Zmiana zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzajach rehabilitacja lecznicza oraz programy zdrowotne w zakresie świadczeń - leczenie dzieci i dorosłych ze śpiączką.
NFZ.2021.3
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 3/2021/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 4 stycznia 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzajach rehabilitacja lecznicza oraz programy zdrowotne w zakresie świadczeń - leczenie dzieci i dorosłych ze śpiączką
"14. W ramach zakresu świadczeń - fizjoterapia ambulatoryjna oraz fizjoterapia domowa, świadczeniobiorca albo przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny pacjenta potwierdza każdego dnia realizację zabiegów fizjoterapeutycznych przez złożenie podpisu w dokumentacji medycznej, z zastrzeżeniem ust. 21.";
"16. Przy rozliczaniu świadczeń udzielanych świadczeniobiorcom poniżej 18. roku życia, w zakresach określonych w załączniku nr 1n do zarządzenia oraz w skojarzonych do nich zakresach świadczeń po przekroczeniu kwoty zobowiązania określonej w umowie dla zakresu, w którym udzielono tych świadczeń, na wniosek świadczeniodawcy składany po upływie kwartału, w którym udzielono tych świadczeń, zwiększeniu ulegają liczba jednostek rozliczeniowych oraz kwota zobowiązania w tym zakresie, z zastrzeżeniem, że liczba jednostek rozliczeniowych oraz kwota zobowiązania może wzrosnąć maksymalnie o liczbę jednostek rozliczeniowych i wartość, odpowiadającą świadczeniom udzielonym świadczeniobiorcom poniżej 18. roku życia ponad kwotę zobowiązania, w tym kwartale.";
Uzasadnienie
Uzasadnienie
Zmiany wprowadzone niniejszym zarządzeniem wynikają z przepisów ustawy o Funduszu Medycznym z dnia 7 października 2020 r. (Dz. U. poz. 1875). Na podstawie tych przepisów niniejszym wprowadza się bezlimitowe finansowanie świadczeń udzielonych świadczeniobiorcom do ukończenia 18 r.ż.
W świetle powyższego, wprowadzono stosowne modyfikacje w treści normatywnej zarządzenia. Dodano w § 20 ust. 16, który regulują kwestie związane z rozliczaniem świadczeń realizowanych na rzecz świadczeniobiorców poniżej 18 r.ż. Rozliczanie do pełnego wykonania powinno zmotywować świadczeniodawców do poprawy dostępności do świadczeń rehabilitacyjnych udzielanych osobom niepełnoletnim.
Dodatkowo, doprecyzowano § 12 ust. 14 zarządzenia dotyczący kwestii opiekuna. Dostosowano załączniki do umowy do aktualnie obowiązujących zapisów ustawy o świadczeniach.
Skutek finansowy wynikający z wprowadzenia modyfikacji w niniejszym zarządzeniu nie jest możliwy do oszacowania.
Powyższe działania zostały podjęte w ramach realizacji celu nr 2 Strategii Narodowego Funduszu Zdrowia na lata 2019-2023 - Poprawa jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej.
Zmiany wprowadzone niniejszym zarządzeniem obejmują okres vacatio legis i mają charakter porządkujący oraz dostosowujący do aktualnych przepisów prawa. Proponowany termin wejścia w życie jest zgodny z wejściem w życie zarządzenia nr 195/2020/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 11 grudnia 2020 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzajach rehabilitacja lecznicza oraz programy zdrowotne w zakresie świadczeń - leczenie dzieci i dorosłych ze śpiączką Przepisy zarządzenia mają zastosowanie do świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych od dnia 1 stycznia 2021 r.
