04

W.03.09.01

4.zapewnienie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowejWszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZ, jednostki

PSP

Z.03.03.04.01

Z.03.03.04.02 Z.03.03.06

W.03.09.01

5.zapewnienie bezpieczeństwa informacji (SZBI) w NFZWszystkieW.02.07
komórkiW.02.07.01
organizacyjneW.02.07.02
Centrali, OW NFZW.02.07.03
Z.03.01.01
Z.03.01.03
Z.03.01.04
Z.03.01.06
Z.03.01.07
Z.03.01.08
Z.03.01.09
Z.03.01.10
Z.03.01.11
Z.03.01.12
6.zapewnienie bezpieczeństwa w kontekście obszaruDepartamentW.02.07
technologii informatycznychInformatyki iW.02.07.02
wszystkieZ.03.01.01
WydziałyZ.03.01.04
Informatyki OW,Z.03.01.05
WszystkieZ.03.01.08
zespoły BIiCD wZ.03.01.09
OWZ.03.01.10

",

lp. 9-11 otrzymują brzmienie:

"

9.zapewnienie realizacji obowiązków operatora infrastrukturyWszystkieW.02.07.02
krytycznejkomórkiZ.03.01.02
organizacyjneZ.03.01.03
Centrali, OW NFZZ.03.01.04
Z.03.01.05
Z.03.01.06
Z.03.01.07
Z.03.01.08
Z.03.01.09
Z.03.01.10
Z.03.01.11
Z.03.01.12
10.zapewnienie realizacji obowiązków operatora usługiWszystkieW.02.07.02
kluczowej (UKSC)komórkiZ.03.01.02
organizacyjneZ.03.01.03
Centrali, OW NFZZ.03.01.04
Z.03.01.05
Z.03.01.06
Z.03.01.07
Z.03.01.08
Z.03.01.09
Z.03.01.10
Z.03.01.11
Z.03.01.12
11.realizacja zadań wynikających z art. 39 RODOWszystkieZ.03.01
komórkiZ.03.02
organizacyjne
Centrali, OW NFZ

",

lp. 13 otrzymuje brzmienie:

"

13.przygotowanie Centrali na zdarzenia z zakresu zarządzaniaWszystkieZ.03.01
kryzysowego i obrony cywilnej w odniesieniu do zdrowia ikomórkiZ.03.04
życia pracowników (ewakuacja, udzielanie pierwszejorganizacyjne
pomocy).Centrali

",

uchyla się lp. 16,
lp. 19 i 20 otrzymują brzmienie:

"

20.przetwarzanie danych osobowych w rejestrze PESEL prowadzonym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz aktualizacja danych w CWU na

podstawie danych z rejestru

MCB.12.08.05

",

h)
w § 34 w ust. 2 w tabeli
lp. 1-3 otrzymują brzmienie:

"

1.bieżąca ewidencja operacji gospodarczych oraz prowadzenie dokumentacji księgowej, w tym w zakresie środków pochodzących z funduszy europejskich i innych środków pomocowych w ramach projektów realizowanych przez CentralęWszystkie komórki organizacyjne Centrali, OW NFZW.05.01.01

W.05.01.04

W.05.02

W.05.03

Z.05.03.03

2.organizacja i prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych CentraliWszystkie komórki organizacyjne

Centrali, OW NFZ

W.05.01.01
3.organizacja i prowadzenie obrotu bezgotówkowego oraz gotówkowego w zakresie terminowej regulacji zobowiązań i ściągania należności CentraliDEF, BGKW.05.01.03

W.05.02

W.05.04.01

W.04.04.02

",

lp. 6 otrzymuje brzmienie:

"

6.prowadzenie ewidencji księgowej oraz dokonywanieDWM, OW NFZW.05.01.01
płatności z zakresu realizacji zadań Funduszu wynikających

z przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia

W.05.01.03
społecznego

",

lp. 15-19 otrzymują brzmienie:

"

15.sporządzanie zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez pracowników Funduszu w zakresie określonym w art. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1440, z późn. zm.)BP, OW NFZW.05.01.04
16.sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem w oddziałach wojewódzkich rachunkowości i gospodarki finansowej na zasadach określonych w ustawie, w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.)OW NFZW.05.01.01

W.05.01.04

17.sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych, w tym łącznego sprawozdania finansowegoOW NFZW.05.01.04

Z.05.03.01

18.koordynowanie, procesu kontroli i audytów przeprowadzanych w Centrali przez podmioty zewnętrzne świadczące usługi w zakresie badania sprawozdania finansowego Centrali, oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz łącznegoFirmy audytorskieZ.05.03.01

Z.05.03.02

19.przekazywanie do ogłoszenia łącznego sprawozdania finansowegoMZ, RCL, BKSZ.05.03.01

",

i)
w § 35 w ust. 2 w tabeli lp. 6 i 7 otrzymują brzmienie:

"

6.przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w związku ze skargami zgłaszanymi na pracowników Funduszu do Prezesa FunduszuWszystkie komórki organizacyjne

Centrali, OW NFZ

B.03.06.01
7.wydawanie rekomendacji do podjęcia działań naprawczych w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami po przeprowadzonych postępowaniach wyjaśniającychWszystkie komórki organizacyjne

Centrali, OW NFZ

B.03.06.01

",

j)
w § 36 w ust. 2 w tabeli:
lp. 4 otrzymuje brzmienie:

"

4.sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem

Systemu Informatycznego Monitorowania Profilaktyki

DIW.02.04.01

",

lp. 6 otrzymuje brzmienie:

"

udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych zeB.06.03.01
środków publicznych w odniesieniu do rodzajów świadczeńW.03.08.01.01
pozostających we właściwości BiuraB.06.03.01
B.06.03.02

",

dodaje się lp. 9 w brzmieniu:

"

9.współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, konsultantami krajowymi i wojewódzkimi, reprezentatywnymi organizacjami świadczeniodawców i przedstawicielami organizacji pozarządowych w zakresie ustalania taryfy świadczeń w zakresie świadczeń pozostających we właściwości BiuraW.03.14.01

",

k)
w § 38 w ust. 2 w tabeli lp. 9 otrzymuje brzmienie:

"

9.współpraca z Centrum e-Zdrowia w zakresie zapewnienie obsługi organizacyjno-technicznej Zespołu Analiz, o którym mowa w Zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2019 r. w sprawie utworzenia Zespołu do spraw koordynacji analiz przepływów finansowych w systemie ochrony zdrowia

(Dz. Urz. MZ poz. 81)

CeZB.09.01

",

l)
w § 41 w ust. 2 w tabeli lp. 7 otrzymuje brzmienie:

"

7.współpraca z Ministerstwem Zdrowia, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych

i Administracji, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą

Wszystkie komórki organizacyjneW.02.01.01

W.02.04.01

W.02.05.01

Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, GłównymCentrali, OW
Urzędem Statystycznym i innymi organami administracjiNFZ, Instytucje
publicznej w zakresie spraw związanych z informatyzacją izewnętrzne
interoperacyjnością podmiotów realizujących zadania
publiczne

