Zmiana zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzajach rehabilitacja lecznicza oraz programy zdrowotne w zakresie świadczeń - leczenie dzieci i dorosłych ze śpiączką.
NFZ.2020.29
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 29/2020/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 06 marca 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzajach rehabilitacja lecznicza oraz programy zdrowotne w zakresie świadczeń - leczenie dzieci i dorosłych ze śpiączką
"9) świadczenia w rodzaju rehabilitacja lecznicza w zakresie skojarzonym rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych dla pacjentów po leczeniu operacyjnym udzielane są świadczeniobiorcom zakwalifikowanym do grup ROC01 i ROO03. Kwalifikacja do grupy ROO03 odbywa się zgodnie z załącznikiem nr 3a do zarządzenia.";
"§ 21a. Dopuszcza się rozliczanie produktu, o którym mowa w § 14 ust. 5 od dnia 3 lipca 2019 r.";
Uzasadnienie
Uzasadnienie
Zmiany wprowadzone niniejszym zarządzeniem mają w szczególności na celu dostosowanie przepisów ww. zarządzenia do obowiązującego stanu prawnego.
Zgodnie z § 1 pkt 1 modyfikacji uległ przepis § 17 pkt 9, w którym doprecyzowano zasady kwalifikacji dla grup ROC01 i ROO03. Stosownie zaś do § 1 pkt 2, zgodnie z którym dodany został § 21a - zmiana ta ma na celu umożliwić świadczeniodawcom rozliczenie kosztów pobytu przedstawiciela ustawowego albo opiekuna faktycznego przy pacjencie małoletnim lub posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności od dnia 3 lipca 2019 r. tj. od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. poz. 1128).
Dodatkowo, przedmiotową regulacją wprowadzono zmiany w zakresie załącznika nr 2 do umowy, w którym zmianie uległy przypisy.
Ze względu na charakter wprowadzonych modyfikacji projekt zarządzenia podlegał wymogowi konsultacji wynikającemu z art. 146 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz z przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia wydanego na podstawie art. 137 ust. 2 ww. ustawy.
ZAŁĄCZNIK
HARMONOGRAM - ZASOBY
Załącznik nr ...... do umowy nr ........................................
rodzaj świadczeń: rehabilitacja lecznicza
Pozycja | Kod zakresu | Nazwa zakresu z określeniem obszaru zabezpieczenia | |||||||||||
I. Miejsce udzielania świadczeń | |||||||||||||
Kod miejsca udzielania świadczeń / dodatkowego miejsca przyjmowania pacjentów (a) | Id podwyk. (b) | Nazwa miejsca udzielania świadczeń / dodatkowego miejsca przyjmowania pacjentów (c) | Adres miejsca udzielania świadczeń / dodatkowego miejsca przyjmowania pacjentów (d) | VII cz.KR* (e) | VIII cz.KR* (f) | Profil IX-X cz.KR* (g) | Status** | ||||||
II. Personel | |||||||||||||
ID osoby (a) | Nazwisko (b) | Imiona (c) | PESEL (d) | Zawód/specjalność (e) | St.specjal. (f) | NPWZ (g) | Status** | ||||||
Dostępność osoby personelu | |||||||||||||
pn (h) | wt (i) | śr (j) | czw (k) | pt (l) | sob (m) | nd (n) | Typ harmonogramu***(o) | Tyg. lb. godzin (p) | Obowiązuje od (r) | Obowiązuje do (s) | |||
P**** | |||||||||||||
D**** | |||||||||||||
III. Sprzęt | |||||||||||||
Id sprzętu (a) | Nazwa sprzętu (b) | Ilość (c) | Nr seryjny (d) | Rok produkcji (e) | Rodzaj dostępności (f) | Dostępny od (g) | Dostępny do (h) | Status** | |||||
IV. Pojazdy**** | |||||||||||||
Id pojazdu (a) | Nazwa pojazdu (b) | Nr rejestracyjny (c) | Rok produkcji (d) | Dostępny od (e) | Dostępny do (f) | Status** | |||||||
Dyrektor OW***** | Świadczeniodawca****** | ||||||||||||
* KR (Kody resortowe) - kody nadane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia wydanym na podstawie art. 105 ust. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018r. poz. 2190, z późn.zm.) - stosuje się odpowiednio do komórek org. wykonujących usługi dla dzieci, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia | |||||||||||||
** B - brak zmian, D - dodano, M - zmodyfikowano, U - usunięto | |||||||||||||
*** Typ harmonogramu: P - harmonogram podstawowy, D - harmonogram dodatkowy (wizyty domowe) | |||||||||||||
**** drukowany jeśli wypełniony | |||||||||||||
***** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć wraz z podpisem | |||||||||||||
****** kwalifikowany podpis elektroniczny albo pieczęć/nadruk/naklejka świadczeniodawcy - zawierające nazwę, adres, NIP i REGON - wraz z podpisem |