Zmiana zarządzenia w sprawie realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł oraz wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dz.Urz.PKRUS.2023.44
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 41
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 7 listopada 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł oraz wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
"w sprawie realizacji zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych";
"4. W odniesieniu do zamówień, których wartość netto nie przekracza kwoty 5 000 PLN, Realizujący zamówienie nie jest obowiązany do sporządzania wniosku, o którym mowa w ust. 2. W takim przypadku za dokument równoważny uznaje się inny dokument spełniający wymogi dowodu księgowego, a w szczególności fakturę, rachunek, który musi być opisany przez Realizującego zamówienie, tj. zawierać co najmniej dokładny opis przedmiotu zamówienia, uzasadnienie zamówienia oraz potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego.
5. W przypadku zaistnienia takiej konieczności po zatwierdzeniu wniosku, nie później jednak niż przed opublikowaniem przez Realizującego zamówienie ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Kasy w zakładce ,,Zamówienia Publiczne", zwanej dalej "stroną internetową Kasy" lub przed wysłaniem zapytania ofertowego, Realizujący zamówienie może dokonać korekty wniosku o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana), której wzór stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia. Jeżeli korekta dotyczy informacji zawartych w poz. 3-4 wniosku, wymagane jest zatwierdzenie korekty w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy przez Głównego Księgowego. Jeżeli wartość zamówienia netto przekracza kwotę 20 000 PLN Realizujący zamówienie w Centrali Kasy, w przypadku korekty danych zawartych w pkt 1-3 wniosku, zobowiązany jest do przekazania korekty do akceptacji Prezesa Kasy.",
"9. Na etapie sporządzania wniosku, komórka organizacyjna realizująca zamówienie, ma obowiązek sporządzić szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz oszacować wartość przedmiotu zamówienia z należytą starannością, w szczególności w celu ustalenia czy:
1) wydatek ma pokrycie w planie finansowym/projekcie planu finansowego;
2) zamówienie jest zwolnione ze stosowania przepisów ustawy.
10. Wartość zamówienia szacuje się zgodnie z postanowieniami art. 28-36 ustawy, z zastrzeżeniem ust. 14.",
"11. Szacunkową wartość zamówienia ustala się przy zastosowaniu co najmniej jednej z następujących metod:
1) analizy cen rynkowych;
2) analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienia w okresie poprzedzającym moment szacowania wartości zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
3) analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego lub zamówień udzielonych przez innych zamawiających, obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
4) innych analiz lub dokumentów.
12. Sposób szacowania wartości zamówienia należy udokumentować w notatce służbowej poprzez podanie co najmniej:
1) w przypadku pozyskania wstępnych informacji cenowych od podmiotów - liczby podmiotów, w oparciu o których wstępne informacje cenowe dokonano szacowania, nazwy tych podmiotów, ich adresy/numery telefonów oraz wartości wstępnych informacji cenowych stanowiących podstawę szacowania;
2) w przypadku szacowania wartości zamówienia w inny sposób niż wskazany w pkt 1, np. danych zebranych bezpośrednio ze stron internetowych, katalogów, ofert lub umów z innych postępowań (obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia) - sposobu dokonania szacowania i źródła pozyskania informacji cenowych.
13. Do notatki, o której mowa w ust. 12, można załączyć dokumenty potwierdzające szacowanie tej wartości, np. wydruki e-maili od wykonawców, wydruki ze stron internetowych, katalogów.
14. Szacunkową wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie zestawienia (np. w formie kosztorysu inwestorskiego) rodzaju, zakresu i ilości robót budowlanych wraz z ich cenami rynkowymi.";
"14. W odniesieniu do zamówień, których wartość netto nie przekracza kwoty 8 000 PLN, po zarejestrowaniu wniosku Realizujący zamówienie nie musi stosować postanowień określonych w ust. 1-13.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
Wniosek o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Korekta wniosku o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
Korekta wniosku o realizację zamówienia publicznego (dostawa/usługa/robota budowlana*)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
REJESTR WNIOSKÓW O REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY/USŁUGI/ROBOTY BUDOWLANE
REJESTR WNIOSKÓW O REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY/USŁUGI/ROBOTY BUDOWLANE
Nr rejestru | Data wpływu wniosku/innego dokumentu | Data sporządzenia wniosku/innego dokumentu | Znak wniosku/innego dokumentu | Przedmiot zamówienia | Szacunkowa wartość zamówienia w PLN (netto) | Okres realizacji zamówienia | Kwota w PLN (brutto) w całym okresie realizacji zamówienia | Biuro | Uwagi 1 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 7 |
1. | |||||||||
2. |