",

m)
w § 42 w ust. 3 w tabeli:
po lp. 3 dodaje się lp. 3a i 3b w brzmieniu:

"

3a.opracowywanieprojektówdecyzjiPrezesaFunduszuwBPB.11.02,
zakresie nałożenia sankcji, o której mowa w art. 61s ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o świadczeniachB.11.04
3b.przygotowywanie i przekazywanie do Biura PrawnegoBPB.11.02,
Centrali akt sprawy wraz z wkładem merytorycznymB.11.04,
wykorzystywanym do opracowania odpowiedzi na skargiW.04.01.01
wniesione przez strony postępowania do WojewódzkiegoB.11.05
Sądu Administracyjnego w Warszawie na decyzje Prezesa
Funduszu wydawane na podstawie art. 61s ust. 2 pkt 3 lit b
ustawy o świadczeniach

",

lp. 5 otrzymuje brzmienie:

"

5.rozpatrywanie środków odwoławczych dotyczących kontroliB.11.02,
B.11.04,
B.12.04

",

lp. 14 otrzymuje brzmienie:

"

14.rozpatrywanie zażaleń, o których mowa w art. 160 ustawy o świadczeniach, dotyczących czynności Prezesa Funduszu, o których mowa w Dziale IIIA tej ustawy,

realizowanych przez Departament Kontroli

B.12.04

",

n)
w § 43 w ust. 2 w tabeli lp. 10 otrzymuje brzmienie:

"

10.zarządzanie zakresem i układem treści zamieszczanychBKS, DWM, DSM,B.02.03.01
przez Fundusz na portalu pacjent.gov.pl, w tymDAiI, BPZ, DGL,B.03.03.02
weryfikowanie i akceptowanie materiałówDSOZ, MZ/CeZ
i przygotowywanych do publikacji przez komórki
merytoryczne oraz publikowanie treści

",

o)
w § 44 w ust. 2 w tabeli lp. 6 otrzymuje brzmienie:

"

6.rozpatrywanie:

a) wniesionych przez świadczeniodawców zażaleń w trybie art. 160 ustawy o świadczeniach, dotyczących realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki

BPB.12.04
zdrowotnej, w zakresach pozostających we właściwości

Departamentu

b) zażaleń na postanowienia dotyczące rozstrzygnięcia sprzeciwu, o którym mowa w art. 61d ust. 6 ustawy

",

p)
w § 45 w ust. 2 w tabeli lp. 7 otrzymuje brzmienie:

"

7.rozpatrywanie zażaleń świadczeniodawców na czynności Prezesa Funduszu lub dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu w sprawie realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, o których mowa w pkt 2 oraz w odniesieniu do podmiotów leczniczych tworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości i ministra właściwego do spraw wewnętrznychDSOZ, BPB.12.04

",

q)
w § 46 w ust. 2 w tabeli dodaje się wiersz lp. 21 w brzmieniu:

"

21.kontrola merytoryczna wypłat dokonanych przez oddziałyB.08.02.01
wojewódzkie Funduszu z tytułu sfinansowania świadczeńB.08.03
opieki zdrowotnej udzielanych poza granicami kraju,

przysługujących świadczeniobiorcom na podstawie art. 42d,

B.08.04
42i i 42j - dla celów uzyskiwania przez Biuro Księgowości
dotacji celowej ze środków Funduszu Medycznego

";

2)
załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Kierujący komórkami organizacyjnymi, których dotyczą zmiany wprowadzone niniejszym zarządzeniem, dostosują wewnętrzne regulaminy organizacyjne kierowanych przez siebie komórek i przedłożą je do zatwierdzenia Prezesowi Narodowego Funduszu Zdrowia w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie regulaminu.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu podpisania.

UZASADNIENIE

Zmiany regulaminu organizacyjnego Centrali Funduszu określonego zarządzeniem Nr 152/2020/GPF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2020 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczą doprecyzowania zadań realizowanych przez komórki organizacyjne Centrali Funduszu oraz aktualizację zapisów do aktualnie obowiązujących i projektowanych procedur. Dokonano również zmian o charakterze porządkującym.

Wprowadzenie zarządzenia stanowi realizację celu strategicznego NFZ nr 6: Optymalizacja procesów wewnętrznych.