Projekt zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, z uwagi na charakter zmian nie wymaga udostępnienia do konsultacji zewnętrznych, zgodnie z art. 146 ust. 4 ustawy o świadczeniach oraz zgodnie z § 2 ust. 3 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. 2020 r. poz. 320, z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK
PLAN RZECZOWO - FINANSOWYzał nr 1 do umowy Nr ............................. rodzaj świadczeń: rehablitacja lecznicza wersja ...... | Nr dokumentu (aneksu) wprowadzającego:........... OW NFZ | |||||||||
Nr identyfikacyjny nadany przez NFZ | ||||||||||
Nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych | ||||||||||
Okres rozliczeniowy od............ do...................... | ||||||||||
Pozycja | Podstawa * | Kod zakresu świadczeń | Zakres świadczeń | Kod miejsca udzielania świadczeń | Jednostka rozliczeniowa | Liczba jednostek rozliczeniowych | Cena jedn. rozlicz. (zł) | Wartość (zł) | ||
razem zakresy (kwota umowy w okresie rozliczeniowym) | ||||||||||
Okres rozliczeniowy od............ do......................** | ||||||||||
Pozycja | Podstawa * | Kod zakresu świadczeń | Zakres świadczeń | Kod miejsca udzielania świadczeń | Jednostka rozliczeniowa | Liczba jednostek rozliczeniowych | Cena jedn. rozlicz. (zł) | Wartość (zł) | ||
razem zakresy (kwota umowy w okresie rozliczeniowym) | ||||||||||
w tym w poszczególnych okresach sprawozdawczych - razem pozycje | ||||||||||
Razem pozycje | Okres sprawozd. | Wartość (zł) | Okres sprawozd. | Wartość (zł) | Okres sprawozd. | Wartość (zł) | Okres sprawozd. | Wartość (zł) | ||
Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień | |||||||
Maj | Czerwiec | Lipiec | Sierpień | |||||||
Wrzesień | Październik | Listopad | Grudzień |
w tym w poszczególnych okresach sprawozdawczych - poszczególne pozycje | |||||||
Pozycja | Kod zakresu | Nazwa zakresu | |||||
Kod miejsca | Nazwa miejsca | ||||||
Adres miejsca | TERYT | ||||||
Styczeń | Luty | Marzec | |||||
liczba * cena | |||||||
wartość | |||||||
Kwiecień | Maj | Czerwiec | |||||
liczba * cena | |||||||
wartość | |||||||
Lipiec | Sierpień | Wrzesień | |||||
liczba * cena | |||||||
wartość | |||||||
Październik | Listopad | Grudzień | |||||
liczba * cena | |||||||
wartość |
data sporządzenia | ||||||||||
Fundusz*** | świadczeniodawca**** | |||||||||
* Określenie czynności formalno - prawnej, na podstawie której została utworzona pozycja umowy | ||||||||||
** - Kolejne sekcje drukowane dla każdego okresu rozliczeniowego oznaczonego w umowie (o ile w umowie oznaczono więcej niż jeden okres rozliczeniowy) | ||||||||||
*** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć wraz z podpisem | ||||||||||
**** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć /nadruk/naklejka świadczeniodawcy, zawierające nazwę, adres, NIP, REGON - wraz z podpisem |
Załącznik nr 2 do umowy
HARMONOGRAM - ZASOBY
Pozycja | Kod zakresu | Nazwa zakresu | ||||||||||||
I. Miejsce udzielania świadczeń | ||||||||||||||
Kod miejsca (a) | Id podwyk. (b) | Nazwa miejsca (c) | Adres miejsca (d) | VII cz.KR*(e) | VIII cz.KR*(f) | Profil IX-X cz.KR*(g) | Status ** | |||||||
II. Dostępność miejsca udzielania świadczeń | ||||||||||||||
pn (a) | wt (b) | śr (c) | czw (d) | pt (e) | sob (f) | nd (g) | Obowiązuje od (h) | Obowiązuje do (i) | Status** | |||||
III. Personel | ||||||||||||||
