Zmiana zarządzenia w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2019.24

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 lipca 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 24
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 4 lipca 2019 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Nr 20 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2:
a)
w ust. 1 uchyla się pkt 3 i 6,
b)
w ust. 2 uchyla się pkt 3;
2)
w § 4:
a)
w ust. 1 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:

"5) obsługi prawnej;

6) koordynacji postępowań przetargowych.",

b)
w ust. 2 w pkt 3 w lit. b kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:

"c) Departament Prawny i Zamówień Publicznych.".

§  2. 
Tekst ujednolicony zarządzenia, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

TEKST UJEDNOLICONY ZARZĄDZENIE NR 20 GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

z dnia 21 maja 2019 r.

w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:

§  1. 
Zarządzenie określa:
1)
zadania p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - Tomasza Żuchowskiego (DTŻ) - zwanego dalej "Generalnym Dyrektorem", z zakresu:
a)
bezpośredniego kierowania wybranymi zagadnieniami,
b)
koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej "GDDKiA",
c)
rozstrzygania sporów kompetencyjnych w ramach niniejszego podziału zadań;
2)
zadania realizowane przez:
a)
Zastępcę Generalnego Dyrektora - Jacka Grygę (DJG),
b)
Radcę Generalnego Dyrektora - Darię Prędko (DDP),
c)
Radcę Generalnego Dyrektora - Norberta Wyrwicha (DNW),
d)
Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego (DTK)

- zwanych dalej "Zastępcami Generalnego Dyrektora",

3)
uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora, Zastępców Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego GDDKiA.
§  2. 
1. 
Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2)
współpracy z parlamentem;
3)
uchylony
4)
obsługi medialnej;
5)
współpracy międzynarodowej;
6)
uchylony
7)
inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
8)
ochrony informacji niejawnych;
9)
ochrony danych osobowych;
10)
przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
11)
planowania finansowo-rzeczowego;
12)
planowania rocznego i wieloletniego;
13)
programowania rzeczowego przedsięwzięć;
14)
zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
15)
współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
16)
przedsięwzięć publiczno - prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
17)
gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
18)
ochrony zabytków drogownictwa.
2. 
Generalny Dyrektor bezpośrednio inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Biuro Generalnego Dyrektora;
2)
Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3)
uchylony
4)
Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a)
Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b)
Inspektora Ochrony Danych;
5)
Departament Strategii i Studiów;
6)
Departament Budżetu i Projektów UE.
3. 
Generalny Dyrektor rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy:
1)
Zastępcami Generalnego Dyrektora;
2)
Zastępcami Generalnego Dyrektora a Dyrektorem Generalnym.
§  3. 
1. 
Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
przygotowania inwestycji;
2)
oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
3)
zarządzania pracami naukowo - badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji - w zakresie zadań związanych z przygotowaniem inwestycji,
b)
Departament Technologii Budowy Dróg.
§  4. 
1. 
Radca Generalnego Dyrektora - Daria Prędko kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
2)
ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
3)
nabywania i gospodarowania nieruchomości związanymi z inwestycjami drogowymi;
4)
regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe;
5)
obsługi prawnej;
6)
koordynacji postępowań przetargowych.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora - Daria Prędko jest uprawniona, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Zespół do spraw Środowiska,
b)
Zespół do spraw Nieruchomości,
c)
Departament Prawny i Zamówień Publicznych.
§  5. 
1. 
Radca Generalnego Dyrektora - Norbert Wyrwich kieruje zadaniami dotyczącymi realizacji przedsięwzięć z zakresu:
1)
zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;
2)
rozwoju i utrzymania systemów informatycznych;
3)
zarządzania siecią dróg krajowych, w tym obiektów inżynierskich;
4)
ochrony dróg i pasa drogowego;
5)
zarządzania ruchem na drogach krajowych;
6)
nadzoru nad służbami drogowymi;
7)
przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora Norbert Wyrwich jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Departament Zarządzania Siecią Dróg,
b)
Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa z wyłączeniem zadań:
Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
Inspektora Ochrony Danych.
§  6. 
1. 
Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
pełnienia funkcji inwestora;
2)
koordynacji i nadzoru robót w pasie drogowym.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji w zakresie zadań związanych z realizacją inwestycji,
§  7. 
Dyrektor Generalny GDDKiA inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Biuro Kontroli i Audytu;
2)
Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
§  8. 
Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny GDDKiA zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.
§  9. 
1. 
Generalnego Dyrektora zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora lub Dyrektor Generalny GDDKiA w zakresie ustalonym w oddzielnym pełnomocnictwie.
2. 
W razie braku odmiennego ustalenia zastępstwa, w pełnomocnictwie Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności Zastępców Generalnego Dyrektora, zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1)
Zastępcę Generalnego Dyrektora - Jacka Grygę zastępuje Radca Generalnego Dyrektora Tomasz Kwieciński;
2)
Radcę Generalnego Dyrektora - Darię Prędko, Radcę Generalnego Dyrektora - Norberta Wyrwicha i Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga;
3)
w przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępcy Generalnego Dyrektora - Jacka Grygi oraz Radcy Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępstwo wykonują w kolejności:
a)
Radca Generalnego Dyrektora - Norbert Wyrwich,
b)
Radca Generalnego Dyrektora - Daria Prędko,
c)
Dyrektor Generalny GDDKiA.
§  10. 
Traci moc zarządzenie Nr 38 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.