ZAŁĄCZNIK

Załącznik nr 2
Nr procesuNazwa procesuWłaściciel procesu
B.01B.01_Analiza danych na potrzeby zapewnienia świadczeń i wypracowania założeń polityki zdrowotnejPrezes NFZ (Rola)
B.01.01B.01.01_Prowadzenie analiz wydatków płatnika na świadczeniaDAiI
B.01.01.01B.01.01.01_Prowadzenie analiz wydatków płatnika na świadczenia z zakresu programów lekowych i chemioterapiiDGL
B.01.01.02B.01.01.02_Przygotowywanie cyklicznych raportów dla wybranych typów świadczeńDAiI
B.01.01.03B.01.01.03_Przygotowywanie raportów okolicznościowychDAiI
B.01.01.04B.01.01.04_Przygotowanie informacji na potrzeby naukowe (art. 188 ust. 7 ustawy o świadczeniach)DAiI
B.01.02B.01.02_Prace grup eksperckichGPF
B.01.02.01B.01.02.01_Powoływanie i koordynowanie pracy Zespołu Koordynacyjnego do programu lekowegoDGL
B.01.03B.01.03_ Dostarczanie danych, zestawienia lub analizy zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniemDAiI
B.01.03.01B.01.03.01_Udostępnianie danych, zestawienia lub analizy zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniemDAiI
B.01.03.02B.01.03.02_Opracowanie danych na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
B.01.03.03B.01.03.03_Opracowanie zestawienia na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
B.01.03.04B.01.03.04_Opracowanie analizy na potrzeby wewnętrzne lub w celu udostępnieniaDAiI
B.01.04B.01.04_Przygotowywanie narzędzi usprawniających proces analizy lub wizualizacji danychDAiI
B.01.04.01B.01.04.01_Przygotowanie narzędzi usprawniających proces analizy na użytek wewnętrznyDAiI
B.01.04.02B.01.04.02_Przygotowanie narzędzi do wizualizacji danych na użytek wewnętrznyDAiI
B.01.04.03B.01.04.03_Przygotowanie narzędzi do wizualizacji danych na użytek zewnętrznyDAiI
B.01.05B.01.05_Przygotowanie raportów w zakresie nieprawidłowości lub nieefektywności refundacji świadczeńDAiI
B.01.05.01B.01.05.01_Przygotowanie raportów w zakresie nieprawidłowości lub nieefektywności refundacji świadczeń na potrzeby NFZDAiI
B.01.05.02B.01.05.02_Przygotowanie analiz w zakresie nieprawidłowości lub nieefektywności refundacji świadczeń na potrzeby organów ściganiaDAiI
B.01.05.03B.01.05.03_Przygotowanie materiałów analitycznych do publikacji na stronie wwwDAiI
B.02B.02_Zapewnienie Pacjentowi kompleksowej informacji i budowanie świadomości zdrowotnejPrezes NFZ (Rola)
B.02.01B.02.01_Zarządzanie programami profilaktycznymi i promocji zdrowiaBPZ
B.02.01.01B.02.01.01_Analiza potrzeb w zakresie profilaktykiBPZ
B.02.01.02B.02.01.02_Planowanie i wdrożenie programów profilaktycznych i promocji zdrowiaBPZ
B.02.01.03B.02.01.03_Monitorowanie realizacji i ew. modyfikacje programów profilaktycznych i promocji zdrowiaBPZ
B.02.02B.02.02_Zarządzanie programami wzrostu świadomości zdrowotnejBPZ
B.02.02.01B.02.02.01_Analiza potrzeb w zakresie promocji zdrowiaBPZ
B.02.02.02B.02.02.02_Planowanie i wdrażanie programów i narzędzi promocji zdrowiaBPZ
B.02.02.03B.02.02.03_Monitorowanie i ew. modyfikowanie programów i narzędzi promocji zdrowiaBPZ
B.02.03B.02.03_ Zarządzanie informacją dla klientówDOK
B.02.03.01B.02.03.01_Zarządzanie treściami na portalu pacjentaDOK
B.02.03.02B.02.03.02_Przygotowywanie i wydawanie biuletynu dla klientówDOK
B.02.03.03B.03.08.03_Udzielanie informacji pisemnieDOK
B.02.03.03.01B.02.03.03.01_Udzielanie informacji pisemnie przez oddział wojewódzkiDOK
B.02.03.03.02B.02.03.03.02_Udzielanie informacji pisemnie przez CentralęDOK
B.02.03.04B.02.03.04_Zarządzanie wzorami pism i formularzyDOK
B.03B.03_Obsługa klientówPrezes NFZ (Rola)
B.03.01B.03.01_Tworzenie reguł i nowych usług w ramach obsługi klientówDOK
B.03.01.01B.03.01.01_Tworzenie i aktualizowanie wytycznych i standardów obsługiDOK
B.03.01.02B.03.01.02_Realizacja działań w ramach Księgi Współpracy z organizacjami pacjenckimiDOK
B.03.02B.03.02_Tworzenie standardów rejestracji informacji klientówDOK
B.03.02.01B.03.02.01_Zasilanie i aktualizowanie bazy klientówDOK
B.03.03B.03.03_Zarządzanie portalem, profilem pacjenta (IKP) i potwierdzaniem profilu zaufanegoDOK
B.03.03.01B.03.03.01_Potwierdzanie profilu zaufanego przez oddziały wojewódzkie NFZDOK
B.03.03.02B.03.03.02_Promowanie portalu i profilu pacjenta (IKP)DOK
B.03.03.03B.03.03.03_Zawieranie umów o potwierdzanie w imieniu NFZ profilu zaufanego przez świadczeniodawców POZDOK
B.03.03.04B.03.03.04_Zarządzanie uprawnieniami do potwierdzania w imieniu NFZ profilu zaufanego przez świadczeniodawców POZDOK
B.03.04B.03.04_Obsługa spraw klientówDOK
B.03.04.01B.03.04.01_Obsługa interpretacji dot. przepisów UE i przepisów implementujących dyrektywęDWM
B.03.04.01.01B.03.04.01.01_Przeprowadzanie szkoleń dla dyplomatówDWM
B.03.04.02B.03.04.02_Obsługa dokumentów UE/EFTA dotyczących pacjentów ubezpieczonych w innym państwie UE/EFTADWM
B.03.04.02.01B.03.04.02.01_Rejestrowanie dokumentów i wydawanie poświadczeńDWM
B.03.04.02.02B.03.04.02.02_Przekazywanie formularzy serii E-100 i SED w ramach zadań instytucji łącznikowejDWM
B.03.04.02.03B.03.04.02.03_Określanie stawki zwrotu należnej osobie uprawnionej na wniosek instytucji UEDWM
B.03.04.02.04B.03.04.02.04_Rozpatrywanie wniosków instytucji innych państw UE/ EFTA o udzielenie zgody na przewóz w transporcie międzynarodowymDWM
B.03.04.03B.03.04.03_Obsługa dokumentów EU/EFTA dotyczących pacjentów ubezpieczonych w PolsceDWM
B.03.04.03.01B.03.04.03.01_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń (S1, EKUZ, CtzEKUZ, E104, E108, E001, E107 i ich odpowiedników w EESSI)DWM
B.03.04.03.01.01B.03.04.03.01.01_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń - S1 i jego odpowiednika w EESSIDWM