ID osoby (a) | Nazwisko (b) | Imiona (c) | PESEL (d) | Zawód/specjalność (e) | St.specjal. (f) | NPWZ (g) | Status ** | |||||||
Dostępność osoby personelu | ||||||||||||||
pn (h) | wt (i) | śr (j) | czw (k) | pt (l) | sob (m) | nd (n) | Typ harmonogramu***(o) | Tyg. lb. godzin (p) | Obowiązuje od (r) | Obowiązuje do (s) | ||||
P**** | ||||||||||||||
D**** | ||||||||||||||
IV. Sprzęt | ||||||||||||||
Id sprzętu (a) | Nazwa sprzętu (b) | Ilość (c) | Nr seryjny (d) | Rok produkcji (e) | Rodzaj dostępności (f) | Dostępny od (g) | Dostępny do (h) | Status ** | ||||||
Fundusz***** | Świadczeniodawca****** | ||||||||||||||
* KR (Kody resortowe) - kody nadane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia wydanym na podstawie art. 105 ust. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018r. poz. 2190, z późn.zm.) | |||||||||||||||
** B - brak zmian, D - dodano, M - zmodyfikowano, U - usunięto | |||||||||||||||
*** Typ harmonogramu: P - harmonogram podstawowy, D - harmonogram dodatkowy | |||||||||||||||
**** drukowany jeśli wypełniony | |||||||||||||||
***** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć wraz z podpisem | |||||||||||||||
****** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć/nadruk/naklejka świadczeniodawcy - zawierające nazwę, adres, NIP i REGON - wraz z podpisem |
WYKAZ PODWYKONAWCÓW |
Załącznik nr 3 do umowy nr .............................. |
rodzaj świadczeń: rehabilitacja lecznicza |
UNIKALNY WYRÓŻNIK PODWYKONAWCY | |||
Dane identyfikacyjne i adresowe podwykonawcy | |||
Nazwa | |||
Adres siedziby | |||
Kod terytorialny i nazwa | |||
REGON | NIP | ||
Forma organizacyjno-prawna (cześć IV KR) | |||
Osoba/y uprawniona do reprezentowania | Telefon | ||
Dane rejestrowe podwykonawcy | |||
Rodzaj rejestru | Nr wpisu do rejestru | ||
Organ rejestrujący | Data wpisu | ||
Data ostatniej aktualizacji | |||
Dane dotyczące formy i przedmiotu umowy podwykonawstwa | |||
Umowa/promesa | |||
Data, od kiedy obowiązuje lub będzie obowiązywać umowa | Pozycja/e umowy | ||
Data, do kiedy obowiązuje lub będzie obowiązywać umowa | Przedmiot świadczeń podwykonywanych | ||
Opis przedmiotu podwykonawstwa |
data sporządzenia | |||
Fundusz* | Świadczeniodawca** | ||
* kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć wraz z podpisem | |||
** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć /nadruk/naklejka świadczeniodawcy, zawierające nazwę, adres, NIP, REGON -wraz z podpisem |
Załącznik nr 4 do umowy
Miejscowość ............................................. Data......................................... | ||||||||||
Kod Oddziału Wojewódzkiego | ||||||||||
Dane Świadczeniodawcy | ||||||||||
(źródło - Portal Świadczeniodawcy) | ||||||||||
Wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego | ||||||||||
Wnoszę o podpisanie aneksu do istniejącej umowy, zmieniającego nr rachunku bankowego wskazany w zawartej umowie: | |
numer | |
w rodzaju | |
w zakresie | |
na okres | |
Nowy pełny numer rachunku bankowego związanego z realizacją umowy | |
Dane posiadacza rachunku bankowego: |
Zmiana dotychczasowego nr rachunku bankowego na nowy nastąpi po podpisaniu aneksu do umowy w terminie określonym w aneksie. | ||||||||||
Świadczeniodawca* | .................................................................................. | |||||||||
* pieczęć/nadruk/naklejka świadczeniodawcy, zawierające nazwę, adres, NIP, REGON - wraz z podpisem |