Zmiana zarządzenia w sprawie realizacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2017.35

Akt jednorazowy
Wersja od: 7 czerwca 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 32
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 7 czerwca 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie realizacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2016 r. poz. 277 i 2043 oraz z 2017 r. poz. 2, 38, 624 i 715) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 36 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 3 sierpnia 2016 r. w sprawie realizacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. KRUS z 2016 r. poz. 37), wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) Główny Księgowy - w Centrali Kasy Główny Księgowy Kasy, a w oddziałach regionalnych Kasy Zastępca Dyrektora ds. Finansowych - Główny Księgowy;";

2)
w § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W przypadku realizacji zamówień, których termin realizacji wykracza poza dany rok budżetowy oraz wieloletni plan finansowy, Wnioskodawca przedkłada do Biura Finansowego Centrali Kasy w formie pisemnej informację dotyczącą wartości środków finansowych planowanego zamówienia w poszczególnych latach zaplanowanych na realizację zamówienia oraz składa oświadczenie, że kwoty zaplanowane we wniosku na poszczególne lata zostaną ujęte w planach finansowych przyszłych okresów.";

3)
w § 12:
a)
ust. 2 pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) w Centrali Kasy - Głównego Księgowego,",

b)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Po uruchomieniu postępowania, ale przed jego wszczęciem w rozumieniu przepisów Ustawy, dopuszczalne są korekty złożonego wniosku, z tym zastrzeżeniem, że zmiany opisu przedmiotu zamówienia wymagają zachowania procedury właściwej dla wniosku o realizację, w zakresie o którym mowa w ust. 2 pkt 1, natomiast zmiany kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wymagają zachowania procedury właściwej dla wniosku o realizację, w zakresie o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2. Wzór korekty wniosku stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.";

4)
w § 14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Wniosek o zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia wymaga formy pisemnej i jest kierowany przez Wnioskodawcę w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy do Głównego Księgowego. Postanowienia przepisu § 12 ust. 2 pkt 2 mają odpowiednio zastosowanie.";

5)
w § 15 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. BZP sporządza wniosek do Biura Finansowego Centrali Kasy w sprawie zwrotu wadium wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane albo w przypadku unieważnienia postępowania.

2. Zwrotu wadium wykonawcy, z którym została podpisana umowa, dokonuje Biuro Finansowe Centrali Kasy na podstawie pisemnej dyspozycji BZP.";

6)
w § 21 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. Rejestr umów w zakresie udzielanych zamówień prowadzi w Centrali Kasy Biuro Finansowe, a w oddziale regionalnym Kasy komórka organizacyjna wskazana przez Dyrektora.

2. Po podpisaniu umowy oryginał przekazywany jest niezwłocznie w Centrali Kasy przez BZP do Biura Finansowego, a w oddziale regionalnym Kasy do komórki organizacyjnej wskazanej przez Dyrektora.";

7)
w § 22:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Po podpisaniu umowy, faktury stanowiące podstawę zapłaty z tytułu realizowanej umowy lub jej części wymagają akceptacji pod względem merytorycznym Wnioskodawcy oraz kierującego komórką organizacyjną właściwą merytorycznie w zakresie przedmiotu umowy, po czym należy ją przekazać do Biura Finansowego.",

b)
ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:

"5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innej formie niż pieniądz, treść dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy podlega zaopiniowaniu pod względem formalno - prawnym przez radcę prawnego i zaopiniowaniu przez Biuro Finansowe.

6. Wnioskodawca wraz z kierującym komórką organizacyjną właściwą merytorycznie ocenia, czy wystąpiły przesłanki do dokonania zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy i występuje o zwrot lub o zatrzymanie wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy do komórki organizacyjnej do spraw finansowych.";

8)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;
9)
w załączniku nr 4 do zarządzenia w § 10 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) przygotowuje wszystkie wymagane ustawą ogłoszenia i dokumenty i publikuje je zgodnie z wymogami Ustawy oraz na stronie internetowej Kasy w zakładce "Zamówienia Publiczne";".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WNIOSEK o realizację postępowania

Załącznik nr 2
.......................................................................................................................
/Znak sprawy Wnioskodawcy//miejscowość, data/
WNIOSEK

o realizację postępowania

1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:

1. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□ 2. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□

3. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□ 4. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□

/wpisuje Wnioskodawca/

Osoba odpowiedzialna za opis przedmiotu zamówienia:

....................................................................................................................................................................................................

2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia podana w złotych i euro wynosi:

.....................................................................................................................................................................................................

wraz z wartością zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 (jeżeli są przewidziane):
...................................................................................................................................................................................................
została ustalona w dniu ................................................na podstawie ...............................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Jeżeli zamówienie udzielane jest w częściach, wartość całego zamówienia planowanego w danym roku i wynosi w złotych i euro .........................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
/wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów/

Osoba odpowiedzialna za oszacowanie wartości zamówienia:

...................................................................................................................................................................................................

3.Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia brutto w złotych wynosi:

...................................................................................................................................................................................................

4.Planowany okres realizacji zamówienia oraz kwoty zaplanowane na poszczególne okresy:

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

5.Źródło finansowania (FA, FPiR, ZFŚS, inne źródło):

...................................................................................................................................................................................................

(wpisać odpowiedni fundusz, § oraz kod klasyfikacji zadaniowej, określić koszt pośredni)

...................................................................................................................................................................................................

(określić wielkość planowanych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zamówienia dotyczącego zakupu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych)
6.Uzasadnienie celowości zamówienia:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

7.Proponowany tryb prowadzenia postępowania wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym, jeżeli proponowany tryb nie jest przetargiem nieograniczonym albo przetargiem ograniczonym:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Wskazanie potencjalnych wykonawców (dot. trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę):
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
8.Proponowane warunki udziału w postępowaniu:
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
9.Proponowane kryteria oceny ofert wraz z uzasadnieniem:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

10.Proponowane dokumenty, jakich należy wymagać od wykonawców w zakresie przedmiotu zamówienia oraz w zakresie spełnienia warunków podmiotowych:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

11.Istotne postanowienia umowy:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

12.Proponowane osoby do składu Komisji:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Komórki organizacyjne, z których należy powołać członków do składu Komisji:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

13.Wnioskodawca:
.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)

14.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych
.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)

15.Zatwierdzenie wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia

(Prezes Kasy lub Zastępca Prezesa Kasy nadzorujący Wnioskodawcę / Dyrektor)

.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)