B.03.04.03.01.02B.03.04.03.01.02_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń - EKUZ i CtzEKUZ oraz ich odpowiedników w EESSIDWM
B.03.04.03.01.03B.03.04.03.01.03_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń - E104 i ich odpowiedników w EESSIDWM
B.03.04.03.01.04B.03.04.03.01.04_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń - E108 i ich odpowiedników w EESSIDWM
B.03.04.03.01.05B.03.04.03.01.05_Wydanie lub zarejestrowanie dokumentów UE uprawniających do świadczeń - E001 i ich odpowiedników w EESSIDWM
B.03.04.04B.03.04.04_Ustalenie ustawodawstwa właściwegoDWM
B.03.04.04.01B.03.04.04.01_Interwencje w instytucjach państw UE/ EFTA w sprawie okresów objęcia ustawodawstwem państwa UE/EFTADWM
B.03.04.05B.03.04.05_Wydawanie decyzji w zakresie opieki poza granicami kraju na podstawie przepisów o koordynacji i ustawy o śozDWM
B.03.04.05.01B.03.04.05.01_Wydawanie decyzji przez Prezesa NFZ w zakresie planowanej opieki poza granicami krajuDWM
B.03.04.05.02B.03.04.05.02_Prowadzenie postępowania odwoławczego od decyzji dyrektora OW NFZDWM
B.03.04.05.03B.03.04.05.03_Wydawanie decyzji przez Prezesa NFZ w zakresie transportu ekonomicznegoDWM
B.03.04.06B.03.04.06_Obsługa uprawnień do śozGPF
B.03.04.06.01B.03.04.06.01_Obsługa zapytań i interwencji dotyczących statusu ubezpieczeniaGPF
B.03.04.06.02B.03.04.06.02_Weryfikacja i wydawanie decyzji o zwrocie kosztów świadczeńGPF
B.03.04.06.03B.03.04.06.03_Prowadzenie postępowania odwoławczego od decyzji w sprawach rozpatrywanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,GPF
B.03.04.06.04B.03.04.06.04_Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu ubezpieczenia zdrowotnegoGPF
B.03.04.06.05B.03.04.06.05_Prowadzenie postępowania odwoławczego od decyzji dyrektorów w indywidualnych sprawach z zakresu ubezpieczenia zdrowotnegoGPF
B.03.04.07B.03.04.07_Obsługa dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnegoGPF
B.03.04.07.01B.03.04.07.01_Obsługa wniosku o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnymGPF
B.03.04.07.02B.03.04.07.02_Obsługa umowy dobrowolnego ubezpieczeniaGPF
B.03.04.08B.03.04.08_Obsługa skierowań na leczenie uzdrowiskowe lub rehabilitację uzdrowiskowąDSM
B.03.04.09B.03.04.09_Rozpatrzenie wniosku o zgodę na transport (daleki)DSOZ
B.03.04.10B.03.04.10_Obsługa stanowiska profilaktyki i promocji zdrowia w sali obsługi klientówDOK
B.03.04.11B.03.04.11_Obsługa infolinii w ramach Telefonicznej Informacji PacjentaDOK
B.03.04.11.01B.03.04.11.01_Zarządzanie zmianą informacji w Telefonicznej Informacji PacjentaDOK
B.03.04.12B.03.04.12_Udzielanie informacji w salach i punktach obsługi klientówDOK
B.03.05B.03.05_Udzielanie informacji w ramach zadań Krajowego Punktu Kontaktowego i obsługi opieki transgranicznejDWM
B.03.06B.03.06_Obsługa zgłoszeń dotyczących nieprawidłowościDOK
B.03.06.01B.03.06.01_Obsługa skarg i wnioskówDOK
B.03.06.02B.03.06.02_Obsługa zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości w danych gromadzonych w systemach IKP i ZIPDOK
B.03.07B.03.07_Monitorowanie i nadzorowanie standardów i jakości obsługiDOK
B.03.07.01B.03.07.01_Badanie satysfakcji z jakości obsługi spraw realizowanych przez NFZDOK
B.03.07.02B.03.07.02_Badanie satysfakcji z wizyt u świadczeniodawcówDOK
B.03.07.03B.03.07.03_Badanie "tajemniczego klienta"DOK
B.03.07.04B.03.07.04_Zarządzanie zmianami w infrastrukturze sal i punktów obsługi klientówDOK
B.03.07.05B.03.07.05_Monitorowanie jakości rozmów w Telefonicznej Informacji PacjentaDOK
B.03.07.06B.03.07.06_Monitorowanie wskaźników obsługi bezpośredniejDOK
B.04B.04_Planowanie zakupu świadczeń opieki zdrowotnejPrezes NFZ (Rola)
B.04.01B.04.01_Opracowanie planu zakupu śozDSOZ
B.04.01.01B.04.01.01_Definiowanie i sprawozdawanie ogólnopolskich priorytetów zdrowotnychDAiI
B.04.01.02B.04.02.02_Weryfikacja założeń planu zakupu z ogólnopolskimi priorytetamiDAiI
B.04.01.03B.04.01.03_Planowanie rzeczowe - opracowanie planu zakupu śozDSOZ
B.04.02B.04.02_Monitorowanie i zmiana planu zakupu śoz na poziomie OWDSOZ
B.05B.05_Zakup świadczeń opieki zdrowotnejPrezes NFZ (Rola)
B.05.01B.05.01_Przygotowanie założeń do przeprowadzenia postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie śozDSOZ
B.05.02B.05.02_Weryfikacja i zatwierdzenie materiałów do przeprowadzenia postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie śozDSOZ
B.05.02.01B.05.02.01_Przygotowanie do procesu zawarcia umów o udzielanie śoz - tryb konkursowyDSOZ
B.05.02.02B.05.02.02_Przygotowanie do procesu zawarcia umów o udzielanie śoz - na wniosekDSOZ
B.05.02.02.01B.05.02.02.01_Postępowanie w sprawie objęcia świadczeń opieki kompleksowej umową PSZDSOZ
B.05.02.03B.05.02.03_Przygotowanie do procesu zawarcia umów o udzielanie śoz - w ramach kwalifikacji do sieciDSOZ
B.05.02.04B.05.02.04_Procedura postepowania w sprawie zawarcia umów o realizację programu pilotażowegoDSOZ
B.05.03B.05.03_Zawieranie umów o udzielanie śozDSOZ
B.05.03.01B.05.03.01_Przeprowadzenie postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie śozDSOZ
B.05.03.01.01B.05.03.01.01_Zawarcie umów o udzielanie śoz - tryb konkursowyDSOZ
B.05.03.01.02B.05.03.01.02_Zawarcie umów o udzielanie śoz - na wniosekDSOZ
B.05.03.01.03B.05.03.01.03_Zawarcie umów o udzielanie śoz - w ramach kwalifikacji do sieciDSOZ
B.05.03.02B.05.03.02_Proces rozpatrywania odwołań dot. wyników postępowań w sprawie zawierania umów o udzielanie śozDSOZ
B.05.04B.05.04_Zawieranie umów na realizację receptDGL
B.05.05B.05.05_Obsługa osób uprawnionych do wystawiania receptDGL
