Zmiana zarządzenia w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2020.14

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 sierpnia 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 13
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 26 sierpnia 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2020 r. poz. 174 i 782), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) oraz ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm. 1 ) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 52 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 18 października 2017 r. w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. Urz. KRUS poz. 56) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Roczny plan szkoleń zakładowych w Centrali KRUS sporządza Biuro, a w pozostałych jednostkach organizacyjnych KRUS komórki organizacyjne właściwe ds. szkoleń wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do zarządzenia.";

2)
w § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Okres odpracowania, określony w Tabeli okresów odpracowań/okresów pozostawania w zatrudnieniu w KRUS, stanowiącej załącznik nr 9 do zarządzenia, uzależniony jest od zakresu przyznanych dodatkowych świadczeń, w szczególności kosztów poniesionych przez pracodawcę na obsługę merytoryczną szkolenia zamkniętego lub na opłatę za szkolenie otwarte. Okres ten jest liczony od dnia ukończenia szkolenia i wskazany jest w umowie.";

3)
po Rozdziale 3 dodaje się Rozdział 3a, w brzmieniu:

"Rozdział 3a.

Ocena i sprawozdawczość szkoleń

§ 9a. 1. Zaleca się, aby po każdym zrealizowanym szkoleniu (nie dotyczy szkoleń wewnętrznych) przeprowadzane były ankiety oceny szkolenia oraz ich analiza. Wzór ankiety oceny szkolenia stanowi załącznik nr 10 do zarządzenia.

2. Komórka organizacyjna właściwa ds. szkoleń sporządza sprawozdanie za dane półrocze:

1) za I półrocze (narastająco) obejmujące okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca danego roku - do dnia 20 lipca danego roku;

2) za II półrocze (narastająco) obejmujące okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia danego roku - do dnia 31 stycznia roku następnego.

3. Sprawozdanie za II półrocze staje się automatycznie sprawozdaniem rocznym.

4. Sprawozdanie należy przesłać w wersji edytowalnej oraz w formie skanu z wymaganymi podpisami na adres e-mailowy Biura. Wzór sprawozdania z działalności szkoleniowej stanowi załącznik nr 11 do zarządzenia.";

4)
w § 12 ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:

"5. Prezes KRUS wyraża zgodę na podnoszenie kwalifikacji zawodowych na studiach oraz podejmuje decyzję o przyznaniu dodatkowych świadczeń po uzyskaniu opinii Komisji Kwalifikacyjnej, z zastrzeżeniem § 19.

6. Okres pozostawania w zatrudnieniu określony w Tabeli okresów odpracowań/ okresów pozostawania w zatrudnieniu w KRUS, stanowiącej załącznik nr 9 do zarządzenia, uzależniony jest od wielkości przyznanych dodatkowych świadczeń, w szczególności kosztów związanych z pokryciem czesnego za studia.";

5)
w załączniku nr 4 w § 1 po ust. 7 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

"8. W przypadku, gdy osobami ubiegającymi się o dofinansowanie kosztów czesnego są osoby wchodzące w skład Komisji Kwalifikacyjnej: Przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej lub członek Komisji Kwalifikacyjnej, na czas rozpatrywania swojego wniosku wstrzymują się od głosu w swojej sprawie.";

6)
dodaje się załącznik nr 8 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
7)
dodaje się załącznik nr 9 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
8)
dodaje się załącznik nr 10 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia;
9)
dodaje się załącznik nr 11 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 ZATWIERDZAM

 .............................................................

 (Data i podpis, w OR- Dyrektora,

 w C/KRUS - Prezesa)

Załącznik Nr 8 do Zarządzenia

Plan szkoleń zakładowych Centrali/Oddziału Regionalnego KRUS ................................... na rok ............

Lp.TerminOrganizator

/komórka organiz.

Plan. liczba uczest.Plan. liczba dni szkol.Plan. liczba godz. szkol.Koszty szkoleńMiejsce szkol.UczestnicyTematykaUwagi
I. SZKOLENIA WEWNĘTRZNE000-
II. SZKOLENIA OTWARTE000-
III. SZKOLENIA ZAMKNIĘTE000-
IV. SZKOLENIA BHP000
V. INNE000-
RAZEM:000-

 ...............................................................

