Zmiana zarządzenia w sprawie Narodowego Centrum Krwi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2021.42

Akt jednorazowy
Wersja od: 2 czerwca 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 2 czerwca 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Narodowego Centrum Krwi

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 60, z 2012 r. poz. 7, z 2013 r. poz. 19, z 2015 r. poz. 35 oraz z 2021 r. poz. 1) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1 w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Działalnością NCK kieruje Dyrektor, przy pomocy dwóch Zastępców Dyrektora, w tym Zastępcy Dyrektora do spraw Informatyzacji.";

2)
w załączniku nr 2:
a)
w § 2 w ust. 4 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) Zastępca Dyrektora do spraw Informatyzacji;",

b)
w § 3:
w ust. 1 w pkt 1 po wyrazach "Zarządzania Projektami" średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się wyrazy "z wyłączeniem zadań, o których mowa w ust. 1a; ",
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Do zadań Zastępcy Dyrektora do spraw Informatyzacji należy bezpośrednie nadzorowanie prac Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami, w zakresie zadań, o których mowa w § 8 pkt 8, a także zadań, o których mowa w pkt 9-12, jeżeli dotyczą realizacji projektu "e-Krew - Informatyzacja Publicznej Służby Krwi oraz Rozwój Nadzoru nad Krwiolecznictwem", zwanego dalej "Projektem".",

w ust. 2:
––
wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

"Zastępca Dyrektora oraz Zastępca Dyrektora do spraw Informatyzacji ponoszą odpowiedzialność za zadania wykonywane przez podległe im komórki organizacyjne, a w szczególności za:",

––
w pkt 2 i 3 skreśla się wyraz "mu",
w ust. 3:
––
wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:"

"Do obowiązków Zastępcy Dyrektora oraz Zastępcy Dyrektora do spraw Informatyzacji należy:",

––
w pkt 1-4 skreśla się wyraz "mu",
c)
w § 4 w ust. 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do spraw Informatyzacji.",

d)
§ 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 8. Do zadań Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami należy:

1) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

2) obsługa organizacyjno-techniczna uczestnictwa przedstawicieli Rzeczypospolitej Polskiej w krajowych i zagranicznych konferencjach, sympozjach i szkoleniach oraz organizacjach międzynarodowych z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

3) współpraca naukowa w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

4) wyszukiwanie i identyfikowanie danych, publikacji tematycznych, faktów i innych informacji w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

5) obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, w tym ewidencjonowanie korespondencji, przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń Rady;

6) uczestnictwo oraz obsługa organizacyjno-techniczna Zespołów merytorycznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

7) koordynowanie działań związanych z realizacją projektów, w tym definiowanie, planowanie, kontrolowanie i zamykanie projektów z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

8) koordynowanie i nadzór działań związanych z realizacją Projektu, w szczególności:

a) nadzór i integracja propozycji potrzeb biznesowych zgłaszanych przez interesariuszy oraz rekomendacja finalnych rozwiązań uwzględniając ich zgodność z otoczeniem prawnym,

b) zgłaszanie zidentyfikowanych potrzeb biznesowych do Lidera Projektu - Centrum e-Zdrowia,

c) zarządzanie zakresem merytorycznym realizacji Projektu w obszarze odpowiedzialności za organizację działań publicznej służby krwi,

d) udział w odbiorach Systemu "e-Krew",

e) w zakresie zadania związanego z zasileniem systemu danymi - wsparcie Centrum e-Zdrowia w analizie danych obarczonych błędami oraz wsparcie w opracowaniu sposobu postępowania z przedmiotowymi danymi,

f) identyfikacja ryzyk projektowych wraz z raportowaniem o zauważonych nieprawidłowościach, które mogłyby wpływać na realizację projektu lub powodować nieprawidłowy odbiór lub wdrożenie produktów Projektu,

g) identyfikacja i przekazanie Centrum e-Zdrowia potrzeb w zakresie planowania rozwoju i utrzymania Systemu "e-Krew",

h) zapewnienie Centrum e-Zdrowia informacji wymaganych do rozliczenia merytorycznego i finansowego Projektu;

9) przygotowanie, procedowanie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych pod względem merytorycznym w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

10) współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów centralnych;

11) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do spraw Informatyzacji.",

e)
w § 9 po pkt 11 dodaje się pkt 11a w brzmieniu:

"11a) gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).