B.05.05.01B.05.05.01_Nadawanie uprawnienia do pobierania numerów recept papierowych oraz do korzystania z systemu e-WUŚDGL
B.06B.06_Obsługa realizacji umów dot. świadczeń opieki zdrowotnejPrezes NFZ (Rola)
B.06.01B.06.01_Obsługa zmian w umowach o udzielanie śozDSOZ
B.06.01.01B.06.01.01_Zmiana umowy - aneks niefinansowyDSOZ
B.06.01.02B.06.01.02_Zmiana umowy - aneks finansowyDSOZ
B.06.01.03B.06.01.03_Zmiana ryczałtu PSZDSOZ
B.06.01.04B.06.01.04_Przeniesienie praw umowy (cesje)DSOZ
B.06.01.05B.06.01.05_Rozwiązanie umowy o udzielanie śozDSOZ
B.06.02B.06.02_Monitorowanie list oczekujących na śozDSOZ
B.06.02.01B.06.02.01_Monitorowanie i analiza danych z aplikacji Kolejki Centralne AP-KOLCEDSOZ
B.06.02.02B.06.02.02_Monitorowanie i analiza danych Centralnej Bazy EndoprotezoplastykiDSOZ
B.06.03B.06.03_Obsługa sprawozdawczości z realizacji umów o udzielanie śozDSOZ
B.06.03.01B.06.03.01_Obsługa słownikówDSOZ
B.06.03.02B.06.03.02_Definiowanie i administrowanie regułami walidacji i weryfikacji śozDSOZ
B.06.03.03B.06.03.03_Monitorowanie i analiza danych z CW POZDSOZ
B.06.04B.06.04_Obsługa sprawozdawczości z realizacji umów o realizację receptDGL
B.06.05B.06.05_Obsługa zmian w umowach o realizację receptDGL
B.06.05.01B.06.05.01_Aneksowanie umów o realizację receptDGL
B.06.05.02B.06.05.02_Zakończenie umowy o realizację receptDGL
B.06.06B.06.06_Monitorowanie wykonania umów dot. śozDSOZ
B.06.06.01B.06.06.01_Przygotowanie raportu w obszarze terapeutycznymDSOZ
B.06.06.02B.06.06.02_Przygotowanie raportu ze stanu wykonaniu umów dot. śozDSOZ
B.06.07B.06.07_Monitorowanie umów na realizację recept i ordynacji lekarskiejDGL
B.06.07.01B.06.07.01_Monitorowanie prawidłowości wystawiania i realizacji receptDGL
B.07B.07_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie umowyPrezes NFZ (Rola)
B.07.01B.07.01_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowyDEF
B.07.01.01B.07.01.01_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowy z określoną maksymalną kwotą finansowaniaDEF
B.07.01.02B.07.01.02_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowy z określoną maksymalną kwotą finansowania - finansowanie świadczeń udzielonych ponad limitDEF
B.07.01.03B.07.01.03_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o zawarte umowy bez określonej maksymalnej kwoty finansowaniaDEF
B.07.01.04B.07.01.04_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych przez świadczeniodawcę nieposiadającego umowy z Funduszem (tryb nagły)DEF
B.07.02B.07.02_Rozliczenia międzyoddziałoweDEF
B.07.02.01B.07.02.01_Prowadzenie rozliczeń międzyoddziałowychDEF
B.07.02.02B.07.02.02_Monitorowanie procesu rozliczeń międzyoddziałowychDEF
B.08B.08_Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej poza umowąPrezes NFZ (Rola)
B.08.01B.08.01_Rozliczanie świadczeń z instytucjami państw UE/EFTADWM
B.08.01.01B.08.01.01_Rozliczanie z instytucjami państw UE/EFTA świadczeń udzielanych na terenie Polski w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
B.08.01.02B.08.01.02_Rozliczanie z instytucjami państw UE/EFTA świadczeń udzielanych na terenie innych państw w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
B.08.02B.08.02_Obsługa zwrotu kosztu świadczeń udzielonych w oparciu o przepisy dyrektywy transgranicznejDWM
B.08.02.01B.08.02.01_Prowadzenie rozliczeń wewnętrznych między OW a Centralą (w zakresie dyrektywy transgranicznej oraz przepisów o koordynacji)DWM
B.08.03B.08.03_Rozliczanie świadczeń niewykonywanych w kraju, w oparciu o zgodę Prezesa, w przypadku braku możliwości rozliczenia w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
B.08.04B.08.04_Rozliczanie kosztów transportu transgranicznegoDWM
B.08.05B.08.05_Refundacja kosztów świadczeń udzielonych w oparciu o przepisy o koordynacjiDWM
B.09B.09_Zapewnienie informacji i rozwój wiedzy świadczeniodawców, aptek i lekarzyDOK/CUW e-zdrowie
B.09.01B.09.01_Działania edukacyjno-promocyjne w obszarze e-usługDOK/CUW e-zdrowie
B.10B.10_Zarządzanie innowacjamiPrezes NFZ (Rola)
B.10.01B.10.01_Analiza i ocena innowacjiDAiI
B.10.02B.10.02_Pilotaż innowacjiDAiI
B.11B.11_Kontrola świadczeniodawców, aptek i ordynacjiDK
B.11.01B.11.01_Przeprowadzenie czynności sprawdzającychDK
B.11.02B.11.02_Przeprowadzenie kontroli doraźnejDK
B.11.03B.11.03_Opracowanie rocznego planu kontroliDK
B.11.04B.11.04_Przeprowadzenie kontroli planowanej koordynowanejDK
B.11.05B.11.05_Rozliczanie skutków finansowych oraz weryfikacji zaleceńDK
B.11.05.01B.11.05.01_Rozliczanie skutków finansowych kontroli oraz weryfikacji zaleceń pokontrolnych w zakresie korekt statystycznychDK
B.11.05.02B.11.05.02_Rozliczanie skutków finansowych czynności sprawdzających oraz weryfikacji zaleceń w zakresie korekt statystycznychDK
B.11.06B.11.06_Sprawozdawczość z kontroliDK
B.11.07B.11.07_Przeprowadzanie egzaminu kwalifikacyjnego na stanowisko kontroleraDK
B.12B.12_Budowanie relacji z otoczeniemPrezes NFZ (Rola)
B12.01B.12.01_Proaktywna komunikacja z mediamiBKS
B.12.01.01B.12.01.01_Planowanie i organizacja konferencji prasowychBKS
B.12.01.02B.12.01.02_Przekazywanie komunikatów do mediówBKS
B.12.01.03B.12.01.03_ Zarządzanie treściami na stronach internetowych i serwisach społecznościowychBKS
B.12.01.04B.12.01.04_Wydawanie publikacji medialnychBKS
B.12.02B.12.02_Monitorowanie mediówBKS
B.12.03B.12.03_Komunikacja z mediami reaktywnaBKS
B.12.03.01B.12.03.01_Opracowywanie odpowiedzi na zapytania od mediówBKS
B.12.03.02B.12.03.02_Reakcje na negatywne publikacje medialne dot. NFZBKS
B.12.04B.12.04_Rozpatrywanie zażaleń na działalność NFZDSOZ
B.12.05B.12.05_Współpraca instytucjonalnaGPF