 /data i podpis kierującego komórką

 organizacyjną nadzorującego

 komórkę ds. szkoleń)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Załącznik Nr 9 do Zarządzenia

Tabela okresów odpracowań/okresów pozostawania w zatrudnieniu w KRUS

Lp.Łączna wartość przyznanych świadczeń dodatkowych/dofinansowańOkres odpracowaniaUwagi
1do 1000 złbez umowy
2od 1001 zł do 2000 zł1 rok
3od 2001 zł do 3000 zł2 lata
4od 3001 zł3 lata

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Załącznik Nr 10 do Zarządzenia

Ankieta oceny szkolenia

Temat szkolenia ...........................................................................................................................

Termin szkolenia ........................................................................................................................

Wykonawca szkolenia ................................................................................................................

Imię i nazwisko wykładowcy/prowadzącego szkolenie .............................................................

......................................................................................................................................................

Uprzejmie prosimy o dokonanie oceny szkolenia. Ankieta jest anonimowa i zależy nam, aby była wypełniona szczerze i rzetelnie. Uzyskane tą drogą informacje przyczynią się do zwiększenia jakości i efektywności organizowanych szkoleń.

LP.Ocena szkoleniaOcena od 1 do 5
Ocena prowadzącego szkoleniegdzie: 1-bardzo nisko, 2- nisko, 3-ani nisko, ani wysoko, 4-wysoko, 5-bardzo wysoko
1Przygotowanie merytoryczne wykładowcy/prowadzącego - znajomość tematyki przedmiotu

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
2Umiejętność przekazywania wiedzy

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
3Otwartość na dyskusje i pytania uczestników

Właściwa odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
4Utrzymywanie właściwego tempa zajęć

Właściwa odpowiedź oroszę zaznaczyć X

12345
5Atmosfera panująca na zajęciach/stosunek wykładowcy/prowadzącego do uczestników spotkania/

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
6W jakiej formie zostały przekazane materiały dydaktyczne: Broszura
Opracowanie autorskie w formie elektronicznej
Opracowanie autorskie w formie papierowej
Zbiór przepisów
Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X Inne, jakie? .............................................................
Poziom merytoryczny i przydatność materiałów szkoleniowych

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
7Forma szkolenia Wykład

Prezentacja

Warsztaty

Ćwiczenia

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X Inne, jakie? .............................................................
8Jeżeli został przeprowadzony sprawdzian zdobytej wiedzy i umiejętności to w jakiej formie

Właściwa odpowiedź proszę zaznaczyć X

Test sprawdzający

Dyskusja

Pytania i odpowiedzi

Sprawdzian praktyczny

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X Inne, jakie? .............................................................
Organizacja i warunki odbywania zajęćgdzie: 1-bardzo nisko, 2-nisko. 3-ani nisko, ani wysoko, 4-wysoko, 5-bardzo wysoko
1Organizacja zajęć /intensywność, czas trwania/

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
2Warunki lokalowe /wyposażenie sal/

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
3Wyposażenie w pomoce dydaktyczne

Właściwa odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
Ocena treści przedmiotu/idei szkoleniagdzie: 1-zdecydowanie się nie zgadzam, 2-nie zgadzam się, 3-ani się nic zgadzam, ani zgadzam, 4-zgadzam się, 5-zdecydowanie się zgadzam
1Szkolenie umożliwiło mi poszerzenie posiadanej wiedzy

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
2Szkolenie umożliwiło mi opanowanie nowych umiejętności/uzyskanie nowych kwalifikacji

Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
Szkolenie było przydatne z punktu widzenia mojego rozwoju zawodowego

Właściwa odpowiedź proszę zaznaczyć X

12345
4Czy chciałby Pan/Pani uczestniczyć w kolejnych szkoleniach tego typu?

Właściwa odpowiedź proszę zaznaczyć kółkiem

TAKNIE

Uwagi: .........................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

METRYCZKA
Płeć:*Wiek*Staż pracy w KRUS*
kobieta

mężczyzna

20-30 lat

41-50 lat

31-40 lat

powyżej 51 roku

do 5 lat □

od 10 do 15 lat

od 5 do 10 lat

powyżej 15 lat

*Właściwą odpowiedź proszę zaznaczyć X

DZIĘKUJEMY ZA WYPEŁNIENIE ANKIETY

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Załącznik nr 11 do zarządzenia
grafikaSprawozdanie z działalności szkoleniowej

............................................................ KRUS w ...................................................

za ....................... 20 ........... r.

