Zmiana zarządzenia w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym.
Dz.Urz.MF.2015.50
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 53
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 29 lipca 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów izbom celnym i urzędom celnym
"3) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów tytoniowych i suszu tytoniowego;",
"7) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Infrastruktury Klucza Publicznego PKI oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego helpdesku dla tego systemu.",
"e) modułu e-ZEFIR dla użytkowników zewnętrznych,
f) usługi e-Klient Służby Celnej - zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informacyjnego Służby Celnej SISC,
g) Podsystemu Danych Referencyjnych PDR PL/UE,
h) Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ryzykiem ZISAR,
i) Systemu Europejski Informacyjny Portal Celny/Pojedynczy Elektroniczny Punkt Dostępu ECIP/SEAP,
j) Systemu Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców SZPROT,
k) Systemu Infrastruktura Klucza Publicznego PKI,
l) Systemu Magistrala Celno-Akcyzowa MCA,
m) Ogólnopolskiego Systemu Obsługi Zabezpieczeń OSOZ2,
n) Systemu Hurtowni Danych ARI@DNA2;",
"8) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów energetycznych.",
"9) utrzymania, administrowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Obsługi Zabezpieczeń OSOZ2 oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
10) utrzymania, administrowania i rozwoju Podsystemu Danych Referencyjnych PDR PL/UE oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu.",
"1) utrzymania, administrowania i rozwoju Nowego Skomputeryzowanego Systemu Tranzytowego NCTS/Nowego Skomputeryzowanego Systemu Tranzytowego NCTS2, prowadzenia pierwszej linii wsparcia merytorycznego help-desku oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego dla tego systemu, a także komórka Centralne Biuro Tranzytu realizująca zadania z zakresu tranzytu wspólnotowego/wspólnego i procedury TIR oraz zastosowania karnetu ATA w procedurze odprawy czasowej i procedurze tranzytu;",
"3) utrzymania i administrowania Systemu Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL2 oraz prowadzenia pierwszej linii wsparcia merytorycznego help-desku dla tego systemu;",
"5) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Magistrala Celno-Akcyzowa MCA oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
6) utrzymania platformy sprzętowo-programowej hurtowni danych ARI@DNA2.",
"4) utrzymania, administrowania i rozwoju systemu hurtowni danych ARI@DNA2 oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego helpdesku dla tego systemu;",
"7) utrzymania bazy użytkowników Służby Celnej dla Systemu Zdalnego Dostępu Użytkowników Ministerstwa Finansów;
8) świadczenia usługi e-Klient Służby Celnej - zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informacyjnego Służby Celnej poprzez obsługę wniosków (zgłoszeń/powiadomień) polegającą na przyjmowaniu i weryfikacji danych zawartych we wnioskach o rejestrację w Systemie Informacyjnym Służby Celnej oraz wniosków o aktualizację danych lub dezaktywację danych podmiotów objętych obowiązkiem rejestracji w Systemie Informacyjnym Służby Celnej i osób fizycznych będących reprezentantami podmiotu, a także przyjmowaniu i weryfikacji wniosków o rejestrację, aktualizację lub dezaktywację danych w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
9) prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego help-desku dla usługi e-Klient Służby Celnej - zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi Systemu Informatycznego Służby Celnej w zakresie wypełniania wniosków rejestracyjnych oraz udzielania informacji w ramach obowiązujących przepisów i procedur;
10) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców SZPROT oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia merytorycznego i informatycznego help-desku dla tego systemu;
11) domeny biznesowej i danych podmiotu Systemu Informacyjnego Służby Celnej.",
"8) zwalczania nielegalnego obrotu środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi, środkami zastępczymi oraz nowymi substancjami psychoaktywnymi, a także wymiany informacji w tym zakresie;",
"10) oceny zagrożeń dotyczących dochodów budżetu państwa z tytułu należności od wyrobów alkoholowych;",
"12) utrzymania, administrowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ryzykiem ZISAR oraz prowadzenia drugiej linii wsparcia help-desku dla tego systemu;
13) utrzymania, administrowania i rozwoju Systemu Europejski Informacyjny Portal Celny/Pojedynczy Elektroniczny Punkt Dostępu ECIP/SEAP.",
"5) koordynacji i nadzoru nad utrzymaniem jednolitości, zachowaniem standardów organizacyjnych i technicznych oraz rozwojem stron internetowych BIP+ izb celnych, wsparcia merytorycznego i technicznego dla zespołów redakcyjnych stron internetowych BIP+ izb celnych.",
"3) standaryzacji, wsparcia i automatyzacji procesu testowania komponentów Systemu Informacyjnego Służby Celnej.",
"18. Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1-3, ust. 4 pkt 1, 3-6 i 8, ust. 5, ust. 8, ust. 9 pkt 1-7 i 10-11, ust. 10, ust. 11, ust. 12 pkt 2-5, ust. 13, ust. 14 pkt 1, 3-5, 8, 10-13 oraz w ust. 15 pkt 1-15, mogą wchodzić w skład innych komórek organizacyjnych izby.";
"4. Referaty mogą być tworzone wyłącznie w oddziałach, w których pełni służbę albo jest zatrudnionych ponad 30 odpowiednio funkcjonariuszy celnych i pracowników.";
"a) ocena i prognozowanie potencjalnych zagrożeń ekonomicznych i pozaekonomicznych w zakresie zadań wykonywanych przez Służbę Celną,";
"c) kontrola prawidłowości i terminowości wpłat podatku akcyzowego od niektórych wyrobów, podatku od gier oraz podatku od wydobycia niektórych kopalin,",
"a) ocena potencjalnych zagrożeń, ich analiza oraz formułowanie prognoz na potrzeby urzędu, w szczególności pod względem ułatwień i uproszczeń dla przedsiębiorców oraz ukierunkowania kontroli w profilach ryzyka,",
"h) dokonywanie rejestracji oraz prowadzenie rejestru podmiotów zobowiązanych do rejestracji w podatku akcyzowym oraz prowadzenie rejestru podatników podatku od wydobycia niektórych kopalin,";