B.12.05.01B.12.05.01_Obsługa petycjiGPF
B.12.05.02B.12.05.02_Udzielanie patronatu Prezesa NFZGPF
B.12.05.03B.12.05.03_Obsługa zaproszeń adresowanych do Prezesa NFZGPF
B.12.05.04B.12.05.04_Procedowanie listów intencyjnych i porozumieńGPF
B.12.05.05B.12.05.05_Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w obszarze profilaktyki zdrowotnejBPZ
B.12.05.06B.12.05.06_Obsługa wniosków IOWISZDAiI
B.12.06B.12.06_Sprawy parlamentarneGPF
B.12.06.01B.12.06.01_Rozpatrywanie interpelacji oraz zapytań poselskich i senatorskichGPF
B.12.07B.12.07_Udostępnianie informacji o śoz oraz innych niż śozGPF
B.12.07.01B.12.07.01_Udostępnianie danych z CWUCUW
B.12.07.02B.12.07.02_Udostępnianie informacji w ramach trybu ustawy o informacji publicznejGPF
B.12.08B.12.08_Zarządzanie danymi świadczeniobiorców i osób uprawnionych do śoz w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych (CWU)BBIiCD
B.12.08.01B.12.08.01_Dostęp do systemu - Centralny Wykaz Ubezpieczonych (CWU) w Narodowym Funduszu ZdrowiaBBIiCD
B.12.08.02B.12.08.02_ Realizacja prawa do dofinansowania w produkty lecznicze Żołnierzy Uprawnionych i Pracowników Wojska v1.0DSM
B.12.08.03B.12.08.03_ Raport z realizacji świadczeń udzielonych weteranom poszkodowanym v1.0DSM
B.12.08.04B.12.08.04_Zarządzanie danymi kombatantów oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego v1.0DSM
B.12.08.05B.12.08.05_Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie przekazywania i odbioru danych przesyłanych w formie elektronicznejBBIiCD
W.01W.01_Obsługa kadrowo - płacowaPrezes NFZ (Rola)
W.01.01W.01.01_Tworzenie i aktualizowanie planu zatrudnieniaBSP
W.01.02W.01.02_Rekrutacja pracownikówBSP
W.01.02.01W.01.02.01_Rekrutacje pracownikówBSP
W.01.02.02W.01.02.02_Rekrutacja na podstawie konkursuBSP
W.01.03W.01.03_Obsługa świadczeń na rzecz pracowników i emerytowanych pracownikówBSP
W.01.03.01W.01.03.01_Obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń SocjalnychBSP
W.01.03.02W.01.03.02_Obsługa Pracowniczej Kasy Zapomogowo - PożyczkowejBK
W.01.04W.01.04_Prowadzenie oceny pracowniczejBSP
W.01.05W.01.05_Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownikówBSP
W.01.05.01W.01.05.01_Tworzenie planu szkoleńBSP
W.01.05.02W.01.05.02_Realizacja szkoleńBSP
W.01.06W.01.06_Obsługa kadrowaBSP
W.01.06.01W.01.06.01_Obsługa delegacji służbowychBSP
W.01.06.02W.01.06.02_Wdrażanie nowego pracownikaBSP
W.01.06.03W.01.06.03_ Zmiana warunków pracy i płacyBSP
W.01.06.04W.01.06.04_Dopuszczenie do wykonywania obowiązków służbowychBBIiCD
W.01.06.05W.01.06.05_Prowadzenie spraw osobowych dyrektorów OWBSP
W.01.06.06W.01.06.06_Rozliczanie wynagrodzeńBSP
W.01.06.07W.01.06.07_Renegocjacje Układu ZbiorowegoBSP
W.02W.02_Obsługa ITPrezes NFZ (Rola)
W.02.01W.02.01_Planowanie w ramach obszaru ITDI
W.02.01.01W.02.01.01_Tworzenie koncepcji informatycznychDI
W.02.01.02W.02.01.02_Planowanie finansowe i rzeczowe dla obszaru ITDI
W.02.02W.02.02_Rozwój infrastruktury teleinformatycznejDI
W.02.02.01W.02.02.01_Rozwój infrastruktury serwerowejDI
W.02.02.02W.02.02.02_Rozwój infrastruktury sieciowejDI
W.02.02.03W.02.02.03_Rozwój w zakresie stacji roboczych i urządzeń peryferyjnychDI
W.02.03W.02.03_Utrzymanie infrastruktury teleinformatycznejDI
W.02.03.01W.02.03.01_Utrzymanie infrastruktury serwerowejDI
W.02.03.02W.02.03.02_Utrzymanie infrastruktury sieciowejDI
W.02.03.03W.02.03.03_Utrzymanie stacji roboczych i urządzeń peryferyjnychDI
W.02.04W.02.04_Rozwój systemów informatycznychDI
W.02.04.01W.02.04.01_Rozwój systemów dedykowanychDI
W.02.04.02W.02.04.02_ Rozwój systemów standardowychDI
W.02.05W.02.05_Utrzymanie systemów informatycznychDI
W.02.05.01W.02.05.01_Utrzymanie systemów dedykowanychDI
W.02.05.02W.02.05.02_Utrzymanie systemów standardowychDI
W.02.06W.02.06_Obsługa zgłoszeń użytkownikówDI
W.02.06.01W.02.06.01_Obsługa zgłoszeń o nowy zasób ITDI
W.02.06.02W.02.06.02_Obsługa zgłoszeń o uprawnieniaDI
W.02.06.03W.02.06.03_Obsługa zgłoszeń dot. nieprawidłowości funkcjonowania sprzętu lub aplikacjiDI
W.02.07W.02.07_Zarządzanie bezpieczeństwem ITBBIiCD
W.02.07.01W.02.07.01_Definiowanie polityki bezpieczeństwa (ZSZ - 14)BBIiCD
W.02.07.02W.02.07.02_Monitorowanie bezpieczeństwa ITBBIiCD
W.02.07.03W.02.07.03_Obsługa zgłoszeń dot. bezpieczeństwa ITBBIiCD
W.02.08W.02.08_Monitorowanie wykonania umowy rozwojowejDI
W.03W.03_Obsługa administracyjnaPrezes NFZ (Rola)
W.03.01W.03.01_Tworzenie Planu Zamówień PublicznychBAG
W.03.02W.03.02_Sprawozdawczość z udzielania zamówień publicznychBAG
W.03.03W.03.03_Realizacja zakupówBAG
W.03.03.01W.03.03.01_Zatwierdzenie wniosku o zamówienie publiczneBAG
W.03.03.02W.03.03.02_Realizacja zamówień publicznych w trybie ustawyBAG
W.03.03.03W.03.03.03_Realizacja zamówień publicznych poza ustawąBAG
W.03.04W.03.04_Tworzenie i zmiana Rzeczowego Planu Wydatków InwestycyjnychBAG
W.03.05W.03.05_Nadzór nad realizacją Rzeczowego Planu Wydatków InwestycyjnychBAG
W.03.06W.03.06_Zarządzanie środkami transportu samochodowegoBAG
W.03.07W.03.07_Zakup biletów lotniczych i na kolej zagranicznąBAG
W.03.08W.03.08_Zarządzanie dokumentacjąDOK
W.03.08.01W.03.08.01_Obsługa korespondencjiDOK
W.03.08.01.01W.03.08.01.01_Obsługa korespondencji w CentraliDOK
W.03.08.01.02W.03.08.01.02_Obsługa korespondencji w oddziale wojewódzkimDOK
W.03.08.02W.03.08.02_Zarządzanie szablonami dokumentów (Księga znaku)DOK
W.03.08.03W.03.08.03_Administracja systemem Elektronicznego Zarządzania DokumentacjąGPF
W.03.08.03.01W.03.08.03.01_Implementacja szablonów dokumentów w EZDGPF
W.03.08.04W.03.08.04_Archiwizacja dokumentacjiBAG
