Zmiana zarządzenia w sprawie realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł oraz wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2023.44

Akt jednorazowy
Wersja od: 7 listopada 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 41
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 7 listopada 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł oraz wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2023 r. poz. 208, 337, 614 i 1429) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 23 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł oraz wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. KRUS. poz. 24 oraz z 2023 r. poz. 3) wprowadza się następujące zmiany:
1)
tytuł zarządzenia otrzymuje następujące brzmienie:

"w sprawie realizacji zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych";

2)
w § 4:
a)
ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie:

"4. W odniesieniu do zamówień, których wartość netto nie przekracza kwoty 5 000 PLN, Realizujący zamówienie nie jest obowiązany do sporządzania wniosku, o którym mowa w ust. 2. W takim przypadku za dokument równoważny uznaje się inny dokument spełniający wymogi dowodu księgowego, a w szczególności fakturę, rachunek, który musi być opisany przez Realizującego zamówienie, tj. zawierać co najmniej dokładny opis przedmiotu zamówienia, uzasadnienie zamówienia oraz potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego.

5. W przypadku zaistnienia takiej konieczności po zatwierdzeniu wniosku, nie później jednak niż przed opublikowaniem przez Realizującego zamówienie ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Kasy w zakładce ,,Zamówienia Publiczne", zwanej dalej "stroną internetową Kasy" lub przed wysłaniem zapytania ofertowego, Realizujący zamówienie może dokonać korekty wniosku o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana), której wzór stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia. Jeżeli korekta dotyczy informacji zawartych w poz. 3-4 wniosku, wymagane jest zatwierdzenie korekty w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego. Jeżeli wartość zamówienia netto przekracza kwotę 20 000 PLN Realizujący zamówienie w Centrali Kasy, w przypadku korekty danych zawartych w pkt 1-3 wniosku, zobowiązany jest do przekazania korekty do akceptacji Prezesa Kasy.",

b)
ust. 9 i 10 otrzymują brzmienie:

"9. Na etapie sporządzania wniosku, komórka organizacyjna realizująca zamówienie, ma obowiązek sporządzić szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz oszacować wartość przedmiotu zamówienia z należytą starannością, w szczególności w celu ustalenia czy:

1) wydatek ma pokrycie w planie finansowym/projekcie planu finansowego;

2) zamówienie jest zwolnione ze stosowania przepisów ustawy.

10. Wartość zamówienia szacuje się zgodnie z postanowieniami art. 28-36 ustawy, z zastrzeżeniem ust. 14.",

c)
po ust. 10 dodaje się ust. 11-14 w brzmieniu:

"11. Szacunkową wartość zamówienia ustala się przy zastosowaniu co najmniej jednej z następujących metod:

1) analizy cen rynkowych;

2) analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienia w okresie poprzedzającym moment szacowania wartości zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;

3) analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego lub zamówień udzielonych przez innych zamawiających, obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;

4) innych analiz lub dokumentów.

12. Sposób szacowania wartości zamówienia należy udokumentować w notatce służbowej poprzez podanie co najmniej:

1) w przypadku pozyskania wstępnych informacji cenowych od podmiotów - liczby podmiotów, w oparciu o których wstępne informacje cenowe dokonano szacowania, nazwy tych podmiotów, ich adresy/numery telefonów oraz wartości wstępnych informacji cenowych stanowiących podstawę szacowania;

2) w przypadku szacowania wartości zamówienia w inny sposób niż wskazany w pkt 1, np. danych zebranych bezpośrednio ze stron internetowych, katalogów, ofert lub umów z innych postępowań (obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia) - sposobu dokonania szacowania i źródła pozyskania informacji cenowych.

13. Do notatki, o której mowa w ust. 12, można załączyć dokumenty potwierdzające szacowanie tej wartości, np. wydruki e-maili od wykonawców, wydruki ze stron internetowych, katalogów.

14. Szacunkową wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie zestawienia (np. w formie kosztorysu inwestorskiego) rodzaju, zakresu i ilości robót budowlanych wraz z ich cenami rynkowymi.";

3)
w § 5 ust. 14 otrzymuje brzmienie:

"14. W odniesieniu do zamówień, których wartość netto nie przekracza kwoty 8 000 PLN, po zarejestrowaniu wniosku Realizujący zamówienie nie musi stosować postanowień określonych w ust. 1-13.";

4)
załącznik nr 1 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
5)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
6)
załącznik nr 3 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia;
7)
załącznik nr 4 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia;
8)
załącznik nr 5 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia;
9)
załącznik nr 10 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Do wniosków sporządzanych przed dniem wejścia w życie zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Plan/ Korekta Planu zamówień publicznych na rok..........

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Korekta wniosku o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Ogłoszenie o zamówieniu / Formularz zapytania ofertowego

ZAŁĄCZNIK Nr  6

REJESTR WNIOSKÓW O REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY/USŁUGI/ROBOTY BUDOWLANE

Nr rejestruData wpływu wniosku/innego dokumentuData sporządzenia wniosku/innego dokumentuZnak wniosku/innego dokumentuPrzedmiot zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia w PLN (netto)Okres realizacji zamówieniaKwota w PLN (brutto) w całym okresie realizacji zamówieniaBiuroUwagi

1

12345678910 7
1.
2.