Sprawozdanie należy przesłać w wersji edytowalnej oraz w formie skanu na adres e-mailowy Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi za dane półrocze (narastająco):

- za I półrocze obejmujące okres od dnia 01 stycznia do 30 czerwca danego roku - do 20 lipca danego roku,

- za II półrocze obejmujące okres od dnia 01 stycznia do 31 grudnia danego roku - do 31 stycznia roku następnego.

Jednostka organizacyjna KRUSRodzaj szkoleniaLiczba uczestników szkoleńLiczba zrealizowanych szkoleńKwota wydatków poniesiona na szkoleniaUwagi
SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
SZKOLENIA BHP
INNE
RAZEM:
Wykonanie planu szkoleń w zakresie:

- liczby zrealizowanych szkoleń

- poniesionych wydatków na realizację szkoleń

SporządziłSprawdził pod względem rachunkowymZatwierdził
...................................................................................................................................................................................................................................................
Data i podpis pracownika komórki ds. obsługi szkoleńData i podpis pracownika ds. księgowościData i podpis Dyrektora
Szkolenia wewnętrzne(szkolenia prowadzone przez pracowników KRUS dla innych pracowników KRUS)
Lp.Tematyka szkoleniaTermin szkolenia (DD-MM-RRRR)Miejsce szkoleniaUczestnicy szkoleniaLiczba uczestnikówLiczba zrealizowanych szkoleńWydatkowana kwotaUwagi
RAZEM:00-
Szkolenia otwarte(szkolenie ogólnie dostępne organizowane przez podmiot zewnętrzny w różnych formach, w którym uczestniczą pracownicy jednostki organizacyjnej KRUS z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy)
Lp.Tematyka szkoleniaTermin szkolenia

(DD-MM-RRRR)

Wykonawca/

Organizator

Uczestnicy szkoleniaLiczba uczestnikówLiczba zrealizowanych szkoleńWydatkowana kwotaUwagi
RAZEM:000
Szkolenia zamknięte(szkolenia prowadzone w różnych formach przez podmioty zewnętrzne wyłącznie na rzecz pracowników KRUS)
Lp.Tematyka szkoleniaTermin szkolenia (DD-MM-RRRR)Wykonawca/

Organizator

Uczestnicy szkoleniaLiczba uczestnikówLiczba zrealizowanych szkoleńWydatkowana kwotaUwagi
RAZEM:000
Szkolenia BHP(szkolenia wstępne i okresowe)
Lp.Tematyka szkoleniaTermin szkolenia (DD-MM-RRRR)Wykonawca/

Organizator

Uczestnicy szkoleniaLiczba uczestnikówLiczba zrealizowanych szkoleńWydatkowana kwotaUwagi
RAZEM:000
Inne(szkolenia organizowane przez jednostki centralne oraz firmy i fundacje zewnętrzne np. szkolenia bezpłatne organizowane przez ZUS, ministerstwa, urzędy itp.)
Lp.Tematyka szkoleniaTermin szkolenia

(DD-MM-RRRR)

Wykonawca/

Organizator

Uczestnicy szkoleniaLiczba uczestnikówLiczba zrealizowanych szkoleńWydatkowana kwotaUwagi
RAZEM:000
Wykonanie planu szkoleń zakładowych za I półrocze/rok*
Lp.WyszczególnienieWykonanie planu szkoleń w zakresie liczby zrealizowanych szkoleńWykonanie planu szkoleń

w zakresie poniesionych wydatków na realizację szkoleń

Uwagi
PlanWykonanie% wykonania

(kol.4*100/kol.3)

PlanWykonanie% wykonania

(kol. 7*100/kol.6)

123456789
1.Szkolenia wewnętrzne
2.Szkolenia otwarte
3.Szkolenia zamknięte
4.Szkolenia BHP
5.Inne
Razem:

* niepotrzebne skreślić

1 Zmiany teksty jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 1358, 1394, 1495, 1622, 1649, 1655, 1726, 1798, 1818, 1834, 1835, 1978, 2020, 2166, 2200, 2473, z 2020 r. poz. 179, 183, 284, 568, 695, 875, 1065, 1068, 1086, 1106, 1262 i 1291.