W.03.08.04.01W.03.08.04.01_Przekazanie dokumentacji do Archiwum ZakładowegoBAG
W.03.08.04.02W.03.08.04.02_Przekazanie dokumentacji archiwalnej do Archiwum Państwowego i brakowanie dokumentacji niearchiwalnejBAG
W.03.08.04.03W.03.08.04.03_Udostępnianie i wycofanie dokumentacji z Archiwum ZakładowegoBAG
W.03.08.04.04W.03.08.04.04_Przekazywanie spraw i dokumentacji nietworzącej akt spraw w systemie EZD do archiwum zakładowegoBAG
W.03.08.04.05W.03.08.04.05_Przekazywanie składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych do archiwum zakładowegoBAG
W.03.09W.03.09_Gospodarka składnikami majątkowymiBAG
W.03.09.01W.03.09.01_Bieżące utrzymanie nieruchomościBAG
W.03.09.02W.03.09.02_Gospodarowanie telefonami komórkowymiBAG
W.03.09.03W.03.09.03_Gospodarowanie materiałami biurowymiBAG
W.03.10W.03.10_Komunikacja wewnętrznaGPF
W.03.10.01W.03.10.01_Organizacja spotkań na polecenie Prezesa (zarząd, kierownictwo)GPF
W.03.10.02W.03.10.02_Organizacja pozostałych spotkańBAG
W.03.10.03W.03.10.03_Obsługa IntranetuGPF
W.03.10.04W.03.10.04_Wydawanie NewsletteraGPF
W.03.10.05W.03.10.05_Koordynacja udziału pracowników Funduszu w posiedzeniach komisji sejmowych, senackich i zespołów ds. parlamentarnychGPF
W.03.10.06W.03.10.06_Powoływanie i funkcjonowanie zespołów zadaniowychGPF
W.03.11W.03.11_Zarządzanie umową na telefonię stacjonarnąBAG
W.03.12W.03.12_Nadzór nad bezpieczeństwem fizycznym i środowiskowymBBIiCD
W.03.12.01W.03.12.01_Uzyskanie dostępu do pomieszczeń biurowych Centrali NFZBBIiCD
W.03.12.02W.03.12.02_Udostępnianie danych z systemu monitoringu wizyjnego (CCTV)BBIiCD
W.03.13W.03.13_Opracowywanie materiałów dla Rady Funduszu i obsługa Rady FunduszuBRF
W.03.13.01W.03.13.01_Opracowywanie materiałów dla Rady FunduszuBRF
W.03.13.02W.03.13.02_Obsługa Rady FunduszuBRF
W.04W.04_Obsługa prawno-legislacyjnaPrezes NFZ (Rola)
W.04.01W.04.01_Obsługa prawnaBP
W.04.01.01W.04.01.01_Zastępstwo procesowe w sądach oraz w sprawach przed innymi organami państwowymiBP
W.04.02W.04.02_LegislacjaBP
W.04.02.01W.04.02.01_Nadzór nad procesem opracowywania zarządzeń Prezesa FunduszuBP
W.04.02.02W.04.02.02_Opiniowanie i uzgadnianie projektów aktów prawnychBP
W.05W.05_Obsługa finansowo - księgowaPrezes NFZ (Rola)
W.05.01W.05.01_Prowadzenie ksiąg rachunkowychBK
W.05.01.01W.05.01.01_Ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczychBK
W.05.01.02W.05.01.02_Inwentaryzacja majątku jednostkiBK
W.05.01.03W.05.01.03_Zarządzanie należnościami i zobowiązaniamiBK
W.05.01.04W.05.01.04_Zamykanie ksiąg rachunkowychBK
W.05.02W.05.02_Obsługa kasowaBK
W.05.03W.05.03_Ewidencja i rozliczanie podatku VATBK
W.05.04W.05.04_Windykacja należnościBK
W.05.04.01W.05.04.01_Windykacja należności w trybie administracyjno-prawnymBK
W.05.04.01.01W.05.04.01.01_Egzekwowanie opłat od świadczeniobiorców, którzy dokonali kolejnego wyboru lekarza, pielęgniarki, położnej POZDSOZ
W.05.04.02W.05.04.02_Windykacja należności w trybie cywilno-prawnymBK
W.05.05W.05.05_Zarządzanie środkami finansowymiDEF
W.05.05.01W.05.05.01_Przekazywanie środków do OW NFZDEF
W.05.05.02W.05.05.02_Zawieranie depozytów u Ministra FinansówDEF
W.06W.06_Zapewnienie ochrony informacji niejawnychPrezes NFZ (Rola)
W.06.01W.06.01_Opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnychBBIiCD
W.06.02W.06.02_Prowadzenie wykazu osób oraz wydawanie poświadczenia bezpieczeństwa w dostępie do informacji niejawnychBBIiCD
W.06.03W.06.03_Dokonanie przeglądu materiałów niejawnych wytworzonych w Centrali NFZ celem weryfikacji nadanych klauzul tajnościBBIiCD
W.06.04W.06.04_Nadzór nad obiegiem informacji i materiałów niejawnychBBIiCD
W.06.04.01W.06.04.01_Udostępnianie informacji i dokumentów niejawnychBBIiCD
W.06.04.02W.06.04.02_Archiwizacja dokumentacji niejawnejBBIiCD
Z.01Z.01_Prowadzenie gospodarki finansowej FunduszuPrezes NFZ (Rola)
Z.01.01Z.01.01_Opracowanie planu finansowegoDEF
Z.01.02Z.01.02_Realizacja planu finansowego FunduszuDEF
Z.01.02.01Z.01.02.01_Zmiana planu finansowegoDEF
Z.02Z.02_Zarządzanie strategiczne TO-BE 0.01Prezes NFZ (Rola)
Z.02.01Z.02.01_Tworzenie i monitorowanie realizacji strategiiGPF
Z.02.01.01Z.02.01.01_Definiowanie strategii TO-BE (wizja i cele strategiczne)GPF
Z.02.01.02Z.02.01.02_Monitorowanie realizacji strategiiGPF
Z.02.02Z.02.02_Zarządzanie zmianąGPF
Z.02.02.01Z.02.02.01_Zarządzanie procesamiGPF
Z.02.02.01.01Z.02.02.01.01_Opracowanie i aktualizacja procedurGPF
Z.02.02.02Z.02.02.02_Zarządzanie projektamiGPF
Z.02.02.02.01Z.02.02.02.01_Opracowanie i aktualizacja Portfela ProjektówGPF
Z.02.02.02.02Z.02.02.02.02_Monitorowanie Portfela ProjektówGPF
Z.02.02.02.03Z.02.02.02.03_Obieg dokumentacji projektowejGPF
Z.02.02.02.04Z.02.02.02.04_Aplikowanie o uzyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznychGPF
Z.02.02.02.05Z.02.02.02.05_Monitorowanie realizacji projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznychGPF
Z.02.02.03Z.02.02.03_Aktualizacja struktury organizacyjnej FunduszuGPF
Z.02.02.04Z.02.02.04_Udzielanie pełnomocnictw i upoważnień Prezesa NFZGPF
Z.02.02.05Z.02.02.05_Koordynowanie kontroli zewnętrznychBNW
Z.03Z.03_Zapewnienie bezpieczeństwa organizacji TO-BE 0.01Prezes NFZ (Rola)
Z.03.01Z.03.01_Zapewnienie bezpieczeństwa informacji i ciągłości działaniaBBIiCD
Z.03.01.01Z.03.01.01_Identyfikacja aktywów organizacjiBBIiCD
Z.03.01.02Z.03.01.02_Analiza BIA i identyfikacja procesów krytycznychBBIiCD
Z.03.01.03Z.03.01.03_Grupowanie i wycena aktywówBBIiCD
Z.03.01.04Z.03.01.04_Analiza ryzyka dla aktywówBBIiCD
Z.03.01.05Z.03.01.05_Opracowanie planów ciągłości działaniaBBIiCD
