Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.
NFZ.2020.48
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 48/2020/GPF
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 31 marca 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia
"24) Pełnomocnik Prezesa do Spraw Uzdrowisk.",
"3) Departamentem Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Departamentem Gospodarki Lekami, Biurem Profilaktyki Zdrowotnej oraz Pełnomocnikiem Prezesa do Spraw Uzdrowisk wykonuje Zastępca Prezesa Funduszu do Spraw Medycznych.",
"§ 51. 1. Pełnomocnik Prezesa do Spraw Uzdrowisk jest właściwy w zakresie wsparcia w prowadzeniu spraw dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego.
2. Do podstawowych zadań Pełnomocnika Prezesa do Spraw Uzdrowisk należy w szczególności:
1) nawiązywanie kontaktów i udział w spotkaniach dotyczących standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych prowadzonych z organizacjami reprezentującymi pacjentów;
2) przygotowanie diagnozy oczekiwań organizacji reprezentujących pacjentów dotyczących standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych oraz przygotowanie propozycji nowych rozwiązań realizujących oczekiwania;
3) przedstawianie Prezesowi Funduszu pisemnych informacji będących wynikiem spotkań, o których mowa w pkt 1;
4) monitorowanie mediów w celu pozyskiwania informacji dotyczących standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych i przekazywanie Prezesowi Funduszu propozycji rozwiązań zdiagnozowanych problemów;
5) opracowywanie standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych;
6) udzielanie odpowiedzi na wystąpienia dotyczące stosowania standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych;
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrali Funduszu przy przygotowywaniu założeń do przeprowadzania badań satysfakcji w zakresie obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych;
8) udział w opracowywaniu programów profilaktycznych kierowanych do pacjentów;
9) przygotowywanie do przekazania akt własnych do archiwum zakładowego;
10) współpraca z Departamentem Dialogu Społecznego Ministerstwa Zdrowia, w zakresie standardów i norm jakości obsługi pacjenta w podmiotach leczniczych.";
UZASADNIENIE
UZASADNIENIE