Z.03.01.06Z.03.01.06_Opracowanie planów postępowania z ryzykiemBBIiCD
Z.03.01.07Z.03.01.07_Nadzór nad realizacją planów postępowania z ryzykiemBBIiCD
Z.03.01.08Z.03.01.08_Testowanie planów ciągłości działaniaBBIiCD
Z.03.01.09Z.03.01.09_Audyty wewnętrzne (bezpieczeństwo informacji)BBIiCD
Z.03.01.10Z.03.01.10_Zarządzania incydentamiBBIiCD
Z.03.01.11Z.03.01.11_Budowanie świadomości (bezpieczeństwo i ciągłość działania)BBIiCD
Z.03.01.12Z.03.01.12_Przegląd systemu zarządzania (bezpieczeństwo i ciągłość działania)BBIiCD
Z.03.02Z.03.02_udzielanie wsparcia ADO w zakresie zarządzania systemem ochrony danych osobowych TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.02.01Z.03.02.01_Doradzanie, rekomendowanie rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych oraz informowanie o obowiązkach wynikających z RODO i innych przepisów ODO TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.02.02Z.03.02.02_Monitorowanie przestrzegania przepisów oraz uregulowań wewnętrznych w zakresie ochrony danych osobowych TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.02.03Z.03.02.03_Współpraca z organem nadzorczym oraz pełnienie dla tego organu roli punktu kontaktowego (UODO) TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.02.04Z.03.02.04_Pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia RODO; TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.02.05Z.03.02.05_Udzielanie na żądanie ADO zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania, zgodnie z art. 35 RODO; TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.03Z.03.03_Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony p.poż TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.03.01Z.03.03.01_Ocena ryzyka zawodowegoBBIiCD
Z.03.03.02Z.03.03.02_Zarządzanie pracami szczególnie niebezpiecznymiBBIiCD
Z.03.03.03Z.03.03.03_Kontrola warunków pracy i przestrzegania przepisów TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.03.03.01Z.03.03.03.01_Sporządzanie i aktualizowanie planu kontroli stanu bhp i przestrzegania przepisów w tym zakresieBBIiCD
Z.03.03.03.02Z.03.03.03.02_Kontrole stanu bhp i przestrzegania przepisów oraz zasad w tym zakresieBBIiCD
Z.03.03.04Z.03.03.04_Nadzór nad eksploatacją przeglądami i konserwacją urządzeń przeciwpożarowych i sprzętu gaśniczegoBBIiCD
Z.03.03.04.01Z.03.03.04.01_Nadzór nad eksploatacją przeglądami i konserwacją urządzeń przeciwpożarowychBBIiCD
Z.03.03.04.02Z.03.03.04.02_Nadzór nad eksploatacją przeglądami i konserwacją sprzętu gaśniczegoBBIiCD
Z.03.03.05Z.03.03.05_Postępowania w sprawie wypadków przy pracy i chorób zawodowychBBIiCD
Z.03.03.05.01Z.03.03.05.01_Postępowanie powypadkoweBBIiCD
Z.03.03.05.02Z.03.03.05.02_Postępowanie w sprawie chorób zawodowychBBIiCD
Z.03.03.06Z.03.03.06_Kontrola stanu ochrony przeciwpożarowej i przestrzegania przepisów w tym zakresieBBIiCD
Z.03.03.07Z.03.03.07_Nadzór nad środowiskiem pracy (współpraca z organami zewnętrznymi)BBIiCD
Z.03.04Z.03.04_Zapewnienie bezpieczeństwa w zakresie obronności, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej TO-BE 0.01DSM
Z.03.04.01Z.03.04.01_Zarządzanie kryzysowe TO-BE 0.01DSM
Z.03.04.02Z.03.04.02_Zarządzanie Samodzielną Drużyną Ratownictwa Ogólnego TO-BE 0.01BBIiCD
Z.03.04.03Z.03.04.03_Sprawy obronne TO-BE 0.01DSM
Z.04Z.04_Kontrola i audyt wewnętrzny TO-BE 0.01Prezes NFZ (Rola)
Z.04.01Z.04.01_Kontrola wewnętrzna TO-BE 0.01BNW
Z.04.01.01Z.04.01.01_Opracowanie i zmiany planu kontroli wewnętrznejBNW
Z.04.01.02Z.04.01.02_Prowadzenie kontroli wewnętrznejBNW
Z.04.01.03Z.04.01.03_Sprawozdawczość z kontroliBNW
Z.04.01.04Z.04.01.04_Prowadzenie postępowań wyjaśniających, zwiazanych z naruszeniem Kodeksu etykiBNW
Z.04.02Z.04.02_Audyt_wewnętrzny TO-BE 0.01BAW
Z.04.02.01Z.04.02.01_Tworzenie planu audytu wewnętrznego TO-BEBAW
Z.04.02.02Z.04.02.02_Prowadzenie audytu wewnętrznego TO-BEBAW
Z.04.02.03Z.04.02.03_Ocena funkcji audytu wewnętrznego TO-BEBAW
Z.04.03Z.04.03_Kontrola ZarządczaGPF
Z.04.03.01Z.04.03.01_Analiza ryzyka operacyjnegoGPF
Z.04.03.02Z.04.03.02_Samoocena funkcjonowania kontroli zarządczejGPF
Z.04.03.03Z.04.03.03_Przegląd aktów normatywnychGPF
Z.04.03.04Z.04.03.04_Przygotowanie oświadczenia Prezesa NFZ o stanie funkcjonowania kontroli zarządczej w jednostceGPF
Z.04.03.05Z.04.03.05_Samoocena Kontroli Zarządczej Ministra ZdrowiaGPF
Z.04.03.06Z.04.03.06_Opracowanie i aktualizacja planu pracyGPF
Z.04.03.07Z.04.03.07_Monitorowanie planu pracyGPF
Z.05Z.05_Monitorowanie i sprawozdawczość prowadzone przez Centralę i OW (S) TO-BEPrezes NFZ (Rola)
Z.05.01Z.05.01_Obsługa sprawozdawczości dotyczącej wykonania planu finansowegoDEF
Z.05.01.01Z.05.01.01_Sporządzenie sprawozdania z wykonania planu finansowegoDEF
Z.05.02Z.05.02_Sprawozdanie z działalności NFZDAiI
Z.05.02.01Z.05.02.01_Opracowanie sprawozdania z działalnościDAiI
Z.05.03Z.05.03_Obsługa sprawozdania finansowegoBK
Z.05.03.01Z.05.03.01_Sporządzenie sprawozdania finansowegoBK
Z.05.03.02Z.05.03.02_Badanie sprawozdania finansowegoBK
Z.05.03.03Z.05.03.03_Podział wyniku finansowegoBK
Z.05.04Z.05.04_Monitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzykaDEF
Z.05.04.01Z.05.04.01_Monitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzyka oraz informowanie MZ w zakresie wypełnienia przez wnioskodawcę postanowień zawartych w tej decyzjiDEF
Z.05.05Z.05.05_Monitorowanie realizacji zadań Centrali i oddziałów wojewódzkichGPF
Z.05.05.01Z.05.05.01_Monitorowanie realizacji zadań zespołów zadaniowychGPF
Z.05.05.02Z.05.05.02_Monitorowanie realizacji pozostałych zadań zleconych przez PrezesaGPF